Lagi-Lagi Pasal Gula…

Tinggalkan komen

Lagi Pasal Isu Sorok Gula. KPDNHEP Diminta Menggempur Pemborong Tamak

Tak habis-habis pasal gula. Aku ingatkan dah habis. Rupanya masih banyak lagi isu berkaitan sorok gula. Malah anjing-anjing kurap (blogger-blogger) upahan pembangkang pula cuba menangguk di air yang keruh dengan menghasut kononnya isu gula adalah taktik kerajaan untuk menaikkan harga gula… Anjing-anjing kurap ini sentiasa mencari peluang untuk menghentam kerajaan BN tak kira isu tersebut bukan berpunca dari kerajaan BN, tetapi berpunca dari pemborong yang terdiri dari bangsa ca ya nun alif yang tamak haloba mahu mengaut keuntungan berganda…

Aku gelarkan mereka ini (blogger-blogger pembangkang) sebagai anjing kurap kerana mereka sedar punca krisis gula ini, tetapi sengaja mahu memutar belitkan fakta… Aku tak faham lah apa yang bermain dalam fikiran anjing-anjing kurap ini… Mungkin seronok agaknya memfitnah dan memutar-belitkan fakta…

Di sini aku list up berita-berita mengenai penggempuran penguatkuasa KPDNHEP terhadap pemborong gula sebagai bukti yang mereka ini sebenarnya DALANG disebalik krisis ini…


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya

Jadi, sudah terang lagi bersuluh… Gula tak pernah kekurangan di Malaysia. Malah kerajaan sendiri tak pernah menyoroknya sebagai muslihat untuk menaikkan harga gula… Janganlah korang terpedaya dan terpesona dengan temberang-temberang kalangan anjing-anjing kurap pembangkang ini serta akhbar-akhbar yang menjadi lidah syaitan yang sentiasa membisik-bisikkan perkara yang jahat… Mereka tiada langsung niat mahu memaparkan kebenaran, malah kebenaran tersebut akan diputar belit (spin) berkali-kali sampai ianya menjadi fitnah…

Kepada KPDNHEP, teruskan usaha menggempur pemborong-pemborong tamak ini dan lucutkan sahaja lesen pemborong mereka biar mereka rasa kemarahan rakyat… Jangan beri muka lagi kepada pemborong khianat ini…

Advertisements

Lagi-Lagi Pasal Gula…

1 Komen

Lagi Pasal Isu Sorok Gula. KPDNHEP Diminta Menggempur Pemborong Tamak

Tak habis-habis pasal gula. Aku ingatkan dah habis. Rupanya masih banyak lagi isu berkaitan sorok gula. Malah anjing-anjing kurap (blogger-blogger) upahan pembangkang pula cuba menangguk di air yang keruh dengan menghasut kononnya isu gula adalah taktik kerajaan untuk menaikkan harga gula… Anjing-anjing kurap ini sentiasa mencari peluang untuk menghentam kerajaan BN tak kira isu tersebut bukan berpunca dari kerajaan BN, tetapi berpunca dari pemborong yang terdiri dari bangsa ca ya nun alif yang tamak haloba mahu mengaut keuntungan berganda…

Aku gelarkan mereka ini (blogger-blogger pembangkang) sebagai anjing kurap kerana mereka sedar punca krisis gula ini, tetapi sengaja mahu memutar belitkan fakta… Aku tak faham lah apa yang bermain dalam fikiran anjing-anjing kurap ini… Mungkin seronok agaknya memfitnah dan memutar-belitkan fakta…

Di sini aku list up berita-berita mengenai penggempuran penguatkuasa KPDNHEP terhadap pemborong gula sebagai bukti yang mereka ini sebenarnya DALANG disebalik krisis ini…


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya

Jadi, sudah terang lagi bersuluh… Gula tak pernah kekurangan di Malaysia. Malah kerajaan sendiri tak pernah menyoroknya sebagai muslihat untuk menaikkan harga gula… Janganlah korang terpedaya dan terpesona dengan temberang-temberang kalangan anjing-anjing kurap pembangkang ini serta akhbar-akhbar yang menjadi lidah syaitan yang sentiasa membisik-bisikkan perkara yang jahat… Mereka tiada langsung niat mahu memaparkan kebenaran, malah kebenaran tersebut akan diputar belit (spin) berkali-kali sampai ianya menjadi fitnah…

Kepada KPDNHEP, teruskan usaha menggempur pemborong-pemborong tamak ini dan lucutkan sahaja lesen pemborong mereka biar mereka rasa kemarahan rakyat… Jangan beri muka lagi kepada pemborong khianat ini…

Benarkah Bekalan Gula Malaysia Kritikal?

6 Komen

Isu Sorok Gula. Siapa Untung?

Sebut pasal isu kekurangan bekalan gula, bukan baru ni ajer kita dengar… Dah kerap berlaku… terutamanya bila nak dekat musim perayaan… Pelik bin ajaib… Tentulah pelik, sedangkan kilang gula CSR dan PRAI masih beroperasi dan belum menunjukkan tanda-tanda hendak gulung tikar.

Jadi persoalannya sekarang, ke manakah pergi gula yang bertan-tan tersebut? Adakah hanyut ke laut? Ataupun di sorok oleh bunian? Nak kata disorok bunian memang tak mungkin, tapi kalau manusia sendiri yang sorok, ada kemungkinan juga….

Siapa manusia durjana yang mahu menyorok gula? Apa keuntungan yang mereka dapat dengan menyorok gula? Manusia-manusia durjana ini adalah dari kalangan pemborong-pemborong gula yang majoriti terdiri daripada bangsa ca ya nun alif… Apa untungnya mereka ni sorok gula? Memang untung… Mereka mengambil kesempatan ini bagi membolehkan harga gula naik mendadak… Dengan cara ini mereka boleh mengaut keuntungan berganda…

Sering kali kita menyalahkan kerajaan apabila bekalan gula, tepung dan minyak masak berkurangan… Memang tak logik. Buat apa kerajaan nak sorok benda tu semua? Apa yang kerajaan dapat jika semua barangan kawalan disorok? Tetapi jika bagi pemborong gula itulah peluang keemasan mereka mencekik rakyat… Akhirnya rakyat menyalahkan kerajaan… Setiap kali berlaku krisis sebegini rakyat berterusan menyalahkan kerajaan tanpa melihat siapa dalang yang menyorok gula ini…

Bangsa-bangsa ca ya nun alif yang tak sedar dek untung… Cuba merompak rakyat Malaysia dengan cara keji dengan menyorok gula dengan harapan dapat menjualnya dengan harga berkali ganda dari harga asal… Bangsa keji ini sewajarnya ditarik balik lesen pemborong mereka dan diserah kepada bumiputera… Sikap bangsa ca ya nun alif ini sememangnya sangat keji dan melampau… Dah la sorok gula, pastu buat muka tak bersalah kata stok gula tak sampai… Dasar penipu… Padahal dalam stor berguni-guni gula pasir disoroknya… Memang dasar keturunan jahanam…

Lepas tu pembangkang pula dari kalangan DAPig pula mengambil kesempatan pulak mengapi-apikan dan menghasut rakyat mengatakan kerajaan sengaja sorok gula untuk naikkan harga gula… Rakyat pula pakat angguk-angguk dengar pembohongan DAPig ni… Dasar parti babi… Parti babi ni lah yang mendapat sokongan besar dari kalangan pemborong-pemborong gula berbangsa ca ya nun alif…

Oleh itu aku ingin maklumkan bahawa kerajaan memang tak terlibat langsung dengan menyorok gula ni… Bukan ada untung pun… Menambahkan kemarahan rakyat lagi adalah… Lagipun perbuatan keji ni biasanya dilakukan oleh keturunan babi iaitu ca ya nun alif…

Janganlah percaya dakyah-dakyah pembangkang terutamanya dari parti babi DAPig. Mereka sebenarnya dalang-dalang di sebalik krisis ini… Percaya atau tidak, kenapa sewaktu tibanya Bulan Ramadhan dan Syawal pasti berlaku krisis kekurangan gula, tepung, minyak serta kenaikan harga barangan keperluan, tetapi pada perayaan kaum ca ya nun alif, takde pulak krisis macam ni, cuba pikir… Ingat… Jangan tertipu dengan dakyah-dakyah DAPig ni… Sememangnya DAPig ni parti babi yang akan menjaga kepentingan kaum babi sahaja…