ILTC!! Mengapa Tak Bantah Teng Chang Kim Aniaya Anjing!?!?

2 Komen

Teng Chang Kim Aniaya Haiwan

Beberapa penduduk di Seksyen 10 Putra Heights, Subang Jaya merasa kecewa dan marah dengan sikap Majlis Perbandaran Subang Jaya dan Polis yang gagal mengambil tindakan terhadap Speaker Dewan Negeri Selangor, YB Teng Chang Kim.

Menurut salah sumber MPSJ, salah seorang jiran Teng telah beberapa kali membuat aduan kepada MPSJ dan Polis mengenai dua ekor anjing Teng yang menyalak tanpa henti pada lewat malam dan subuh sehingga mengganggu tidur jiran sekeliling. Malangnya tiada tindakan yang diambil.

Beberapa bulan lalu Teng juga membiarkan anjing-anjingnya tidur ditengah hujan sehingga ditegur oleh salah seorang jiran mereka. Isteri Teng kemudiannya menyediakan “rumah anjing” yang sangat kecil dan tidak sesuai untuk dua ekor anjing. Ini menyebabkan anjing-anjingnya sentiasa menyalak pada lewat malam.

Penduduk Seksyen 10 Putra Height juga merasa kecewa kerana Teng tidak pernah mahu berjumpa jiran-jirannya yang mahu membuat aduan mengenai anjing-anjing beliau. Sebaliknya beliau hanya menyuruh isterinya yang berjumpa jiran-jiran yang tidak berpuas hati.

Namun bagi kebanyakan jiran Teng, mereka mahu tahu kenapa setelah laporan telah dibuat masih tiada tindakan daripada pihak berkuasa?

Lebih menyakitkan hati ialah Teng dikatakan sengaja memelihara dua ekor anjing biarpun tidak mampu menjaganya untuk menyakitkan hati jirannya yang berbangsa Melayu.

Orang Melayu tidak kisah sangat Teng mahu membela anjing jika ia boleh menjaga kebersihan dan juga perilaku anjingnya. Tapi jika setiap malam menyalak sampai berjam-jam dan telah berlaku hampir setahun siapa yang tidak sakit hati.

Alasan isteri Teng bahawa anjing-anjing tersebut untuk menjaga keselamatan rumahnya juga tidak masuk akal kerana anjing tersebut bukan dari jenis anjing pemangsa atau pengawal keselamatan. Lagi pun kalau mahu kawal keselamatan upahla pengawal keselamatan dan pasang sistem keselamatan.

Jangan menyusahkan orang sekeliling. Baru jadi speaker sudah speaker sudah sombong. Pegawai MPSJ pula takut dengan Teng macam takutkan Maharaja Cina.

Lebih menyakitkan hati ada jiran yang mempunyai anak kecil terpaksa bangun beberapa kali untuk mententeramkan bayinya yang terkejut dan menangis akibat salakan anjing.

Selangor Daily


Di sini aku ingin mencabar ILTC (Badan Latihan dan Hidup Berdikari) yang sibuk dok bantah MDKL bunuh 9 anjing milik pembunuh Datuk Sosilawati, supaya berhimpun depan rumah Teng Chang Kim menuntut supaya anjing peliharaannya dijaga dengan baik… Lu orang jangan bersikap double standard!!

Kalo lu orang betul-betul ikhlas bantah MDKL bunuh 9 anjing tu kerana perikemanusiaan, aku cabar lu orang pergi saman atau dakwa Teng Chang Kim atas dakwaan menganiaya haiwan… Anjing-anjing tu masih hidup, kalo lu orang nak, lu orang boleh ambik…

Tindakan MDKL membunuh 9 anjing ada sebab. Pertama anjing tersebut dari baka yang ganas. Banyak kes serangan anjing jenis Rottweiler ini terjadi… Anjing-anjing ini juga telah dilatih untuk bertindak ganas mengancam penceroboh atau sesiapa jika di arahkan tuannya… Apa keperluan untuk terus menyimpan anjing-anjing ini jika ianya boleh memudaratkan orang awam? Apatah lagi nak dihantar anjing-anjing ni ke rumah perlindungan haiwan. Silap haribulan kakitangan rumah perlindungan haiwan ni di kerkahnya…

Sekali lagi aku laungkan cabaran kepada ILTC supaya berhimpun la ramai-ramai depan rumah Teng Chang Kim ni kalo lu orang betul-betul prihatin… Kepada pencacai-pencacai DAP, PKR dan PAS aku juga cabar korang berdemo depan rumah Teng Chang Kim ni membantah penganiayaan terhadap anjing peliharaanya… Aku berani jamin korang takkan bantah punya!!

Advertisements

Klip Video Kes Pembunuhan Datuk Sosilawati

Tinggalkan komen

Gambaran Pembunuhan Datuk Sosilawati

P/S: Video di bawah adalah andaian kejadian yang berlaku, mungkin bukan memberi gambaran sebenar. Ianya berdasarkan kenyataan pihak Polis.

Di atas merupakan gambaran kemungkinan pembunuhan yang berlaku. Video di atas aku dapat dari You Tube, bukan aku yang reka atau terbitkan. Video ini bertajuk Cosmetics magnate murder case grips Malaysia. Ianya merupakan lakonan animasi berdasarkan kenyataan dari pihak Polis selepas hasil siasatan keluar.

Klip Video Kes Pembunuhan Datuk Sosilawati

Tinggalkan komen

Gambaran Pembunuhan Datuk Sosilawati

P/S: Video di bawah adalah andaian kejadian yang berlaku, mungkin bukan memberi gambaran sebenar. Ianya berdasarkan kenyataan pihak Polis.

Di atas merupakan gambaran kemungkinan pembunuhan yang berlaku. Video di atas aku dapat dari You Tube, bukan aku yang reka atau terbitkan. Video ini bertajuk Cosmetics magnate murder case grips Malaysia. Ianya merupakan lakonan animasi berdasarkan kenyataan dari pihak Polis selepas hasil siasatan keluar.

T. Murugiah Gelabah Puyuh

Tinggalkan komen

T.Murugiah Gelabah Puyuh Bila Dikaitkan Dengan Kes Pembunuhan Datuk Sosilawati

Murugiah buat laporan polis kaitkannya dengan suspek utama kes Sosilawati

KUALA LUMPUR: Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk T. Murugiah hari ini membuat laporan polis berhubung satu khidmat pesanan ringkas (SMS) yang beliau terima mengaitkannya dengan suspek utama pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya.

Beliau berkata laporan itu dibuat di Balai Polis Pekan Baru, Ipoh berikutan SMS yang dihantar melalui telefon bimbit yang berbaur fitnah.

“SMS ini adalah fitnah terhadap saya yang sengaja mengaitkan saya dengan suspek utama pembunuhan kejam Sosilawati di mana SMS berkenaan tidak benar sama sekali,” katanya dalam kenyataan media di sini hari ini.

Beliau berkata antara kandungan SMS itu berbunyi :”peguam yang kena tuduh dalam kes Sosilawati bercadang sertai MIC kata Murugiah yang juga kawan baik beliau. Peguam ini juga adalah salah seorang penasihat Timbalan Menteri berkenaan dalam kes ROS (Pendaftar Pertubuhan). Murugiah adalah rakan kongsi peguam dalam perniagaan di mana Murugiah dapat RM3 juta dalam urusan itu”.

Murugiah berkata suspek tersebut bukan peguam yang mengendalikan kes ROS seperti yang dinyatakan dan SMS itu sengaja dihantar bagi menjejaskan imej dan kedudukannya dalam politik dan sebagai Timbalan Menteri.

“Saya yakin SMS berkenaan kemungkinan dihantar oleh orang yang mempunyai kepentingan politik dan mendapat manfaat sekiranya karier politik saya dibunuh.

“Perkara ini amat serius bukan sahaja ia SMS fitnah terhadap saya tetapi juga penyebarannya boleh menjejaskan penyiasatan kes Sosilawati yang merupakan kes berprofil tinggi,” katanya.

Sebelum ini Murugiah ketika menziarahi keluarga Sosilawati mendedahkan pernah bertemu dengan suspek utama pembunuhan tersebut, iaitu peguam bergelar Datuk itu dalam satu majlis penyampaian sumbangan hari raya di Banting, Selangor pada 8 September lalu.

Pada majlis itu suspek turut menyatakan hasratnya kepada Murugiah untuk menyertai MIC.

Sementara itu Pemangku Ketua Polis Daerah Ipoh, Superintendan Ibrahim Abu Bakar ketika dihubungi mengesahkan bahawa pihaknya ada menerima laporan berkenaan daripada Murugiah.

Beliau berkata setiausaha Timbalan Menteri berkenaan membuat laporan di Balai Polis Pekan Baru 10 pagi tadi.

“SMS berkenaan diterima ketika Timbalan Menteri itu menghadiri satu program di Teluk Intan (Perak) semalam,” katanya.

Selain itu, menurutnya satu laporan polis berkaitan perkara itu turut dibuat oleh setiausaha beliau di Ibu Pejabat Polis Daerah Teluk Intan semalam. – BERNAMA


Kah… kah… kah… Gelabah puyuh T.Murugiah gara-gara SMS fitnah yang diterimanya. Kenapa perlu gelabah kalau tak betul? Sedangkan Datuk Seri Najib tenang sahaja apabila dikaitkan dengan pembunuhan Altantuya. Tak gelabah pun sampai nak report Polis.

Dulu muka dia ni la sibuk menuduh dan memfitnah Polis mengatakan Polis membelasah penjenayah bernama Kugan. Kemudian di arak keliling Malaysia cerita Polis belasah Kugan di dalam lokap. Memang muka tak tahu malu… Dulu fitnah Polis sekarang bila kena fitnah cuba mintak bantuan Polis pulak. Dasar muka tak tahu malu!!

Kes Datuk Sosilawati Dan Perbezaan Dengan Kes Lain

Tinggalkan komen

Kes Datuk Sosilawati Dan Perbezaan Dengan Kes-Kes Lain

Salam sejahtera dan salam aidilifitri diucapkan kepada semua pengunjung blog yang beragama Islam terutamanya rakan-rakan seperjuangan yang lain. Maaflah jika lama tak update blog ni, sebab pulang bercuti di kampung. Malang sekali di sana tiada Internet.

Antara isu yang sedang hangat diperkatakan kini tak lain tak bukan ialah isu kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya. Ramai yang memuji kecekapan PDRM malah ada segelintir badut-badut sarkis mengeji PDRM kerana lambat bertindak. Kebodohan badut-badut ini jelas ternyata dengan mengaitkan kes ini dengan kes-kes lain seperti kes Adik Nurin Jazlin, kes Adik Sharlinie dan kes Altantuya.

Antara tuduhan liar mereka terhadap PDRM ialah kenapa PDRM tak bertindak awal bagi mencegah kes pembunuhan terjadi. Badut-badut yang tak pernah bersekolah ni tentu asyik baca Harakah atau Suara Keldaian… Hingga akhbar Utusan Malaysia serta Berita Harian dilupakan.

Di sini aku ingin memberitahu bahawa keluarga Datuk Sosilawati membuat laporan Polis pada 5 September yang lepas. Di mana di dalam laporan tersebut mengatakan Datuk Sosilawati didapati menghilangkan diri sejak 30 Ogos yang lalu.

Setelah menerima laporan, Polis perlu meneliti terlebih dahulu motif kes ini samaada melarikan diri (mungkin lari dari bayar hutang), ke luar negara tanpa sempat memberitahu keluarga atau culik. Memandangkan laporan yang dibuat mengatakan Datuk Sosilawati membawa 3 lagi orang iaitu pemandu peribadi beliau, peguam dan seorang pegawai bank. Mengikut laporan, Datuk Sosilawati mempunyai urusan di Banting. Maka Polis mungkin syak ianya kes culik, lalu menunggu panggilan dari penculik meminta wang tebusan dan pada masa yang sama siasatan dan pencarian giat dijalankan.

Kemudian pada 6 September kereta BMW X5 milik Datu Sosilawati ditemui di USJ1, Subang Jaya manakala sebuah lagi BMW 525i milik peguam tersebut ditemui di Hotel Dorsett, Subang Jaya. Ini membuktikan Polis melakukan operasi mencari dan menyiasat. Kemudian kereta Proton Perdana milik pegawai bank ditemui di Shah Alam. Kini Polis telah mungkin menguatkan motif adalah berunsur penculikan memandangkan kesemua kenderaan mangsa dijumpai berasingan. Pada masa yang sama Polis giat mengesan cap jari pada kereta bagi mengenalpasti kesan cap jari asing, iaitu cap jari selain dari pemilik kenderaan tersebut.

Kemudian pada 8 September, seorang wanita warga India datang ke Malaysia untuk membuat laporan Polis berhubung kehilangan suaminya sejak Januari yang lalu dan memberitahu Polis lokasi di mana suaminya melakukan pertemuan dan siapa yang ditemui suaminya berdasarkan perbualan telefon dengan suaminya sebelum suaminya hilang. Polis cuba mengaitkan kes tersebut dengan kes Datuk Sosilawati kemudian menyerbu sebuah ladang di Banting dan menahan beberapa individu termasuk seorang peguam.

Hasil siasatan Polis, menunjukkan mangsa mungkin dibunuh pada malam 30 Ogos. Sekiranya Polis bertindak cepat pun tak dapat menyelamatkan mangsa-mangsa tersebut. Apapun tanpa laporan yang dibuat oleh wanita warga India tersebut sudah pasti kes ini lambat diselesaikan dan penjenayah dapat melarikan diri ke luar negara.

Tahniah kepada PDRM atas kecekapan anda semua dalam menyelesaikan kebuntuan kes ini.

Bagaimanapun di sini aku ingin terangkan perbezaan kes ini dengan kes-kes lain. Sebagai contoh kes Adik Nurin Jazlin yang pembunuhnya masih belum dapat ditangkap. Ini kerana ketiadaan saksi yang serta bukti yang mencukupi untuk menjejak penjenayah. Hanya bersandarkan kamera cctv yang kabur belum tentu dapat menjejaki penjenayah tersebut apa lagi jika dapat mengesan nombor pendaftaran motor tersebut.

Dalam kes Altantuya pula ramai kalangan pembangkang cuba menjadi jaguh dengan menuduh Datuk Seri Najib serta Datin Seri Rosmah mendalangi pembunuhan model dari Monggolia tersebut, akhirnya tuduhan tak berasas itu terjawab apabila YB Zul Nordin menjelaskan ianya merupakan fitnah untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib. Malah Raja Petra melarikan diri ke London kerana takut ditangkap kerana menyebarkan fitnah.

Malah kehilangan Adik Sharlinie juga menjadi isu kerana hingga kini tiada penyelesaian. Bukan Polis tak buat siasatan, malah beberapa tangkapan juga pernah dibuat tetapi individu yang ditangkap dibebaskan semula apabila didapati tiada kaitan dengan kes. Ketiadaan saksi, petunjuk baru juga agak menyukarkan. Jangan ingat siasatan ini semudah siri rancangan CSI yang popular di Amerika. Jangan bandingkan lakonan CSI dengan keadaan sebenar. Di dalam siri CSI semua berdasarkan skrip.

Oleh itu aku nasihatkan terutamanya kepada pemimpin pembangkang, jangan jadi badut sarkis. Jika tak tahu prosedur Polis, jangan persoalkannya jika tak tahu. Polis perlu bertindak mengikut prosedur bukan main tangkap muat sahaja. Lebih baik diam jika tak tahu kerana itu tindakan bijak dari bertindak bangang dengan mendedahkan kebodohan diri sendiri.

Kes Datuk Sosilawati Dan Perbezaan Dengan Kes Lain

2 Komen

Kes Datuk Sosilawati Dan Perbezaan Dengan Kes-Kes Lain

Salam sejahtera dan salam aidilifitri diucapkan kepada semua pengunjung blog yang beragama Islam terutamanya rakan-rakan seperjuangan yang lain. Maaflah jika lama tak update blog ni, sebab pulang bercuti di kampung. Malang sekali di sana tiada Internet.

Antara isu yang sedang hangat diperkatakan kini tak lain tak bukan ialah isu kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya. Ramai yang memuji kecekapan PDRM malah ada segelintir badut-badut sarkis mengeji PDRM kerana lambat bertindak. Kebodohan badut-badut ini jelas ternyata dengan mengaitkan kes ini dengan kes-kes lain seperti kes Adik Nurin Jazlin, kes Adik Sharlinie dan kes Altantuya.

Antara tuduhan liar mereka terhadap PDRM ialah kenapa PDRM tak bertindak awal bagi mencegah kes pembunuhan terjadi. Badut-badut yang tak pernah bersekolah ni tentu asyik baca Harakah atau Suara Keldaian… Hingga akhbar Utusan Malaysia serta Berita Harian dilupakan.

Di sini aku ingin memberitahu bahawa keluarga Datuk Sosilawati membuat laporan Polis pada 5 September yang lepas. Di mana di dalam laporan tersebut mengatakan Datuk Sosilawati didapati menghilangkan diri sejak 30 Ogos yang lalu.

Setelah menerima laporan, Polis perlu meneliti terlebih dahulu motif kes ini samaada melarikan diri (mungkin lari dari bayar hutang), ke luar negara tanpa sempat memberitahu keluarga atau culik. Memandangkan laporan yang dibuat mengatakan Datuk Sosilawati membawa 3 lagi orang iaitu pemandu peribadi beliau, peguam dan seorang pegawai bank. Mengikut laporan, Datuk Sosilawati mempunyai urusan di Banting. Maka Polis mungkin syak ianya kes culik, lalu menunggu panggilan dari penculik meminta wang tebusan dan pada masa yang sama siasatan dan pencarian giat dijalankan.

Kemudian pada 6 September kereta BMW X5 milik Datu Sosilawati ditemui di USJ1, Subang Jaya manakala sebuah lagi BMW 525i milik peguam tersebut ditemui di Hotel Dorsett, Subang Jaya. Ini membuktikan Polis melakukan operasi mencari dan menyiasat. Kemudian kereta Proton Perdana milik pegawai bank ditemui di Shah Alam. Kini Polis telah mungkin menguatkan motif adalah berunsur penculikan memandangkan kesemua kenderaan mangsa dijumpai berasingan. Pada masa yang sama Polis giat mengesan cap jari pada kereta bagi mengenalpasti kesan cap jari asing, iaitu cap jari selain dari pemilik kenderaan tersebut.

Kemudian pada 8 September, seorang wanita warga India datang ke Malaysia untuk membuat laporan Polis berhubung kehilangan suaminya sejak Januari yang lalu dan memberitahu Polis lokasi di mana suaminya melakukan pertemuan dan siapa yang ditemui suaminya berdasarkan perbualan telefon dengan suaminya sebelum suaminya hilang. Polis cuba mengaitkan kes tersebut dengan kes Datuk Sosilawati kemudian menyerbu sebuah ladang di Banting dan menahan beberapa individu termasuk seorang peguam.

Hasil siasatan Polis, menunjukkan mangsa mungkin dibunuh pada malam 30 Ogos. Sekiranya Polis bertindak cepat pun tak dapat menyelamatkan mangsa-mangsa tersebut. Apapun tanpa laporan yang dibuat oleh wanita warga India tersebut sudah pasti kes ini lambat diselesaikan dan penjenayah dapat melarikan diri ke luar negara.

Tahniah kepada PDRM atas kecekapan anda semua dalam menyelesaikan kebuntuan kes ini.

Bagaimanapun di sini aku ingin terangkan perbezaan kes ini dengan kes-kes lain. Sebagai contoh kes Adik Nurin Jazlin yang pembunuhnya masih belum dapat ditangkap. Ini kerana ketiadaan saksi yang serta bukti yang mencukupi untuk menjejak penjenayah. Hanya bersandarkan kamera cctv yang kabur belum tentu dapat menjejaki penjenayah tersebut apa lagi jika dapat mengesan nombor pendaftaran motor tersebut.

Dalam kes Altantuya pula ramai kalangan pembangkang cuba menjadi jaguh dengan menuduh Datuk Seri Najib serta Datin Seri Rosmah mendalangi pembunuhan model dari Monggolia tersebut, akhirnya tuduhan tak berasas itu terjawab apabila YB Zul Nordin menjelaskan ianya merupakan fitnah untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib. Malah Raja Petra melarikan diri ke London kerana takut ditangkap kerana menyebarkan fitnah.

Malah kehilangan Adik Sharlinie juga menjadi isu kerana hingga kini tiada penyelesaian. Bukan Polis tak buat siasatan, malah beberapa tangkapan juga pernah dibuat tetapi individu yang ditangkap dibebaskan semula apabila didapati tiada kaitan dengan kes. Ketiadaan saksi, petunjuk baru juga agak menyukarkan. Jangan ingat siasatan ini semudah siri rancangan CSI yang popular di Amerika. Jangan bandingkan lakonan CSI dengan keadaan sebenar. Di dalam siri CSI semua berdasarkan skrip.

Oleh itu aku nasihatkan terutamanya kepada pemimpin pembangkang, jangan jadi badut sarkis. Jika tak tahu prosedur Polis, jangan persoalkannya jika tak tahu. Polis perlu bertindak mengikut prosedur bukan main tangkap muat sahaja. Lebih baik diam jika tak tahu kerana itu tindakan bijak dari bertindak bangang dengan mendedahkan kebodohan diri sendiri.