Syabas PDRM. Pengawal Rompak Bank Berjaya Ditangkap.

Tinggalkan komen

Syabas PDRM. Pengawal Rompak Bank Berjaya Ditangkap.

Pengawal keselamatan yang merompak sebuah bank di USJ dan menembak kerani bank dengan pump gun (gambar) pada 23 Oktober yang lalu, akhirnya berjaya diberkas oleh PDRM di Kampung Belungkor, Kota Tinggi pada jam 7 pagi tadi, demikian menurut kenyataan rasmi yang dikeluarkan Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman.

Bertindak atas maklumat, Pasukan Ops Cantas Khas Polis Diraja Malaysia (PDRM) berjaya memberkas lelaki terbabit dan berjaya menyelesaikan kes itu. Baru-baru ini negara dikejutkan dengan rompakan kejam di sebuah bank oleh pengawal keselamatan institusi kewangan itu sendiri yang turut menembak mati pegawai operasi bank berkenaan, Norazita Abu Talib, 37.

Petronas Dilanda Kontroversi. Didakwa Abaikan Bumiputera.

Tinggalkan komen

Petronas Dilanda Kontroversi. Didakwa Abaikan Bumiputera.

Apa sudah jadi dengan Petronas? Lepas satu-satu kontroversi melanda syarikat petroleum pertama Malaysia ini… Bermula dengan isu Petronas meminggirkan bumiputera dalam pemberian kontrak dan mula membuka kontrak kepada bukan bumiputera. Petronas menggunakan alasan ‘TIDAK LAYAK’ dalam pemberian kontrak terhadap bumiputera.

Trend paling membimbangkan sejak dua atau tiga tahun lalu adalah peluang membuka stesen Petronas baru diberikan kepada bukan Bumiputera. Malah pengusaha baru stesen Petronas juga ditekan dengan kewujudan perjanjian baru untuk membuka stesen minyak Petronas. Kadar sewa juga dinaikkan daripada lapan peratus dalam perjanjian lama kepada 24 peratus dalam perjanjian baru.

Bukan itu sahaja, Petronas juga boleh menamatkan penyertaan syarikat Bumiputera dalam Program Pembangunan Vendor lebih awal dari 10 tahun jika mereka tidak mencapai tahap diperlukan, tidak mengikut peraturan atau berhadapan masalah lain. Jika perkara ini berlarutan, maka syarikat bumiputera dalam sektor minyak dan gas akan berkubur.

Selain masalah di atas, Petronas juga didakwa mengubah polisi dengan mengamalkan dasar baharu, yang bertentangan dengan dasar penubuhan syarikat minyak negara itu untuk membantu peniaga tempatan. Di mana Petronas tidak lagi menjual produk seperti nasi lemak, roti dan kuih-muih yang dibekalkan syarikat kecil bumiputera atas alasan menjaga kualiti produk Petronas.

Petronas juga didakwa memberikan monopoli kepada sesetengah syarikat luar, termasuk bagi pengangkutan minyak dan pembekalan produk makanan di stesen Petronas. Nasi lemak, kerepek dan roti di stesen Petronas tak boleh lagi dibekalkan oleh makcik-makcik di kampung, semuanya diberikan kepada satu sahaja syarikat, yang berasal dari luar negara.

MTEM (Majlis Tindakan Ekonomi Melayu) juga pernah mengadakan pertemuan dengan pengurusan tertinggi Petronas berhubung isu ini pada Februari lalu namun hasilnya tidak memuaskan. Mereka (Petronas) tidak bersedia memberi komitmen kepada perkara dibincangkan dengan MTEM dalam pertemuan itu, terutama berhubung agenda Bumiputera dan Melayu.

Sewajarnya perkara ini diselesaikan segera. Kita tunggu apa yang Perdana Menteri kita mampu lakukan? Adakah beliau akan meminta bantuan punahsihatnya?

Sumber:


Petronas diminta perjelas maksud ‘tak layak’

Pemilik stesen Petronas tertekan

Petronas didakwa ubah polisi?

Sikap Gelojoh Najib Bakal Menghancurkan Barisan Nasional

Tinggalkan komen

Sikap Gelojoh Najib Bakal Menghancurkan Barisan Nasional


Hang dok pikir pasal apa tu Najib?

Mungkin ramai kalangan cybertrooper Barisan Nasional sentap dan marah membaca tajuk di atas, bagaimanapun itulah hakikatnya… Najib terlalu tamak dalam mengejar kegemilangan hingga dia sanggup potong line pemimpin-pemimpin parti komponen Barisan Nasional seperti MCA dan Gerakan. Kenapa aku berkata sedemikian?

Jika kita lihat trend Najib kebelakangan ini suka umumkan pelbagai peruntukan untuk orang cina walaupun jelas semasa PRU 13, penolakan besar-besaran orang cina terhadap Barisan Nasional telah menafikan Barisan Nasional mendapat majoriti dua per tiga… Najib seolah-olah sedang syok sendiri mengejar nama kononnya beliau akan dipandang tinggi oleh kaum cina apabila menabur pelbagai peruntukan kepada kaum cina ini…

Kesilapan Najib ialah sepatutnya yang menyampaikan peruntukan dan bantuan kepada orang cina ini bukan beliau… Sepatutnya yang lakukannya ialah pemimpin MCA dan Gerakan sendiri… Apabila Najib melakukan sedemikian, maka pada pandangan orang cina, MCA dan Gerakan sudah tidak ada fungsinya lagi, apabila asyik Najib sahaja yang salurkan peruntukan… Ahli-ahli MCA dan Gerakan pula merasakan mereka sudah dipinggirkan oleh Najib…

Tun M kata nk handle Cina ni “ADA.CARAnya”.. itu yg pemimpin UMNO skrg kena pergi menuntut. Jgn jd bodoh sombong. Jumpa depan cakap lain, buat benda lain. Tak payah bayar consultancy fee berjuta2. FOC je..

Tun juga selama 22 tahun TANPA GAGAL beri peruntukan kpd SJKC/T/mubaligh, tokong/kuil dlm Bajet tahunan. Tp masih mampu dpt 2/3, Melayu/Cina/India majoritinya sokong. Itu yg perlu dikaji, KENAPA & BAGAIMANA.

Tun TANPA GAGAL hulur gak… tak penah dgr Cina komplen kata tak dpt…

Tun TANPA GAGAL gak tunjuk “sapa BOS”

Sbb tu xpenah dengar Tun umum bagi itu ini… apa fungsi MCA masa PRU/PRK?

La ni semua umum nk tunggu PM/TPM… org Melayu marah, org Cina tak pecaya MCA/Gerakan..

Smpi kat kuil Batu Caves pun panggil PM melayu pi umum… apa hal?

Cuba banding Samy Vellu / Ling Liong Sik / Lim Keng Yaik dgn pemimpin skrg dlm parti diorg..?

Kerajaan hari ini dah lah kerajaan Melayu Bumiputera tetapi tunduk kat mereka.

Sumber: SSTDM

Sokongan Pengundi Cina Meningkat. Fakta Atau Auta?

Tinggalkan komen

Sokongan Pengundi Cina Meningkat. Fakta Atau Auta?

CyWar geli hati dengan kenyataan penyedap hati Najib ni… Kesian… Percaya lagi dengan kaum cibai kat Malaysia ni… Diorang ni langsung tak boleh dipercayai… Itupun Najib masih mahu melutut dan merayu undi kaum cibai hingga sanggup sedekah RM 2 juta secara buta-buta untuk SKJC di Sg Limau yang cuma ada 15 orang murid semata-mata kemaruk dengan undi cibai-cibai ni semua…

Hakikatnya Najib sekali lagi kena kencing dek cibai-cibai ni semua… 65% pengundi kaum cibai ni langsung tak keluar mengundi… Malah paling memalukan PDM Bukit Besar yang mana kawasan kaum cibai ini memberikan sebanyak 1415 kepada PAS berbanding Barisan Nasional yang cuma mendapat 943 undi sahaja…

Jadi di sini dari manakah maklumat yang Najib perolehi tentang sokongan pengundi kaum cibai meningkat? Sedangkan 65% kaum cibai ini tidak keluar mengundi dan PDM Bukit Besar yang merupakan kawasan kaum cibai ini memberikan sebanyak 1415 undi kepada PAS?

Jadi kepada Perdana Menteri Malaysia, merangkap Presiden UMNO dan Pengerusi Barisan Nasional, hentikan sahaja segala bantuan kepada kaum cibai ini… Tidak perlu lagi merayu dan memikirkan tentang ketiadaan wakil MCA serta Gerakan dalam kabinet… Buat apa memberi pada yang tak sudi…

Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah

Tinggalkan komen

Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah


CyWar Putrajaya mengucapkan Salam Maal Hijrah buat semua pengunjung blog ini tak kira kat mana korang berada…

Pagi ini CyWar akan berada di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) untuk bersama-sama memeriahkan Sambutan Maal Hijrah  peringkat kebangsaan di sana.

Apakah azam korang sempena tahun baru hijrah ini? Azam CyWar pada tahun baru hijrah ini adalah untuk terus berjuang mempertahankan Islam serta menentang kebatilan yang cuba menggugat kestabilan negara tercinta ini. Inshaa Allah…

Keputusan Rasmi PRK N20 Sg Limau

Tinggalkan komen

Keputusan Rasmi PRK N20 Sg Limau

Akhirnya keputusan rasmi Pilihanraya Kecil N20 DUN Sg Limau dikeluarkan… Keputusannya adalah seperti di bawah…

BN : 10985

PAS : 12069

Undi Rosak : 145

Majoriti : 1084

Peratusan Keluar Mengundi : 85%

Seperti yang dijangka, Barisan Nasional tewas pada Pilihanraya Kecil ini… Apakah keputusan ini menandakan rakyat sudah mula menolak Barisan Nasional?

Apa yang pasti, kemungkinan ada keputusan yang memihak kepada PAS adalah disebabkan undi protes oleh orang UMNO sendiri yang mahu menghukum pucuk pimpinan atas permainan mengatur calon pilihan semasa Pemilihan UMNO baru-baru ini… Mereka sudah muak dengan sandiwara demi sandiwara pemimpin atasan mainkan dalam pemilihan tersebut…

Ahli mahukan UMNO dipimpin oleh individu yang BERSIH dari segala skandal rasuah, skandal penyelewengan dan skandal moraliti… Tetapi pemimpin atasan masih mahu mengekalkan pemimpin yang sudah terpalit dengan skandal ini yang merupakan satu kumpulan anai-anai yang bakal menjahanamkan parti dari dalam…

Apapun tahniah kepada PAS… Kepada penyokong Barisan Nasional, tidak ada wujud kemenangan moral… Yang menang tetap menang… Yang kalah tetap kalah… Tak wujud menang moral atau kalah moral… Yang sewajarnya diperbetulkan ialah MORAL para pemimpin UMNO sendiri… Sempena Maal Hijrah ini, HIJRAHKAN DULU UMNO…

Kepada Presiden UMNO, sudah-sudahlah dok tabur duit kat kaum cina… Tak serik lagi ke kena tipu masa PRU 13 hari tu? Masa PRK ni pun kena kencing lagi… Sudah-sudahlah…

UBAH!! SELAMATKAN UMNO SEBELUM PARAH!!

Keputusan Tidak Rasmi PRK N20 DUN Sg Limau

Tinggalkan komen

Keputusan Tidak Rasmi PRK N20 DUN Sg Limau

Berikut adalah keputusan awal dan tidak rasmi untuk Pilihanraya Kecil N20 DUN Sg Limau, mengikut Pusat Pengiraan Undi…

1)PDM Batu 16,, Sek Keb Padang Lumat
Jum pengundi – 1149 org
BN – 522 / PAS – 627
BN kalah 105 undi.

2)PDM Sungei Limau, Sek Keb Sg Limau
Jum pengundi – 1,305 org
BN – 700 / PAS – 605
BN menang 105 undi.

3)PDM Sungei Kering, Sek Keb Sg Kering
Jum pengundi – 358 org.
BN – 272 / PAS – 86
BN menang 202 undi.

4) PDM Simpang 3, SRJK (C) Aik Min, Spg 3 Sg Limau.
Jum pengundi : 1242 org
BN : 645 / PAS : 597
BN menang 48 undi.

5)PDM Selengkoh, Sek Keb Hj Kasim Jassin
Jum pengundi – 1006 org. BN – 601 / PAS – 405
BN menang 195 undi.

6) PDM Kabu 10, Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Limau
Jum pengundi – 1950 org.
BN – 1030 / PAS – 920
BN menang 55 undi.

7)PDM Matang Buloh, Sek. Keb. Permatang Buloh.
Jum pengundi – 1,949 org.
BN 45%(877) / PAS 55%(1071)
PAS menang 10%( 194) undi.

8)PDM Sungei Dedap, Sek. Keb. Sg. Dedap.
Jum pengundi : 2,005 org.
BN 42%(842) / PAS 58%(1162)
PAS menang 16%(320) undi.

9)PDM Gelam 3/Bukit Choras, Sek. Men. Agama Al-Nadzah.
Jum pengundi : 2,084 Org.
BN 30%(625) / PAS 70%(1458)
PAS menang 40%(833) undi.

10)PDM Bukit Besar, Sek. Keb. Bukit Besar.
Jum pengundi : 2,359 Org.
BN 40%(943) / PAS 60%(1415).
PAS menang 20%(472) undi.

11)PDM Simpang Tiga Luar, , Sek. Keb. Simpang 3 Sg. Daun.
Jum. pengundi : 1,548 org.
BN 48%(743) / PAS 52%(804)
PAS menang 5%(61) undi.

12)PDM Sungei Daun, Sek. Keb. Sg. Daun Tengah.
Jum. pengundi : 1,826 Org.
BN 58%(1059) / PAS 42%(766)
BN menang 16%(293) undi.

13)PDM Sedaka/PDM Ulu Sedaka, Sek. Keb Ulu Sedaka.
Jum. Pengundi – 1546 org
BN 689 /PAS 702
Mati – 6 org.
Undi Kelabu/Atas pagar/Tak dapat dikesan 149 org.
PAS menang 13 undi.

14)PDM Dulang Kecil, SMK Dulang Kechil
Jum Pengundi – 1814 org
BN 1337 / PAS 398 org.
Mati – 0
Undi Kelabu/Atas pagar/Tak dapat dikesan 79 org.
BN menang 939 undi

15)PDM Padang Lumat, SMK Bt 17.
Jum pengundi – 849 org
BN 413 / PAS – 363
Mati – 1
Undi Kelabu/Atas pagar/ Tak dapat dikesan 55
BN menang 50 undi

16)PDM Dulang Besar, SMK Dulang Besar
Jum pengundi – 989 org
BN 759 / PAS – 226
Mati – 4
Undi Kelabu/Atas pagar tak dapat dikesan 0 org.
BN menang 533 undi

17)PDM Kg Titi Batu, SJKC Pei Hwa Bt 17.
Jum pengundi – 1596 org
BN 661 / PAS 735
Mati – 2
Undi Kelabu/Atas pagar / pengundi luar 198 org.
PAS menang 74 undi.

JUMLAH KESELURUHAN.
BN 11876
PAS 10925
Majoriti 951

Older Entries