Lagi Pesta Mabuk-Mabuk Hanya Di Selangor

Tinggalkan komen

Lagi Pesta Mabuk-Mabuk Hanya Di Selangor

Waah!! Ada lagi rupanya pesta mabuk-mabuk kat Selangor ni rupanya…

Kali ni pesta mabuk beer pulak…

Oh ya, eXception hampir lupa… Ronnie Liu pernah mendakwa bahawa beer bukan minuman keras

Ya ke beer ni bukan minuman keras??

Maknanya beer ni serupa je la dengan air soda dalam tin tu ye?

Yang pastinya pemimpin PAS terutamanya Nasarudin Tantawi akan membutakan mata dan memekakkan telinga…

Pencacai PAS akan membuat tuli…

Bagaimana jika ianya dibuat kat negeri di bawah tadbiran Barisan Nasional…

Sudah tentu ianya akan dicanang sampai ke Israel sana…

Apapun… PAS kini sudah pandai ber TAKEBEER bersama Ronnie Liu…

Sumber:

“Okto Beer Fest” Acara Utama Dalam Kalender Pelancongan Selangor

Oktobeerfest @ Centro Mall

Advertisements

Pesta Mabuk-Mabuk Dengan Carlsberg Di Selangor

Tinggalkan komen

Pesta Mabuk-Mabuk Dengan Carlsberg Di Selangor

Dasat!! Memang dasat!! Secara terang-terangan Movida Kitchen, Bar & Club Lounge ni buat promo pesta mabuk-mabuk dalam Facebook.

Mentanglah Hassan Ali dah ditendang keluar dari kerajaan Selangor. Berpesta sakan la Ronnie Liu.

Jadi nak salahkan siapa kali ni?? Nak salahkan UMNO sebab tak tutup kilang Carlsberg walaupun PAS pernah berjanji nak tutup kilang tersebut sebelum ayam berkokok jika PR menang di Selangor??

Apa pula Exco Adat dan Sosial boleh lakukan?? Nganga sahaja lah…

Lagi cubaan mengugut SPRM

13 Komen

SPRM Diserang


SEBUAH kenderaan utiliti sukan milik Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) cawangan Klang, Selangor, rosak selepas dilempar dengan beberapa botol bom api (molotov coctail) di tempat letak kereta pejabat itu, Jalan Kota, awal pagi semalam.

Ketua Pesuruhjayanya,Datuk Seri Ahmad Said Hamdan menyifatkan bom-bom api yang dilemparkan itu cukup untuk membakar bangunan pejabat itu sekiranya tidak dihalang.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar pula berkata, polis sedang menyiasat kaitan antara kejadian itu dengan ugutan bunuh yang diterima oleh Ahmad Said, baru-baru ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz tidak tolak kemungkinan ia angkara kongsi gelap.

-Utusan Malaysia

Selepas Ketua Pengarah SPRM menerima ugutan bunuh, kini kenderaan SPRM pula menjadi sasaran. Nampaknya ada pihak yang tidak menyenangi SPRM. Mungkinkah ianya berkaitan dengan siasatan SPRM terhadap penyelewengan Exco Selangor, Ronnie Liu?

Hanya yang berani dan hati kering sahaja boleh buat sebegitu dengan melawan penguatkuasa undang-undang. Siapa lagi kongsi gelap lah. Malah Ronnie Liu juga dikatakan mempunyai kaitan dengan kegiatan kongsi gelap di Selangor…

Sultan Selangor tolak cadangan guna duit zakat untuk pembangunan

5 Komen

Sultan S’gor tolak guna zakat selain bantu ummah

Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini dengan tegas menolak sebarang cadangan untuk menggunakan wang zakat bagi tujuan selain daripada membantu umat Islam dan pembangunan ummah di negeri itu.

“Beta sekali-kali tidak berkenan wang zakat ini diambil, dipinjam atau disalurkan untuk perkara-perkara lain,” titah baginda ketika merasmikan Konvensyen Integriti Pengurusan Zakat Selangor di sini hari ini.

Dalam sidang Dewan Negeri Selangor baru-baru ini, Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mencadangkan supaya wang Baitulmal yang diperoleh daripada sumbangan zakat digunakan bagi tujuan pembangunan negeri.

“Beta tidak berkenan mereka yang luar dari pentadbiran Lembaga Zakat Selangor ini campur tangan dalam pengurusan zakat negeri ini,” titah baginda, lapor Bernama.

Baginda juga mahu supaya dijelaskan kepada rakyat mengenai perbelanjanan kutipan zakat pada setiap tahun.

“Pengurusan zakat hendaklah dilakukan dengan betul dan janganlah adanya berlaku penyelewengan dalam pengurusan, kutipan dan pembahagiannya. Mereka yang melakukan penyelewengan maka akan menerima pembalasan dari Allah Subhanahu Wata’ala,” titah Baginda.

Sultan Selangor juga menjelaskan bahawa baginda sangat-sangat mengambil berat dan mengikuti akan pengurusan zakat di negeri itu.

Baginda bertitah bahawa mereka yang terlibat dalam pengurusan zakat di negeri itu telah diberi penuh kepercayaan dan segala kutipan yang telah dibuat hendaklah diserahkan kepada Lembaga Zakat Selangor sepenuhnya untuk diuruskan dengan sempurna.

Konvensyen sehari itu dianjurkan bersama oleh Lembaga Zakat Selangor dan Jabatan Mufti Negeri Selangor.

-Malaysiakini

Kepada Exco-Exco Selangor yang mencadangkan perkara ini, jangan bermimpilah kalo korang nak songlap duit zakat dengan baitulmal pula. Lepas duit rakyat korang songlap melalui projek-projek yang tak munasabah… Perlu diingat, duit zakat bukan digunakan untuk pembangunan tetapi untuk membantu asnaf dan fakir miskin. Macam kitaorang tak tahu niat korang semua… Lepas lulus gunakan duit zakat utk tujuan pembangunan, maka akan disonglap lagi oleh orang-orang yang bernama Ronnie Liu dan Yong Hian Wah…

Kronologi Rampasan Arak Di Selangor

Tinggalkan komen


seperti yang aku janjikan, sementelahan internet pinjaman masih ditangan aku kan dedahkan kronologi lengkap isu rampasan arak di selangor. dalam butiran tarikh dan masa yang akan dipaparkan, akan kedapatan watak-watak hero,pailang,hipokrit maha gila menjustifikasikan agenda tersembunyi IFC .

1) dalam kawasan pentadbiran MBSA terdapat 42 premis perniagaan 7eleven, 24 daripada premis ini menjual minuman keras jenis beer yang mengandungi kadar alkhohol hingga 8.8%.

2) dalam mengatasi permaslahan ini, pihak MBSA telah melakukan inisiatif dengan mengadakan 4 mesyuarat khas mengatasi isu ini. mesyuarat ini berlangsung sejurus perlantikan ahli majlis baru MBSA dilangsungkan. iaitu untuk sesi 2008/2009. aku harus tegaskan disini bahawa ahli majlis baru ini adalah dikalangan penyokong pakatan haram pas,pkr,dap dan kumpulan ngo-k daripada hindraf.

3) pakatan haram di selangor adalah hipokrit.menjanjikan bulan dan bintang sebelum menang pilihanraya,sayang tatkala kuasa berada dalam genggaman perjuangan hilang dan iman pun boleh melayang.

4) 4 mesyuarat perlaksanaan mengharamkan penjualan arak di kawasan melayu berlangsung selama beberapa bulan, iaitu pada tarikh yang dinyatakan dibawah :-

(4a) mesyuarat jawatankuasa perlesenan dan perkhidmatan bandar MBSA kali ke 2 bertarikh 19 ogos 08 dan mesyuarat majlis pada 29 ogos 08.

(4b)mesyuarat jawatankuasa perlesenan dan perkhidmatan bandar MBSA kali ke 3/2008 bertarikh 15 september 08 dan mesyuarat majlis pada 25 september 08 (cabutan kertas)

(4c)mesyuarat jawatan kuasa perlesenan dan perkhidmatan bandar kali ke 4/2009 pada 22 april 2009 (turut dihadiri oleh wakil 7 eleven)

(4d) INI KLIMAKS NYA.KEPUTUSAN TELAH DITETAPKAN. mesyuarat majlis kali ke4 pada 28 mei 09. mesyuarat ini dihadiri oleh kesemua ahli majlis MBSA daripada pakatan haram.antaranya adalah 1)tan ah kow-pkr kota raja 2)tuan mazalan 3)mokhtar hani 4)adnan jambori-pkr shah alam 5)ang leng kiat 6)norhalim sirome -pas kota raja 7)mariam abdul rashid 8)sivarajan 9) haris bin abu bakar -ketua bahagian pkr shah alam 10) adzhar maludin -pkr 11)zukefli bin mohd nani 12) datin norini bt md top 13)ahmad suyuti bin bashiron.

5)pada mesyuarat terakhir ini (mesy ahli majlis 28mei 09) ketetapan penguatkuasaan ke atas penjualan arak dan minuman keras di kedai 7 eleven akan berkuatkuasa pada 1jun 2009.

6)pihak jabatan perlesenan MBSA telah memberikan notis bertarikh 13 julai 2009 kepada pegurusan 7 eleven untuk tidak menjual arak di shah alam bermula daripada seksyen 1 hingga 24.

7)29 hb julai 09, pihak penguatkuasa MBSA telah mengadakan pemeriksaan terhadap sebuah kedai 7 eleven di jalan liku seksyen 8 shah alam. didapati kedai tersebut masih lagi menjual arak dan minuman keras walaupun arahan MELARANG PENJUALAN telah pun berkuatkuasa pada 1 jun 2009.

8)rampasan telah dilakukan pada hari yang sama (28 julai 08 hari rabu) jam 4.30 petang.barang rampasan telah disimpan ditingkat 12 MBSA. asas penguatkuasaan MBSA berdasarkan keputusan mesyuarat seperti di atas.

9)PERJUMPAAN DENGAN RONNIE LIU.
telah berlangsung sehari selepas rampasan iaitu pada 30 julai 09 jam 12.45 tengahari. MBSA telah dipanggil mengadap ke bilik timbalan datuk bandar untuk memberikan penjelasan isu rampasan arak. selain MBSA di dalam bilik tersebut ada 3 orang ahli DAP dan tan ah kow (pkr).

10) selepas perjumpaan jam 12.45 tengahari, sekali lagi MBSA dipanggil mengadap oleh ronie liu pada jam 2 petang.kali ini suasana lebih tegang. didapati 4 orang dap kelihatan di bilik tersebut.MBSA TELAH DIMARAHI DENGAN CUKUP KASAR DAN KERAS OLEH RONNIE LIU !

11) dua kali mesyuarat pada hari yang sama (30julai) iaitu pada jam 12.45 tengahari dan 2 petang…pada jam 4.30 petang MBSA tela diarahkan oleh ronnie liu untuk memulangkan semula arak yang dirampas.

minggu lepas hasan ali bersandiwara, menyuruh agar khalid berahim menggugurkan ronnie daripada portfolio exco pbt. jumaat minggu yang sama khalid berahim menyambut sandiwara hasan ali , khalid kata tiada isu.yang menjadi mangsa adalah MBSA dan yang menjadi hero islam juga MBSA. ahli majlis MBSA yang terbabit sama dalam memutuskan pengharaman penjualan arak membisu.

pas meropakan manusia hipokrit tahap tertinggi senarai pelacur politik jalanan. pas memijakkan hukum quran yang pernah mereka perjuangkan. hukum quran itu kini bawah kaki mereka, disepak dan ditendang mengikut citra politikal semasa. bila berocap didepan penyokon buta mereka, quran tadi diambil semola dari kaki mereka. ‘kita partai perjoangkan islam,umno munafik,umno jahannam’ …. takbir lah mereka menipu ahli jumud pas sekaliannya.

khalid berahim dan pas manifestasi ulangan sejarah. nikmat islam itu telah diangkat dari jiwanya oleh ALLAH SWT. mereka sudah tiada rasa kekesalan kerna terlanjor. kerna sikap kesialan pas inilah, ketua pemuda dap berani menghina islam. penghinaan terbuka kepada islam berponca daripada sikap lacuran politik pimpinan pas sendiri.

khalid berahim menjadi ketua nomor 1 di selangor. pembawaan khalid telah banyak merosakkan islam menjahanamkan bangsa. aku melihat keliling ku, menutup mata sambil memikirkan akan nasib agama dan bangsa. di tangan ku menggenggam erat, tubuh berketar menahan gelojak marah….nabi saw telah lama meninggalkan kita, dan pada kita sahajalah paksi paksi kental yang mampu mempertahankan islam dan bangsa.

hina islam dan bangsa haros ada noktahnya. pkr dan pas selangor haros-harosan segera dilawan dan ditentang ! dengan tangan penuh kudrat, mulut penuh semangat dan hati berkobar akan kami memolakan langkah. sejarah sahabat dalam perang badar dijadikan iktibar, pelepah tamar digunakan menentang kafirin. dan pelepah tamar ini jugalah yang telah melibas-libas tubuh musuh hingga kaku menuju kematian !begitulah ulangan mati pakatan yang ku idamkan !

JIHAD SUDAH BERMOLA ! AYUH KITA BANGKIT DAN LAWAN MEREKA !

Petikan dari blog: Gerakan Anti PKR

Walaupun fakta kukuh serta bukti menunjukkan Ronnie Liu campur tangan dalam urusan MBSA, tetapi Ronni masih cuba menafikan dan lari dari kenyataan. Inilah apabila tersepit dia akan cari jalan mudah untuk keluar. Samaada menafikan atau menuduh fitnah orang lain.

Ronnie cuba nafikan pula campur tangan isu arak

Tinggalkan komen


Exco kerajaan Selangor Ronnie Liu menafikan berulangkali tuduhan bahawa beliau campurtangan dalam keputusan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) untuk merampas minuman keras dalam satu serbuan yang dilakukan.

Sebaliknya, Liu berkata pembabitannya dalam kontroversi twrsebut hanyalah terhad kepada ‘menasihatkan’ MBSA bahawa serbuan ke atas kedai 7-11 di Seksyen 8, Shah Alam adalah tidak sah dan tidak selari dengan dasar kerajaan negeri.

Menurut Liu, beliau dimaklumkan oleh seorang wartawan bahawa serbuan telah dibuat dan beliau terus menjalankan siasatan, termasuk menyoal pengarah pelesenan MBSA mengenai perkara itu.

“Bila saya bertanya kepada pengarah pelesenan, dia berkata dia tahu yang dia tiada ada kuasa (untuk mengarahkan serbuan tersebut), dan dia mengaku telah melakukan satu kesilapan, tetapi berkata dia bertindak kerana tekanan dari beberapa ahli majlis yang dia tidak mahu menyebut nama mereka.

“Apa yang jelas ialah tidak ada arahan dari datuk bandar, atau setiausaha majlis. Dia buat keputusan sendiri. Rayuan dari ahli majlis tidak boleh dianggap sebagai arahan. Jadi terdapat kesilapan yang dilakukan oleh pengarah pelesenan,” kata Liu.

Liu menjelaskan demikian dalam wawancara ekskulif dengan Malaysiakini Khamus lalu.

‘Satu salah faham’

Mengulas lebih lanjut, Liu berkata undang-undang kecil MBSA tidak melarang penjualan bir, atau pun lesen diperlukan, kecuali bagi penjualan arak (hard liquor)..

Beliau percaya pegawai MBSA atau ahli majlis mungkin salahfaham dengan Akta Eksais 1976, yang menyebut bahawa lesen minuman keras tidak diperlukan bagi menjual minuman dengan kandungan alkohol kurang daripada 8.8 peratus.

“Dalam Bahasa Malaysia, tidak terdapat terjemahan yang tepat bagi minuman keras. (Istilah) bir hanyalah terjemahan terus. Orang Islam mungkin tidak faham istilah ini. Tetapi bukan Islam dapat membezakan bir daripada arak.

“(Dalam istilah perundangan) bir didefinasikan sebagai ‘minuman keras’. Tidak ada deskripsi yang lebih tepat (daripada itu),” kata Liu, yang bidangkuasanya sebagai exco negeri termasuk memantau perjalanan majlis daerah.

Ekoran serbuan tersebut, Liu berkata beliau telah mengadakan pertemuan dengan empat ahli malis MBSA, pengarah pelesenan dan seorang pegawai daripada pasukan yang membuat serbuan tersebut.

Katanya, dalam perjumpaan tersebut, beliau menjelaskan kepada mereka dasar kerajaan negeri dan kesan serbuan tersebut, dan ianya adalah keputusan MBSA sendiri untuk memulangkan bir bernilai RM600 kepada kedai berkenaan.

Isu tersebut telah dianggap oleh sesetengah pihak sebagai satu penghinaan besar terhadap umat Islam, sehingga Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hassan Ali, mendesak supaya Liu digugurkan daripada menjadi exco kerajaan negeri atau ditukar portfolionya kerana didakwa mengganggu bidangkuasa MBSA.

Mengulas mengenainya, Liu berkata, Hassan, yang juga rakan exconya, mungkin menjadi mangsa salahfaham atau tekanan politik dari pihak-pihak tertentu, tetapi berkata hubungan mereka tetap rapat.

“Saya mesti menyatakan bahawa hubungan saya dengan Datuk Hassan adalah amat baik. Insiden tersebut tidak menjejaskan hubungan kami. Beliau adalah kawan dan rakan (exco). Kami akan terus bekerjasama.

“Orang yang mahu mengambil kesempatan daripada situasi tersebut, seperti bekas menteri besar (Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo), harus berhenti daripada bermimpi kerana kami akan terus bekerjasama,” tegas Liu.

Beliau juga berterima kasih kepasa Dewan Pemuda PAS Selangor yang mengambil inisiatif untuk mengadakan pertemuan dengannya Selasa lalu untuk mendengar sendiri daripadanya mengenai kontroversi tersebut.

Liu berkata, dialog seumpama itu akan terus diadakan pada masa akan datang.

Dewan Pemuda PAS Selangor telah mengancam untuk mengadakan demonstrasi terhadapi Liu tetapi dibatalkan pada saat-saat akhir.

Bila keadaan makin panas serta melibatkan soal sensiviti masyarakat beragama Islam. Jadi sebagai cara melepaskan diri, penafian sahaja caranya. Orang yang sudah buat salah ini akan menyalahkan pihak lain pula. Sikap pembangkang ni sudah boleh baca awal-awal. Jika gagal menyelesaikan satu-satu masalah, maka akan disalahkan orang lain pula. Jika tersepit dengan tindakan sendiri, maka penafian sahaja jala keluar. Takde rasa tanggungjawab. Begini ke orang yang nak memimpin negara? Lepas tangan dalam segala hal bila dah tersepit?

Wayang Terbitan Pakatan Syaitan Ltd

2 Komen

Inilah dia wayang yang sedang dimainkan oleh Pakatan Syaitan… Tapi tak dapat nak tengok kat GSC, TGV atau Capitol sekalipun…

Older Entries