Panas!! Exco Agama Selangor Fail Rukun Islam??

Tinggalkan komen

Panas!! Exco Agama Selangor Fail Rukun Islam??

Papan tanda di atas terletak di Shah Alam, Selangor berhampiran dengan stadium Shah Alam…

Kesian Exco Agama Islam Selangor yang baru…

Menunaikan zakat rukun Islam ketiga ke??

Rukun Islam ada lima (5) perkara :

1. Mengucap dua kalimah syahadah dan menunaikan Haknya.
2. Menunaikan solat fardu lima waktu
3. Berpuasa pada bulan Ramadan
4. Membayar zakat – Zakat fitrah, Zakat harta
5. Mengerjakan Haji di Mekah bagi mereka yang mampu

Kesian… Kesian… Siapa ya Exco Agama Islam Selangor sekarang??

Advertisements

Rakyat Selangor Jangan Tertipu Dengan Kata-Kata Orang Mabuk!

Tinggalkan komen

Rakyat Selangor Jangan Tertipu Dengan Kata-Kata Orang Mabuk!

Waaah… Kalo dengar orang mabuk cakap memang tak mahu kalah…

Pendek kata… Gebang la camne sekalipun… Cakap orang mabuk mana boleh percaya…

Jadi Mr Khalid Gagagagagagagagap… Yang bawah ni apa cerita??

Cer citer… Cer citer… Cer citer…

Aset PKNS mungkin dijual tampung perluasan operasi PKNS

SHAH ALAM – Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini berkata Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) mungkin perlu menjual asetnya bagi menampung perluasan operasinya.

Beliau berkata langkah itu perlu dilakukan dalam usaha menjadikan PKNS sebagai syarikat hartanah terbesar di negara ini.

“Namun, ia terpulang kepada keputusan yang akan dibuat oleh (Lembaga Pengarah PKNS),” katanya ketika ditemui di majlis jamuan Aidiladha Kumpulan Media Karangkraf di sini.

Beliau ditanya sama ada pemindahan lima aset PKNS bernilai RM321 juta kepada sebuah anak syarikat milik penuh PKNS adalah langkah awal untuk penjualan aset berkenaan.

Abdul Khalid berkata pengurusan PKNS menerima idea untuk memperbesarkan lagi operasinya memandangkan ia kini ketinggalan berbanding CapitaLand Ltd, pemaju hartanah dari Singapura yang ditubuhkan selepas PKNS.

“Jadi kita mahu PKNS jadi besar. Ini tidak merugikan Selangor ataupun Malaysia,” katanya.

Ditanya sama ada PKNS lebih mementingkan keuntungan daripada melaksanakan agenda orang Melayu, beliau berkata kaum Melayu merupakan kumpulan terbesar dalam pengurusan PKNS dan mereka berusaha menjayakan agenda kaum itu dan agenda negara.

Mengenai cadangan kenaikan sewa lot kedai di Kompleks PKNS di sini, Abdul Khalid berkata usahawan Bumiputera yang tidak mampu membayar sewa Kompleks PKNS di sini, akan diberi bantuan.

Ditanya tentang isu bantahan pembinaan kondominium berhampiran Batu Caves, beliau berkata perkara itu akan dibincang dengan Ahli Majlis Mesyuarat Negeri bagi melantik satu jawatankuasa khas untuk menangani isu pertikaian kelulusan pembinaan kondominium itu. – Bernama

Orang mabuk kalau dah bercakap… Pung! Pang! Pung! Pang!!

Tapi satu habuk pun tak boleh pakai…

Macam si Khalid ni laa… Kesian Rakyat Selangor kena tipu…

Sumber: Aset PKNS mungkin dijual tampung perluasan operasi PKNS

Manifesto Bukan Perjanjian. Satu Alasan Yang Bijak??

Tinggalkan komen

Manifesto Bukan Perjanjian. Satu Alasan Yang Bijak??

ALASAN bijak Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dalam mematahkan hujah pihak-pihak yang menuntut subsidi air percuma 20m3 yang dibuat pada 2008 diperluaskan kepada pemilik rumah dengan meter pukal, dengan mengatakan manifesto air percuma bukan perjanjian, memang patut dipuji. – SUARA PAKATAN RAKYAT

Sudah menjadi dasar media milik Pakatan Haram Jadah ni, akan menjilat apa sahaja yang dilakukan oleh pemimpin mereka, walaupun hakikatnya apa yang dijilatnya berasa kelat, pahit dan masam… Tapi itulah yang terpaksa mereka lakukan demi wang ringgit…

Suara Pakatan Rakyat pula memuji tindakan Khalid Ibrahim mengencing rakyat Selangor sebagai satu ‘ALASAN YANG BIJAK’. Nampaknya Suara Pakatan Rakyat mahu tak mahu terpaksa juga menjilatnya walaupun rasanya memang memualkan…

Mereka gagal menerima hakikat bahawa manifesto PRU Kerajaan PR Selangor adalah bersifat menanam tebu di tepi bibir… Ibarat gula-gula politik yang rasanya kelat dan pahit…

Kini rakyat Selangor semakin sedar pihak mana yang menepati janji… Pihak mana pula yang hanya pandai menabur janji kemudian memberi seribu satu macam alasan apabila gagal menunaikan janjinya…

Kepada rakyat negeri Selangor, usah korang terpedaya lagi dengan manifesto Pakatan Haram Jadah ni… Mereka sudah mengatakan ianya BUKAN SATU JANJI… Tapi tak lebih sekadar penyedap rasa… Jika korang semua nak kena tipu lagi, pangkah lah lagi Pakatan Haram Jadah ni dalam PRU 13 akan datang…

Kenyataan MB Selangor tak lebih sekadar hendak melepaskan leher yang terjerut…

Punca Yayasan Selangor Mengalami Defisit

Tinggalkan komen

Penyelenggaraan Kenderaan Milik Yayasan Selangor Punca Defisit?

Dikatakan bahawa perbelanjaan untuk membaiki dan membeli alat ganti kenderaan milik Yayasan Selangor mencecah RM 6 juta bagi tempoh 11 bulan. Logikkah?

Tapi itu sememangnya logik, sekiranya Yayasan Selangor memiliki banyak Ferrari yang mana kita sedia maklum alat gantinya amat mahal dan perlu diimport…

Ataupun Lamborghini…

Ataupun mempunyai bas yang canggih tahap gaban dan futuristik…

Ataupun….

Berkemungkinan ada makhluk yang sama spesis dengan toyol, tetapi menyerupai manusia yang menyonglap duit tersebut??

Apapun alasan, kita tak pasti lagi mana perginya wang sebanyak itu… Wallahu’alam…

Khalid Ibrahim. MB Selangor yang bacul. Takut pada PRU.

11 Komen

Selangor berhak tentu sendiri tarikh PRU

PETALING JAYA – Kerajaan Selangor berhak tidak menyertai Pilihan Raya Umum (PRU) yang dijadualkan Kerajaan Pusat dan menetapkan tarikhnya sendiri.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, Kerajaan Pusat juga tidak boleh halang jika Kerajaan Negeri mahu memilih tarikh PRU berasingan.

Beliau diminta mengulas rancangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri yang dimenangi dalam PRU ke-12 dalam PRU akan datang.

Abdul Khalid, yang juga Pengerusi PKR Negeri berkata, Pakatan Rakyat (PR) akan berusaha untuk kekal sebagai pemerintah di negeri itu selepas PRU-13.

“Kita akan berusaha kalahkan Barisan Nasional (BN) dan rakyat perlu menilai kebaikan dan faedah yang akan mereka perolehi sekiranya mereka mengundi PR,” katanya pada sidang media selepas menyampaikan sumbangan RM2 juta kepada 52 sekolah jenis kebangsaan Cina, di sini, semalam.

Sinar Harian 14 Dis 2009

Khalid Ibrahim adalah satu-satunya MB Selangor dalam sejarah Melayu Moden merupakan pemimpin yang bacul dan takut pada kekalahan. Perang belum mula dah takut nak menyertai perang. Apa punya pondan la Khalid ni… Mungkin konek kecik kot… Kesian… Kesian… Jika Pilihanraya Umum ingin diadakan dan Yang Di Pertuan Agong memperkenankan seluruh DUN dan Parlimen dibubarkan. Maka ikut ajelah, kenapa perlu mengelak?

Negeri-negeri lain di bawah pemerintahan PAS seperti Kelantan dan Terengganu (ketika masih di bawah pemerintahan PAS), berani membubarkan DUN serta Parlimen dan menyertai PRU. Tetapi malangnya pemimpin PKR (Parti Keadilan Untuk Anwar Sekeluarga dan Kroni-Kroninya Sahaja) seperti Khalid Ibrahim ni tersangat-sangatlah pondan. Belum berperang dah lari… Kesian rakyat Selangor dapat pemimpin pondan…

Tahniah Rakyat Selangor. Selangor Akan Hancur Tak Lama Lagi…

9 Komen

Anwar kini penasihat ekonomi Selangor

Menteri besar Selangor mengumumkan tokoh besar PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai penasihat ekonomi negeri itu “dengan elaun tetap sebanyak RM1 sebulan”.

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata surat lantikan rasmi akan diserahkan kepada bekas menteri kewangan itu selepas jawatankuasa exco bermesyuarat minggu depan.

Bercakap dalam sidang media semalam, beliau berkata Anwar akan mengambil peranan penasihat seperti Lee Kuan Yew yang menjadi menteri mentor bagi Singapura.

“Beliau akan memandu kita dalam soal ekonomi dan berhubung terus dengan pejabat menteri besar.

“Pakatan Rakyat juga bersetujua lantik Anwar jadi penasihat ekonomi sebab beliau ada pengalaman dari segi tersebut,” kata Abdul Khalid selepas menggulung perbahasan bajet negeri itu.

Beliau, yang juga wakil rakyat PKR Ijok, membuat pengumuman pelantikan Anwar ketika berucap dalam persidangan DUN berkenaan.

Bercakap kepada pemberita kemudiannya, Abdul Khalid berkata pelantikan itu dibuat memandangkan Anwar berpengalaman sebagai menteri kewangan dan juga sebagai pengarah dana dan penasihat sebuah bank Islam terbesar di dunia.

Beliau menjelaskan, usaha ini juga selari dengan hasrat negeri itu untuk menjadikan Shah Alam sebagai pusat pelaburan dana Islam.

“Masa menteri kewangan dulu, dia berpengalaman bangunkan perbankan Islam,” katanya, sambil menambah kerajaan negeri masih belum menggunakan sepenuhnya kebolehan Anwar.

“Kelayakan beliau tidak boleh kita persoal. Beliau setuju untuk diberi elaun tetap sebanyak RM1 sebulan.”

Jelasnya bayaran itu sebagai tanda keikhlasan Anwar untuk berkhidmat dalam kerajaan negeri itu.

Well… Tahniah kepada rakyat Selangor… MB and betul-betul seorang kaki pengampu dan kaki kipas. Mungkin kerana tak mahu jawatan MB diserah kepada Azmin, maka sebagai tanda mengampu Anwar supaya jawatan tersebut tak diberi kepada orang lain, maka dilantiknya Anwar Al-Juburi sebagai penasihat ekonomi. Maka makin banyak wang rakyat Selangor akan dilaburkan untuk projek-projek ceramah PKR dan sebagiannya akan masuk ke kantung-kantung Anwar Al_Juburi….

Skandal Khalid Gagap Dulu Kini Dan Selamanya…

18 Komen


Hari ini, kami ingin mengisahkan sebuah kisah yang tidak pernah dibukukan atau diberitahu kepada umum. Menteri Besar Selangor dari PKR, Tan Sri Khalid Ibrahim dikenali kerana kegagapan beliau, tetapi jauh dari pengetahuan orang adalah dia tidak tergagap berkenaan bab perempuan.

Perhubungan yang suka dijalin oleh Khalid adalah perhubungan dengan wanita yang bekerja di bawahnya. Orang yang menganalisa mereka yang suka perhubungan sulit sedemikian menganggap ini suatu perangai ‘haruan makan anak.’ Psikoloji yang menjadikan seseorang sedemikian adalah perangai suka membuli atau mendominasi orang lain, khususnya mereka di bawahnya.

Kisah hubungan sulit Khalid sewaktu beliau merupakan seorang boss besar di PNB adalah open secret yang diketahui ramai. Sesiapa saja yang bekerja di PNB tahu bahawa Khalid mempunyai perhubungan sulit dengan Setiausaha Peribadinya wanita bernama Rahimah. Memang Rahimah adalah idaman setiap jejaka di PNB dahulu. Orangnya cantik dan bentuk badan yang menggiurkan tapi setakat tengok sajalah bujang-bujang mahupun suami orang yang teringin.

Khalid memang seorang yang sangat licik dan cekap. Pada mulanya, dia dapat ‘cover line’ untuk merahsiakan perhubungan sulit ini, tetapi “sepandai-pandai tupai melompat, ke tanah jua akhirnya.” Orang sepejebat mula timbul curiga bila Rahimah sering kelihatan berada sama hingga lewat malam di pejabat. Kisahnya ada staf yang pergi menjumpainya terjumpa mereka berdua dalam keadaan yang seolah-olah baru lepas bercumbu-cumbuan. Lama-lama ramai yang menyedari perkara sama.

Perangai Khalid memang seorang yang kuat mendengki dan suka mendominasi orang-orang di bawahnya. Dia terkenal dengan permainan politik pejabat hingga dapat membodek Pengerusi PNB Tun Ismail Ali untuk percaya penuh padanya. Dari kepercayaan ini, dia gunakan untuk membunuh satu-satu mangsanya. Masa dahulu, Setiausaha Agung PKR Dato Salehuddin Hashim merupakan salah seorang dari mereka yang dimusuhinya.

Rupa-rupanya perangai ‘haruan makan anak’ ini tidak habis-habis lagi walaupun sudah jadi orang politik yang gerak laku kena sentiasa berhati-hati. Tidak dapat lakukan terhadap staf pejabat, Khalid telah lakukan perkara sama terhadap ahli exco lain. Dalam diam-diam Khalid telah ada hubungan sulit dengan exco dari PKR yang penuh kontroversi, Elizabeth Wong. Mereka kelihatan amat intim di khalayak ramai, namun siapa sangka keintiman mereka ini berakhir di kamar tidur.

Katanya ini adalah penyebab sebenar yang membuatkan si Hilmi, kekasih Eli Wong semasa itu dari koleksi kekasih-Kekasih Eli, menjadi amat cemburu. Hilmi adalah pengikut setia Azmin Ali dan telah meminta khidmat nasihat dari bosnya. Mereka pun a memasang perangkap untuk menjatuhkan Elizabeth Wong!

Perangkap mengena dan Eli dibogelkan di serata dunia. Eli sememangnya mempunyai nafsu yang kuat dan menjalani hidup seks bebas yang sentiasa menukar pasangan. Dalam bab ini, hutan exco alam sekitar ini tidak memilih dan sedia berhangatan dengan pelbagai bangsa. Cock a doodle do. Any cock would do.

Ingatkah anda bagaimana Khalid Ibrahim berkeras mempertahankan semasa skandal ini meletup tidak lama dahulu? Mana mungkin dia membenarkan kekasih hatinya diperlakukan begitu. Macam-macam konar baring dan putarbelit si Khalid untuk melengah-lengahkan keputusan dalam usaha bermati-matian mempertahan dan menyelamatkan Eli. Akhirnya dapat diselamatkan ratu cinta pelbagai bangsa.

Di dalam Parti PKR sememangnya wujud beberapa kem yang berlainan. Adegan jatuh-menjatuhkan di antara satu sama lain sudah menjadi permainan politik dalaman bagi pemimpin yang sudah mula merasai kuasa. Si polan A akan cuba mencari kelemahan si Polan B dan begitu juga sebaliknya. Kewujudan persaingan kem ini yang mendedahkan kita akan rahsia pelik dalam PKR.

Siapa boleh menyangka Khalid yang gagap ini tidak gagap dalam hal perempuan? Rupanya Khalid terlindung disebalik kegagapan seorang kasanova yang bernafsu besar!

Sumber: The Unspinners

Khalid Gagap, skandalnya tak sudah-sudah… Sejak dahulu kedengaran, kini kedengaran lagi… selamanya akan kedengaran…

Older Entries