Panas!! BN Youth Job Fair Kembali Lagi

Tinggalkan komen

Panas!! BN Youth Job Fair Kembali Lagi

BN Youth Job Fair kembali lagi… Kepada penganggur 1 Malaysia yang masih belum mendapat pekerjaan, dialu-alukan untuk hadir ke Job Fair yang terbesar di Malaysia ini. Pesta Kerjaya ini bermula dari 16 November (Jumaat) hingga 18 November (Ahad).

Antara organisasi yang turut serta termasuklah…

My-Partners Sdn Bhd
Bank Pertanian Malaysia Berhad (AgroBank)
Malayan Banking Berhad
SRG Asia Pacific Sdn Bhd
OCBC Bank (M) Berhad
Honda Malaysia Sdn Bhd
GEMS Malaysia Sdn Bhd
AIA AFG Takaful Bhd.
Brandt International Sdn Bhd
Permanis Sdn Bhd
UTS Marketing Solutions Sdn Bhd
Westports Malaysia Sdn Bhd
Golden Scoop Sdn Bhd (Baskin Robbins)
CIMB Group
Affin Bank Berhad
Agensi Pekerjaan Aspiration Sdn Bhd
DreamEDGE
Kolej WIT Sdn Bhd
UEM Group Berhad
Top Glove Sdn Bhd
Tim Bodycare Training Centre
KL Airport Services Sdn Bhd
S P Setia Berhad
Integrated Logistics Solutions Sdn Bhd
Johor Corporation
Biz Suria Management (M) Sdn Bhd
Pejabat Kementerian Pelancongan Malaysia WP Kuala Lumpur / Putrajaya
Syarikat Takaful Malaysia Berhad
Agensi Pekerjaan Allstaff Outsourcing Sdn Bhd
Malaysian Resources Corporation Berhad (MRCB)
Kontena Nasional Berhad
Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (MIROS)
HD Marketing & Distribution Sdn Bhd (Haagen-Dazs)
Perodua Sales Sdn Bhd
Golden Arches Restaurants Sdn Bhd
Public Mutual Berhad
Johawaki Holdings Sdn Bhd
Open University Malaysia
MNRB Holdings Berhad
Northern Corridor Implementation Authority (NCIR)
Habib Jewels Sdn Bhd
Malaysia Airports Holdings Berhad
Capital Dynamics Asset Management Sdn Bhd
Flextronics Shah Alam Sdn Bhd
PadiBeras Nasional Berhad (Bernas)
Keretapi Tanah Melayu Berhad
SilTerra Malaysia Sdn Bhd
Felda Global Ventures Holdings Berhad
YR Retail Sdn Bhd
Samsung Electronics Display (M) Sdn Bhd
Pizza Hut Restaurants Sdn Bhd
88DB Malaysia Sdn Bhd
Celcom Axiata Berhad
HumanTech Services Sdn Bhd
Majlis Amanah Rakyat (MARA)
Scicom Academy Sdn Bhd
TM Info-Media Sdn Bhd
Vads Business Process Sdn Bhd
Malaysia Building Society Berhad
KLIA Premier Holdings Sdn Bhd
Bank Islam Malaysia Bhd
Petronas

Dan banyak lagi…

Jangan salahkan UMNO jika korang masih lagi menganggur… Tiap-tiap tahun Pemuda UMNO anjurkan Job Fair ni… Cuma korang je malas nak rebut peluang…

Sekarang peluang sudah terbentang depan mata, apa lagi… Segeralah ke PWTC… Takkan pasal kerja pun nak kena suap jugak??

Advertisements

UMNO Zalim!! Harga Getah Pula Naik!!

Tinggalkan komen

UMNO Zalim!! Harga Getah Pula Naik!!

KUALA LUMPUR: Berikutan harga getah SMR20 yang mencatat paras tertinggi dalam sejarah negara semalam, membolehkan kira-kira 350,000 keluarga pekebun kecil getah mendapat keuntungan kasar sekurang-kurangnya RM4,000 sebulan.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, berkata harga getah SMR20 yang mencatat harga RM12.44 sekilogram semalam menunjukkan trend yang melonjak sejak beberapa bulan lalu.
“Kita dapat melihat sejak beberapa tahun, antara komoditi yang stabil adalah getah. Ia mengupayakan pendapatan penduduk luar bandar dengan stabil,” katanya kepada pemberita pada majlis Hari Inovasi dan Kualiti Risda, di sini hari ini.

Beliau yakin komoditi berkenaan bukan sahaja akan memberikan sumbangan kepada pendapatan negara malah masyarakat luar bandar khusunya pekebun kecil.

Sehubungan itu, Program Tanam Semula Risda diberikan peruntukan sebanyak RM217 juta tahun ini untuk kawasan seluas 131,528 hektar membabitkan 52,000 orang pekebun kecil, katanya.

Shafie berkata sehingga September lalu, seluas 96,215 hektar atau 73 peratus program berkenaan sudah dilaksanakan.

Mengenai cadangan untuk mewujudkan Risda Holdings, beliau berkata, ia akan menjadi sebagai satu apex yang berfungsi sebagai sebuah syarikat induk ke arah pencapaian yang lebih baik pengurusan 10 agensi di bawah pihak berkuasa berkenaan.
“Ia masih dalam peringkat kementerian. Agensi yang ada kena ada penyusunan semula, kemas kini dan lebih fokus jika ada badan yang memantau bagi prestasi lebih baik,” katanya.

Beliau berkata Risda Holdings akan dimulakan dengan modal berbayar sebanyak RM50 juta dan akan diwujudkan akhir tahun ini.

Sehingga September lalu, 10 syarikat berkenaan mencatatkan keuntungan sebanyak RM12.47 juta, katanya. – BERNAMA

Selepas kenaikan petrol Ron 97 sebanyak 20 sen. (Ada pencacai biawak kata naik 30 sen, cuba tanya King Jason)

Harga getah pula naik… Sedih betul eXception dengan kenaikan harga getah ini…

Dengan kenaikan harga getah ianya bakal menyebabkan penoreh getah semakin miskin…

Zalim sungguh UMNO… Sepatutnya harga getah tidak boleh naik sebanyak RM 12.44 sekilogram.

Harga sepatutnya ialah 3 sen sekilogram…

eXception pasti, berita kenaikan harga getah akan disembunyikan oleh King Jason yang terkenal dengan fitnahnya…

Al maklumlah… elaun anjing-anjing suruhan Pakatan Biawak ni boleh mencecah RM 500 sehari…

Bila dah banyak fitnah, maka banyaklah income…

Nota: Tertanya-tanya pula eXception, berapa ramai rakyat Malaysia yang guna petrol RON 97… King Jason… Hang pakai RON 97 ke?? Atau senyap-senyap pakai RON 95?? Keh keh keh keh keh…

Kesian Nik Aziz… Kesian Kelantan… Semua Salah UMNO… Takdir!!

Tinggalkan komen

Kesian Nik Aziz… Kesian Kelantan… Semua Salah UMNO… Takdir…

Sedih eXception melihat Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat yang terpaksa bersolat di atas rumput dek kerana bilangan masjid-masjid Kelantan kurang dan ada yang sudah mulai uzur dimamah usia… Menitis air mata melihat betapa khusyuk dan tawaduk (bukan dibuat-buat ya!!) Tuan Guru bersolat seorang diri hanya dipayungi pokok-pokok dan beralaskan sejadah yang kusam dan kelihatan buruk, membayangkan kedaifan Tuan Guru…

Segala kemewahan yang dicanang seperti kononnya memiliki kereta rasmi yang mahal adalah tidak tepat dan berunsur… Fitnah… Kereta ini bukan kereta Tuan Guru… Malah gambar orang tua tak sedar diri di bawah juga bukan gambar Tuan Guru… Itu adalah penyamar dari UMNO yang menyerupai Tuan Guru…

Hakikatnya kereta Tuan Guru sangat daif… Malah lebih daif dari kereta di bawah ini…

Malah… UMNO sebenarnya menjadi punca Kelantan tidak mempunyai masjid… Ini kerana UMNO telah memberikan peruntukan kepada Kelantan tanpa memikirkan peruntukan tersebut BUKAN DISALURKAN UNTUK MEMBINA MASJID… Akan tetapi peruntukan itu disalurkan bagi membina BERHALA-BERHALA!! UMNO tidak langsung bertanya adakah peruntukan yang diberi disalurkan untuk membina masjid atau tidak… Malah UMNO juga mendiamkan diri apabila dipersoal pembaziran dengan membina banyak masjid-masjid berbanding Kelantan yang membina banyak berhala-berhala…

Malah UMNO juga langsung tidak bertanya kemanakah peruntukan yang sepatutnya diberikan kepada Kerajaan Kelantan untuk menaik taraf bekalan air, tetapi sehingga kini tahap air di Kelantan amat menyedihkan… Mengapa UMNO membiarkan wang rakyat dibazirkan macam tu sahaja?? Itu wang pembayar cukai negara!! Sepatutnya UMNO perlu bertegas dengan Kelantan dengan mengenakan syarat yang sangat ketat sebelum menyalurkan peruntukan…

Kesian Nik Aziz… Kesian Kelantan… Semua Salah UMNO… Takdir!!