Apa Sahaja BN Buat, Serba Tak Kena Di Mata PR

3 Komen

Apa Sahaja Barisan Nasional Lakukan, Serba Tak Kena Di Mata Pembangkang

Sedarkah korang bahawa parti pembangkang wujudnya dalam satu-satu negara adalah untuk mengimbangi perjalanan politik dalam sesebuah negara. Bukan sahaja di Malaysia, Di England, Amerika, China, Jepun dan semua negara di seluruh dunia pasti ada parti pembangkang…

Cuma satu je yang pelik dengan parti pembangkang di Malaysia ni… Apa sahaja parti tunjang kerajaan iaitu Barisan Nasional terutamanya UMNO lakukan serba tak kena bagi mereka… Itu salah… Ini salah… Itu tak boleh… Ini haram…

Sebagai contoh sewaktu pilihanraya, tak kira pilihanraya umum atau kecil, apabila kerajaan memberi sumbangan kepada rakyat, memberi geran tanah, melaksanakan projek-projek dan lain-lain mereka akan anggap ianya RASUAH PILIHANRAYA… Pemimpin-pemimpin mempunyai rumah dan kereta mewah dikatakan hasil rasuah

Jika ada keanggotaan di dalam satu-satu parti di mana dianggotai ahli keluarga akan dikatakan sebagai NEPOTISME… Jika ada projek-projek diperolehi dan dibahagikan kepada saudara-mara atau kenalan terdekat di katakan KRONISME…

Malah judi, pelacuran dan penjualan arak yang berleluasa di negeri bawah tadbiran BN, dikatakan kelemahan BN akibat rasuah. Mereka juga mengutuk UMNO kerana membina masjid-masjid yang besar-besar.

Dan jika berlaku sebarang kucar-kacir dalam mesyuarat parti tidak kira UMNO, MCA, MIC… Mereka terus mengatakan itu tanda BN hendak rebah… Jika berlaku politik wang, maka mereka terus kata UMNO parti rasuah…

Oklah, kita berikan mereka (pembangkang) cermin dan mintak mereka suluh muka mereka sendiri… Kita mintak mereka tengok pula cela diorang yang selama ini diorang tak nampak…

Baru-baru ini Kerajaan Kelantan mengumumkan untuk memberi geran kepada 2000 peneroka di Gua Musang. Kebetulan pula pengumuman dibuat semasa Kelantan sedang hangat dengan isu pilihanraya umum di Galas yang kebetulan juga terletak di jajahan Gua Musang. Adakah ini kebetulan? Tidakkah ini dinamakan rasuah?? Jika ditanya, mereka pasti akan berdalih… Ah… itu sudah jadi tanggungjawab kerajaan. Dan ada juga yang berkata, UMNO lagi besar rasuah… Tapi pokoknya ianya perkara yang sama bukan? Tak kira pemberian tersebut kecil atau besar, tetap rasuah pilihanraya?

Malah pemimpin pembangkang pun ada yang menyalahgunakan wang rakyat, mengorder Toyota Camry untuk menggantikan Proton Perdana. Tidak menggunakan rumah kerajaan sedia ada dan menggunakan rumah mewah sebagai kediaman rasmi. Memiliki kereta Ferrari… Tapi takde siapa kalangan pembangkang yang bukak mulut? Malah dikisahkah seorang janda kepada pemimpin PAS menuntut jutaan RM dari suaminya. Jika seorang bekas isteri dah tuntut jutaan RM, tentu dia tahu kekayaan suaminya. Yang pelik mana datang kekayaan tersebut? Rasuahkah? Penyelewengan kah? Akan tetapi bila dipersoalkan hal ini kepada penyokong pembangkang, mereka spin cerita janda pemimpin UMNO tuntut nafkah jutaan RM. Persoalannya sekarang PAS mengatakan parti tersbut bersih. Tapi masih terdapat gejala penyelewengan dan rasuah dalam aprti tersebut. Tak seorang pun kalangan pembangkang nak persoalkannya.

Parti DAP, jawatan yang penting-penting kebanyakannya diisi oleh anak beranak. Antaranya keluarga Lim Kit Siang dan keluarga Karpal Singh… Tidakkah itu NEPOTISME?? PKR juga sama, di mana Isteri memegang jawatan Presiden, suami memegang jawatan Penasihat, anak pulak nak bertanding jawatan Timbalan Presiden. Tak nama NEPOTISME ke tu?

Malah pemberian projek-projek turut diberi kepada saudara-mara serta kenalan rapat. Tanpa melalui tender terbuka. KRONISME namanya tu kan?

Di Kelantan, terkenal dengan Jalan Hamzah. Bukan terkenal dengan keunikan tapi terkenal dengan sarang pelacuran. Bukan baru, tetapi sudah lama. Kenapa PAS Kelantan tak nampak? Tetapi sarang pelacuran di tempat-tempat lain jelas sahaja di depan mata. Malah arak juga ada di jual di Kelantan, kenapa takde sorang pun kalangan ahli PAS yang mempersoalkannya?

Malah di Kelantan, berapa banyakkah masjid yang dibina oleh kerajaan PAS Kelantan? Berapa banyakkah patung Buddha yang dibina di Kelantan? Kenapa PAS tak pernah timbulkan isu patung buddha gergasi tu berbanding dengan pembinaan masjid yang besar. Tahukah PAS bahawa masjid yang sedia ada kat bandar-bandar utama tidak boleh menampung keseluruhan umat Islam? PAS pedulik apa, janji dia boleh dok ceramah tiap-tiap malam kat masjid yang dibina oleh UMNO.

PAS Kelantan membisu bila dipersoalkan pembinaan patung-patung Buddha gergasi di sana. Yang nampak di mata mereka soal UMNO bina masjid besar yang pada anggapan diorang satu pembaziran. Adakah pembinaan patung Buddha gergasi itu menguntungkan umat Islam? Sekurang-kurangnya UMNO membina masjid demi umat Islam juga. Tak perlu lagi bersesak-sesak di dalam masjid ketika solat berjemaah. Malah ada yang terpaksa solat hingga di atas tanah kerana masjid sudah penuh dengan jemaah. PAS tak pernah fikirkan tentang itu? Iniklah parti yang kononnya memperjuangkan Islam? Hanya melaungkan Allahu Akbar dan bercakap soal hukum hudud sahaja dah boleh kata memperjuangkan Islam? Perjuangan Menegakkan Islam bukan hanya setakat slogan atau pandai bercakap soal agama sahaja. Apa yang kita lakukan dan laburkan demi kepentingan ummah, adalah salah satu dari Perjuangan Menegakkan Islam…

Apakah pelaburan PAS demi Menegakkan Syiar Islam? Berkerjasama dengan kafir harbi yang terang-terangan menentang penubuhan negara Islam? Memaki dan mengkafirkan saudara Seislam yang berlainan fahaman politik? Mengharamkan segala apa yang berkaitan dengan parti yang tidak sehaluan dengan mereka tetapi menghalalkan jika kena batang hidung sendiri?

Baru-baru ini berlaku kekecohan semasa pemilihan cabang pasti PKR. PKR sedaya-upaya menafikan dan menuduh UMNO menjadi puncanya. Inikah sikap seorang pemimpin berkaliber? Hanya pandai baling batu sembunyi tangan? Inilkah sikap pemimpin yang ego dan tak mahu mengakui kelemahan parti?

Malah dalam pemilihan PAS yang lepas berlaku politik wang. Kenapa PAS tak kata parti tersebut parti rasuah? Setiap ceramah selalu mendendangkan UMNO rasuah… UMNO rasuah… Tapi kudis kat badan sendiri buat tak nampak…

Inilah hakikat parti pembangkang di Malaysia… Tak salah untuk membangkang tapi tengok tempat la… Serba-serbi nak bangkang… Kerajaan nak buat jambatan, parti tu bangkang… Kerajaan nak bina sekolah, parti ni bangkang… Kerajaan nak buat apa pun serba-salah… Dulu masa kecoh pasal helikopter Nuri terhempas, pembangkang desak beli helikopter baru… Bila dah nak beli, pembangkang lak kata mahal sangat dan membazir. Diorang ingat sebijik helikopter baru harga dalam RM 50 sahaja ker? Helikopter mainan lepas la RM 50… Ni nak beli helikopter betul yang mempunyai ciri-ciri yang sesuai untuk aktiviti cari dan menyelamat. Malah harganya termasuk jaminan dan baik pulih…

Jadi kalo nak jadi PEMBANGKANG, biar betul jadi PEMBANGKANG, bukan PEMBANGANG…

Advertisements

Pemimpin UMNO, Jangan Bersikap Double Standard!!

1 Komen

Pemimpin UMNO Bersikap Double Standard Atas Dua Isu

Sedih, aku pedih…

Bukannya pedih ulu hati… Tetapi sedih dengan sikap pemimpin UMNO yang bersikap double standard. Ianya membabitkan dua isu, iaitu keceluparan Chua Soi Lek dan isu Cikgu Hajah Siti Inshah Mansor…

Aku tak hairan sangat dengan pemimpin pembangkang, sebab sudah dasar oppurtunist mereka yang suka mengambil kesempatan di atas mana-mana isu. Malah mereka cepat sentap bila ada yang cuba mengungkit-ngungkit sejarah kedatangan kaum mereka.

Tetapi apa yang ingin aku hightlight kat sini ialah sikap pemimpin UMNO yang lepas tangan tatkala isu keceluparan Chua Soi Lek mengenai keistimewaan orang melayu serta anak anjing kurap bangsat bernama Namewee yang tak habis-habis cuba menyalak… Tetapi tiada tindakan yang diambil… Malah menteri yang berkenaan juga sedaya-upaya menjadi bacul… Senyap dan membisu… Bila isu Cikgu Hajah Siti, maka kaum-kaum lahanat chauvinist pendatang, menyalak macam anjing gila… Pemimpin UMNO terus gelabah dan mula hendak menyiasat… Kenapa isu keceluparan Chua Soi Lek yang terang-terang sudah disuluh tidak disiasat? Adakah kerana dia Presiden MCA, dia berasa kebal sangat!?

Kepada anjing tua nak mampos… Anjing tua yang popular dengan gelaran Raja Porno… Di sini aku nak ingatkan… Jika nko ingat nko Presiden, nko boleh cakap sesuka hati atuk nenek nko!? Ingat sejarah, atuk-nenek moyang nko datang sini pun sebagai kuli batak British… Diulangi, kuli batak British… Jadi jangan bermimpi untuk kaum lahanat macam nko ni nak menguasai Malaysia…

Di sini aku berdiri di belakang Cikgu Haajh Siti Inshah Mansor bersama-sama blogger lain untuk menyokong sepenuhnya Cikgu Hajah Siti… Biar apapun keputusan siasatan nanti… Jika tidak menyebelahi Cikgu Hajah Siti, kami akan bantah!!

Taipingmali
Selangor Bangkit
DR 1221
Parti Islam Melayu
Papa Gomo
Jeffry Damien
Rajahmas
The Unspinners
Amir Hamzah64
Melayu Pasir Gudang
Gerakan Anti PKR

Aku suka nak ingatkan kat sini kepada pemimpin UMNO, sampai bila korang nak bergantung pada MCA dan Gerakan? Sampai bila korang nak bersikap lepas tangan jika isu bangsa melayu diputar oleh kaum lahanat ni? Harapkan KDN, sungguh malang dapat menteri bacul…

Sedih… Sedih…

Kenapa bantah MIC beli Kg Buah pala?

Tinggalkan komen


KUALA LUMPUR – Kesesakan lalu lintas teruk selama dua jam di Jalan Ipoh dan Jalan Tun Razak di sini sejak jam 11 pagi semalam adalah berikutan perhimpunan haram lebih 100 orang membantah tindakan Maika Holding, syarikat milik parti MIC yang didakwa akan membeli tanah Kampung Buah Pala di Pulau Pinang.

Katua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman berkata, perhimpunan itu yang diketuai oleh beberapa pemimimpin parti DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bermula jam 11.30 pagi di sebuah hospital swasta berhampiran Ibu Pejabat MIC di Jalan Rahmat sebelum berarak menuju ke bangunan tersebut.

Beliau berkata, bagi mengelakkan berlaku kekecohan dan pergaduhan, polis mengambil tindakan dengan menempatkan beberapa anggota polis dari Unit Simpanan Persekutuan (FRU) untuk mengawal keadaan.

“Polis telah dapat mengawal keadaan dan tiada sebarang kekecohan yang berlaku, serta tiada tangkapan dibuat,” katanya kepada pemberita di sini.

Beliau berkata, polis turut merampas beberapa kain rentang yang dibawa dan berjaya menyuraikan perhimpunan itu pada 1 tengah hari.

Antara pemimpin DAP dan PKR yang turut serta dalam perhimpunan itu adalah Naib Pengerusi DAP M. Kula Segaran, Timbalan Setiausaha-Agung DAP, Profesor P Ramasamy, yang juga Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Naib Presiden PKR, R. Sivarasa dan Ahli Parlimen Klang, S Manikavasagam. – Bernama

Kenapa PR beriya-iya mahu menghalang niat baik MIC mahu membeli tanah Kg Buah Pala? Apa motif mereka? Bukankah niat MIC itu baik? Inilah PR, apa yang mereka tahu nak bangkang aje… Itu bangkang, ini bangkang… MIC nak bantu nasib penduduk Kg Buah Pala pun nak dihalang. Jika PR benar-benar mahu bantu, penduduk Kg Buah Pala, kenapa tak bantu sejak awal lagi? Aku pun tak faham apa dalam otak mangkuk-mangkuk tingkat ni sebenarnya…