Apa Sahaja BN Buat, Serba Tak Kena Di Mata PR

3 Komen

Apa Sahaja Barisan Nasional Lakukan, Serba Tak Kena Di Mata Pembangkang

Sedarkah korang bahawa parti pembangkang wujudnya dalam satu-satu negara adalah untuk mengimbangi perjalanan politik dalam sesebuah negara. Bukan sahaja di Malaysia, Di England, Amerika, China, Jepun dan semua negara di seluruh dunia pasti ada parti pembangkang…

Cuma satu je yang pelik dengan parti pembangkang di Malaysia ni… Apa sahaja parti tunjang kerajaan iaitu Barisan Nasional terutamanya UMNO lakukan serba tak kena bagi mereka… Itu salah… Ini salah… Itu tak boleh… Ini haram…

Sebagai contoh sewaktu pilihanraya, tak kira pilihanraya umum atau kecil, apabila kerajaan memberi sumbangan kepada rakyat, memberi geran tanah, melaksanakan projek-projek dan lain-lain mereka akan anggap ianya RASUAH PILIHANRAYA… Pemimpin-pemimpin mempunyai rumah dan kereta mewah dikatakan hasil rasuah

Jika ada keanggotaan di dalam satu-satu parti di mana dianggotai ahli keluarga akan dikatakan sebagai NEPOTISME… Jika ada projek-projek diperolehi dan dibahagikan kepada saudara-mara atau kenalan terdekat di katakan KRONISME…

Malah judi, pelacuran dan penjualan arak yang berleluasa di negeri bawah tadbiran BN, dikatakan kelemahan BN akibat rasuah. Mereka juga mengutuk UMNO kerana membina masjid-masjid yang besar-besar.

Dan jika berlaku sebarang kucar-kacir dalam mesyuarat parti tidak kira UMNO, MCA, MIC… Mereka terus mengatakan itu tanda BN hendak rebah… Jika berlaku politik wang, maka mereka terus kata UMNO parti rasuah…

Oklah, kita berikan mereka (pembangkang) cermin dan mintak mereka suluh muka mereka sendiri… Kita mintak mereka tengok pula cela diorang yang selama ini diorang tak nampak…

Baru-baru ini Kerajaan Kelantan mengumumkan untuk memberi geran kepada 2000 peneroka di Gua Musang. Kebetulan pula pengumuman dibuat semasa Kelantan sedang hangat dengan isu pilihanraya umum di Galas yang kebetulan juga terletak di jajahan Gua Musang. Adakah ini kebetulan? Tidakkah ini dinamakan rasuah?? Jika ditanya, mereka pasti akan berdalih… Ah… itu sudah jadi tanggungjawab kerajaan. Dan ada juga yang berkata, UMNO lagi besar rasuah… Tapi pokoknya ianya perkara yang sama bukan? Tak kira pemberian tersebut kecil atau besar, tetap rasuah pilihanraya?

Malah pemimpin pembangkang pun ada yang menyalahgunakan wang rakyat, mengorder Toyota Camry untuk menggantikan Proton Perdana. Tidak menggunakan rumah kerajaan sedia ada dan menggunakan rumah mewah sebagai kediaman rasmi. Memiliki kereta Ferrari… Tapi takde siapa kalangan pembangkang yang bukak mulut? Malah dikisahkah seorang janda kepada pemimpin PAS menuntut jutaan RM dari suaminya. Jika seorang bekas isteri dah tuntut jutaan RM, tentu dia tahu kekayaan suaminya. Yang pelik mana datang kekayaan tersebut? Rasuahkah? Penyelewengan kah? Akan tetapi bila dipersoalkan hal ini kepada penyokong pembangkang, mereka spin cerita janda pemimpin UMNO tuntut nafkah jutaan RM. Persoalannya sekarang PAS mengatakan parti tersbut bersih. Tapi masih terdapat gejala penyelewengan dan rasuah dalam aprti tersebut. Tak seorang pun kalangan pembangkang nak persoalkannya.

Parti DAP, jawatan yang penting-penting kebanyakannya diisi oleh anak beranak. Antaranya keluarga Lim Kit Siang dan keluarga Karpal Singh… Tidakkah itu NEPOTISME?? PKR juga sama, di mana Isteri memegang jawatan Presiden, suami memegang jawatan Penasihat, anak pulak nak bertanding jawatan Timbalan Presiden. Tak nama NEPOTISME ke tu?

Malah pemberian projek-projek turut diberi kepada saudara-mara serta kenalan rapat. Tanpa melalui tender terbuka. KRONISME namanya tu kan?

Di Kelantan, terkenal dengan Jalan Hamzah. Bukan terkenal dengan keunikan tapi terkenal dengan sarang pelacuran. Bukan baru, tetapi sudah lama. Kenapa PAS Kelantan tak nampak? Tetapi sarang pelacuran di tempat-tempat lain jelas sahaja di depan mata. Malah arak juga ada di jual di Kelantan, kenapa takde sorang pun kalangan ahli PAS yang mempersoalkannya?

Malah di Kelantan, berapa banyakkah masjid yang dibina oleh kerajaan PAS Kelantan? Berapa banyakkah patung Buddha yang dibina di Kelantan? Kenapa PAS tak pernah timbulkan isu patung buddha gergasi tu berbanding dengan pembinaan masjid yang besar. Tahukah PAS bahawa masjid yang sedia ada kat bandar-bandar utama tidak boleh menampung keseluruhan umat Islam? PAS pedulik apa, janji dia boleh dok ceramah tiap-tiap malam kat masjid yang dibina oleh UMNO.

PAS Kelantan membisu bila dipersoalkan pembinaan patung-patung Buddha gergasi di sana. Yang nampak di mata mereka soal UMNO bina masjid besar yang pada anggapan diorang satu pembaziran. Adakah pembinaan patung Buddha gergasi itu menguntungkan umat Islam? Sekurang-kurangnya UMNO membina masjid demi umat Islam juga. Tak perlu lagi bersesak-sesak di dalam masjid ketika solat berjemaah. Malah ada yang terpaksa solat hingga di atas tanah kerana masjid sudah penuh dengan jemaah. PAS tak pernah fikirkan tentang itu? Iniklah parti yang kononnya memperjuangkan Islam? Hanya melaungkan Allahu Akbar dan bercakap soal hukum hudud sahaja dah boleh kata memperjuangkan Islam? Perjuangan Menegakkan Islam bukan hanya setakat slogan atau pandai bercakap soal agama sahaja. Apa yang kita lakukan dan laburkan demi kepentingan ummah, adalah salah satu dari Perjuangan Menegakkan Islam…

Apakah pelaburan PAS demi Menegakkan Syiar Islam? Berkerjasama dengan kafir harbi yang terang-terangan menentang penubuhan negara Islam? Memaki dan mengkafirkan saudara Seislam yang berlainan fahaman politik? Mengharamkan segala apa yang berkaitan dengan parti yang tidak sehaluan dengan mereka tetapi menghalalkan jika kena batang hidung sendiri?

Baru-baru ini berlaku kekecohan semasa pemilihan cabang pasti PKR. PKR sedaya-upaya menafikan dan menuduh UMNO menjadi puncanya. Inikah sikap seorang pemimpin berkaliber? Hanya pandai baling batu sembunyi tangan? Inilkah sikap pemimpin yang ego dan tak mahu mengakui kelemahan parti?

Malah dalam pemilihan PAS yang lepas berlaku politik wang. Kenapa PAS tak kata parti tersebut parti rasuah? Setiap ceramah selalu mendendangkan UMNO rasuah… UMNO rasuah… Tapi kudis kat badan sendiri buat tak nampak…

Inilah hakikat parti pembangkang di Malaysia… Tak salah untuk membangkang tapi tengok tempat la… Serba-serbi nak bangkang… Kerajaan nak buat jambatan, parti tu bangkang… Kerajaan nak bina sekolah, parti ni bangkang… Kerajaan nak buat apa pun serba-salah… Dulu masa kecoh pasal helikopter Nuri terhempas, pembangkang desak beli helikopter baru… Bila dah nak beli, pembangkang lak kata mahal sangat dan membazir. Diorang ingat sebijik helikopter baru harga dalam RM 50 sahaja ker? Helikopter mainan lepas la RM 50… Ni nak beli helikopter betul yang mempunyai ciri-ciri yang sesuai untuk aktiviti cari dan menyelamat. Malah harganya termasuk jaminan dan baik pulih…

Jadi kalo nak jadi PEMBANGKANG, biar betul jadi PEMBANGKANG, bukan PEMBANGANG…

Advertisements

Pemimpin UMNO, Jangan Bersikap Double Standard!!

1 Komen

Pemimpin UMNO Bersikap Double Standard Atas Dua Isu

Sedih, aku pedih…

Bukannya pedih ulu hati… Tetapi sedih dengan sikap pemimpin UMNO yang bersikap double standard. Ianya membabitkan dua isu, iaitu keceluparan Chua Soi Lek dan isu Cikgu Hajah Siti Inshah Mansor…

Aku tak hairan sangat dengan pemimpin pembangkang, sebab sudah dasar oppurtunist mereka yang suka mengambil kesempatan di atas mana-mana isu. Malah mereka cepat sentap bila ada yang cuba mengungkit-ngungkit sejarah kedatangan kaum mereka.

Tetapi apa yang ingin aku hightlight kat sini ialah sikap pemimpin UMNO yang lepas tangan tatkala isu keceluparan Chua Soi Lek mengenai keistimewaan orang melayu serta anak anjing kurap bangsat bernama Namewee yang tak habis-habis cuba menyalak… Tetapi tiada tindakan yang diambil… Malah menteri yang berkenaan juga sedaya-upaya menjadi bacul… Senyap dan membisu… Bila isu Cikgu Hajah Siti, maka kaum-kaum lahanat chauvinist pendatang, menyalak macam anjing gila… Pemimpin UMNO terus gelabah dan mula hendak menyiasat… Kenapa isu keceluparan Chua Soi Lek yang terang-terang sudah disuluh tidak disiasat? Adakah kerana dia Presiden MCA, dia berasa kebal sangat!?

Kepada anjing tua nak mampos… Anjing tua yang popular dengan gelaran Raja Porno… Di sini aku nak ingatkan… Jika nko ingat nko Presiden, nko boleh cakap sesuka hati atuk nenek nko!? Ingat sejarah, atuk-nenek moyang nko datang sini pun sebagai kuli batak British… Diulangi, kuli batak British… Jadi jangan bermimpi untuk kaum lahanat macam nko ni nak menguasai Malaysia…

Di sini aku berdiri di belakang Cikgu Haajh Siti Inshah Mansor bersama-sama blogger lain untuk menyokong sepenuhnya Cikgu Hajah Siti… Biar apapun keputusan siasatan nanti… Jika tidak menyebelahi Cikgu Hajah Siti, kami akan bantah!!

Taipingmali
Selangor Bangkit
DR 1221
Parti Islam Melayu
Papa Gomo
Jeffry Damien
Rajahmas
The Unspinners
Amir Hamzah64
Melayu Pasir Gudang
Gerakan Anti PKR

Aku suka nak ingatkan kat sini kepada pemimpin UMNO, sampai bila korang nak bergantung pada MCA dan Gerakan? Sampai bila korang nak bersikap lepas tangan jika isu bangsa melayu diputar oleh kaum lahanat ni? Harapkan KDN, sungguh malang dapat menteri bacul…

Sedih… Sedih…

Teoh Beng Hock vs Chua Soi Lek: Siapa Paling Tidak Bermoral?

2 Komen


Oleh Teh Tarik Satu!

Rasanya, ramai di antara kita masih ingat lagi tentang skandal seks yang melibatkan bekas Menteri Kesihatan dari MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek.

Akibat aktiviti persetubuhan beliau dengan teman wanita yang telah lama dikenalinya, pemimpin MCA tersebut terpaksa melepaskan jawatan sebagai menteri kabinet selepas diasak dengan pelbagai tekanan oleh para pemimpin pembangkang.

Siapa yang tidak ingat apa yang dikatakan oleh pemimpin pembangkang terhadap Soi Lek. Baik oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh, Lim Kit Siang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mahupun Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ketua Menteri Pulau Pinang yang dikenali sebagai Khalifah Lim Guan Eng juga mengutuk habis Soi Lek. Itu belum campur pelbagai maki hamun dan kejian yang dilemparkan oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang diketuai oleh Shamsul Iskandar Akin.

Semuanya mengata dan mengutuk Soi Lek dengan ayat-ayat berbisa sampaikan beliau hidup dalam keadaan tertekan dan malu.

Kononnya, sebagai orang politik, Soi Lek tidak boleh bersetubuh sedemikian rupa walaupun aksinya itu dirakam secara haram oleh pihak tertentu yang dipercayai bertujuan untuk menamatkan karier politiknya menjelang pemilihan pucuk pimpinan MCA.

Dan ada kemungkinan juga anggota kumpulan kongsi gelap menjadi dalang di sebalik rakaman adegan ranjang tersebut.

Apapun Soi Lek telah menerima hukumannya.

Kini, isu berkaitan Setiausaha Politik seorang exco Selangor pula menjadi perbualan. Kawan mengikuti perkembangan kes melibatkan Teoh Beng Hock ini dengan penuh minat sekali.

Kawan nak tahu juga, siapa pemimpin pembangkang yang berani mengenakan serangan yang sama ke atas moral Beng Hock seperti mana mereka menyerang Soi Lek.

Memang benar, Beng Hock telah mati. Tetapi soal moralnya tidak boleh dimatikan begitu sahaja.

Kawan tak berminat nak bercakap tentang punca kematiannya atau sebab kematiannya secara tragis. Tetapi yang kawan nak cakap ialah isu moral orang politik ini.

Kalau Soi Lek boleh diserang dengan begitu teruk sekali, kenapa pemimpin pembangkang langsung tidak berani menyentuh soal moral Beng Hock.

Soi Lek adalah seorang Cina, Beng Hock juga seorang Cina kafir.

Apakah, ada beza nilai moral antara Cina MCA dengan Cina DAP.

Soi Lek terpaksa mengaku keterlanjurannya, kerana ada adegan seksnya yang dirakam melalui CCTV di sebar kepada orang ramai. Ini menjadi bukti yang kuat bahawa beliau memang melakukan seks bebas atau berzina.

Adegan seksnya turut menjadi bualan hangat. Tak kurang juga yang kagum dengan kehebatannya diranjang walaupun dibantu dengan viagara.

Kata mereka, terbukti Menteri Kesihatan kita sihat zahir dan batin. Itu baru Menteri Kesihatan kita, kata mereka yang suka berseloroh.

Bagaimana pula dengan mendiang Beng Hock. Bukankah beliau juga telah meninggalkan bukti yang sahih bahawa dirinya memang terlibat dalam skandal.

Bukankah teman wanitanya telah mengaku yang dirinya sedang mengandungkan anak Beng Hock dan mengharapkan dapat mencatatkan nama teman lelakinya itu sebagai bapa yang sah dalam sijil kelahiran anak yang bakal dilahirkan itu nanti.

Tidakkah ini satu bukti yang kuat dan nyata. Bukankah itu juga satu kesalahan moral yang amat besar meskipun tidak dirakamkan melalui CCTV.

Lebih malang, teman wanitanya adalah seorang guru kerajaan yang mengajar di sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina.

Kalau seorang guru wanita Melayu beragama Islam yang mengandungkan anak luar nikah, tahu apa yang boleh berlaku ke atasnya?

Beliau pasti akan dikenakan tindakan tatatertib dan jika Mahkamah Tinggi Syariah menjatuhkan hukuman penjara walaupun sehari ke atasnya, maka beliau boleh dipecat dari jawatan guru yang disandangnya.

Begitu juga, guru yang ditangkap berkhalwat atau berzina tapi tidak mengandung. Boleh digantung tugas dan dikenakan beberapa tindakan lain.

Betullah, guru bukan Islam tidak boleh disamakan dengan guru Islam dalam kes Mahkamah Syariah tetapi bukankah nilai-nilai moral itu cukup penting bagi seorang guru.

Apakah agaknya persepsi seorang pelajar, yang hari-hari melihat susuk tubuh gurunya yang semakin besar membuncit perutnya hasil kandungan daripada perbuatan seks bebas.

Pasti ada yang rasa malu, keliru dan mungkin juga akan menganggap kalau cikgu boleh buat kenapa kami tak boleh buat?

Bukankah itu juga satu bentuk promosi tidak sihat untuk menggalakkan lagi perzinaan di kalangan pelajar yang kini sudah pun parah.

Yang kawan bengang bukan apa. DAP begitu lantang bercakap soal moral, maruah dan integriti tetapi apabila melibatkan puak sendiri, sengaja ia disenyapkan atau dihalalkan walaupun alasannya cukup tolol sekali.

Kalau pihak yang berseteru dengan mereka melakukannya, mereka bertindak seolah-olah lawan mereka wajar dicampakkan ke api neraka dengan serta merta.

Jadi untuk berlaku adil dan sebagai bukti DAP parti yang paling adil dalam negara ini, kawan syorkan DAP juga mesti mendedahkan kebobrokan mendiang Beng Hock.

Desak juga kerajaan agar kenakan tindakan tatatertib ke atas teman wanita mendiang. Itulah barulah akan menunjukkan DAP berada di atas neraca yang adil tanpa mengira bulu. Jika tidak, DAP akan terus dipalit najis.

Sumber: http://www.malaysia-instinct.com