Kelantan. Serambi Mekah Zaman Jahiliah??

1 Komen

Kelantan. Serambi Mekah Zaman Jahiliah??

Sebut pasal tajuk atas mungkin ramai puak PAS yang BUTTHURT dan hangin satu badan… Keh keh keh keh… Apsal korang nak hangin pulak?? Apa yang aku cakap ni FITNAH ke?? Tak percaya tengok Kelantan…

Berapa banyak masjid di bina kat Kelantan sepanjang pemerintahan PAS?? Berapa banyak pula berhala yang dibina?? Berhala lebih banyak dibina dari masjid… Seolah-olah jika kita jejakkan kaki kat Kelantan seperti jejakkan kaki ke Mekah sewaktu zaman jahiliah sebelum kelahiran Nabi Muhammad SAW… Yang mana ketika itu orang Arab Quraisy menyembah banyak berhala…

Maka selayaknya Kelantan digelar sebagai Serambi Mekah Zaman Jahiliah…

Advertisements

Hari Ini Kita Menang, Besok Subuh Kita Kasi Besar!!

Tinggalkan komen

Hari Ini Kita Menang, Besok Subuh Kita Kasi Besar!!

Masihkah korang ingat… Pada tahun 2008, PAS mendabik dada mengatakan ‘Hari Ini Kita Menang, Besok Subuh Kita Tutup Kilang Arak’?? Sampai sekarang dua bijik kilang arak kat Selangor masih gagal ditutup oleh PAS…

Tetapi tahukah korang… PAS telah memungkiri janjinya… Malah pada tahun 2010, Ahli Parlimen PAS, Khalid Samad telah menawarkan tapak yang lebih besar untuk Kilang Carlsberg di Selangor.

Sila rujuk artikel eXception terdahulu… Di sini: Kilang Carlsberg Akan Dipindahkan Ke Lokasi Yang Lebih Luas : Khalid Samad

Hari ni menjelang PRU 13… Pencacai PAS masih dok berbunyi lagi pasal kilang arak… Walhal dulu pemimpin PAS juga berjanji hendak menutupnya… Semua nak disalahkan UMNO… Walaupun pemimpin mereka sendiri yang gagal menutup kilang arak, pun salah UMNO…

Tapi ketahuilah dalam dok sibuk pencacai PAS bercakap soal kilang arak… Mereka tentu tak sedar bahawa, Kerajaan Kelantan juga MELULUSKAN LESEN PENJUALAN ARAK.

“Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembangunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan kerajaan mengambil duit dari mana.” – kata Nik Aziz dalam Utusan Malaysia, 26 November 1994.

Semalam pula hangat diperkatakan bahawa terdapat promosi arak RM 99.99 untuk satu karton Carlsberg di The Store Taman Sri Petaling…

Seperti biasa, pencacai PAS pula mengambil kesempatan untuk menjilat buntut DAP dengan menyalahkan UMNO atas penjualan arak di The Store Taman Sri Petaling… Sedangkan Taman Sri Petaling berada di dalam Parlimen Seputeh… Siapa Ahli Parlimen Seputeh?? Bukankah Teresa Kok si Kaifeng Jews??


Peta Parlimen Seputeh

Bukti!! Kelantan Bukan Negeri Mundur!!

2 Komen

Bukti Kelantan Bukanlah Negeri Yang Mundur

Ramai kalangan blogger pro BN mendakwa Kelantan adalah negeri yang termundur di Malaysia… Pembangunan lembab… Serba-serbi lembab…

eXception mahu membetulkan pendapat ini… Kelantan bukanlah negeri yang mundur… Buktinya… Lihatlah…

Tesco Kota Bharu
Tesco Kota Bharu salah satu bukti Kelantan bukan negeri mundur…

KB Mall
KB Mall juga merupakan salah satu bukti menunjukkan kemajuan Kelantan…

KB Sentral
KB Sentral merupakan mercu tanda baru Kelantan…

Itu sahaja ke?? Ada lagi… Banyak lagi!!

Antaranya… Air karat di Kelantan…

Kemudian…

Pelacuran di Kelantan…

Lepas tu…

Lebuhraya Rakyat…

Kata lebuhraya percuma… Takde tol… Tapi kenapa masih menadah tangan mintak derma dari rakyat??

Tidakkah rakyat Kelantan sedar MUSLIHAT KERAJAAN NEGERI KELANTAN??

Tidakkah rakyat Kelantan sedar kemampuan KERJAAAN NEGERI KELANTAN??

Kemanakah peruntukan yang disalurkan oleh Kerajaan Persekutuan kepada Kerajaan Negeri??


Kata lebuhraya rakyat… tapi masih tadah tangan mintak duit rakyat?


Nama pemaju Baldah Toyyibah, nama kontraktor Menta Construction… Tapi…


Bila nak derma, atas akaun nama syarikat yang mempunyai sejarah kes mahkamah… Mengapakah??


Mana perginya peruntukan yang disalurkan oleh Kerajaaan Persekutuan?? Mengapa masih menadah tangan kat rakyat??


Lebuhraya percuma HANYA RETORIK!!

Hakikatnya… Kemajuan Kelantan hanya nampak pada bangunan serta premis perniagaan sahaja… Itu sahaja yang mampu dibanggakan oleh Kerajaan Negeri Kelantan…

Hanya orang BAHALOL mengukur KEMAJUAN berdasarkan premis perniagaan yang tumbuh ibarat cendawan sedangkan kemudahan prasarana rakyat seperti air paip terabai…

Malah… Nak bina lebuhraya pun tadah tong derma…

Maksiat pula semakin menjadi-jadi…

Inikah Kerajaan Berkebajikan atau lebih molek jika disebut…

KERAJAAN BERKEBANJINGAN…

Kesimpulannya… Kelantan adalah negeri yang SANGAT MUNDUR…

Apa nak jadi?? Bila dipersoalkan… Yang mereka pakat cakap…

SEMUA SALAH UMNO… TAKDIRR….

Gempar!! Pendatang Asing Memiliki Rumah Agam Mewah!?

Tinggalkan komen

Pendatang Asing Mampu Memiliki Banglo Mewah Hasil Menyonglap Wang Rakyat?

Bila korang terbaca tajuk kat atas ni sahaja mesti korang akan salahkan BN… Tapi kali ni tuduhan korang silap, pasal pendatang asing ni bukan dari BN hatta UMNO sekalipun… Pendatang asing ini merupakan catur di dalam PKR yang kuat mengampu Anwar dan kuat juga membuat fitnah…


Dalam dok buat fitnah terhadap Sharizat, dia tak sedar bahawa cybertrooper BN sentiasa memerhatikan gerak langkahnya… Dan… Gerak langkah pendatang asing ni akhirnya berjaya membongkar satu rahsia… Rupa-rupanya pendatang asing ni kaya… Mampu memiliki sebuah rumah agam yang besar…


Mereka dok menyalak macam anjing nampak setan semasa isu NFC hangat diperkatakan… Jadi bagaimana dengan rumah agam ni? Milik siapakah? Siapakah pendatang asing itu?

Selanjutnya:

Antara dua darjat:-Saifudin kaya melata,rakyatnya miskin hina!
CILI KASI TARUK! WAHAI SAIFUDDIN NASUTION, KENAPA KAU NI JENIS DOUBLE STANDARD EK?
GEMPARRR..!!! MAHLIGAI EKSKLUSIF SAIFUDDIN MUKA BERLUBANG TERBONGKARRR..!!!

Nota: Inilah hasil Kerajaan Berkebajikan yang mana kkebajikan tembolok sendiri dijaga tetapi kebajikan rakyat tak terbela… Kerajaan Berkebajikan ini sebaiknya ditukar kepada Kerajaan Berkebanjingan… Kerana mereka dalam dok seronok songlap duit rakyat, boleh mendendangkan fitnah kepada BN dan UMNO songlap duit rakyat…

Adakah PR Terlupa Akan Nasib Penduduk Kg Buah Pala?

Tinggalkan komen


Dek kerana asyik membicarakan perihal perhimpunan haram semalam, kita terlupa akan nasib penduduk Kg Buah Pala yang mana esok rumah mereka akan dirobohkan oleh pemaju.

Kpg Buah Pala: Tarikh akhir pindah esok

Kerajaan negeri Pulau Pinang melakukan kesilapan apabila memindahkan hakmilik Kampung Buah Pala kepada sebuah koperasi tanpa mendapat persetujuan bertulis dari penduduknya, kata seorang peguam Malaysia di London hari ini.

P Apalasamy berkata oleh kerana kawasan kampung itu di bawah Amanah Perumahan Brown, maka pemiliknya mesti secara bersama memberi persetujuan bertulis, yang merupakan satu dokumen perundangan yang sah untuk membubarkan pegangan amanah tersebut.

“Tanpa dokumen tersebut, mana-mana kerajaan tidak boleh membubarkan pegangan amanah itu dan memindahkan hakmiliknya kepada pihak lain.

“Kerajaan negeri DAP sekarang perlu mendapatkan dokumen tersebut untuk membuktikan pegangan amanah itu telah dibubarkan mengikut undang-undang,” kata Apalasamy, yang berkhidmat sebagai peguam di United Kingdom sejak berpindah dari Sitiawan, Perak lebih 20 tahun lalu.

Beliau memberitahu Malaysiakini demikian sewaktu berlangsungnya demonstrasi selama 40 minit anjuran Hindraf cawangan UK di London semalam bagi menyokong penduduk Kampung Buah Pala.

Pengerusi Hindraf, P Waythamoorthy turut menyertai demonstrasi tersebut yang diadakan di luar bangunan Tourism Malaysia di Trafalgar Square.

“DAP mempunyai tanggungjawab untuk menyelamat dan memelihara Kampung Buah Pala. Ia tidak ada pilihan lain,” katanya.

Esok merupakan tarikh akhir perintah penduduk Kampung Buah Pala berpindah dari kawasan tersebut yang akan dimajukan dengan projek kondominium mewah – the Oasis – oleh syarikat Nusmetro Venture.

Pihak pemaju telah memberi tempoh kepada penduduk di situ sehingga 3 Ogos untuk berpindah sebelum 20 buah rumah di situ dirobohkan untuk memulakan projek tersebut.

Bagaimanapun, minggu lalu, kerajaan negeri Pulau Pinang telah membatalkan kebenaran untuk memajukan kawasan tersebut dan tidak jelas sama ada pihak pemaju akan meneruskan tindakan memindahkan penduduk di situ esok.

Lebih 1,000 pertahan Kpg Buah Pala esok

Lebih 1,000 orang dari pelbagai NGO dari seluruh negara dijangka berkumpul di Kampung Buah Pala, Bukit Gelugor esok bagi bersama-sama mempertahankan kampung berkenaan daripada dirobohkan pemaju.

Pengerusi pertubuhan kampung berkenaan M.Sugumaran berkata separuh daripada jumlah itu sudah berada di negeri ini sejak semalam bagi memberi sokongan kepada
penduduk kampung itu.

“Mereka termasuk NGO dan Hindraf hubungi saya melalui telefon dan surat beritahu yang mereka akan bersama-sama penduduk kampung untuk mempertahankan kampung kami.

“Separuh daripadanya telah berada di Pulau Pinang dan bersedia pada bila-bila masa untuk memberi sebarang bantuan kepada kami di sini,” katanya kepada pemberita di Pulau Pinang hari ini, lapor Bernama.

Mahkamah mengeluarkan notis kepada penduduk supaya mengosongkan tanah itu sebelum esok bagi membolehkan pemaju memulakan kerja-kerja pembangunan di kawasan berkenaan.

Sugumaran berkata kesemua 23 keluarga di kampung berkenaan juga telah bersedia dengan sebarang kemungkinan untuk mempertahankan rumah yang didiami selama puluhan tahun.

Katanya, semalam semasa pertemuan penduduk kampung dengan Ketua Menteri, Lim Guan Eng telah mencapai kata sepakat yang penduduk akan terus tinggal di kawasan itu sehingga perbincangan dengan pemaju selesai.

Beliau berkata dalam pertemuan itu, Lim berjanji untuk berbincang dengan pemaju bagi mencari jalan penyelesaian antaranya dengan membenarkan penduduk berkongsi kawasan berkenaan dengan pemaju.

Sementara itu, Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Ayub Yaakob menasihatkan orang ramai dan penduduk kampung berkenaan agar tidak menimbulkan kekacauan di kawasan itu.

“Polis sentiasa memantau kawasan itu dan kita minta tiada pihak yang cuba menimbulkan kekacauan atau menggugat ketenteraman awam demi kepentingan semua pihak,” katanya ketika dihubungi Bernama.

Katanya pihak polis juga sentiasa bersedia dengan segala kemungkinan esok.

Dek kesibukan berdemonstrasi semalam, pemimpin Pakatan Rosak seakan terlupa akan nasib penduduk Kg Buah Pala. Adakah ini Kerajaan Berkebajikan yang mereka war-warkan sebelum ini. Tidak… Ini bukan Kerajaan Berkebajikan, tetapi Kerajaan Berkebanjingan

Ini kerana banjingan-banjingan tersebut sibuk mengheret rakyat dengan menyogok mereka dengan wang ringgit agar menyertai perhimpunan semalam. Aku percaya jika mereka tidak menyogok dengan wang ringgit pasti yang hadir perhimpunan semalam tidak sampai 5000 orang. Pakatan Rosak mendabik dada kononnya demonstrasi semalam berjaya. Yaa, memang berjaya… Mereka berjaya membuktikan kepada rakyat bahawa mereka tidak tahu mentadbir negara kerana hanya tahu berdemonstrasi sahaja, mereka juga hanya pandai mengambil kesempatan terhadap rakyat. Malah demonstrasi semalam juga turut membuktikan bahawa mereka tidak pandai buat kerja dan mereka juga hanya tahu menyalahkan orang lain serta menyalahgunakan wang kerajaan negeri demi kepentingan tembolok masing-masing. Nasib penduduk Kg Buah Pala tidak dipedulikan. Adakah ini layak digelar pemimpin. Tidak… Mereka layak dipanggil banjingan…