Manusia… Manusia… Takde Beban Batu Digalas…

Ulasan Dimatikan pada Manusia… Manusia… Takde Beban Batu Digalas…

Serang JPM Pakai Pedang Samurai?? Hang Gila Ke Hape??

PUTRAJAYA 9 Jun – Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri di sini kecoh apabila seorang lelaki dan wanita cuba menceroboh bangunan tersebut sambil membawa pedang samurai.

Lelaki bertubuh sasa dan tidak berbaju itu bersama pasangannya yang berhijab hitam kelihatan masuk di pondok pengawal keselamatan pada pukul 2.30 petang.

Bagi mengelak kejadian tidak diingini pasangan tersebut diminta masuk ke perkarangan bangunan.

Bagaimanapun, kedua-duanya bertindak ganas memecahkan sebuah Perodua Kancil dan dua Proton Waja di tempat letak kereta tidak jauh dari bangunan B1 yang menempatkan Biro Pengaduan Awam.

Anggota polis yang tiba di tempat kejadian cuba memujuk pasangan tersebut bagaimanapun gagal memaksa tembakan dilepaskan.

Suspek lelaki yang berseluar jeans cedera di tangan kanan, manakala pasangannya di paha kiri. Kedua-dua dibawa ke Hospital Putrajaya untuk rawatan lanjut.

Kedua-dua suspek dikatakan memberitahu mahu menggulingkan kerajaan dan melaungkan perkataan takbir beberapa kali. – UTUSAN


Hang gila ke hape?? Ke isim?? Hang nak pi serang JPM pakai pedang samurai, memang la hang cari penyakit… Bodo punya umat… Hang nak serang JPM sekalipun bawak le kereta kebal ke… Jet pejuang ke… Apache ke… Ni pakai pedang samurai jer… So…. Stupid laa…

Buat masa ni tak tahu lagi keadaan lelaki yang kena tembak tu… Ada yang kata dah KIOK… Ada yang kata cedera dan dirawat di hospital… Tapi yang pasti, kalau mati pun bukan MATI SYAHID… Pasal hang serang jabatan kerajaan… Yang kerja kat sana kakitangan awam… Kalau ada kakitangan awam yang cedera atau mati nanti, siapa yang akan dipersalahkan?? UMNO jugak!!??

Kepada pencacai taksub PAS… Len kali kalo nak serang bangunan kerajaan ke, hangpa pikir lima nam ploh kali no… Bukan apa… niat nak kejar MATI SYAHID… takut nanti MATI KATAK…

Advertisements

Ostad PAS Bocorkan Soalan Dalam Kubur??

Tinggalkan komen

Ostad PAS Bocor Soalan Dalam Kubur?? Biar Betul!!

Wahhh!! Dasat la ostad PAS ni… Mungkin dia pernah mati dan kena tanam… Lepas tu hidup balik… Kalau tak, tak mungkin dia tahu soalan bocor dalam kubur??

Hanya orang yang sudah mati sahaja akan disoal oleh Malaikat Mungkar dan Nankir di dalam kubur… Ini bermakna… Ostad PAS ini ialah………

ZOMBA!!!

Replika Datuk Seri Najib mula jadi isu

3 Komen


Selepas replika gergasi Datuk Seri Anwar Ibrahim di kawasan DUN Batu Caves menjadi kontroversi antara PKR dengan Umno, kini patung besar Datuk Seri Najib Razak di situ dijadikan isu.


Namun seorang pemimpin PKR menyifatkan replika perdana menteri di perkarangan kuil Batu Caves yang dinaikkan “tidak ada masalah apa-apa” kerana “kami tidak pernah menganggapnya haram”.

ADUN Batu Caves, Amirudin Shari menjadi sasaran kontroversi susulan kewujudan replika penasihat PKR akhir tahun lalu menjelang sambutan Hari Raya Aidilfitri.

Penegakan imej mula memancing kontroversi apabila mufti Perlis waktu itu Dr Mohd Asri Zainul Abidin mendakwa ia “berunsur keberhalaan” dan “perlu dihapuskan dengan segera.”

Selepas itu, banyak pihak mempertikaikan kehadiran replika besar itu di simpang utama dekat Wisma Keringat – selain dianggap “patung” yang dilarang oleh Islam, ia juga dianggap membazir.

“Tetapi bagi Umno (Gombak) yang ingin mengadakan demonstrasi, kita harap mereka mengambil pendirian yang sama (terhadap patung Najib),” kata Amirudin, yang juga naib ketua Angkatan Muda PKR.

“Begitu juga mereka yang mengeluarkan fatwa, mengharamkan replika Anwar. Kita harap mereka mengeluarkan fatwa yang sama.”

Replika besar Najib dinaikkan beberapa ratus meter di depan patung besar Dewa Muruga yang berwarna emas – di pintu masuk gua Batu Caves – bersempena festival Satu Malaysia di situ selama tiga hari sehingga Ahad.

Pada 29 Oktober tahun lalu, Umno Gombak menentang keras penegakan replika Anwar kerana imej besar berdekatan simpang jalan itu didakwa mengganggu kelancaran lalulintas.

Ketuanya Abdul Rahim Kamaruddin turut mengancam mengadakan “bantahan terbuka” sekiranya Majlis Perbandaran Selayang (MPS) membenarkan tempoh penegakannya dilanjut
sehingga hari natal tahun lalu.

Menurutnya, ketika pemerintahan Umno di Selangor dahulu, parti itu hanya menggunakan imej besar untuk papan iklan, bagi tujuan perlancongan sahaja.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Abdul Rahim enggan mengulas mengenai replika presiden Umno itu buat masa ini dengan alasan “belum melihat sendiri imej tersebut”.

Sementara blog rasmi Amirudin semalam menerbitkan tulisan yang menempelak pemimpin Umno dan Dr Asri yang disifatkan sebagai “bising bagai nak rak” terhadap replika Anwar.

“Masa kita bina replika DSAI (Anwar) dulu di Batu Caves, semua pihak daripada BN bising bagai nak rak, termasuklah mantan mufti Perlis.


“Sekarang kita mohon, apa pula fatwa membina replika Najib di kuil Batu Caves? Mana puak-puak BN atau Umno yang mulut bising hari itu,” artikel penulis Shahabaker dipetik.

Dalam tulisan ‘Kata dulang paku serpih, dulu kata orang, sekarang kau pula lebih-lebih’, penulis itu memuatkan kenyataan dua pemimpin Umno yang mengkritik isu replika Anwar, antaranya:

Naib presiden Umno, Datuk Seri Mohd Ali Rustam waktu itu dilaporkan berkata, pembinaannya menunjukkan PKR “mendewa-dewakan pemimpinnya”.

Naib Presiden Umno, Datuk Ahmad Zahid Hamidi pula dipetik berkata, pembinaan replika itu “tidak diizinkan di sisi agama” dan “usaha taksub” penyokong PKR yang bukan Islam.

Sumber – Malaysiakini

Apa yang aku pasti replika ini mungkin sengaja dibuat oleh pemimpin Pakatan Syaitan untuk memfitnah Datuk Seri Najib. Nampaknya mereka terdesak, menjadikan replika Datuk Seri Najib sebagai isu pula. Perkara ini harus disiasat betul-betul. Jika benar UMNO atau BN tidak terlibat dalam pembinaan replika tersebut dan luar pengetahuan Datuk Seri Najib, pembuat fitnah ini harus ditangkap.

Taksub Lagi Menyesatkan

Tinggalkan komen


Imej perbualan ini aku perolehi dari blog PISAU.NET
Korang tengoklah betapa teruknya pengikut PAS ini. Malah ada yang kata Nik Aziz boleh beri syafaat kepada mereka…

Taksub mereka kepada Nik Aziz melampau sehingga menyamai Nik Aziz setaraf nabi atau rasul. Tak tahulah apa nak jadi. Malah ada kalangan pengikut yang taksub ini menggantungkan gambar Nik Aziz di rumah dan didewa-didewakan… Tak ubah seperti kaum India yang menggantung gambar dewa mereka di dalam rumah.

Taksub Lagi Menyesatkan

Tinggalkan komen


Imej perbualan ini aku perolehi dari blog PISAU.NET
Korang tengoklah betapa teruknya pengikut PAS ini. Malah ada yang kata Nik Aziz boleh beri syafaat kepada mereka…

Taksub mereka kepada Nik Aziz melampau sehingga menyamai Nik Aziz setaraf nabi atau rasul. Tak tahulah apa nak jadi. Malah ada kalangan pengikut yang taksub ini menggantungkan gambar Nik Aziz di rumah dan didewa-didewakan… Tak ubah seperti kaum India yang menggantung gambar dewa mereka di dalam rumah.