Lagi cubaan mengugut SPRM

13 Komen

SPRM Diserang


SEBUAH kenderaan utiliti sukan milik Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) cawangan Klang, Selangor, rosak selepas dilempar dengan beberapa botol bom api (molotov coctail) di tempat letak kereta pejabat itu, Jalan Kota, awal pagi semalam.

Ketua Pesuruhjayanya,Datuk Seri Ahmad Said Hamdan menyifatkan bom-bom api yang dilemparkan itu cukup untuk membakar bangunan pejabat itu sekiranya tidak dihalang.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar pula berkata, polis sedang menyiasat kaitan antara kejadian itu dengan ugutan bunuh yang diterima oleh Ahmad Said, baru-baru ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz tidak tolak kemungkinan ia angkara kongsi gelap.

-Utusan Malaysia

Selepas Ketua Pengarah SPRM menerima ugutan bunuh, kini kenderaan SPRM pula menjadi sasaran. Nampaknya ada pihak yang tidak menyenangi SPRM. Mungkinkah ianya berkaitan dengan siasatan SPRM terhadap penyelewengan Exco Selangor, Ronnie Liu?

Hanya yang berani dan hati kering sahaja boleh buat sebegitu dengan melawan penguatkuasa undang-undang. Siapa lagi kongsi gelap lah. Malah Ronnie Liu juga dikatakan mempunyai kaitan dengan kegiatan kongsi gelap di Selangor…

Advertisements

Kos pengebumian mendiang Teoh RM 20 Ribu!?!?

4 Komen

WHAAAATTTT!!!?? ARE YOU KIDDING ME KHALID!!??

Gile hape kos pengebumian mendiang Teoh mencecah RM 20 ribu. Gile ke hape membazirkan wang rakyat dengan kos sebanyak tu. Adakah mayat mendiang akan dimasukkan ke dalam keranda emas seperti ini?

Ataupun keluarga mendiang perlu menempah batu nisan yang mahal seperti ini?

Wah… Bijak sungguh Khalid mempergunakan wang rakyat untuk seorang Setiausaha Sulit Exco… Kos perbelanjaan mengalahkan kos pengebumian orang-orang besar… Untuk apakah duit sebanyak itu, mungkin untuk dibakar sebagai sogokan kepada mendiang Teoh supaya tidak menjadi hantu, lalu mengejar Ronnie Liu dan Yong Hian Wah kerana ingin mebalas dendam? So rakyat Selangor, apa pendapat anda tentang maklumat ini? Palsu? Rekaan? Fitnah? Fikir-fikirkanlah sendiri…

KEMATIAN TEOH BERMOTIFKAN POLITIK: Teoh Saksi Paling Penting Kecelakaan Exco Cina Selangor

Tinggalkan komen

Lihatlah Kerajaan BN, bersangka baik kepada ahli pembangkang dan menyifatkan kematian Teoh sebagai kematian mengejut dan membiarkan polis menyisat semua ini.

Teoh Beng Hock, 30, yang dipanggil ke pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sejak pukul 5 petang semalam, dipercayai terjatuh dari tingkat 14 pejabat SPRM Selangor di Plaza Masalam.

Siapa Teoh dan mengapa semua ini berlaku kepada dirinya?

Inilah kisahnya…

Ramai yang tahu Teoh ini adalah setiausaha politik dan pegawai khas kepada Ean Yong Hian Wah salah seorang exco kerajaan negeri, tapi ramai yang tak tahu yang Teo ni dulu pernah menjadi pegawai khas kepada MP Petaling Jaya Utara iaitu Tony Pua.

Yang penting Teo ni dah lama menyakitkan hati pemimpin DAP.

Masih ingat lagi pada 25 Mac lepas, Karpal Singh pernah memaki Pemuda UMNO dalam Parlimen dengan ayat “celaka” berikutan dengan kes itu, pemuda umno datang memnuntut penjelasan daripada karpal dan meminta karpal memohon maaf, tapi karpal celaka buat bodoh saje sehinggalah berlaku pertengkaran dan hampir-hampir terjadinya pergaduhan antara pemuda umno dan hero matcha gobinad singh deo.

Dikatakan terdapat 2 rakaman video ketika insiden tu berlaku, rakaman video pertama di percayai di rakam oleh salah seorang ahli DAP dari pada ipoh timur dan satu lagi rakaman video di rakam oleh seorang pegawai khas kepada ahli parlimen petaling jaya utara Tony Pua, rakaman video kedua itu kemudiannya di dowload kedalam youtube, orang yang bertanggung jawab merakam video itu ialah Teo yang baru sahaja mati petang tadi, dalam rakaman video tu, memang jelas yang pemuda umno langsung tidak mengusik karpal yang lumpuh separuh badan.

Bila kepimpinan DAP tahu Teo yang mengedarkan klip video tu, maka si Teo ni diberikan amaran oleh berberapa gangster yang di payung oleh Ronnie Liew dan Teo pula di tukar oleh kepimpinan DAP untuk bertugas di SUK dan Pejabat Adun Sri Kembangan supaya Ronnie dan Ean Yong Hian Wah supaya senang untuk memantau pergerakannya.

Menurut sumber, Teo kurang berpuas hati dengan cara pentadbiran berberapa adun DAP di selangor, cara Ronnie dan Hian Wah menggunakan kongsi gelap dalam pentadbiran kerajaan dan dengan suka-suka mengunakan peruntukan kewangan kerajaan negeri membiayai kegiatan kwong si gelap tidak di senangi oleh Teo dan memang betul apa yang di laporkan oleh ahli parlimen wangsa maju YB. Wee Choo Keong yang mana ronnie dan Hian wah menggunakan kongsi gelap, dan pejabat Exco telah digunakan sebagai tempat bermesyuarat mereka yang dikatakan mempunyai kaitan dengan peniagaan haram dan aktiviti haram.

Mungkin tidak tahan dengan kerenah kongsi gelap yang selalu turun naik pejabatnya maka Teo mula mengugut Ronnie dan Hian Wah supaya memberhentikan segera kegiatan itu tapi tidak di endahkan oleh dua ekor exco itu. sudah tidak tahan dengan keadaan itu maka Teo dengan beraninya membuat laporan kepada SPRM tentang kegiatan ronnie dan Hian Wah.

Bagaimana pula ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San.Selain Ean dan Lau, Teresa Kok (Kinrara), Hannah Yeoh (Subang), Elizabeth Wong (Bukit Lanjan), Dr Cheah Wing Yin (Damansara Utama) and Edward Lee (Bukit Gasing) turut terlibat?

Perlu di ingat, fail-fail kes adun-adun yang lain tu telah lama berada dalam simpanan SPRM dan hanya menunggu masa sahaja untuk di bongkar. Mungkin SPRM melihat ini lah masa yang sesuai, maka SPRM pun bertindak. Kalau diperhatikan betul-betul adun-adun cina yang kantoi tu, mereka ni berkongsi satu majlis perbandaran yang sama, sebagai contoh, Teressa dan Hannah berkongsi sama PBT iaitu Majlis Perbandaran Subang Jaya, Wing Yin, Elizabeth, Edward dan Lau Weng San pula berkongsi Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Maka diatas percaturan dan sifat tamak mereka ni yang menjadi mangsa ialah Teo.

Perlu di ingat, kesemua ADUN cina di selangor menggunakan kongsi gelap untuk menjaga mereka dan Ah Long pula menjadi banker mereka,

Jadi, ADUN-ADUN ini pasti terikat dengan perjanjian bersama dengan Ah Long dan Kongsi Gelap tadi.

Satu bala besar akan menimpa ADUN Cina selepas Teoh dipanggil oleh SPRM.

Kematian Teoh pasti ada kaitan dengan Kongsi Gelap tadi maka inilah masanya Teoh perlu dihapuskan dari muka bumi ini.

Jadi Teoh telah ditolak dari tingkat 14 bangunan tersebut.

Kenapa pejabat SPRM pula dijadikan tempat pembunuhan?

Mudah sahaja, supaya SPRM boleh dituduh sebagai defenden pertama dan itulah yang menyebabkan Ronnie Liu sekarang ini menyerang SPRM. Seterusnya menjadikan kerajaan BN sebagai defenden kedua. Perarakan yang dianjurkan oleh puak Cina DAP ini adalah bukti petuduhan mereka kepada orang tidak terlibat.

Puak cina celaka ini kononya bijak, namun mereka yang selama ini suka mencipta musuh telah disepak punggung mereka oleh musuh mereka tadi dan pastinya mereka tidak dapat lari dari sebuah kebenaran.

Semoga SPRM tabah menyiasat kes ciptaan Cina pembangkang ini dan semoga kebenaran disebalik kematian orang yang mampu membongkarkan ketidaktelusan ADUN Pembangkang selangor akan terungkai.

Wallahhualam.

Sumber: Empayar Melaka

CSI:Segambut – Kronologi Kes Kematian S/U Politik

1 Komen


KRONOLOGI KES…

Ini mungkin tidak sama dengan sebenar. Tetapi berdasarkan apa yang terjadi dan dilaporkan.

Bermula dari pendedahan ADUN Wangsa Maju, Wee Chee Keong (PKR) yang mendedahkan di dalam blognya ada kalangan Ahli Exco Selangor menaja kumpulan kongsi gelap, ah long serta taukeh-taukeh rumah urut.

http://weechookeong.wordpress.com/
http://parpukari.blogspot.com/2009/07/rpk-bantu-gangster-ronnie-liu-lawan-bk.html
http://rockybru.com.my/2009/07/yb-shit-stirrer.html

Kemudian diikuti oleh serbuan oleh SPRM pada 15 Julai 2009 ke pejabat Exco Selangor, Ean Yong Hian Wah. Kemudian Teoh Beng Hock ditahan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan salahguna peruntukan untuk DUN di Selangor. SPRM merampas laptop dan CPU milik pejabat Exco tersebut. Pada jam 3.45 pagi 16 Julai 2009 Teoh Beng Hock dibebaskan oleh SPRM. Tetapi Teoh Beng Hock, dilihat masih kelihatan berlegar-legar di bangunan SPRM sekitar jam 6.00 pagi.

16 Julai 2009 Teoh Beng Hock ditemui mati diperkarangan bangunan SPRM. Mayatnya ditemui pada sekitar jam 1.30 petang.

Ronnie Liu datang ke pejabat SPRM mengamuk dan menyumpah-nyumpah kakitangan di sana setelah mengetahui kematian Teoh Beng Hock.

Ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Hwa memberitahu bahawa dia adalah orang terakhir bertemu dengan Teoh Beng Hock dan menyatakan bahawa mereka di dera oleh pegawai SPRM.

Ramai penyokong Pakatan Rakyat menuduh SPRM membunuh Teoh. Malah pemimpin DAP dan PKR juga sepakat menuduh SPRM dan UMNO sebagai dalang tersebut.

Di sini terdapat kesangsian di dalam kes tersebut.

Jika benar SPRM atau UMNO membunuh Teoh, mengapa di dalam kawasan premis SPRM? Kenapa tak campak sahaja di dalam hutan, sungai atau laut?

Mengapa Teoh tidak pulang selepas selesai soal-siasat? Sedangkan SPRM telah membebaskan Teoh sekitar jam 3.45 pagi. Teoh juga dilihat masih berkegar-legar di bangunan SPRM. Teoh tunggu siapa? Kenapa tiada orang menjemputnya? Atau dia takut untuk pulang ke rumah?

Mengapa ada kesan kelaran pada tangan Teoh sedangkan seperti didakwa oleh pemimpin Pakatan Rakyat, Teoh ditolak ke luar tingkap oleh pegawai SPRM?

Adakah Teoh membunuh diri demi melindungi perbuatan bosnya dan enggan menjadi saksi utama siasatan SPRM? Logikkah jika mati kerana orang lain?

Adakah ianya konspirasi di dalam DAP?

Kemungkinan ianya konspirasi dalaman parti itu mungkin ada kebenarannya juga

http://parpukari.blogspot.com/2009/07/konspirasi-dap-terhadap-sprm-ciptaan.html
http://www.gomounited.com/2009/07/saksi-sprm-jatuh-bunuh-diri-atau.html
http://theunspinners.blogspot.com/2009/07/mystery-mengapa-tangan-teoh-ada-kesan.html
http://theunspinners.blogspot.com/2009/07/blog-motif-ronnie-liu-dan-hian-wah.html
http://theunspinners.blogspot.com/2009/07/mystery-adakah-teo-being-hock-ahli.html

Motif pembunuhan…

Jika yang membunuh Teoh adalah SPRM, apakah motif yang sebenarnya? Adakah teoh bermusuhan dengan SPRM? Tidak, kerana Teoh lah satu-satunya saksi utama di dalam kes siasatan SPRM ini.

Bagaimana dengan Ronnie Liu dan Ean Yong Hian Wah? Apakah motif mereka pula?

Kedua-duanya mempunyai motif. Kerana mereka berada di kedudukan terancam. Terancam maksud aku ialah kegiatan mereka berdua akan terancam. Apabila SPRM menyoal siasat Teoh pasti Teoh akan pecah lubang. Maka segala aktiviti haram kedua-dua exco ini akan terbongkar. Oleh itu bagi mengelakkan Teoh membuka mulut, salah satu cara ialah dengan menutup mulut. Jika mereka memberi rasuah kepada Teoh supaya menutup mulut, sudah tentu Teoh akan mintak lagi dan lagi dan lagi… Jadi jalan terakhir ialah menutup mulut Teoh untuk selama-lamanya. Dead man tells no tales. Orang mati tidak akan berkata-kata lagi.

Lanjutan kisah malang seorang Setiausaha Politik kepada Ketua Kongsi Gelap

Tinggalkan komen


Hari ini Sec-pol aka Pegawai Khas exco kerajaan Selangor,Teo Beng Hock, 30 , terbunuh selepas dipercayai jatuh bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Shah Alam. adakah dia benar-benar terjatuh atau ada tangan-tangan sial yang menolak dia supaya dia terjatuh?

Siapa Teo Beng Hock ni? ramai yang tahu dia ni sec-pol aka pegawai khas kepada Ean Yong Hian Wah salah seorang exco kerajaan negeri, tapi ramai yang tak tahu yang Teo ni dulu pernah menjadi pegawai khas kepada MP Petaling Jaya Utara iaitu Tony Pua, si Teo ni dah lama pemimpin DAP berbulu dengan dia. masih korang ingat lagi pada 25 Mac lepas, Karpal Singh pernah memaki Pemuda UMNO dalam Parlimen dengan ayat “celaka” berikutan dengan kes itu, pemuda umno datang memnuntut penjelasan daripada karpal dan meminta karpal memohon maaf, tapi karpal buat bodo je sehinggalah berlaku pertengkaran dan hampir-hampir terjadinya pergaduhan antara pemuda umno dan hero matcha gobinad singh deo.

Dikatakan terdapat 2 rakaman video ketika insiden tu berlaku, rakaman video pertama di percayai di rakam oleh salah seorang ahli DAP dari pada ipoh timur dan satu lagi rakaman video di rakam oleh seorang pegawai khas kepada ahli parlimen petaling jaya utara Tony Pua, rakaman video kedua itu kemudiannya di dowload kedalam youtube, orang yang bertanggung jawab merakam video itu ialah Teo yang baru sahaja mati petang tadi, dalam rakaman video tu, memang jelas yang pemuda umno langsung tidak mengusik karpal yang lumpuh separuh badan.

Bila kepimpinan DAP tahu Teo yang mengedarkan klip video tu, maka si Teo ni diberikan warning oleh berberapa gangstar yang di payung oleh Ronnie Liew dan Teo di tukar oleh kepimpinan DAP untuk bertugas di SUK dan Pejabat Adun Sri Kembangan supaya Ronnie dan Ean Yong Hian Wah supaya senang untuk memantau pergerakannya.

Menurut sumber, Teo kurang berpuas hati dengan cara pentadbiran berberapa adun DAP di selangor, cara Ronnie dan Hian Wah menggunakan kongsi gelap dalam pentadbiran kerajaan dan dengan suka-suka mengunakan peruntukan kewangan kerajaan negeri membiayai kegiatan kwong si gelap tidak di senangi oleh Teo dan memang betul apa yang di laporkan oleh ahli parlimen wangsa maju YB. Wee Choo Keong yang mana ronnie dan Hian wah menggunakan kongsi gelap, dan pejabat Exco telah digunakan sebagai tempat bermesyuarat mereka yang dikatakan mempunyai kaitan dengan peniagaan haram dan aktiviti haram.

Mungkin tidak tahan dengan kerenah kongsi gelap yang selalu turun naik pejabatnya maka Teo mula mengugut Ronnie dan Hian Wah supaya memberhentikan segera kegiatan itu tapi tidak di endahkan oleh dua ekor exco itu. sudah tidak tahan dengan keadaan itu maka Teo dengan beraninya membuat laporan kepada SPRM tentang kegiatan ronnie dan Hian Wah.

Bagaimana pula ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San.Selain Ean dan Lau, Teresa Kok (Kinrara), Hannah Yeoh (Subang), Elizabeth Wong (Bukit Lanjan), Dr Cheah Wing Yin (Damansara Utama) and Edward Lee (Bukit Gasing) turut terlibat?

Perlu di ingat, file-file kes adun-adun yang lain tu telah lama berada dalam simpanan SPRM dan hanya menunggu masa sahaja untuk di bongkar, mungkin SPRM melihat ini lah masa yang sesuai, maka SPRM pun bertindak la, kalau aku pun jadi SPRM aku akan kumpul bukti kaw-kaw lepas tu aku borong la semua sekali. kalau korang perhati betul-betul adun-adun cina yang kantoi tu, depa ni berkongsi satu majlis perbandaran yang sama, sebagai contoh, Teressa dan Hannah berkongsi sama PBT iaitu Majlis Perbandaran Subang Jaya, Wing Yin, Elizabeth, Edward dan Lau Weng San pula berkongsi Majlis Bandaraya Petaling Jaya. so korang pun paham la kan ape yang dia orang rebutkan sangat kan….

Maka diatas percaturan dan sifat tamak mereka ni yang menjadi mangsa ialah Teo, perlu di ingat, kesemua adun cina di selangor menggunakan kwong-si gelap untuk menjaga mereka dan Ah Long pula menjadi banker mereka, tahu-tahu je la kalau dah pakai kwong-si gelap dan Ah Long, ade je la permintaan mereka yang mengarut yang nak tak nak adun-adun cina ni kena penuhi.

Tapi bukan setakat adun-adun cina ni je yang SPRM nak angkut, masih ada lagi berberapa adun PKR melayu dan India yang akan SPRM angkut, antara adun-adun dalam permerhatian SPRM ialah Adun Batu Tiga, Adun Kota Damansara, Adun Seri Muda, Adun Kota Anggrik dan Adun Seri Setia, so pesan det korang standby je la….
So aku tak heran kalau tengok berita tv3 malam tadi yang ronnie meracau-racau dalam pejabat SPRM pasal dia tahu dia akan kantoi tak lama lagi.

Petikan dari blog: Darul Ehsan Today

Aku tak mahu komen banyak-banyak, sebab kes dalam siasatan Polis, so aku tak mahu ganggu siasatan pihak berkuasa. Jadi kita tunggu sahaja hasil siasatan Polis nanti.

Syarat-syarat dan kelayakan bagi menjawat jawatan Exco Negeri Selangor

1 Komen


1. Wajib menjadi ADUN DAP, HINDRAF dan PKR, PAS? Bo layan….
2. Boleh bercakap berpusing-pusing, macam gasing daa…
3. Merampas hak-hak rakyat atas nama demokrasi.
4. Menyokong dan membenarkan aktiviti liwat, gay, homoseks dan yang sewaktu dengannya.
5. Menyokong dan membenarkan sebrang aktiviti haram dan salah di sisi undang-undang seperti merusuh, membuat perhimpunan haram, membuat provokasi dan yang sewaktu dengannya.
6. Mencabar dan merendah-rendahkan martabat orang Islam Malaysia.
7. Menyokong perlaksanaan ladang babi terbesar.
8. Dan yang paling penting…. MENYOKONG, BERSEKONGKOL KUMPULAN-KUMPULAN KONGSI GELAP.

Bila EXCO Iktiraf Gangster
RPK bantu gangster Ronnie Liu lawan BK Tan