BUKTI KEWUJUDAN PENGUNDI HANTU DI PRK HULU SELANGOR

1 Komen


BUKTI WUJUDNYA PENGUNDI HANTU DI PILIHANRAYA KECIL DI HULU SELANGOR

Seorang responden yang enggan dikenali telah menghubungi aku dan menghantar kepada aku emel beberapa keping gambar yang dipercayai pengundi hantu semasa hari pengundian bagi Pilihanraya Kecil Parlimen Hulu Selangor.

Mulanya aku sangka responden tersebut bergurau. Setelah melihat gambar-gambar tersebut aku menggeleng-gelengkan kepala. Aku berfikir sejenak, perlukah aku menyiarkan gambar pengundi hantu tersebut?

Apapun demi keadilan semua, maka aku siarkanlah. Sebelum itu aku minta maaf banyak-banyak sebab terpaksa siarkan gambar-gambar ini. Sila klik butang untuk mengeluarkan spoiler yang mengandungi gambar-gambar pengundi hantu tersebut.

P/S; eXception tidak akan bertanggungjawab sekiranya ada yang terpaksa dikejarkan ke Hopsital atau berlaku rusuhan apabila tersiarnya gambar ini…


Pengundi Hantu Ini Didapati Berlegar-Legar Di Sekitar Pusat Pembungan Undi. Yang Hairannya SPR Boleh Buat Derkk Jerr…


Yang Ni Lagi Sekor Lagi Tau Mentekedarah Jer Kat Pekan Kuala Kubu Baru. Patutlah BN Kalah Kat Kuala Kubu Baru. Dah Tu Buat Muka Tak Bersalah Lak Tu… Hampeh…

Ha… Ha… Ha… Ha… Ha… Jangan Marah… Gurau Ajerrr….

Mengapa Dr Mahathir Menolak Hudud PAS?

Tinggalkan komen

Beza Antara Hudud Allah dan Hudud PAS


Banyak persoalan berlegar-legar di pemikiran kita, mengapa Dr Mahathir sewaktu memegang jawatan Perdana Menteri menolak hukum Hudud. Sedangkan kita sudah jelas ianya hukum Allah dan termaktub di dalam Al-Quran. Jadi di sini aku ingin rungkaikan sedikit persoalan tersebut.

Undang-undang syariah terbahagi kepada tiga elemen iaitu:

1. Hudud
2. Qisas
3. Ta’zir

Dalam undang-undang syariah Malaysia, Qisas, Ta’zir dan Diat telah dilaksanakan kecuali Hudud. Mari kita lihat perbandingan antara Hudud, Qisas dan Ta’zir

1. Hukum Hudud

Dari segi istilah Hudud ditakrifkan sebagai keseksaan yang telah ditetapkan oleh nas-nas Al-Quran dan As-Sunnah yang WAJIB dilaksanakan sebagai hak Allah S.W.T. Kadar hukumannya tidak boleh dipinda sama ada dikurang atau ditambah.

2. Qisas

Dari segi syarak, Qisas bererti hukuman yang ditetapkan oleh syarak melalui nas-nas Al-Quran dan hadis-hadis Rasulullah S.A.W. kerana kesalahan­kesalahan yang melibatkan hak individu.
Mengikut hukum Qisas seseorang penjenayah mesti diikuti dengan hukuman yang sama sepertimana dia lakukan ke atas mangsanya. Kalau ia membunuh maka dia mesti dihukum bunuh.

3. Diat

Diat adalah denda yang wajib dibayar kerana kesalahan jenayah sebagai ganti qisas.
Bagi jenayah membunuh dengan sengaja, ada dua hukuman iaitu Qisas @ Diat. Diat hanya boleh dilaksanakan jika dipersetujui oleh waris. Jika tidak, Qisas bunuh dikenakan.
Hukuman bagi jenayah Pembunuhan separuh sengaja dan pembunuhan tidak sengaja adalah Diat sahaja. Qisas tidak dikenakan.

4. Ta’zir

Dan segi istilah ialah hukuman yang dikenakan ke atas orang yang membuat kesalahan dan maksiat atau orang yang mencuaikan kewajipan yang tidak ditetapkan hukuman keseksaannya di dalam Al-Quran dan Hadis atau hukuman yang dikenakan ke atas orang yang melakukan jenayah yang telah ditetapkan keseksaannya, tetapi tidak cukup syarat bagi mengenakan keseksaan itu.
Kesalahan-kesalahan yang termasuk di bawah kategoni ta’zir;

(a) Kesalahan-kesalahan hudud atau qisas yang tidak cukup bukti untuk dikenakan hukuman hudud atau qisas.

(b) Kesalahan-kesalahan khalwat, mencuri yang tidak cukup nisab dan sebagainya.

(c) Perbuatan-perbuatan yang boleh mengganggu ketenteraman awam seperti mengumpat, menipu, berjudi, rasuah, mengedar dan penyalahgunaan dadah. Kerajaan Kelantan telah memperuntukan RM 500,000 utk menyediakan draf Hudud. Hudud juga telah diwartakan dan diluluskan di Kelantan. Namun, belum ada perlaksanaannya lagi. Walaupun begitu terdapat 3 versi Hudud yg berbeza dari segi fasal dan huraiannya. Hudud adalah milik Allah, dan telah ditetapkan oleh Allah. Tetapi mengapa pula boleh berbeza-beza mengikut negeri-negeri yang berlainan? Seperti dlm artikel Dato’ Safei Daud :


Sehingga kini ada tiga versi hudud Pas yang masing-masing berbeza.

Pertama hudud Pas Kelantan yang bernama Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 mempunyai 72 fasal.

Kedua hudud Pas Terengganu yang dibentang dalam seminar pada 12 Mei 2002 bernama Draf Cadangan Undang-Undang Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu mempunyai 74 fasal.

Ketiga Rang Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (EKJS) (Hudud dan Qisas) Terengganu 1423H/2002M yang mengandungi 67 fasal sahaja.

Mana satukah hudud yang sebenar antara ketiga-tiga hudud Pas itu?

Draf yang dibentangkan pada seminar di Kuala Terengganu 12 Mei 2002 ada Bughah (Fasal 23, 24 dan 25).
Sedangkan dalam EKJS (II) 1993 Kelantan dan rang yang diluluskan dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu pada 7-9 Julai 2002 tidak ada Bughah.

Mengapakah bughah diketepikan dalam kedua-dua undang-undang hudud itu? Draf Hudud oleh PAS didapati tidak memberi keadilan malah menzalimi rakyat. Ini kerana Hudud dikatakan terpakai untuk orang Islam sahaja, sebagaimana petikan dlm surat Dr Mahathir (Tun Dr Mahathir) kepada Nik Aziz, yang menyatakan;



1. Jalan yang diambil oleh Kerajaan Pusat ini adalah juga berpandukan kapada kaedah yang terdapat dalam sistem pemerintahan Islam iaitu “tindakan pemerintahan adalah sentiasa bergantung kapada kepentingan ramai (muslihat umum).” Penguatkuasaan kanun jenayah yang digubal oleh Kerajaan PAS di Kelantan, menurut kajian sehingga setakat ini tidak menampakkan dan tidak menyakinkan pakar-pakar perundangan Islam yang tidak mempunyai sebarang kepentingan politik bahawa ia selari dengan ajaran dan kehendak Islam sebagaimana yang telah diuruskan dengan bijaksana oleh Rasulullah SAW. dan para sahabat.

3. Tidak perlu bagi saya menyatakan disini betapa banyaknya terdapat ayat-ayat Al-Quran yang menegaskan tentang pentingnya keadilan dan lebih banyak bagi ayat-ayat yang mencela sebarang jenis kezaliman. Disamping itu Al-Quran juga sentiasa menggesa supaya dielak daripada terjadinya huru-hara dan Allah sendiri sangat tidak gemarkan kapada mereka yang menyebabkan huru-hara berlaku. Kita hanya bertindak balas terhadap sikap permusuhan dan serangan yang dilakukan terhadap kita. Di Malaysia, orang bukan Islam bukan sahaja tidak memusuhi kita tetapi mereka memberi kerjasama bahkan membantu kita dalam urusan-urusan yang bersangkutan dengan kegiatan dan amalan ajaran Islam.

4. Khusus mengenai undang-undang jenayah PAS di Kelantan, kajian awal menunjukkan dengan jelas bahawa undang-undang itu yang disediakan menerusi perjuangan sebuah parti politik ternyata bukan sahaja menyebabkan ketidakadilan akan berlaku tetapi, sebaliknya ia akan membawa kezaliman. Kebenaran kenyataan ini adalah berdasarkan kapada keterangan berikut:

(i) Dakwaan bahawa undang-undang ini akan dikuatkuasakan hanya di kalangan orang Islam sahaja dan tidak digunapakai untuk orang bukan Islam akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara berlaku. Memang benar di zaman Nabi Muhammad SAW., orang Yahudi biasa dihukum di bawah undang-undang yang berada di dalam kitab Taurat mereka tetapi kitab Taurat mempunyai hukuman yang tidak berbedza dengan hukum-hukum dalam al Quran.Mereka yang berzina umpamanya, akan dihukum rejam sama seperti hukuman terhadap jenayah yang sama bagi orang Islam. Justru itu tidak ada perbedzaan sama ada penjenayah dihukum di bawah undang-undang Islam atau Undang-undang Yahudi di zaman Nabi Muhammad SAW.Tetapi terdapat perbedzaan yang amat ketara di antara hukuman di bawah undang-undang yang ada sekarang dengan hukuman di bawah undang-undang jenayah yang dicadangkan oleh kerajaan PAS di Kelantan. Menghukum orang Islam dengan lebih berat tetapi orang bukan Islam dengan amat ringan untuk jenayah yang sama atau jenayah dilakukan bersama amatlah tidak adil dan merupakan satu kezaliman, sedangkan undang-undang PAS akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman berlaku, maka undang-undang PAS tidak boleh diterima sebagai undang-undang Islam atau secucuk dengan undang-undang Islam ataupun selaras dengan ajaran Islam. Ia sebenarnya tertentangan dengan Agama Islam.

5. Hukum Hudud Islam bertujuan untuk memberi keadilan kapada semua pihak. Ia bukanlah bertujuan untuk melakukan kezaliman. Undang-undang PAS jelas menunjukkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara akan berlaku. Justeru itu undang-undang yang disediakan oleh PAS bukanlah undang-undang yang menepati ajaran Islam. Ia hanyalah undang-undang ciptaan PAS yang bertentangan dengan penekanan oleh agama Islam yang menuntut supaya menghukum secara adil dan menolak sebarang kezaliman. Kerajaan Pusat akan sentiasa berpandu dan menerima ajaran-ajaran dan amalan Islam dari semua aspek tanpa diheret oleh kehendak organasasi politik yang mempunyai kepentingan yang lain daripada Islam dan kepentingannya.

6. Jika undang-undang PAS yang jelas mengandungi unsur-unsur ketidakadilan dikuatkuasakan dinegara ini, dan jika ia dikatakan itulah Hukum Hudud Islam maka umat Islam dan juga anggota masyarakat bukan Islam akan hilang kepercayaan Islam membawa keadilan untuk penganutnya. Ia juga memberi gambaran yang buruk terhadap agama yang suci ini dan menjejaskan imej orang-orang Islam di kalangan penganut agama-agama yang lain. Ia tetap akan menyebabkan penganut agama lain menjauhkan diri daripada agama Islam dan menyebabkan orang yang berminat memeluk Islam menolaknya.

DR. MAHATHIR BIN MOHAMAD
15 Julai 1994


Permasalahan yg akan menjadi perkara pokok dalam hal hudud ini ialah perlantikan hakim. Seperti artikel Dato’ Safei Daud lagi menyatakan:
Satu perkara yang berupa prinsip paling penting ialah hakim. Dalam urusan pelantikan hakim terdapat dua percanggahan besar. Pertama tidak merujuk langsung kepada 15 syarat kelayakan menjadi hakim mengikut hukum syarak. Yang kedua rang EKJS (Hudud dan Qisas) Terengganu tidak ada peruntukan khusus mengenai syarat-syarat kelayakan menjadi hakim. Sebaliknya sekadar disentuh secara tumpang dalam fasal 66 (1) Mahkamah Bicara Syariah Khas yang berbunyi “…daripada hakim Mahkamah Tinggi Syariah atau daripada seorang yang berkelulusan dan berkelayakan dilantik sebagai Hakim Mahkamah Tinggi Malaya.”
Yang peliknya apa yang dibentangkan dalam seminar 12 Mei 2002, bulat-bulat Pas Terengganu mencedok fasal 68 EKJS (II) 1993 Kelantan menjadi fasal 70 dalam `Draf Cadangan’ yang dibentang pada seminar di Kuala Terengganu. Tiba-tiba dalam rang yang diluluskan di DUN 7-9 Julai 2002 terus dibuang sahaja fasal berkenaan. Apakah peruntukan fasal 68 EKJS (II) 1993 Kelantan itu tidak diiktiraf oleh Pas Terengganu? Tetapi harus diingat, apabila tidak mengikut syarat-syarat kelayakan dalam Islam maka seseorang hakim itu tidak sah melakukan perbicaraan. Dengan itu seluruh proses Mahkamah Syariah Khas di bawah Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu menjadi tidak sah.


eXception: Kesimpulannya di sini ingin aku nyatakan ialah Hudud Allah dengan Hudud PAS berbeza. PAS mengubahsuai Hudud Allah supaya memberi manfaat kepada mereka dan mengatakan Hudud PAS adalah Hudud Allah. Menolak Hukum Hudud PAS samalah seperti menolak Hudud Allah. Hukum Hudud Allah tak boleh dipinda atau dikurangkan. Jika hitam, maka hitamlah, tidak boleh dicat putih ataupun kelabu. Jelaslah PAS memperalatkan Agama Islam demi kepentingan politik. Kemudian menuduh UMNO kafir semata-mata kerana Dr Mahathir menolak Hudud PAS.

Nota: Terima kasih, Jessnor Eina Jizat atas artikel di dalam Facebook beliau: Why Hide Behind A private Message?

Rujukan lain:


http://www.mykmu.net/modules.php?name=News&file=article&sid=2454


http://www.youtube.com/watch?v=A7Zg9waZV3g


http://www.islam.gov.my/e-rujukan/mahkamah.html

KEPUTUSAN PENUH PRK HULU SELANGOR – BN MENANG!!!

Tinggalkan komen



KEPUTUSAN PENUH PRK HULU SELANGOR


BERIKUT ADALAH KEPUTUSAN RASMI PRK HULU SELANGOR

BN : 24997


PKR : 23272

MAJORITI BN 1725 UNDI

TAHNIAH KEPADA YB (YANG BERKHIDMAT) P. KAMALANATHAN… TAHNIAH JUGA KEPADA SEMUA JENTERA BN!! TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PENDUDUK HULU SELANGOR YANG MEMASTIKAN KEMENANGAN BN!!




Apabila Kanak-Kanak Dijadikan Hamba Kempen Pilihanraya

8 Komen

Pakatan Reban Mempergunakan Kanak-Kanak Sebagai Hamba Kempen Pilihanraya

Kasihan betul dengan kanak-kanak yang tak tahu hujung pangkal dengan isu politik Malaysia terpaksa terjebak dengan permainan politik disebabkan kebodohan mak-bapak… Mereka yang sepatutnya duduk di rumah menelaah pelajaran terpaksa diheret oleh ibu-bapa yang tak bertanggungjawab ke Hulu Selangor untuk berkempen.

Apa dosa kanak-kanak ini hingga terpaksa diheret semata-mata untuk menjadi hamba kempen pilihanraya? Mak-bapak diorang ni takde otak ke? Mak-bapak diorang ni memang tak sedar dek untung apabila Allah berikan mereka zuriat supaya dijaga dengan elok, diberoi didikan sempurna tetapi terpaksa menjadi hamba kempen pilihanraya… Terpaksa mengusung poster ke hulu dan ke hilir di tengah-tengah khalayak ramai…

Apa akan terjadi sekiranya kanak-kanak ini mengalami kecederaan atau terbunuh sekiranya berlaku rusuhan serta huru-hara ketika berkempen. Apa akan terjadi jika kanak-kanak ini terdedah kepada jangkitan virus selsema H1N1? Siapakah harus dipersalahkan??

Nak salahkan kerajaan BN lagi? Kerajaan pun tak pernah galakkan kanak-kanak dipergunakan seperti ini. Jadi nak salahkan siapa jika kecelakaan berlaku terhadap anak-anak mereka sendiri? Sepatutnya mak-bapak macam mereka ni sepatutnya diheret ke mahkamah kerana mempergunakan anak-anak sendiri demi kepentingan politik.

Ingatlah Allah berikan kita zuriat bukan sebagai alat untuk kempen politik. Bukan sebagai perisai yang digunakan dalam rusuhan… Inilah akibatnya jika mak-bapak terlampau bahalol dan bengap… Mereka sanggup mengorbankan anak sendiri demi kepentingan politik… Inilah sikap zaman jahiliah yang kini sudah kembali…

Pembangkang mengutuk dengan keras dalam isu penderaan kanak-kanak, tetapi pada masa yang sama mereka bersikap lidah bercabang… Membenarkan (bukan secara lisan) kanak-kanak menjadi hamba politik… MasyaAllah…

Di sini eXception mengutuk sekeras-kerasnya penggunaan kanak-kanak di dalam sebarang kempen politik serta perhimpunan jalanan… Menteri yang berkaitan jangan senyap sahaja, sila bertindak… Jangan bila ada nyawa kanak-kanak yang melayang, barulah hendak bertindak… Dakwa ibu-bapa kanak-kanak yang tak bertanggungjawab ini…

Anwar Mulai Mengencing Penduduk Hulu Selangor

3 Komen

Anwar Mengencing Penduduk Hulu Selangor Dengan Isu Minyak Antara Malaysia dan Iran

Jika korang baca artikel di dalam Malaysian Insider mengenai modal si Al-Juburi mengenai kononnya Malaysia menarik balik pengeksportan minyak ke Iran di sebabkan oleh PM kita tunduk kepada Obama…


Anwar sedang mengelepet penduduk Hulu Selangor dengan cerita reka-fitnahnya

Sila baca di sini: Pakatan guna isu KL henti bekal Iran minyak, tunduk tekanan Obama

Adalah satu perkara yang paling melucukan di dalam dunia ini di mana sebuah negara yang merupakan ahli kepada Pertubuhan Negara-negara Pengeksport Petroleum (OPEC) mahu mengimport minyak dari Malaysia yang sumber minyaknya tak seberapa….

Untuk pengetahuan korang Iran merupakan antara negara yang mengeluarkan minyak terbesar. Untuk apa Iran mahu import minyak dai Malaysia? Cuba korang fikir?

Kepada penduduk Hulu Selangor janganlah anda terpedaya dengan tipu daya Al-Juburi, sememangnya sikap Al-Juburi ini suka menabur fitnah keliling kampung. Mula-mula pasal Altantuya, pastu pasal APCO, pastu pasal minyak… agaknya lepas ni apa modal Al-Juburi…

Anda boleh merujuk senarai negara ahli OPEC di sini: Pertubuhan Negara-Negara Pengeksport Petroleum

Di sini pula adalah kenyataan Datuk Seri Najib bagi menangkis fitnah yang dijaja oleh Al-Juburi: Laporan Mengenai Penghentian Bekalan Minyak Ke Iran Tidak Betul, Kata Najib

Fan Barisan Nasional Boleh Mencapai 3 Juta Orang Sebelum Fan Pakatan Rakyat!!

Tinggalkan komen


Merujuk tajuk di atas, terdapat satu fan BN di dalam Facebook yang sedang berusaha untuk mencecah ke 3 juta peminat sebelum fan Pakatan Reban mencecah 3 juta. Buat masa ini fan Pakatan Reban mendahului agak jauh…

Ini disebabkan tidak ramai tahu wujudnya fan BN ini. Aku pun tak tahu ramai sangat yang join fan Pakatan Reban ni. Mungkin kebanyakan yang join adalah kalangan anak-anak muda yang baru nak kenal dunia dan masih belum mempunyai pemikiran yang matang.

Apapun aku juga telah menyertai fan tersebut serta menjemput ramai teman-teman Facebook untuk join.

Untuk join, sila lawati halaman Facebook ini: Fan Barisan Nasional Boleh Mencapai 3 Juta Orang Sebelum Fan Pakatan Rakyat!!

Marilah sama-sama kita mengatasi fan Pakatan Reban yang kebanyakannya mempunyai peminat dari kalangan budak-budak hingusan… Kita yang sudah matang berfikir ini seharusnya menyokong Barisan Nasional… Ayuh!! rakan-rakan sekelian!!

Apabila Masjid Dijadikan Macam Hotel

8 Komen

Pengikut PAS & PKR Kurang Ajar. Jadikan Masjid Tak Ubah Macam Hotel & Rumah Tumpangan

Beginilah rupanya keadaan Masjid Kuala Kubu Baru. Apabila puak-puak PAS & PKR menjadikan rumah Allah yang suci ini tak ubah seperti rumah tumpangan. Boleh buat sesuka hati mereka. Inikah Islam PAS? Ini baru penamaan calon. Belum lagi pilihanraya yang sebenar. Aku Pasti ramai lagi pengikut-pengikut HAM-PAS akan menyerang masjid-masjid sekitar Hulu Selangor dan dijadikan rumah tumpangan mereka…

MasyaAllah… Macam ni ke rupanya orang yang dikatakan memperjuangkan Islam. Tetapi pada masa yang sama menghina Rumah Allah… Alangkah sedihnya apabila melihat keadaan masjid sebegini…

Kepada Tok Garu Nick Ajisz, aku nak tanya… Berdosakah hukumnya jika mengotorkan dan menghina rumah Allah sebegini? Aku pasti Nick Ajisz akan senyap sambil bukak kitab Karut-Marut sambil cuba mencipta fatwa-fatwa yang memesongkan akidah…

Khalid Gagap, mengapa tak disediakan rumah tumpangan kepada pencacai-pencacai nko? Tak mampu ke?? Ataupun rumah-rumah tumpangan serta hotel adalah untuk mereka yang berpengaruh sahaja?

Wahai pencacai PAS sekelian. Buka mata korang semua… Buka hati… Tengoklah… Ini bukan gambar super impose… Ini bukan rekaan…

P/S: Terima kasih kepada Shamsul Azra

Ahli Dewan Undangan Negeri (PKR) Bakar Arang Isytihar Keluar Parti

1 Komen

Wei Shu keluar PKR

KUALA LUMPUR 15 April – Parti Keadilan Rakyat (PKR) menerima tamparan hebat menjelang Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor pada 25 April ini apabila seorang lagi wakil rakyatnya mengisytiharkan keluar daripada parti itu.

Selepas lapan pemimpinnya mengisytiharkan diri sebagai wakil rakyat Bebas sebelum ini, hari ini giliran Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bakar Arang, Kedah Tan Wei Shu (gambar) pula mengumumkan keluar daripada parti itu berkuat kuasa serta-merta.

Wei Shu berkata, keputusan keluar parti itu diambil disebabkan rasa tidak puas hati kerana mendakwa dipermainkan oleh pemimpin parti yang beliau sifatkan sebagai ‘kacang lupakan kulit’ yang mempergunakannya untuk kepentingan tertentu.

Tambahnya, beliau telah mengadakan perbincangan dengan para pengikutnya untuk menjadi wakil rakyat Bebas selepas tiada permohonan maaf dibuat oleh pemimpin parti ekoran pelbagai tuduhan yang dilemparkan terhadapnya.

‘Saya dituduh tidak layak dan tidak boleh bekerja, pada hal saya sudah membuktikan rekod kerja saya dalam dua tahun ini,’’ katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau juga meminta kepimpinan tertinggi parti menunjukkan rekod kerja mereka sebelum menuduhnya tidak layak dan tidak menjalankan tugas untuk parti itu.

“Saya minta mereka tunjukkan rekod kerja mereka. Jika gagal, jangan tuduh saya tidak layak dan tidak bekerja sedangkan saya telah membuktikan bahawa saya telah menunaikan janji-janji sebagai wakil rakyat.

“Maka dengan itu saya mengambil keputusan keluar daripada parti kerana tidak boleh lagi bekerja dengan pemimpin yang enggan mengaku kesalahan sendiri,” katanya.

Keputusan Wei Shu itu menjadikan beliau pemimpin PKR kesembilan mengisytiharkan diri mereka sebagai wakil rakyat Bebas.

Selain beliau, pemimpin PKR lain yang mengisytiharkan diri sebagai wakil rakyat Bebas sebelum ini ialah Jamaluddin Mohd. Radzi (Behrang), Kapten (B) Mohd. Osman Jailu (Changkat Jering), Mohamad Radzhi Salleh ( Lunas) dan Badrul Hisham Abdullah ( Pelabuhan Klang).

Tiga Ahli Parlimen PKR turut berbuat demikian iaitu Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (Balik Pulau), Tan Tee Beng (Nibong Tebal) dan Mohsin Fadzli Samsuri (Bagan Serai).

Sementara itu, Zulkilfi Noordin (Kulim-Bandar Baharu) pula dipecat daripada parti itu.

Ekoran tindakan Wei Shu itu, Dewan Undangan Negeri Kedah kini terdiri daripada 16 wakil Pas, 14 wakil Barisan Nasional (BN), tiga (PKR), satu DAP dan dua Bebas.

Dalam pada itu, Wei Shu menegaskan, pengundurannya tidak ada kena mengena dengan pelucutan jawatannya sebagi Exco kerajaan negeri Kedah.

“Saya tidak ada pilihan selain keluar daripada PKR. Jika saya masih membiarkan diri dipermainkan, bermakna saya turut bersubahat mempermainkan kepercayaan rakyat.

“Saya tidak mementingkan apa-apa keistimewaan sebaliknya hanya berhasrat membantu rakyat. Lagi pula saya cuma tahu bercakap benar, tidak seperti orang lain yang bermuka dua dan lidah bercabang.

“Saya tidak pandai bercakap bohong, mengampu dan berjanji manis tetapi apa yang saya pandai adalah menyatakan boleh buat atau tidak dan mahu buat atau tidak,” katanya.

Ditanya sama ada beliau akan menyertai mana-mana parti politik selepas ini, katanya, setakat ini dia belum memikirkan perkara itu.

Menurutnya, beliau kagum dengan usaha dan teladan yang ditunjukkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang kerap turun padang untuk berbakti kepada rakyat.

“Dulu kerajaan lain, sekarang punya kerajaan Perdana Menteri pun turun padang.

“Saya mahukan pemimpin yang betul-betul untuk rakyat, itu yang penting sekali, bukan soal suka sesiapa. Pemimpin yang boleh jaga rakyat, itu yang saya sokong,” katanya.

Nampaknya krisis dalaman Pakatan Reban tak boleh ditutup lagi dengan nyiru… Bau dah melantung satu Kedah… Tindakan drastik ADUN Bakar Arang pasti mengejutkan pucuk pimpinan Pakatan Reban Kedah yang sedang dok berangan-angan di dalam rumah…

Apa sudah jadi? Inikah petandanya Pakatan Haram ini akan berkubur tanpa nisan?? Apa yang pasti… Pakatan Reban ini mulai rapuh… Menunggu masa sahaja untuk tumbang… Jika PRU lepas rakyat menggunakan kuasa mereka memberi undi protes kepada Barisan Nasional, kali ini aku yakin rakyat Kedah mulai sedar dengan kelemahan pemimpin Pakatan Reban yang lebih kepada syok sendiri dari buat kerja…

Dulu Hina Sultan Sekarang Allah Pun Di Hina

6 Komen

ADUKA TARUNA MASIH TIDAK SERIK. DULU HINA SULTAN SEKARANG ALLAH PUN SANGGUP DI HINA. DASAR PENCACAI HAM-PAS!!!

Aduka Taruna budak hingusan yang otaknya separuh mereng mula merapu-rapu. Mungkin disebabkan tekanan berada di dalam tahanan Polis… Menjadikan otaknya menjadi separuh biol…

Jika dulu anak haram yang tak pernah di didik dengan betul dek mak bapaknya ini, menghina Almarhum Sultan Johor yang mangkat, sekarang anak haram ni buat perangai jahanamnya lagi, kini menghina Allah….

Allah Yang Maha Pemurah, Maha Besar, Maha Berkuasa, Maha Pengampun, Maha Penyayang di hinanya dengan mengatakan ‘Dengan Nama Allah Yang Maha Ego‘… Berani betul nko mengatakan Allah itu Maha Ego!?!?


Aduhai apa nak jadi lah dengan nko ni Aduka Taruna… Mungkin nko nak merasa makan free dalam lokap lagi agaknya… Aku rasa kemungkinan inilah hasil didikan mak bapak… Anak-anak yang mendapat kurang didikan ataupun salah didikan dari mak bapak… Memang macam ini lah perangainya… Kesian nko Aduka Taruna…

Apapun kepada Aduka Taruna, walaupun nko berada dalam Parti Ham-PAS, tak semestinya nko boleh sewenang-wenangnya menghina sesiapa hatta Sultan mahupun Allah sendiri… Kali ni biar lak aku menghina mak bapak nko…

Kepada mak bapak Aduka Taruna… Nampaknya nko memang tak reti cara nak ajar anak… Nko biarkan anak nko hanyut… Nko memang tak layak digelar mak bapak!! Anak nko dah hilang keimanan kepada Allah dan kini bertuhankan PAS… Berkiblatkan Nick Ajiszzz… Berimamkan Al-Juburi… Salah siapa sebenarnya?? Salah Allah kah?? Bukankah Allah anugerahkan kamu dengan seorang anak yang menggelarkan dirinya Aduka Taruna supaya nko didik dia dengan nilai-nilai murni? Habis tu salah siapa? Salah UMNO kah?? UMNO kah ajar anak nko kat sekolah supaya sesuka hati menghina orang lain hatta Allah??

Kat sekolah aku tak pernah di ajar menghina orang lain. Aku juga tak pernah di ajar menghina Allah, Tuhan Sekelian Alam… Tuhan yang menjadikan umat manusia… Buktikan jika ada sukatan dalam buku teks sekolah yang menggalakkan pelajar-pelajar melakukan perkara tersebut…

Jadi salah siapa sekarang? Salah nko… Mak bapak yang tak reti nak didik anak supaya jadi orang yang berakal…

Kepada Kementerian Dalam Negeri sila berikan amaran demi amaran dan demi amaran kepada anak haram ni. Teruskan memberikan amaran kerana KDN sememangnya bacul… Hanya tahu beri amaran… Teruskan memberikan pengampunan kepada Aduka Taruna… Kerana esok lusa dia akan terus buat perangai gila dia itu lagi…

MalayNoPhobia… Sejenis Penyakit Fobia Baru…

1 Komen

Apakah Itu MalayNoPhobia?

MalayNoPhobia adalah penyakit fobia baru yang sudah lama melanda Malaysia. Ianya hanya berjangkit kepada kaum-kaum chauvinist yang sangat fobia dengan kemajuan serta bersatunya orang-orang Melayu…


Beginilah rupa chauvinist yang fobia dengan bangsa melayu

Penyakit fobia ini jarang dialami oleh orang melayu sendiri… Sebab sudah nama penyakit ini MalayNoPhobia iaitu fobia dengan bangsa melayu….

Orang yang menhidapi penyakit fobia ini mempunyai simptom-simptom resah dengan kejayaan orang melayu, dengki dengan majunya orang melayu dan takut dengan bersatunya orang melayu…

Tiada rawatan yang khusus untuk penyakit ini, kecuali hanya perlu dirujuk ke Pakar Psikiatri ataupun perlu dikuarantin di Hospital Bahagia Tanjung Rambutan serta Hospital Permai di Tampoi… Ini bagi mengelakkan penyakit fobia ini berjangkit kepada orang lain…

Cara jangkitan penyakit ini terhad melalui suara sahaja. Memang pelik, kerana tidak seperti H1N1, yang boleh berjangkit melalui udara… Penyakit ini berjangkit apabila perasaan chauvinism terlalu tebal… Kemudian menghasut pula orang lain… Supaya membenci orang melayu…

Langkah pencegahan penularan… Hanya khidmat nasihat diperlukan… Chauvinist-chauvinist ini dinasihatkan supaya BERAMBUS keluar dari negara ini dan anda boleh lepak mana-mana negara seperti Singapura dan China… Kerana negara ini asalnya milik orang melayu…. Orang melayu sejak zaman Kesultanan Melaka lagi sudah bertapak di sini… Perlu diingatkan bahawa Malaysia pada asalnya digelar sebagai Tanah Melayu… Walaupun penduduk pribumi merupakan penetap asal, tetapi kami orang melayulah yang memajukan Tanah Melayu ini…

Older Entries