Salam Kemerdekaan…

Tinggalkan komen

Selamat Menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Malaysia ke 53

Di sini eXception dengan ingin mengucapkan Selamat Menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Malaysia ke 53 kepada semua blogger seangkatan serta pelawat-pelawat (tak termasuk peliwat tegar)…

Sudah 53 tahun kita merdeka tetapi masih ada lagi anak muda Malaysia mempunyai minda terjajah. Terjajah dengan agenda mahu menjahanamkan negara Malaysia yang tercinta ini semata-mata memenuhi kehendak nafsu politik opportunist yang tidak mahu Malaysia ini aman dan damai…

Malah setelah 53 tahun merdeka masih ramai lagi kaum yang mempunyai minda chauvinist… Mereka berterusan menyalak tak berhenti-henti siang dan malam menuntut hak mereka…

Hak? Hak apa yang mereka ada? Adakah nenek-moyang mereka asal di sini? Adakah nenek-moyang mereka terlibat menentang penjajahan sejak penjajahan Portugis lagi? Tidak… Kita bangsa melayu yang sedaya upaya berusaha untuk mempertahankan kedaulatan Tanah Melayu sehingga ke titisan darah terakhir…

Aku sedih apabila kaum-kaum chauvinist anjing kurap ini cuba memutar belit sejarah kononnya Hang Tuah lima bersaudara keturunan cina… Ini satu pembohongan paling melucukan dan menyedihkan… Apakan tidaknya, dikatakan Hang Tuah lima bersaudara dari keturunan rombongan Puteri Hang Li Po yang datang ke Melaka…

Aku pernah membaca buku Hikayat Hang Tuah… Buku tsb berusia lebih dari buku-buku teks sejarah di sekolah-sekolah kerana penggunaan gaya bahasa lama… Seingat aku, Hang Tuah lima bersaudara inilah pergi menghadap Maharaja China mewakili rombongan Sultan Melaka untuk meminang Puteri Hang Li Poh… Apa logiknya jika Hang Tuah lima bersaudara ini anak kepada rombongan Puteri Hang Li Poh ke Melaka?

Ini adalah salah satu cara memesongkan minda kita dengan membuktikan sejarah palsu hasil kajian yang entah kafir laknat mana aku tak tahu hanya semata-mata kerana nama Hang Tuah lima bersaudara bermula dari ‘Hang’.

Hang Tuah dilahirkan di Kampung Sungai Duyong, Melaka. Bapanya bernama Hang Mahmud (bukan keturunan cina), ibunya bernama Dang Merdu Wati (bukan keturunan cina juga). Mungkin kebetulan namanya bermula dari ‘Hang’ seperti Puteri Hang Li Poh… Malah ramai lagi pendekar zaman kesultanan Melaka namanya bermula dari ‘Hang’, seperti Hang Isap. Nama Hang Isap banyak diabadikan sebagai nama jalan di Kuala Lumpur. Lagipun sekarang juga ada juga orang bernama Hang Mokhtar, juga bukan keturunan cina. Beliau orang melayu sejati…

Oleh itu jangan kita percaya bulat-bulat dengan teori hipotesis atau hippopotamus sekalipun… Taat setia Hang Tuah pada Sultan sepeti taat setia orang melayu kepada Sultan. Itu sikap orang melayu. Orang cina takkan taat kepada Raja-Raja Melayu. Ini kita boleh lihat sekarang… Kaum cina semakin kurang hajar terhadap Raja-Raja Melayu malah menghasut kita orang melayu melawan Raja-Raja Melayu…

Ingatlah Jebat menderhaka Sultan kerana anasir luar iaitu Pateh Kerma Wijaya yang cuba menghasut Sultan dan memfitnah Hang Tuah kononnya bermukah dengan salah seorang dayang istana… Jangan kita menderhaka kepada Raja-Raja Melayu kerana anasir ini.

Apapun ingatlah nak membina satu-satu negara dan untuk mendapatkan kemerdekaan sangat payah… Banyak darah pejuang melayu mengalir seperti Mat Kilau (bukan keturunan cina), Tok Gajah (bukan keturunan cina), Datuk Bahaman (bukan keturunan cina), Tok Janggut (bukan keturunan cina), Mat Saleh (bukan keturunan cina), Rentap (bukan keturunan cina) dan lain-lain pejuang yang semuanya takde seorang pun berketurunan cina… Masing-masing berjuang menentang (Inggeris) British…

Proses kemerdekaan ini bukan mudah… bayangkan bermula dari 1511 hingga 1957, berapa lama kita dijajah? Kenangkan zaman pemerintahan kuku besi Jepun di mana, nenek-moyang kita terpaksa berlapar dan makan ubi kayu sahaja kerana tiada bekalan makanan mencukupi. Kemudian tiba pula zaman darurat komunis yang memaksa kita mematuhi perintah berkurung. Komunis ini memperjuangkan idealogi komunis di mana mereka tak percayakan Tuhan… Mereka tidak percayakan agama… Komunis bertindak sesuka hati menyerang balai-balai Polis untuk merampas senjata. Ramai anggota Polis yang terkorban terutamanya peristiwa Bukit Kepong.

Kita generasi selepas merdeka sudah pasti tidak akan ingat tragedi-tragedi berdarah yang berlaku dahulu. Kerana anda semua sudah dilalaikan dengan dakyah-dakyah kononnya komunis itu baik. Chin Peng itu baik. Aku bersumpah, selagi nyawa masih ada, aku akan tentang habis-habisan mana-mana cadangan untuk membawa balik Chin Peng ke Malaysia…

Bukti Tok Garu Buta Tentang Sejarah Rasulullah SAW

2 Komen

Pok Nik Sebenarnya Tak Tahu Langung Sejarah Kerasulan Nabi Muhammad SAW

Jika korang dengar betul-betul apa yang dikatakan Ulamak Muktamar Sesat PAS ni… Penceritaannya mengenai sejarah kerasulan Nabi Muhammad SAW teramat dangkal… Nampak sangat dia tak pernah baca sejarah kerasulan Nabi Muhammad… Atau lebih jelas lagi tak memahami apa yang terkandung di dalam Al-Quran…

Di dalam Al-Quran, Allah pernah berfirman kepada Nabi-Nabi serta Rasul-Rasul terdahulu bahawa akan ada Nabi dan juga Rasul pemutus zaman yang bernama Muhammad yang merupakan Penghulu segala Nabi serta Rasul. Allah tidak pernah memilih kalangan hambanya yang tertentu untuk dilahirkan sebagai seorang Nabi atau Rasul. Bahkan kenabian dan kerasulan bukanlah satu jawatan yang boleh diisi atau dilantik…

Mengikut Pok Nik kita ni, Rasulullah SAW, ketika remaja adalah seperti budak kampung biasa. Salah satu bukti yang menunjukkan Pok Nik ni buta sejarah tentang junjungan besar kita Rasulullah SAW. Keistimewaan Rasulullah sebenarnya sudah diketahui oleh seorang pendita Nasrani (kalau tak silap) apabila beliau melihat sekumpulan awan besar yang sentiasa memayungi Baginda Rasulullah SAW… Ketika itu Baginda masih kecil. Maka Pendita tersebut memberitahu kepada penjaga Rasulullah supaya menjaga dan melindungi Banginda, kerana Pendita itu percaya kanak-kanak tersebut (Baginda Rasulullah) merupakan Rasul pemutus zaman…

Malah sewaktu kelahiran baginda, api besar sembahan kaum Majusi tiba-tiba terpadam. Api yang tak pernah kunjung padam itu tiba-tiba terpadam dengan izin Allah sewaktu kelahiran Baginda Rasulullah SAW.

Banyak peristiwa yang terjadi yang jelas menunjukkan kerasulan Baginda sewaktu kecil lagi. Lebih-lebih lagi apabila ternakan ibu susuan Baginda gemuk-gemuk belaka berbanding ternakan orang lain. Ini jelas tanda-tanda kerasulan Baginda. Ini jelas menunjukkan bahawa Nabi Muhammad SAW sememangnya sudah diciptakan Allah sebagai seorang Rasul. Bukan manusia biasa atau budak kampung.

Malah Pok Nik kata, Nabi Muhammad dilantik oleh Allah dari kalangan jutaan serta trilion manusia di muka bumi. Satu fakta yang teramat dangkal. Jika kenabian serta kerasulan itu merupakan satu jawatan, sudah pastinya ramai kalangan nabi akan meletakkan jawatan kerana tidak daya memikul tanggungjawab diberikan oleh Allah… Sebenarnya kenabian dan kerasulan mana-mana Nabi serta Rasul sudah ditentukan Allah. Ianya bukan jawatan yang boleh diberikan kepada sesiapa.

Malah kenyataan Pok Nik mengatakan Nabi Muhammad SAW menjadi seorang nabi apabila turunnya wahyu pertama kepada Baginda iaitu surah Al-Alaq. Di sini kita boleh lihat sememangnya Pok Nik ni tak tahu langsung sejarah kerasulan Nabi Muhammad SAW… Sebelum Baginda menerima wahyu pertama lagi sememangnya Baginda merupakan seorang Nabi… Bukan setelah turunnya wahyu baru Baginda menjadi Nabi.

Pok Nik jelas menghina Baginda Rasulullah SAW, kerana menganggap Baginda sebelum berumur 40 tahun adalah budak kampung biasa.

Pok Nik jelas menghina Allah SWT, kerana menganggap kerasulan dan kenabian adalah satu jawatan yang boleh dilantik.

Pok Nik jelas menghina Allah SWT, kerana menganggap Allah memilih kalangan manusia biasa di muka bumi untuk dilantik menjadi Nabi atau Rasul.

Insaflah Pok Nik… Haru-biru Islam di Malaysia bila Pok Nik putar belit sejarah Rasulullah SAW… Sok-sok dia kan putar cerita nabi makan babi pulak… Semata-mata nak menghalalkan ladang babi mega di Selangor… MasyaAllah…

PAS Sesat!!. Kafir Harbi Dibiar Mencemar Kesucian Rumah Allah…

Tinggalkan komen

Kafir Harbi Dibiar Masuk Ke Rumah Allah Tanpa Menutup Aurat Terlebih Dahulu. PAS Memang Celaka!!

Tak tau apa nak jadi dengan PAS. Lepas satu… satu hal… Kafir harbi dibiar mencemarkan kesucian rumah Allah… Demi membodek parti kafir harbi, PAS sanggup menjemput si kafir harbi masuk ke dalam Surau Al-Huda, Kajang.

Si kafir harbi ni sudahlah tak pernah mandi wajib. Pulak tu spesis yang makan haiwan najis mughalazah, iaitu babi… Sudahlah tak menutup aurat sebagai menghormati kesucian rumah Allah, dibiarkan pula kafir harbi ini memberikan tazkirah…

Tazkirah kepala bapak dia!! Aku tak tau apa niat PAS menjemput si kafir harbi bernama Teoh Nie Ching (MP DAP Serdang) masuk ke dalam masjid. Tidak bolehkah dibuat di luar masjid sahaja?

Demi politik dan undi kafir, PAS sanggup menghina kesucian rumah Allah… PAS jemput kafir harbi masuk ke dalam masjid. Tidakkah PAS berasa berdosa kerana mencemarkan kesucian rumah Allah?

Kepada Jabatan Agama Islam Selangor, anda WAJIB BERTINDAK TANPA MEMILIH BULU!! Tindakan PAS jelas mencemar kesucian rumah Allah…

Pemimpin UMNO, Jangan Bersikap Double Standard!!

1 Komen

Pemimpin UMNO Bersikap Double Standard Atas Dua Isu

Sedih, aku pedih…

Bukannya pedih ulu hati… Tetapi sedih dengan sikap pemimpin UMNO yang bersikap double standard. Ianya membabitkan dua isu, iaitu keceluparan Chua Soi Lek dan isu Cikgu Hajah Siti Inshah Mansor…

Aku tak hairan sangat dengan pemimpin pembangkang, sebab sudah dasar oppurtunist mereka yang suka mengambil kesempatan di atas mana-mana isu. Malah mereka cepat sentap bila ada yang cuba mengungkit-ngungkit sejarah kedatangan kaum mereka.

Tetapi apa yang ingin aku hightlight kat sini ialah sikap pemimpin UMNO yang lepas tangan tatkala isu keceluparan Chua Soi Lek mengenai keistimewaan orang melayu serta anak anjing kurap bangsat bernama Namewee yang tak habis-habis cuba menyalak… Tetapi tiada tindakan yang diambil… Malah menteri yang berkenaan juga sedaya-upaya menjadi bacul… Senyap dan membisu… Bila isu Cikgu Hajah Siti, maka kaum-kaum lahanat chauvinist pendatang, menyalak macam anjing gila… Pemimpin UMNO terus gelabah dan mula hendak menyiasat… Kenapa isu keceluparan Chua Soi Lek yang terang-terang sudah disuluh tidak disiasat? Adakah kerana dia Presiden MCA, dia berasa kebal sangat!?

Kepada anjing tua nak mampos… Anjing tua yang popular dengan gelaran Raja Porno… Di sini aku nak ingatkan… Jika nko ingat nko Presiden, nko boleh cakap sesuka hati atuk nenek nko!? Ingat sejarah, atuk-nenek moyang nko datang sini pun sebagai kuli batak British… Diulangi, kuli batak British… Jadi jangan bermimpi untuk kaum lahanat macam nko ni nak menguasai Malaysia…

Di sini aku berdiri di belakang Cikgu Haajh Siti Inshah Mansor bersama-sama blogger lain untuk menyokong sepenuhnya Cikgu Hajah Siti… Biar apapun keputusan siasatan nanti… Jika tidak menyebelahi Cikgu Hajah Siti, kami akan bantah!!

Taipingmali
Selangor Bangkit
DR 1221
Parti Islam Melayu
Papa Gomo
Jeffry Damien
Rajahmas
The Unspinners
Amir Hamzah64
Melayu Pasir Gudang
Gerakan Anti PKR

Aku suka nak ingatkan kat sini kepada pemimpin UMNO, sampai bila korang nak bergantung pada MCA dan Gerakan? Sampai bila korang nak bersikap lepas tangan jika isu bangsa melayu diputar oleh kaum lahanat ni? Harapkan KDN, sungguh malang dapat menteri bacul…

Sedih… Sedih…

Apabila Cina Bercakap Tak Serupa Bikin

Tinggalkan komen

Cuba Persoalkan Pembahagian Kek Ekonomi, Tapi Sendiri Cakap Tak Serupa Bikin

Dalam sebuah majlis, seorang usahawan berbangsa Cina yang juga bergelar Tan Sri sedang ditemuramah oleh seorang wartawan. Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera, anak beranak berketurunan India yang bekerja dengan syarikat Tan Sri tersebut. Berikut adalah perbualan mereka,

Tan Sri: Kerajaan perlu bertindak adil dalam pengagihan kek ekonomi negara. Tidak boleh ada diskriminasi terhadap kaum bukan Melayu. Kontrak antara orang Melayu dan bukan Melayu mesti diberikan sama rata demi keadilan. Lagipun bangsa kami banyak menyumbang kepada kemajuan negara walaupun kami digelar sebagai kaum pendatang. Setelah bersusah payah semenjak sebelum merdeka, maka wajarkah kami dinafikan hak sebagai warganegara. Orang Melayu perlu lebih berkompromi dengan kaum lain untuk maju. Liberalisasi perlu dilaksanakan dengan meluas dalam semua sektor demi mencapai kesamarataan antara kaum.

Wartawan: Tan Sri, boleh saya tahu sudah berapa lama 2 orang jurutera ini bekerja dengan Tan Sri?

Tan Sri: Oh…sudah lama. Praba ni dah bekerja dengan saya hampir 30 tahun sejak syarikat ni ditubuhkan lagi. Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja s Report Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja saya yang paling berdedikasi dan banyak menyumbang kepada kemajuan syarikat.

Wartawan: Kalau begitu, apa kata Tan Sri berikan sebahagian saham syarikat ni kepada mereka berdua. Lagipun mereka sudah lama bekerja dengan Tan Sri, malah banyak menyumbang kepada syarikat sepertimana kata Tan Sri tadi.

Tan Sri: Eh… Mana boleh! Ini syarikat saya. Lagipun saya dah bayar gaji yang mahal kepada mereka berdua dan saya tak pernah halang pun jika mereka nak kumpul harta. Mana boleh senang-senang saya nak bagi saham syarikat saya pada mereka.

Wartawan: Macam tu jugalah perasaan Melayu. Tanah ini asalnya milik orang Melayu. Milik Raja-Raja Melayu. Lepas tu orang bukan Melayu macam Tan Sri pulak nak mintak hak sama rata dengan alasan kerana telah banyak menyumbang. Tan Sri rasa wajar atau tidak permintaan tu?

Tan Sri: ………………………..

Kisah di atas merupakan sedutan daripada kisah benar yang berlaku dalam sebuah majlis perasmian kilang di Gemas, Negeri Sembilan. Pendapat anda?


Apabila cina berasa syok sendiri persoal pembahagian kek ekonomi tetapi pada masa yang sama cakap tak serupa bikin… Lu pikir la sendiri!!

Kredit to: Anti PKR Club

Kerajaan PAS Kedah, Nak Tipu Pun Agak-Agak La!!

16 Komen

Kerajaan PAS Kedah Cuba Berdolak-Dalik Isu Banjir Lumpur Di Sik Kedah

PAS Kedah melalui SETPOL MB Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor, cuba menipu di bulan Ramadhan yang mulia ini dengan mengatakan bahawa pembalakan yang berleluasa adalah atas lesen yang dikeluarkan oleh kerajaan negeri terdahulu iaitu semasa Kedah di bawah UMNO.

Apa la kebodohnya mangkuk-tingkat ayan ni… Bukti dah terang dan nyata… Tengok je gambar kat atas, lesen tu dikeluarkan dalam tahun ni. Tahun 2010… Bukak mata terang-terang, aku dah bulatkan… Jadi adakah tahun 2010, UMNO masih berkuasa di Kedah?? Lu nak tipu pun tengok-tengok la keadaan dulu…

Sila baca artikel yang ditulis di dalam blognya: Banjir Di Sik Dan Baling…Pasai Pembalakan La Pulak

Apa yang aku nak highlight kat sini ialah kenyataan berbohong Setpol MB Kedah ini…


Saya alu-alukan langkah politiknya tu, kita tengok la apa hasilnya. Tapi mau ingat juga, sejak 2 tahun setengah kerajaan PR di Kedah, belum ada kelulusan pembalakan di Rimba Teloi, kalau ada pun, ia lulus di zaman bos dia jadi MB dan menguasai kerajaan. Kita boleh tengok lah sapa yang dapat kawasan tu, berapa depa bayaq masa tu, sapa nak kena jawab!

Dan ini….


Oleh kerana sepanjang bulan Mac 2008 hingga kini belum ada kelulusan pembalakan di kawasan itu oleh kerajaan sekarang; dan proses mengubahasil yang memakan masa hingga 3 tahun, MAKA, kalaupun ada pembalakan di situ pada bulan September 2009, ia adalah kawasan yang diluluskan oleh kerajaan BN dan dalam tangan big bosnya dalam tahun 2006 -2009. Ia adalah tanggungjawab dan kawalan mutlak kerajaan BN.

Aku rasa MB Kedah sendiri yang tido tak lena. Bukan apa… Takut penipuan terbongkar… Ha ha ha ha… Kepada Muhammad Sanusi Md Nor, nko buat dosa kering je bulan Ramadhan ni…

Ahli Puteri UMNO Minum Arak? Benarkah?

15 Komen

Susulan Penyebaran Gambar Dan Akaun Facebook Kononnya Milik Ahli Puteri UMNO

Di atas inilah antara gambar-gambar yang didedahkan kononnya merupakan seorang ahli Puteri UMNO, entah kan ye, entah kan tidak… Kononnya nama samaran pemilik akaun Facebook ini ialah Ann Syikiro, yang peliknya, aku cuba cari dalam Facebook, takde pulak jumpa nama Ann Syikiro ni.

Gambar-gambar ni aku perolehi dari blog pembangkang. Biasalah pembangkang, hal Khalid Gereja nak besarkan kilang arak tak nak lak diheboh-hebohkan. Ini antara blog yang menyiarkan cerita panas ini:

Puteri Umno Bangga Minum Arak
Siapa Dapat Selamatkan Puteri Umno Ini!

Di bawah ini adalah sebahagian lagi gambar-gambar yang mendakwa pemilik akaun facebook ini ialah ahli UMNO…

Bagi aku, bukti ini masih belum kukuh untuk menunjukkan pemilik akaun facebook ini ialah ahli Puteri UMNO. Zaman moden ni manusia boleh reka macam-macam untuk memfitnah orang. Setakat akaun facebook palsu, tak susah pun nak buat, cuma daftar satu akaun facebook baru, pastu letak la Political View, Puteri UMNO. Letak gambar-gambar awek seksi minum arak, pastu ajak member ramai-ramai masuk kutuk, konon nak bg nampak mcm real.

Kepada pemfitnah tegar kalangan blogger anjing (blogger pembangkang), rentikanlah kerja bodoh ni. Aku cabar korang semua, supaya beri aku nombor keahlian UMNO pemilik akaun facebook di atas dalam tempoh 7 hari dari sekarang. Jika dalam masa 7 hari masih belum ada yang mampu tunjukkan bukti paling kukuh, iaitu nombor keahlian UMNO pemilik facebook tersebut. Maka tak salahlah aku gelarkan korang semua, blogger-blogger pembangkang sebagai ANJING!! Sebab perangai anjing tak kira benda tu najis ke tak ke, dia tetap hidu dan jilat… Memang selayaknya digelarkan sebagai ANJING…

Di atas ini merupakan kad keahlian UMNO. Setiap ahli UMNO mempunyai nombor keahlian, seperti yang dibulatkan. Apapun, berhati-hatilah membaca sebarang berita, kerana percaya akan fitnah, ibarat memakan daging saudara sendiri… Na’uzzubillah…

Older Entries