Hakikat Yang Cuba Disembunyikan Dalam Bershit 3.0

Tinggalkan komen

Hakikat Yang Cuba Disembunyikan Dalam Bershit 3.0

Inilah sebenarnya perkara yang cuba disembunyikan juak PR dalam BERSHIT 3.0…

Mereka mendakwa mereka datang tidak membawa sebarang senjata…

Mereka mendakwa Polis yang mengganggu mereka…

Tetapi lihatlah hakikat yang cuba disembunyikan mereka…

Kini mereka merancang untuk melakukan BERSHIT 4.0 di Dataran Merdeka pada malam 30 Ogos…

Apa motif mereka yang sebenar??

Melakukan kekacauan??

Menimbulkan huru-hara??

Cuba mensabotaj sambutan ambang merdeka??

Cuba melakukan provokasi terhadap anggota Polis??

Masalah air bersih kat Selangor tak mampu diselesaikan…

Masalah air bersih kat Kelantan tak mampu diselesaikan…

Apa punya haram jadah si pemimpin yang taunya buat kacau dan huru-hara…

Inikah pemimpin yang kita banggakan??

Inikah pemimpin yang kita mahu jadikan ROLE MODEL generasi akan datang??

Advertisements

Tafsiran Sebenar Negara Maju Oleh Pemimpin PAS…

Tinggalkan komen

Tafsiran Sebenar Negara Maju Oleh Pemimpin PAS…

Tiga poster di bawah bakal membuatkan pencacai DAP BUTTHURT sehingga tercirit-cirit berak cair… Kah kah kah kah… Apa yang dipaparkan di bawah ini BUKAN FITNAH… Tetapi ianya satu REALITI dan satu HAKIKAT yang perlu diterima oleh pencacai DAP sekelian… Jom layan… (Sila klik gambar untuk besarkan)

Menyesal Dulu Pendapatan… Menyesal Kemudian Kerugian…

Tinggalkan komen

Menyesal Dulu Pendapatan… Menyesal Kemudian Kerugian…

“Saya sungguh kesal dan saya tidak akan buat lagi kerja yang sia-sia dan tidak bermanfaat begini.”

Demikian luahan Muhamad Hasyim Che Ngah yang pinjaman pendidikannya ditamatkan Yayasan Terengganu (YT) kerana menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 di Dataran Hayyu Asyier, Kaherah, Mesir, tahun lalu.

Muhamad Hasyim, 21, pelajar tahun tiga jurusan perubatan Universiti Al-Azhar adalah antara sembilan anak Terengganu ditamatkan pinjaman, dan semalam beliau menemui Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said bagi merayu agar pinjamannya disambung semula.

“YT meluluskan pinjaman sebanyak RM301,144. Daripada jumlah itu, RM170,000 digunakan untuk yuran pengajian dan sara hidup,” katanya.

Beliau yang datang bersama bapanya, Che Ngah Abdullah, 57, berkata sejak pinjamannya ditamatkan Julai tahun lalu, tidak ada pihak yang membantu untuk meneruskan pengajian.

“Saya merayu agar diberi peluang kedua. Saya berjanji tidak akan melakukan perkara sama pada masa depan dan akan memberi tumpuan kepada pelajaran,” katanya yang pulang bercuti selama dua bulan.

Mengulas perhimpunan itu, Muhamad Hasyim berkata beliau mengetahuinya menerusi rakan dan internet beberapa hari sebelum ia berlangsung, selain diberitahu mengenai pemakaian baju-T berwarna kuning. – BERNAMA

Laaa… Bila pinjaman dah ditarik balik baru nak menyesal… Apsal masa ikut Bersih 3.0 kat Mesir dulu tak pikir panjang?? Allah dah bagi hang akal dan fikiran…

Pasal hang tak reti guna otak la hang jadi lagu ni… Hang dok ikut sangat emosi dan nafsu… Hang abaikan akal yang diberikan Allah…

Jadi bila nikmat ditarik balik hang nak mengadu kat siapa?? Siapa nak tolong hang?? Nik Aziz?? Ambiga?? Anwar Ibrahim??

Apapun… Menyesal dulu pendapatan…. Menyesal kemudian kerugian….

Gempar!! Ambiga Ditemui Mati Dibunuh!!??

Tinggalkan komen

Gempar!! Ambiga Ditemui Mati Dibunuh!!??


Gambar sekadar hiasan. Tidak ada kena mengena dengan berita di bawah

KUALA LUMPUR: Seorang kerani bank yang baru dua minggu mengikat tali pertunangan dijumpai dalam keadaan rentung selepas diserang dan dibakar di hadapan rumahnya di Apartmen Mesra Prima, Kampung Ampang Campuran, Ampang di sini, malam tadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Superitendan Nazri Nawawi berkata ketika kejadian mangsa yang dikenali sebagai P Yoga Ambiga, 27, baru pulang dari kerja di sebuah bank di Medan Pasar pada jam 10.15 malam.

“Mangsa diserang oleh suspek yang dipercayai lebih daripada seorang. Mangsa berada dalam keadaan tertiarap dan hangus akibat dibakar,” katanya kepada Bernama.

Katanya hasil siasatan awal mendapati suspek menunggu mangsa pulang dari kerja.

“Barang-barang berharga milik mangsa seperti dompet dan telefon bimbit masih berada pada mangsa dan kita tidak menolak kemungkinan motif kejadian adalah disebabkan cemburu,” katanya.

Katanya polis masih menyiasat bahan yang digunakan oleh suspek untuk membakar mangsa.

Mangsa menetap di rumah itu bersama kakaknya sejak lima tahun lalu.

Sementara itu, seorang saksi kejadian itu yang hanya ingin dikenali sebagai Efa, 32, yang juga jiran mangsa berkata, ketika kejadian dia sedang menonton televisyen di rumahnya sebelum terdengar bunyi bising dan suara orang menjerit di luar rumahnya.

“Saya dengar bunyi orang menjerit dua kali sahaja dan kira-kira 10 minit selepas itu saya buka pintu saya tengok ada seorang wanita berada dalam keadaan tertiarap dan seluruh badannya hangus terbakar.

“Dalam masa itu juga ada jiran lain yang datang untuk padamkan api,” katanya.

Efa berkata kejadian itu berlaku begitu pantas kerana selepas 10 minit kemudian mangsa sudah tidak bernyawa dan kejadian itu tidak disedari kakak mangsa yang berada di dalam rumah memandangkan kakaknya itu pekak dan bisu.

“Saya rasa mangsa mungkin dipukul terlebih dahulu sebelum dibakar kerana itu jeritan suaranya hanya kedengaran sayup sahaja,” katanya.

Katanya sebelum kejadian itu, terdapat jiran yang melihat kelibat orang luar di kawasan sekitar apartmen sejak jam 7.30 malam. – Bernama


Pencacai Pakatan Nok Harom jangan marah ye… Puteri Balqis PAS… Masih belum mati lagi… Nyawanya masih dipanjangkan oleh Allah kerana mahu seluruh umat Islam terus menyaksikan kerja kotornya itu… Allah mahu seluruh umat Islam di Malaysia kembali sedar permainan jahat Ambiga…

Gambaran Demonstrasi Bersih 4.0

2 Komen

Gambaran Demonstrasi Bersih 4.0

Inilah gambaran dalam otak eXception, apa yang akan berlaku pada BERSIH 4.0 nanti…

Jika BERSIH 3.0 Pakatan Anak Haram Jadah berjaya mengumpulkan puluhan ribu demonstran…

Jika BERSIH 3.0 mereka menerima dana dari luar…

Inilah akan terjadi apabila BERSIH 4.0 tidak lagi mendapat dana dari luar…

Apa lagi dengan keadaan ekonomi Amerika yang sudah tenat…

Apa lagi bilangan demonstran tak sampai ribuan…

Apa lagi bila RAKYAT sudah BOSAN dengan game play PAKATAN ANAK HARAM JADAH…

Apa lagi demonstran sudah tidak lagi DUDUK DAN BANTAH…

Maka eXception persembahkan…

.

.

.

.

.

.

.

.

BERSIH 4.0 : BARING . TADAH


Aksi demonstran Bersih 4.0 yang berbaring di atas jalan sambil menadah tubuhnya dilenyek tayar lori…

Panas!! Bukti Sokongan Rakyat Dalam #Bersih3

3 Komen

Bukti BERSHIT 3.0 Mendapat Sokongan Rakyat…

Hari ini bakal berlaku demonstrasi tak berapa nak HARAM sebab KDN dan Kerajaan sendiri bagi GREEN LIGHT… Cuma kalangan pendemo adalah terdiri daripada anak-anak haram dari Pakatan Anak Haram Jadah… Kemungkinan akan berlakunya pertempuran antara puak-puak Pakatan Anak Haram Jadah ni dengan anggota DBKL apabila mereka berdegil dan menunjuk kesamsengan mereka mahu menuntut Dataran Merdeka yang merupakan hak milik DBKL menjadi tempat mereka melakukan demo DUDUK BERAK CEBOK…

Inilah kesamsengan anak-anak haram dari Pakatan Anak Haram Jadah… Itu belum jadi pemimpin… Esok dah jadi pemimpin tanah orang pun dirampas sesuka hati dengan cara samseng… Korang ingat Dataran Merdeka tu milik korang ke?? Korang ingat Dataran Merdeka tu milik rakyat ke?? Berapa korang bayar untuk kos selenggara Dataran Merdeka tu bongok??

Apapun… Disebalik BERSHIT 3.0 ini, telah menimbulkan sokongan rakyat terutama di kalangan peniaga di Jalan TAR dan sekitarnya… Mereka menyokong sekiranya demo BERSHIT ini dilakukan di dalam stadium supaya tak mengganggu perniagaan mereka. Manakan tidaknya… Dalam BERSHIT 2.0 yang lepas mereka terpaksa menanggung kerugian apabila menutup premis perniagaan untuk mengelakkan premis perniagaan dipecah masuk… Perangai anak-anak haram dari Pakatan Anak Haram Jadah ni bukan boleh dikira… Sebab masing-masing telah disuntik virus sawan babi… Mereka akan menyondol apa sahaja yang menghalang mereka…

Kesian… @Ambiga_S Dimalukan @KhairyKJ…

6 Komen

KJ ‘Budak-Budakkan’ Ambiga Di Depan Penyokong Bersih

PETALING JAYA – Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berjaya ‘membudak-budakkan’ Pengerusi Bersih, Datuk Ambiga Sreevenasan, di dalam majlis debat, “Spark The Debate” yang bertajuk “Electoral Reforms” anjuran akhbar berbahasa Inggeris, The Malay Mail, di sini malam tadi.

Meskipun lebih separuh dewan The Club Bukit Utama Damansara Golf Club itu dipenuhi para penyokong Bersih, Ambiga dilihat tunduk dan akur dengan hujah Khairy yang mempersoalkan kewajarannya mengadakan Himpunan Bersih 3.0 pada 28 April ini di Dataran Merdeka.

Beliau berkata, Ambiga tidak sepatutnya bersikap “pre-amptive” dan prejudis dengan menyemat pemikiran di kalangan rakyat bahawa Pilihanraya Umum ke-13 adalah yang paling kotor dan tidak adil di dalam sejarah.

Menurut Khairy, beliau menghormati hak Ambiga untuk berhimpun secara aman, namun apa yang membuatkannya tidak setuju ialah pembohongan demi pembohongan fakta yang dicanang Ambiga kepada rakyat.

Beliau memberikan contoh tentang satu poster Bersih 3.0 yang menyatakan bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan kerajaan telah mengeluarkan sebanyak 42,000 pengundi yang kononnya ‘pengundi hantu’ yang didalangi SPR dan kerajaan.

Ambiga memulakan hujah di pentas debat dengan mendedahkan beberapa fakta hasil kajian Ong Kian Ming mengenai sistem dan pengkalan data SPR yang dikatakan agak mencurigakan.

Antara isu yang dibangkitkan Ambiga ialah mengenai tiga juta nama yang didaftar mengundi tidak mengikut kawasan alamat di dalam kad pengenalan, tindakan SPR yang mengeluarkan nama 42,000 individu dari senarai mengundi oleh SPR dan pengundi pos di luar negara.

Mula bersahaja dengan jenaka ‘memori disembur gas pemedih mata dari pasukan polis yang sama’ pada himpunan Bersih 2.0 pada Julai lalu, Khairy menegaskan kepada Ambiga bahawa beliau senada dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, untuk memastikan Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU13) adalah yang paling adil dan bersih yang pernah diadakan di negara ini.

Khairy menyatakan bahawa segala tuntutan Bersih telah dibincangkan oleh Jawatankuasa Khas Parlimen (PSC) dan semua cadangan dari jawatankuasa itu dijangka mengambil masa untuk dilaksanakan, tapi menjelaskan bahawa ada beberapa perkara yang akan dilaksanakan dalam masa yang terdekat.

Bagaimanapun, Ahli Parlimen Rembau itu mempersoalkan kewajaran Ambiga dengan menggunakan taktik penipuan dalam pengedaran fakta melalui risalah Bersih 3.0 yang sangat mengelirukan, palsu dan mampu menyebabkan rakyat salah faham dengan fakta yang sebenar.

Menurut Khairy yang lebih mesra dengan panggilan KJ itu menjelaskan bahawa SPR telah menyerahkan sebanyak 12.5 juta nama pengundi kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk disemak satu persatu.

Bagaimanapun, JPN mendapati bahawa sebanyak 42,051 nama pengundi mencurigakan di dalam rekod SPR di mana mereka tidak mengemaskini alamat terkini dan senarai nama tersebut telah dipamerkan selama tiga bulan di jabatan terbabit bagi perhatian atau tindakan pemiliknya.

Dalam tempoh tersebut, seramai 1,248 orang telah tampil mengemaskini maklumat terbaru mereka, sekaligus membuktikan bahawa mereka masih hidup dan nama mereka tidak patut dikeluarkan dari senarai daftar pengundi SPR.

Justeru, beliau mempersoalkan kewajaran Bersih yang sebelum ini menyebarkan cerita kononnya senarai pengundi tersebut adalah pengundi palsu sedangkan ia terbukti sebagai pengundi yang sah menurut Perlembagaan.

Hujah KJ tersebut telah menyebabkan Ambiga sedikit berang dan menyatakan bahawa SPR tidak melaksanakan tugas mengikut prosedur ditetapkan di mana Perkara 13 di dalam Perlembagaan membenarkan nama-nama tersebut dipadam begitu saja jika pemiliknya tidak membalas notis yang dihantar kepada mereka.

Ambiga menyindir KJ yang berhujah mengenai 42,000 pengundi tersebut dan tidak menyentuh tentang tiga juta pengundi yang dikatakan mengundi di luar kawasan alamat kad pengenalan mereka serta menuduh mereka juga adalah ‘pengundi hantu’.

KJ menjawab bahawa SPR tidak menggunakan akta tersebut memandangkan wujudnya kes seperti 1,248 pengundi yang tampil membuktikan mereka masih bernyawa dan berhak mengundi.

Katanya, SPR sedang bertungkus lumus mengesan pengundi-pengundi yang tidak mengemaskini alamat terkini mereka dan ada di antaranya yang gagal dikesan menerusi alamat lama.

Menurut KJ, dakwaan SPR memindahkan kawasan mengundi seramai 31,000 orang di dalam poster Bersih termasuk Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, adalah kerana sistem mengemaskini data kawasan mengikut standard “google earth”.

KJ berkata, alamat Khalid dahulu diletak di kawasan Petaling Jaya dan selepas dikemas kini kedudukan rumah tersebut yang terletak di sempadan Kuala Lumpur itu, SPR mendapati bahawa ia terletak di kawasan Lembah Pantai, Kuala Lumpur, terkeluar dari Selangor.

Menurut KJ lagi, ia tidak menimbulkan sebarang isu kepada Khalid kerana beliau kini tinggal di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor di Shah Alam, luar dari kawasan beliau mengundi dan itulah yang terjadi kepada 31,000 orang yang dikatakan Ambiga sebagai ‘pengundi hantu’ itu.

KJ menyindir kembali Ambiga mengenai Khalid yang tidak peduli untuk menukar alamat terkini beliau dan mengundi di kawasan yang sama di dalam kad pengenalannya.

Mungkin tertekan dengan jawapan KJ yang agak pedas, tepat dan tajam itu, Pengerusi Bersih itu kembali menyerang SPR serta menegaskan bahawa beliau tidak lagi percaya kepada anggota agensi pilihan raya itu dan mendesak mereka meletak jawatan serta merta.

KJ membalas, sekirnya Pengerusi Bersih itu tidak percaya kepada SPR, mengapakah beliau perlu meminta untuk bertemu agensi tersebut?

KJ mengasak lagi, sekiranya SPR tampil memberikan fakta yang benar dan kukuh, apakah Ambiga sanggup menerima dan mengakui kebenaran agensi pilihan raya itu?

Seterusnya, Ambiga terus menerus menekankan perkara yang sama menyatakan bahawa beliau tidak percaya kepada SPR, mahu mereka meletak jawatan serta merta.

Cuma, kali ini beliau menambah sedikit dengan meminta PRU13 ditangguhkan sehingga segala tuntutan Bersih 3.0 ditunaikan dan beliau sedia bertemu dengan ahli-ahli Parlimen untuk berbincang mengenainya.

Menariknya, Khairy menyindir Ambiga lagi apabila menyatakan bahawa beliau memerlukan semangat kerjasama yang kuat dari Ambiga untuk membaikpulih proses pilihan raya dengan bekerjasama dengan pihak SPR dan ahli-ahli Parlimen.

Namun, dengan mengambil sikap tidak percaya, tidak boleh bekerjasama dengan SPR, tidak boleh menerima alasan yang benar dan cepat menghukum PRU13 sebagai pilihanraya paling kotor dalam sejarah menyebabkan Khairy menegaskan bahawa beliau ragu dengan keikhlasan perjuangan Ambiga.

Tapi Ambiga membalas keraguan Khairy itu dengan menyatakan bahawa pihaknya akan hadir sekiranya SPR menjemput mereka untuk sesi penerangan mengenai proses pilihanraya itu.

Sekali lagi Ambiga dibidas Khairy yang mengingatkan Pengerusi Bersih itu bahawa beliau sebentar tadi beriya-iya tidak percaya kepada SPR dan mahu mereka meletak jawatan!

Diselang seli dengan beberapa pertanyaan dari para hadirin yang dilihat condong ke arah pro-Bersih dan hanya satu pertanyaan dari wakil Pemuda UMNO, Khairi dilihat lebih mendominasi isu sehingga berjaya membuat Ambiga terkedu dan tunduk kepada hujah-hujahnya.

Soalan-soalan dari beberapa individu pro-Bersih itu juga berjaya dijawab KJ dengan hujah yang munasabah dan berfakta menyebabkan ramai di kalangan mereka yang terpaksa akur dengan jawapan meyakinkan itu.

Akhirnya, Ambiga berjaya ditundukkan Khairy Jamaluddin apabila beliau bersetuju untuk bertemu dengan SPR serta ahli-ahli Parlimen bagi bekerjasama membincangkan lebih lanjut berkenaan hal tuntutan Bersih itu secara profesional tanpa perlu timbul sebarang provokasi. – Mynewshub.my


Alahai kesiannya Ambiga…. Kena malukan depan budak-budaknya sendiri… Disangkanya dia boleh budak-budakkan KJ, akhirnya dia yang diperbudakkan oleh KJ… Kalo eXception jadi Ambiga, petang ni jugak eXception kemas beg dan baju, pastu lari ke India… Ha ha ha ha ha ha!!

Malu siot!! Dah le kena ayam depan penyokong sendiri… Pastu dok ulang benda yang sama… Tak habis-habis dengan retorik…

Skrip Debat KJ-Ambiga

Older Entries