PENGHINAAN TERLAMPAU TERHADAP ALLAH…

11 Komen

Inikah Natijahnya Jika Kalimah Allah Digunakan Oleh Kristian

Jika korang tengok video ni, memang hati korang akan rasa terbakar… Korang tentu rasa mcm nak humban je budak-budak ni dalam Sungai Rejang, biar kena baham dek buaya… Video ni dipercayai dirakam di sebuah gereja di kawasan Betong, Sarawak. Budak-budak hingusan ni memang betul kurang ajar.

Korang tengoklah aksi gedik budak-budak ni… Aku pun berbulu je tengok… MasyaAllah… Macam ni lah jadinya jika Kristian Sabah dan Sarawak dibenarkan guna kalimah Allah dalam ajaran mereka… Kepada Nazri Aziz, silalah lihat… Inilah natijahnya jika kalimah Allah digunakan sesuka hati oleh fahaman selain dari Islam.

Mereka mempersendakan kalimah Allah seolah-olah ianya bahan jenaka yang menggelikan hati. Tetapi bagi kita ianya menyakitkan hati.

Advertisements

PAS Lulus?? UMNO Gagal?? Kenapa??

25 Komen

Ketika melayari akhbar lidah syaitan PAS, iaitu H-Araklah… (lebih kurang kot bunyinya…) Aku terbaca satu surat dari pembaca yang bernama Selena Tay. Dari nama dia aku agak penulis surat ni berbangsa cina…

Surat tersebut berbunyi…


Umno gagal, PAS lulus

Saya telah menjadi seorang pemerhati politik sejak tahun 1985 lagi. Pada masa itu sehinggalah tahun 2008 sebagai ahli sebuah keluarga Cina yang menetap di Kuala Lumpur, saya mempunyai satu pendapat sahaja berkenaan dengan PAS iaitu PAS ialah sebuah parti yang agak fanatik.

Walaupun ahli-ahli keluarga saya telah mengundi parti DAP sejak tahun 1990 lagi, apabila DAP berkerjasama dengan PAS pada tahun 1999 dalam Barisan Alternatif, kami telah mengundi Barisan Nasional (BN).

Semua ahli-ahli keluarga saya termasuk saudara-mara dan juga rakan-rakan Cina saya yang lain amat menggeruni PAS sebab pada masa itu kami berpendapat bahawa PAS ialah parti yang amat merbahaya sebab PAS tidak peduli dengan kaum lain dan mempunyai fikiran yang sempit.

Tetapi semua itu telah berubah pada Pilihanraya Umum tahun 2008 oleh kerana kami sudah muak dengan gejala rasuah dalam BN dan oleh itu walaupun DAP bekerjasama dengan PAS dan PKR, kami telah mengundi DAP.

Selepas Nizar Jamaluddin menjadi Menteri Besar Perak, kami mendengar berita bahawa beliau amat rajin dan berusaha membantu semua kaum dan golongan masyarakat yang miskin tanpa mengira bangsa dan ugama. Beliau juga seorang yang telus, ikhlas dan berwibawa. Ini serba sedikit telah mengubah fikiran kami terhadap PAS.

Tetapi pada Februari 2009, apabila BN merampas kuasa di Perak, kami telah 100% menyokong PAS sebab kami telah melihat dengan amat jelas bahawa yang fanatik dan yang gilakan kuasa ialah BN.

Dan pada Januari tahun ini pula, sekali lagi BN telah menunjukkan belangnya. Kali ini melibatkan soal ugama pula dimana 2 sepupu orang kuat UMNO telah membuat kenyataan bahawa mereka tidak boleh menghalang orang Islam yang hendak mengadakan protes tentang keputusan mahkamah membenarkan akhbar Katolik Herald menggunakan perkataan Allah dalam seksyen Bahasa Malaysianya.

Manakala pemimpin-pemimpin PAS pula seperti Tuan Guru Nik Aziz, Salahuddin Ayub, Khalid Samad dan Dr. Dzulkefly Ahmad telah mengutuk dengan sekeras-kerasnya pembakaran gereja Metro Tabernacle dan serangan keatas gereja-gereja yang lain. Selepas ini, 2 sepupu dari UMNO ini cuba pula buat ‘damage control’. Tetapi saya yakin orangramai tidak lagi mempercayai dengan lakonan sandiwara mereka yang bodoh itu.

Akhirkata, sebagai seorang yang berugama Katolik saya ingin juga menyatakan bahawa saya rasa amat terharu dengan sokongan yang diberi oleh PAS dalam hal ini. Masa telah tiba. Saya menggesa rakyat untuk membuka mata mereka. Bukan sahaja PAS For All tetapi PAS All The Way.

Selena Tay

Lepas aku membaca aje surat ni, terus aku bantai gelak sambik berguling-guling empat-lima nam kali gak la… Aku pun tak kira berapa banyak kali aku berguling… Pasal surat ni memang kelakar sangat… Lebih kelakar dari cerita Senario mahupun cerita Mr Bean… Lebih kelakar dari Majalah Ujang atau Majalah Apo? Klik di sini untuk membaca surat tersebut.

Aduyai… Aku nak tulis blog ni pun xleh… Sebab masih terasa kelakarnya… Sungguh bijak Selena Tay (Selena Taik bunyinya) ini memuji-muji PAS… Ya memang benar suatu ketika dulu PAS digeruni dan dibenci oleh kaum kafir khasnya DAP… PAS suatu ketika dulu seperti harimau… Tapi itu cerita dulu… Tu dulu punya cerita… Nak ungkit pun tak guna gak… PAS sekarang tak ubah seperti seekor kucing tua yang tumpul giginya… Dan DAP pula tak ubah seperti tikus. Tetapi DAP berjaya juga menjinakkan PAS hingga menjadi lemah dan tak berdaya hanya menurut kata-kata tikus… Walaupun tikus tu kecik je… Tapi kucing tu teramatlah bodoh… Hanya menunggu masa untuk mampus… Bila kucing tu dah mampos… Maka puak-puak tikus ni bersorak la dan mengerumuni bangkai kucing ni tadi…

Berbalik pula al-kisahnya surat tadi, kiranya si Selena Tay (Selena Taik bunyinya) cuba memuji PAS kerana sokongan terhadap penggunaan kalimah Allah oleh Kristian… Manakala UMNO pula si Selena Tay (Selena Taik bunyinya) mengatakan ‘gagal’ sebab tak bagi kalimah Allah dipermainkan oleh mereka yang bukan beragama Islam. Biasalahkan… Dah nama kafir, tentu bengang jika plan dia nak rosakkan Islam tak menjadi kerana halangan oleh UMNO dan sekelian rakyat Malaysia yang beragama Islam… Maka kafir ni memuji-muji tindakan PAS yang cuba melacurkan kesucian Agama Islam… PAS sudah pastinya kembang semangkuk hidung… Ye la bila kena puji… Padahal PAS tak sedar pujian kafir laknat ni merupakan satu sindiran buat PAS kerana bacul… Melacurkan Agama Islam adalah satu perbuatan bacul yang tak boleh dimaafkan…

Jika UMNO yang menolak hudud, PAS mengatakan kafir, maka tak salah juga kalo aku katakan PAS juga KAFIR!!! Aku ulang sekali lagi… PAS KAFIR!! Orang yang beriman dengan Allah tidak tergamak melacurkan agama sendiri hatta melacurkan kalimah Allah semata-mata kemarukkan undi… Betul tak? Cuba fikirkan, kalimah Allah turunnya dari Allah sendiri… Bukan datang dari Kristian… Kenapa pula Kristian beriya-iya mahu menggunakan kalimah Allah? Apa muslihat disebaliknya?

Muslihat disebalik penggunaan kalimah Allah oleh Kristian tak lain tak bukan ialah mahu memesongkan akidah umat Islam. Segelintir golongan yang mengaku beragama Islam, tetapi sayangnya mempunyai fikiran yang singkat, otak yang bengap dan akal yang sejengkal… Mengatakan tiada salahnya Kristian menggunakan kalimah Allah…

Di sini ingin aku ingin terangkan wahai saudara-saudari sekelian… Pertama yang ingin kita ingin tahu apa niat sebenar Kristian mahu menggunakan kalimah Allah ini… Mereka bukan mahu menggunakan kalimah ini dalam kepercayaan mereka untuk menggambarkan Allah Yang Maha Esa… Tetapi mereka mahu menamakan Tuhan-Tuhan mereka dengan nama Allah… Patutkah kita biarkan? Aku tahu ramai kalangan yang bengap masih menganggap kalimah Allah itu bermaksud Tuhan… Di dalam Al-Quran Allah tetap Allah, tiada maksud lain dalam kalimah tersebut, kecuali satu perkataan sahaja yang membawa maksud Tuhan… iaitu Ilah… Tak percaya?? Cuba korang mengucap dua kalimah syahadah…

Mengapa ada perkataan ‘Ilah’ dan ‘Allah’ di dalam kalimah syahadah tersebut? Kalimah syahadah tersebut bermaksud: Bahawasanya Aku Mengaku Tiada Tuhan Melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu Utusan Allah… Mengapa masih berpegang teguh mengatakan kalimah Allah itu bermaksud ‘Tuhan’? Bagaimana pula dengan kalimah Ilah?

Sedarlah saudara-saudari sekelian… Tujuan Kristian ialah mahu merosakkan Islam secara perlahan-lahan… Islam dan Kristian pernah berperang sejak berkurun lamanya. Puncanya ialah Kristian mahu menghapuskan Agama Islam… Mereka tidak mahu Islam. Mereka bencikan Islam… Sebab itu di Selatan Thai, ramai Umat Islam yang tak berdosa dibunuh denga kejam. Di Filipina pun begitu juga, kerajaan Filipina tidak mahu mengiktiraf pergerakan Islam di Mindanao. Itulah puncanya Umat Islam di sana memberontak.

Jadi setelah anda membaca surat Selena Tay (Selena Taik bunyinya) ini, diharap jangan gelak kuat-kuat yek? Takut ganggu pula member sebelah… He he he he he… Apapun… PAS For All The Wrong Way… Selamat beristirehat… Assalamualaikum…

Membakar, Mengebom Gereja. Provokasi Memarakkan Api Perkauman.

5 Komen


Kejadian membakar serta membaling bom ke gereja-gereja yang terjadi baru-baru ini amat memalukan. Perbuatan khianat ini jelas menunjukkan pelaku mempunyai masalah mental yang teruk. Bagaimanapun aku percaya pelaku ini bukan melakukan semata-mata marah kerana isu penggunaan kalimah Allah. Tetapi ini adalah bertujuan memprovokasi. Umat Islam di Malaysia bukanlah jenis yang sanggup merosakkan rumah ibadah orang lain sesuka hati. Aku percaya ini dilakukan bertujuan untuk menyemarakkan api perkauman dan permusuhan antara Umat Islam seluruh Malaysia dengan penganut fahaman Kristian.

Lebih-lebih lagi ada media elektronik yang dipengaruhi orang yang berkepentingan dalam isu penggunaan nama Allah ini juga cuba memarakkan keadaan dengan menyiarkan berita-berita yang boleh menimbulkan ketidakpuasan hati penganut fahaman Kristian. Tujuan mereka ialah mahu Malaysia yang sedia aman ini bergolak dengan konflik. Itu yang mereka mahukan.

Dengan itu apabila Malaysia berada dalam konflik yang kucar-kacir, maka dengan mudah mereka menyalahkan kerajaan kerana gagal mengawal keadaan. Mereka akan menuduh pasukan Polis tidak bertindak awal. Mereka menuduh Angkatan Tentera Malaysia tak buat kerja.

Itu niat mereka. Oleh itu aku nasihatkan saudara-saudari Se-Islam semua agar bersabar dan jangan bertindak mengikut kemarahan. Jangan terlalu menurut darah muda. Kita jangan terpedaya dengan helah berniat jahat orang kafir. Orang kafir ini sejak dahulu lagi berniat mahu menjahanamkan Islam.

Jadi ingatlah Perang Salib yang pernah berlaku suatu masa dulu. Jika ianya kembali adalah wajib bagi kita mengangkat senjata dan melawan kembali demi kesucian Agama Islam. Kita takkan sesekali akan mengalah kepada kafirin… Ingatlah…

Mengapa Kristian Masih Tetap Mahu Menggunakan Nama Allah??

4 Komen

Kristian semakin biadap…
Mereka Tamak…
Mereka ada Jesus…
Kini mahukan Allah pula…
Bukan mereka mahu menyembah Allah dan kembali ke ajaran Islam…
Tetapi mereka mahu menyamakan Allah dengan Tuhan mereka…

Patutkah kita biarkan? Mengapa PAS masih bodoh? Mengapa PKR masih bodoh? Nik Ajis bodoh jika mengatakan tak salah mereka menggunakan kalimah Allah dalam ajaran Kristian. Kenapa aku kata Nik Ajis bodoh? Sebab mereka secara berterus-terang tiada niat menggambarkan Allah itu ialah Allah, Tuhan Sekelian Alam… Mereka mahu menggambarkan Allah sebagai Tuhan kepercayaan mereka.

Tidak percaya? Bacalah surat celaka ni…

Kenapa ‘Allah’ popular kepada penganut Kristian

Ini jelas menunjukkan mereka berniat untuk menggunakan nama Allah pada Tuhan yang mereka sembah. Tuhan kepercayaan mereka. Bukan untuk memahami Islam. Jauh dari panggang dari api. Kenyataan Nik Ajis adalah kenyataan dangkal semata-mata mahu mengambil hati rakyat bukan Islam. Bagi Nik Ajis, peduli apa dengan nama Allah. Janji dapat meraih undi dari bukan Islam. Jual Islam pun dia sanggup. Kalau disuruh murtad oleh kafir pun dia sanggup jika kafir boleh beri jaminan undi akan diberikan kepada Nik Ajis and the gang…

Jadi jangan hairanlah jika suatu hari nanti Kristian mengatakan Jesus yang disalib itu Allah. Jangan pula melenting jika Kristian mengatakan begitu. Silapnya pemimpin-pemimpin Islam kita yang tamakkan kuasa politik dan menagih undi dari bukan Islam dan sanggup melacurkan agama sendiri semata-mata mahukan undi dari orang kafir.

PAS pula berdiam diri sambil mengatakan ianya permainan politik UMNO. PAS sentiasa bersikap syak wasangka. Bukankah sikap syak wasangka ini sifat syaitan? Manakala pemimpin UMNO mengambil sikap tunggu dan lihat. Apa sikap ni? Kepada pemimpin PAS, sudah-sudah lah bersikap syak wasangka dan berdendam, manakala pemimpin UMNO perlu mengajak PAS duduk semeja berbincang. Sebab hal ini berkaitan kesucian agama. UMNO juga tidak harus mengambil peluang ini menghentam PAS. Bukan semua di dalam PAS menyokong pemimpin mereka.

Jadi demi kesucian Agama Islam ambillah peluang ini berdamai. PAS tak perlu takut atau sangsi jika UMNO mengajak bermuzakarah. PAS sepatutnya lebih sangsi dengan DAP dan PKR kerana jelas menolak Islam. Walaupun UMNO menolak hudud, tetapi bukan selamanya akan menolak. Pasti suatu hari nanti dengan hasil muzakarah dan perbincangan semeja dengan PAS, UMNO dan PAS sama-sama menguatkuasakan undang-undang hudud dan qisas di Malaysia. Selagi itu PAS masih terus bersangka buruk pada UMNO sampai sudah perkara ini tidak akan selesai.

PAS patut meninggalkan PKR dan Anwar. Anwar dalang sebenar yang menyokong penggunaan kalimah Allah oleh Herald dan Kristian. Sedarlah Umat Islam jika terus berbalah maka jadi kucar-kacirlah macam Iraq, Palestin dan Afhganistan di mana hidup berpuak-puak.

Adakah Ada Agama Lain Selain Islam?

19 Komen


Di sini aku hendak menjawab segala komen yang diberikan…

Komen Pertama

Anonymous said…

Bila bermulanya Islam ?
Adakah pada zaman Nabi Muhammad dan turunnya Al-Quran? Jika jawapannya : Ya. Mengapakah Adam,Nuh,Ibrahim dan nabi-nabi semuanya mengaku muslim sebelum kedatangan Muhammad ? Dan lagi Nabi Muhammad mengatakan yang baginda meneruskan apa yang telah disampaikan para nabi-nabi dahulu.
Islam telah disempurnakan pada zaman nabi Muhammad.Ini bermakna Islam itu telah wujud sebelum nabi Muhammad dan Al-Quran diturunkan.Dari mana asalnya perkataan Allah?Siapa pula yang menciptakan kalimah Allah? Kitab apa yang mula-mula tertulis perkataan Allah ?
Bila wujudnya bangsa Arab dan bahasa Arab ? Bila pula kalimah Allah wujud dalam bahasa Arab ?
Siapa pula orang yang pertama sekali yang menyebutnya kalimah Allah didunia ini ?
Banyak persoalan ini perlu dijawab oleh ahli sejarah !!!
Bahasa nabi Adam apa ?

January 2, 2010 10:21 AM

Komen Kedua

Anonymous said…

Apa masalah membenarkan orang bukan Islam guna perkataan Allah?

Masalahnya yang teramat besar bakal muncul sebab hujah mereka adalah dari artikel 11. Kalau artikel 11 membenarkan mereka menggunakan nama Allah kerana nama Allah itu bukan hak eksklusif umat Islam, maka perkataan seperti solat, masjid, kaabah juga boleh digunakan oleh mereka dengan sewenang-wenangnya sebab umat Islam juga tiada hak eksklusif dalam istilah ini.

Umat Islam juga tiada hak eksklusif terhadap dana kerajaan oleh itu dana kerajaan perlu digunakan untuk dakyah dan pembangunan agama lain dari Islam. Umat Islam juga tiada hak eksklusif terhadap agama orang Islam, oleh itu orang Islam bebas murtad. Apa lagi nak tambah?

January 2, 2010 10:33 AM

Komen Ketiga

Bengang said…

Kalau nak longgar, longgarkanlah semua!
Kenapa orang Islam tak diberi kebebasan mutlak utk memilih agamanya sendiri?
Kenapa orang Islam yg murtad nak dihukum pula?
Bebas! Beri semua orang kebebasan!
Janganlah sikit2 nak halang. Itu tak boleh. Ini tak boleh.
Malaysia boleh!

January 2, 2010 6:57 PM

Komen Keempat

Accept Je La… said…

Ni lah akibatnya bila TokNajisNazak ke hulu ke hilir dgn 1 M’sia… sampai perkataan ALLAH pun nak dikongsikan bersama semua kaum. so… jgn dok nak salahkan PakLah dan KJ je!

January 2, 2010 8:39 PM

Allah menurunkan Al-Quran mengikut bahasa dan pemahaman bangsa Arab ketika itu. Jika ketika itu Allah turunkan Al-Quran kepada bangsa Melayu, sudah pasti Al-Quran diturunkan di dalam Bahasa Melayu. Allah itu Maha Mengetahui, Dia tahu bahasa sekelian makhluknya dari sekecil-kecil kuman hingga sebesar-besar mahkluk. Kerana Dia yang menciptakan segala bahasa tersebut. Tetapi di akhirat kelak, bahasa yang digunakan di sana sudah tentulah Bahasa Al-Quran… Bahasa kitab yang diturunkan kepada Penghulu Segala Rasul dan Nabi… Kitab yang diturunkan kepada Rasul pemutus zaman…

Perkataan Allah itu bukan datang dari sesiapa, Allah sendiri memiliki nama tersebut sejak awal sebelum Nabi Adam A.S dicipta. Kalimah Allah memang bukan hak eksklusif orang Islam, tetapi hak mutlak Allah SWT… Orang Islam WAJIB menentang sebarang niat menyamakan Allah dengan TUHAN kepercayaan lain…

Di dalam Islam tiada agama lain… Kristian, Buddha, Hindu dan yang lain-lain adalah KEPERCAYAAN… Bukan agama… Agama hanya ada satu sahaja dalam alam semesta ini iaitu Agama Islam… Tiada agama lain selain Islam… Oleh itu hanya Agama Islam sahaja yang berhak dianuti sekelian manusia. Di dalam Islam terdapat berbagai-bagai keistimewaan yang diperolehi oleh penganutnya. Islam bukan terjadi sendiri. Islam bukan dicipta oleh manusia. Bukan dicipta oleh para Nabi dan Rasul.

Apa keistimewaan kepercayaan lain berbanding Islam? Adakah kepercayaan lain menjamin pengikutnya ke syurga? Tidak… Allah telah berfirman, tiada satu manusia yang masuk ke syurga kecuali mereka yang beriman kepada Allah…

Apa itu IMAN? IMAN ialah kepercayaan, kepatuhan serta menyerahkan rohani dan jasmani kita hanya untuk Allah… Kita percaya seluruh alam semesta ini dicipta oleh Allah. Kita percaya kita sendiri dicipta oleh Allah. Kita percaya wujudnya hari kiamat. Kita percaya adanya hari pengadilan. Kita percaya segala yang terkandung dalam Al-Quran adalah BENAR. Kita percaya bahawa mati itu benar. Kita percaya pada hari akhirat kelak semua manusia tanpa mengira umur, kepercayaan, bangsa dan segalanya akan dibangkitkan dari kubur untuk dihisab.

Tidak ada agama lain yang menjamin kebahagiaan dunia dan akhirat selain Islam… Kenapa perlu pilih kepercayaan lain? Sedangkan Islam terlalu-terlalu sempurna.

Islam tidak pernah memaksa sesiapa untuk menganuti Islam. Islam memegang prinsip toleransi. Sebab itu Islam boleh bertolak-ansur kepercayaan lain. Tetapi tidak menjamin kepercayaan itu boleh menjaminkan kebahagiaan dunia dan akhirat.

Tetapi apabila Umat Islam sendiri menyalah tafsirkan maksud dalam Al-Quran, maka timbullah bermacam-macam jenis kerenah yang dilakukan oleh umat Islam, termasuklah menjadi pengganas.

Allah melarang kita menyakiti orang lain hatta ianya berbeza kepercayaan dengan kita, KECUALI… Orang itu telah menceroboh ibu pertiwinya dan melakukan kejahatan. Contohnya seperti Tentera Israel menceroboh Palestin. Memang wajib ditentang. Tetapi jika kita mengebom tempat awam yang dikunjungi oleh pelancong asing, itu bukan jihad namanya, tetapi jahat. Jihad tidak semestinya termaktub dalam soal memerangi kafir sahaja. Kita berpuasa juga boleh dikatakan jihad, sebab kita memerangi nafsu kita.

Kesimpulannya di sini, mengapa perlu memilih kepercayaan lain? Sedangkan banyak keistimewaan di dalam Islam. Di direntangi keistimewaan di dalam Islam ini, masih boleh meliliti bumi ini beratus-ratus kali.

Oleh itu tepuk dada dan tanya selera. Mengapa perlu melilih kepercayaan lain?

Kristian. Mempercayai Jesus (Nabi Isa A.S) adalah anak Tuhan. Walhal Nabi Isa ialah hamba Allah juga seperti kita, cuma Allah memberika keistimewaan dan mukjizat kepada Nabi Isa.

Hindu. Mempercayai banyak Tuhan. Seperti Murugan, Ganesha, Shiva, Krishna, Durga, Kali, Lakshmi, Saraswati, Jagannath, Hunuman dan banyak lagi…

Kemudian Buddha mempercayai banyak Tuhan. Tetapi kesemua Tuhan mereka ini siapa yang buat? Adakah Tuhan-Tuhan mereka ini terjadi sendiri-2? Atau turun dari langit ke tujuh? Tidak… Manusia sendiri yang membuat Tuhan mereka ini. Kemudian mereka sembah hasil ciptaan manusia. Bagi kita memang seolah-olah ianya biasa sahaja.

Cuba kalau kita lihat orang lain menyembah kereta atau lori atau motor… Mereka memuja-muja dan meminta sesuatu dari benda tersebut. Bagi kita pasti tak masuk akal bukan?

Tetapi hakikatnya baik kereta, lori mahupun patung-patung Tuhan mereka itu semuanya barang ciptaan manusia juga…

Aku akui adakalanya pemimpin kita ni seolah-olah memandang remeh akan perkara ini. Jangan dipersalahkan mereka. Seharusnya kita bantu sesama Islam menegakkan maruah Islam. Selagi Islam bertelagah, selagi itu Islam lemah. Bila lemah kafir pun mengambil kesempatan. Contohnya sekarang. Ini baru fasa pertama Perang Salib oleh Kristian. Mungkin selepas ini akan ada lagi.

Ingatlah peristiwa Perang Salib yang pernah terjadi suatu masa dulu… Ianya bakal terjadi sekali lagi pada masa kini. Wallahua’lam.

Candlelight Vigil bukan ritual Islam! Nik Aziz sila jawab!!

3 Komen


Bila aku siarkan post yang bertajuk: Pegang lilin, ikut agama mana tu Nizar?, ramai dikalangan penyokong PAS marah dan bengang dengan aku. Oh tak boleh ke siar? Kalo puak-puak diorang sebarkan gambar-gambar berunsur fitnah boleh pulak. Contohnya gambar super impose Najib dan Altantuya. Di sini aku siarkan antara komen-komen mereka serta apa yang aku ‘tembak’ balik:

hamba said…

Assalamualaikum.
Cmne plak klu sebuah negara Islam, mempunyai sebuah pusat casino yg terkenal..Bagaimana pulak, sebuah negara islam mempunyai kilang-kilang arak? Apakah itu lebih terang kewujudannya serta hukum-hakamnya..
daripada melihat seseorang yg belum kita tahu apakah hukuman Tuhan terhadapnya. Ini cuma pendapatku.

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said…

Kami dah agak perkara ini (pegang lilin) oleh Nizar akan dipolitikkan oleh Umno BN melalui bloggersnya.

Kami tidak arif dalam bab2 agama, jadi biarkanlah yang arif bagi jawapan.

Aku balas balik…

ok, kalo PAS Islam sgt, kenapa bila PKR tadbir Selangor kilang arak tak tutup? Masa sblm PRU12 cakap berdegar-degar, kalo kami memerintah, esok kilang arak tutup. Aku tengok kilang arak Guiness Anchor kat PJ dgn Carlsberg kat Shah Alam masih berasap lagi… Apa kes?

Kasino bukan kerajaan yang bukak. Tapi org cina yg bukak. Dah, tanah dia. Suka hati dia la nak bina apa… Macam nko, ada org larang nko tanam pokok kat atas tanah sendiri? Ko punya suka la, tanah nko… Kerajaan juga tak berhak larang, lgpun hasil cukai kasino tsb boleh menampung kos pembangunan.

Anonymous said…

Takziah untuk keluarga mendiang Teo Beng Hock, rasa-rasanya akan lebih banyak blog seperti ini akan timbul selagi isu kematian misteri Teo tidak redah, yang mana bertujuan mengalihkan perhatian kita dan cuba menyembunyikan fakta sebenar kekejaman UMNO/BN, sama-sama kita tamatkan riwayat UMNO/BN dalam PRU13 !

Aku balas balik…

Ha ha ha kekejaman UMNO dan BN? Pleaaaasssse… Tolonglah jgn nak memperbodhkan orang… Fakta tak boleh menipu… Untuk apa UMNO dan BN nak bunuh cina tu? Sedangkan dia merupakan SAKSI UTAMA kes rasuah Exco Selangor. Jadi kalo org UMNO dan BN bunuh, maka kes rasuah akan tutup la… Tentu orang BN dengan UMNO tak mahu kes tsb ditutup. Jadi orang yg nak kes tu ditutup ialah siapa? Exco Selangor la… BN dan UMNO lg suka Exco-Exco tsb didakwa… Ye lah, at least berkurangan sket rumah-rumah urut kat Selangor dan berkurangan juga kongsi gelap di Selangor. Jadi jika UMNO dan BN membunuh saksi utama. Bukankah satu kerugian pada masa yang sama membantu DAP Selangor? Apapun, sebelum memberi komen, gunakan akal dulu. Tuhan bg akal suruh pikir benda logik dan tak logik.

chow…

zakwan said…

Kenapa kah bila kuasa UMNO tergugat maka dikatakan Melayu sudah berpecah?????? Kuasa orang Melayu terhakis? I don’t think so. Sebenarnya hanya kuasa UMNO sahaja yang terhakis. Orang melayu akan lebih kuat dan bersatu jika UMNgok kalah atau terus terkubur, sebab orang UMNoO lah yg byk mengkhianati bangsa melayu serta rakyat Malaysia keseluruhannya. UMNO tidak layak mendakwa bahawa mereka mewakili orang melayu kerana orang melayu juga sudah ada PAS dan PKR serta lebih ramai didalam kedua2 parti ini.

zakwan said…

UMNO + BN = Yahudi

Anonymous said…

saudaraku umno yg tercinta belajarla agama carila ilmu hingga ke negeri cina contoh nabi kita yg disayangi jangania berkata tentang agama kalau hanya tahu asasnya sahaja hanya kerana orang pas berkata durja kita samakan dengan pendita nabi sendiri pernah masuk gereja tapi hatinya tetap pada yg ESA[ALLAH] MAAFKAN saudaraku islam orang2 pas kerana aku akan sentiasa bersamamu walau kiamat menjelma agar bila ku mati HIDUPKU MATIKU KERNA ALLAH DAN PERJUANGANKU [PAS]

Aku balas balik…

UMNO tergugat takde kena mengena dengan melayu. Melayu mmg sudah lemah. Melayu sibuk berborak pasal politik kat kedai kopi, sibuk berarak ke sana-sini berdemonstrasi terpekik-terlolong mcm org kena sampuk polong, bagi tempat belajar tapi dibakarnya, bagi sekolah tapi dipecahnya, mak bapak anta ke sekolah tapi lari masuk ladang kelapa sawit hisap rokok, hidu gam, hisap ganja, hisap syabu. Yang kaya siapa? Cina la… Cina jual rokok kat melayu, cina jual gam kat melayu, cina jual dadah kat melayu… Tetapi melayu tak nak sedar yang org mcm ni nak menjahanamkan melayu. Melayu perlu bersatu kalau tidak melayu akan hilang tanahair sendiri. Melayu akan merempat macam melayu Singapura. Tanah mereka dirampas tanpa banyak soal oleh orang cina. Kenapa? Sebab ikut sgt telunjuk cina DAP. Baik sgt ke DAP tu? Niat DAP tu nak menjahanamkan melayu nak menjahanamkan Islam. Ketuanan melayu perlu dijaga baru Islam di Malaysia bertahan. Jika tiada melayu, siapa nak jaga agama Islam kat Malaysia? DAP? Kirim salam… Diorang pun tak berminat dan tidak suka Islam. Malah Negara Islam pun mereka tolak. PAS dan PKR bukan parti mewakili org melayu. PAS menang di Perak pun kerana undi orang cina. Pas dan PKR hanya sbg bantu loncatan DAP sahaja. DAP hanya mahu memenuhi cita-cita mereka menubuhkan negara sekular komunisme.

Jika anda samakan UMNO dan BN sebagai Yahudi. PKR pula apa? DAP pula apa? PKR lebih Yahudi. Sebab Anwar Ibrahim mempunyai link yang kuat dengan pergerakan Yahudi di Amerika. Malah dengan pergerakan Nasrani pun ada. DAP pula, bercita-cita menubuhkan negara sekular bercirikan komunis. PAS dan PKR nak berkongsi kuasa dengan DAP? Kirim salamlah. Macam DAP nak bagi bila diorang dah berkuasa. DAP hanya memenuhi cita-cita sendiri. PKR pun sama. PAS hanya jadi alat kedua-dua parti tsb. PAS sanggup jilat buntut Yahudi, Nasrani dan Komunis kerana kepentingan politik bukan kerana Agama Islam. Kalau benar PAS ikhlas perjuangkan negara Islam, kenapa masih duduk semeja dengan DAP yang menentang negara Islam? Mengapa masih duduk semeja dengan PKR yang jelas menentang negara Islam?

Masuk gereja tak salah. Tak memudaratkan akidah. Tapi bila kita amalkan cara agama mereka. Itu dah jatuh syirik tu. Aku bukan sekolah rendah lagi, jangan nak tipu orang hai pengikut PAS. Kita boleh masuk ke rumah ibadat agama lain, tapi jangan amalkan cara ibadat mereka. HARAM!!

Hu hu hu hu kelakar tak? Well kepada para penyokong PAS, aku hadiahkan lagi kat korang beberapa gambar lagi…

Murtad Jika Ikut Ritual Kafir

Apapun ritual upacara ni adalah HARAM dan dosanya SYIRIK kerana mengamalkan upacara, ritual dan cara agama selain dari Islam. Boleh jadi MURTAD jika tak ber-TAUBAT. So Nik Aziz, kenapa senyap je? Tengah garu kepala nak pikir nak putar apa? Agaknya Nik Aziz kat rumah tu tengah sibuk belek buku-buku hadis dan agama mencari cara untuk menghalalkan ritual ini. Setekat masuk gereja je, takde hal… tak berdosa pun. Tapi kalau dah ikut upacara dan ritual agama lain, jawablah sendiri kat akhirat nanti ye Nik Aziz? Emm aku pasti lepas ni ramai kalangan penyokong-penyokong PAS menyerang aku. Ha ha ha ha ha… Seranglah dengan peluru berpandu tomahawk ke, SCUD ke, taepodong ke… Aku tak heran… Di persilakan dengan secara hormatnya…. Heh heh heh heh… Semuanya akan aku tangkis dengan raket Yonex…

Surah Al-Imran ayat 28

Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.

Surah Al-Imraan ayat 78

Dan sesungguhnya, di antara mereka (Ahli Kitab itu) ada (Ketua-ketua ugamanya) yang memutar-mutar lidahnya semasa membaca Kitab Taurat (dengan mengubah maknanya), supaya kamu menyangkanya sebahagian dari Kitab Taurat padahal ia bukanlah dari Kitab itu. Dan mereka pula berkata: “(bahawa) ia adalah (datangnya) dari sisi Allah”, padahal ia bukanlah dari sisi Allah; dan mereka pula tergamak berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta).

Surah Al-Imraan ayat 118

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi “orang dalam” (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.

Gereja Katholik seret Al-Islam ke balai

Tinggalkan komen

Roti suci yang diberi makan kepada penganut Kristian menjadi isu besar terhadap wartawan Al-Islam yang menyamar untuk menyiasat dakwaan wujudnya usaha memurtadkan gadis bertudung.

Dalam satu laporan polis minggu lalu terhadap majalah bulanan tersebut, dua penganut Kristian turut meminta roti putih itu dikembalikan kepada pihak gereja.

Dalam artikel “Tinjauan Al Islam Dalam Gereja: Mencari Kesahihan Remaja Melayu Murtad” yang diterbitkan dalam edisi Mei lalu, roti tersebut diluahkan dari mulut penulis untuk diambil foto.

Dalam aduan Joachim Francis Xavier dan rakannya Sudhagaran Stanley di balai polis daerah Timur Laut, Pulau Pinang, tindakan wartawan lelaki tersebut juga dianggap menghina Katholik.

“Perbuatan dua lelaki ini iaitu meninjau di dalam gereja, menerima roti putih ini (daripada paderi), meludah keluar roti putih tersebut bagi tujuan mengambil gambar dan kemudian menulis mengenai pengalaman tersebut dalam majalah Al-Islam merupakan perbuatan yang amat menghinakan kepada umat Katholik dan berprovokasi,” aduan polis 8 Julai lalu dipetik.

“Kami juga meminta polis supaya pihak Al-Islam mengembalikan secepat mungkin roti putih tersebut kepada pihak atasan gereja.”

Mereka juga dilaporkan mendakwa perbuatan wartawan itu sebagai “pencerobohan” satu majlis keagamaan di gereja dan boleh dianggap mempermain-mainkan ajaran agama tersebut.

Joachim memberitahu Malaysiakini dalam program video “Citizen Journalism” semalam, wartawan itu hadir di gereja dengan tanggapan yang salah.

“Isunya ialah mereka mengintip tentang aktiviti gereja yang pada sangkaan mereka menjalankan aktiviti memurtadkan orang Islam tertentu kepada agama Kristian,” katanya.

“Jadi mereka datang dalam keadaan andaian yang salah, (dan membuat) laporan salah. Bukan itu sahaja malah mereka juga tidak memahami maksud tubuh Isa.”

Sementara Sudhagaran, ditemubual dalam video “Police report against Al-Islam”, berkata setelah membelek-belek majalah tersebut, beliau rasa terkejut dan marah dengan gambar roti suci di majalah tersebut sehingga mendorongnya dan Joachim membuat aduan polis.

Artikel Muhammad Ridhwan Abdul Jalil tentang pengalamannya di dua gereja, termasuk sebuah dekat Puduraya, dimuatkan di halaman 28-30 edisi Mei yang menfokuskan isu “Al-Islam Masuk Gereja Cari Gadis Bertudung Murtad”.

Bagaimanapun siasatan majalah tersebut tidak menemui isu murtad seperti khabar angin yang sering kedengaran dalam masyarakat Islam.

“Apa pun, sepanjang tinjauan yang dibuat, kami dapati dakwaan-dakwaan yang mengatakan ramai remaja Melayu dimurtadkan di gereja-gereja pada setiap hari Ahad tidak kami temui.

“Yang ada hanyalah mereka yang berwajah Melayu tetapi berasal dari Sabah yang menganut Kristian sejak lahir,” artikel itu dipetik.

Penulis turut memuji akhlak penganut Kristian di gereja.

“Sewaktu kami membuat tinjauan ini, kami berasa amat kagum melihat akhlak mereka yang hadir.

“Mereka sangat menghormati satu sama lain dan sangat mudah mesra kerana mereka sangat berpegang kepada konsep kasih sayang dan hormat menghormati,” tulis Muhammad Ridhwan.

“Mereka turut berjabat tangan dan diikuti dengan senyuman yang manis dengan kami apabila paderi memberi arahan ramah dan mesralah bersama saudara-saudaramu.”

Sumber: Malaysiakini

Ini satu lagi gerakan cuba memurtadkan pelajar-pelajar Islam. Bagi gereja tersebut tindakan wartawan Al-Islam menghina agama Katholik. Tetapi mereka tidak sedar, bahawa tindakan mereka memurtadkan pelajar-pelajar melayu beragama Islam lebih menghina Agama Islam. Mereka ingat negara Malaysia ni demokrasi, mereka boleh melakukan sesuka hati? Malah tindakan untuk menggunakan nama Allah dalam anutan mereka juga lebih jelas menghina Agama Islam. Marilah sama-sama kita menentang pemurtadan orang Islam.