Hati-Hati!! Jarum Halus Kaum Chauvinist!!

2 Komen

Jarum Halus Kaum Chauvinist Untuk Berkuasa Di Malaysia

Rencana ini adalah diterbitkan oleh sebuah majalah di London. Ditulis di dalam bahasa mandarin dan telah dialihbahasa oleh pelajar melayu yang belajar disana. Rencana ini telah disebarkan sekitar tahun 2006 dan kebenarannya telah terbukti.

TAJUK: ’BERSATULAH KAUM CINA’

Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita; samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus. Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu. Tetapi kita sedar dibidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut.

Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik. Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah.

Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan. Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain. Dari kesannya jiwa Rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sanatiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menemui kegagalan.

Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu (Tun Dr Lim Chong Eu- Bekas Ketua Menteri) di Pulau Pinang untuk memecah-belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian. Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Bahru dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, KotaBharu dan Kuala Terengganu.

Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia. Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas. Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya. Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku.

Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan. Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarnya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita.

Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka. Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang Ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu, kita berjaya memecah-belahkan Dato’ Sri Dr. Mahathir Mohamed dengan Dato’ Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak.

Apabila British meninggalkan Malaysia, pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka adalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar. Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina. Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelek Melayu tidak akan menyedarinya. Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dan semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sektor kerajaan
Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ. Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita.

Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis. Kita juga perlu bekerjasama dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu menguasai Malaysia.

Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata. Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan
mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri.

Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernah ingat harga buah Kurma diturunkan menjelang Hari Raya.

Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya. Di sebaliknya, apabila mereka hendak memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain.

Segala bentuk pembangunan akan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah. Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknya orang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding 4% kepunyaan asing.

Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tangan orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan.

Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong, Taiwan , Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor Swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran. Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang
Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi.

Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawai Melayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam tujuan asal mereka. Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama antara sektor swasta atau kerajaan.

Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-general bodoh. Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini. Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan belang kita yang sebenar. Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka dan apa yang difikirkan. Pada keseluruhannya, pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka.

Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan. Pada masa yang sama juga kita mesti perkuatkan dan mengapi-apikan risauan kesangsian orang-orang Melayu terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya.

Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu.

Oleh Dr. Ng. Seng

Kredit: Mizanur Rahmat & Anti PKR Club (APC)


Inilah jarum halus yang sedang digunakan oleh mereka ini untuk menjahanamkan orang melayu khususnya Malaysia negara kita cintai ini… Kepada kaum chauvinist, tak usahlah korang terkejut apabila artikel seperti ini tersiar dan mengatakan ianya berbaur perkauman, kerana korang yang memulakan api perkauman ini terlebih dahulu…

Kepada orang melayu yang masih belum sedar dengan taktik jahat chauvinist ini, aku minta bukalah hati… Mereka hanya mahu kita saling bertelagah sesama sendiri… Ini akan menguntungkan mereka, maka dengan ini aku ingin menyeru…

BERSATULAH ORANG MELAYU SEMUA!!


Advertisements

Biodata Tok Garu Nik Ajisz

10 Komen

Biodata Tok Garu Nik Ajisz (Updated)

Nama: Nik Ajisz Bin Nik Mat
Umur: Dah tua dan dah nyanyuk
Agama: PAS (Parti Ajaran Sesat)
Keturunan: Mungkin India, mungkin Cina, mungkin Sikh selagi bukan Melayu
Spesis: Homosapliens (Spesis yang menghalalkan homoseks dan liwat)

Rujukan: Mursyidul Am Pas dibidas tidak bangga berbangsa Melayu

P/S: Kepada beruk-beruk mat yeh sekelian, sebelum korang terkinja-kinja mengatakan ini fitnah, baca betul-2. Tak wujud pun nama orang Nik Ajisz…

MalayNoPhobia… Sejenis Penyakit Fobia Baru…

1 Komen

Apakah Itu MalayNoPhobia?

MalayNoPhobia adalah penyakit fobia baru yang sudah lama melanda Malaysia. Ianya hanya berjangkit kepada kaum-kaum chauvinist yang sangat fobia dengan kemajuan serta bersatunya orang-orang Melayu…


Beginilah rupa chauvinist yang fobia dengan bangsa melayu

Penyakit fobia ini jarang dialami oleh orang melayu sendiri… Sebab sudah nama penyakit ini MalayNoPhobia iaitu fobia dengan bangsa melayu….

Orang yang menhidapi penyakit fobia ini mempunyai simptom-simptom resah dengan kejayaan orang melayu, dengki dengan majunya orang melayu dan takut dengan bersatunya orang melayu…

Tiada rawatan yang khusus untuk penyakit ini, kecuali hanya perlu dirujuk ke Pakar Psikiatri ataupun perlu dikuarantin di Hospital Bahagia Tanjung Rambutan serta Hospital Permai di Tampoi… Ini bagi mengelakkan penyakit fobia ini berjangkit kepada orang lain…

Cara jangkitan penyakit ini terhad melalui suara sahaja. Memang pelik, kerana tidak seperti H1N1, yang boleh berjangkit melalui udara… Penyakit ini berjangkit apabila perasaan chauvinism terlalu tebal… Kemudian menghasut pula orang lain… Supaya membenci orang melayu…

Langkah pencegahan penularan… Hanya khidmat nasihat diperlukan… Chauvinist-chauvinist ini dinasihatkan supaya BERAMBUS keluar dari negara ini dan anda boleh lepak mana-mana negara seperti Singapura dan China… Kerana negara ini asalnya milik orang melayu…. Orang melayu sejak zaman Kesultanan Melaka lagi sudah bertapak di sini… Perlu diingatkan bahawa Malaysia pada asalnya digelar sebagai Tanah Melayu… Walaupun penduduk pribumi merupakan penetap asal, tetapi kami orang melayulah yang memajukan Tanah Melayu ini…

DAP kata UMNO yang sesatkan melayu?

8 Komen

DAP: Umno yang sesatkan Melayu

Seorang pemimpin DAP menafikan dakwaan orang Melayu yang menyertai parti itu disifatkan sebagai “kumpulan sesat dalam politik” dan “digesa agar kembali ke pangkal jalan”.

Ahli jawatankuasa pusat DAP Ahmad Ton sebaliknya mendakwa Umno sendiri yang menyesatkan orang Melayu di negara ini.

“Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sanggup mengikut (semangat) pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz. Ikut Umar Abdul Aziz tidak sesat.

“Di Pulau Pinang, sekolah agama rakyat, kerajaan negeri bantu. Kalau di Johor, ia ditutup,” katanya kepada Malaysiakini hari ini.

Selain Ahmad yang sudah lama bergiat dalam DAP, parti itu turut melantik Tunku Abdul Aziz Ibrahim, yang sebelumnya terkenal aktif bersama Transparency International, sebagai naib pengerusinya Ogos tahun lalu.

Abdul Aziz kemudiannya dilantik sebagai anggota Dewan Negara.

Ahmad, yang juga naib pengerusi DAP Johor, berkata beliau berasa malu dengan tindakan kerajaan negeri itu, berbanding dengan kerajaan Pulau Pinang yang membantu sekolah agama rakyat (SAR) terutama menaikkan gaji guru-guru dan menyedia peruntukan kepada sekolah terbabit.

“Jadi tidak betul, kalau (Umno) kata kita sesat,” tambahnya.

SAR di negeri itu ditutup secara berperingkat-peringkat mulai tahun lepas dan DAP bersama Pakatan Rakyat di Johor menghantar memorandum kepada menteri besar berhubung isu tersebut.

Ahmad diminta mengulas dakwaan Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan bahawa orang Melayu yang menyertai DAP sebagai kumpulan tersesat jalan politik dan digesa kembali menyokong Umno.

Pemimpin Umno itu dipetik berkata tindakan mereka juga satu kesilapan besar kerana perjuangan DAP tidak langsung membela Melayu dan perkembangan Islam, malah turut menyamaratakan semua kaum, sekali gus menguburkan terus hak istimewa orang Melayu.

Dihubungi hari ini, Ahmad menambah, perjuangan DAP bertujuan mewujudkan bangsa Malaysia dan ia bertepatan dengan isi al-Quran yang mahu manusia yang berbilang kaum saling berkenal-kenalan dan berkasih sayang.

“DAP dilihat sebagai parti Cina sebab kaum Cina ramai masuk, tidak ramai ramai orang Melayu masuk. Cuba orang Melayu ramai masuk, jadi parti orang Melayulah,” katanya.

Sementara itu, penyelaras Unit Penyelidikan DAP Wan Hamidi Hamid menyifatkan kenyataan pemimpin Umno itu “kurang cerdik” dan “agak menyedihkan” bagi seseorang yang berjawatan tinggi dalam parti.

“Nampak sentimen perkauman agak kuat,” katanya kepada Malaysiakini.

Tambahnya, sejak DAP ditubuhkan lebih 40 tahun lalu, terdapat pemimpin Melayu yang pernah bertanding atas tiket parti itu, antaranya, allahyarham Ahmad Noor.

“Kenapa (Umno) tidak tegur (beliau) masuk DAP sebagai sesat?” kata Wan Hamidi, pengarang buku Lim Guan Eng: Dari Penjara ke Tampuk Kuasa.

Sumber: Akhbar Penipu Online

Kah kah kah kah… Pecah perut aku mendengar kata-kata seorang pengkhianat bangsa dan agama ni. Mereka beriya-iya mahu membodek LGE dengan menjilat buntut LGE yang seumur hidupnya tak pernah pun basuh berak dengan bersih. Semua main lap dengan tisu… Sah la semua melayu ni kaki pembodek no 1… Adakah mereka sedar cita-cita sebenar DAP? Cita-cita DAP ialah mahu menghapuskan Agama Islam dari Malaysia ini. Sama seperti yang berlaku di Singapura. Malah DAP bercita-2 mahu menajdikan melayu sbg kaum minoriti dan terbuang dan mahu jadikan cina sbg kaum majoriti dan berkuasa… Seperti yang berlaku di Singapura… Masih tak nak sedar ke diorang ni? Mungkin kelazatan taik kuning LGE tu membuatkan mereka asyik dan leka?

Anwar sudah tidak relevan lagi?

5 Komen



Beberapa jam sebelum 13 Mei 1969, orang-orang Melayu yang prihatin di Kg. Baru memenuhi rumah Datuk Harun Idris, berkumpul untuk bersatu hati, menghadapi ancaman DAP yang mahu meMalaysiankan Malaysia.

Di Johor Bahru, pasukan Selendang Merah sudah bersedia ke Kuala Lumpur untuk jihad mempertahankan agama Islam dan tanah air daripada kerakusan DAP yang ketika itu didalangi oleh PAP. Perarakan demi Perarakan yang dibuat oleh DAP di segenap jalan di Kuala Lumpur menidakkan Ketuanan Melayu ketika itu, bandar Kuala Lumpur ketika Perarakan DAP itu sudah umpama bandar Hong Kong dan Singapura.

Penamatnya, dengan berkat perpaduan bangsa Melayu yang kemudiannya menyatukan pula Tun Razak dengan Datuk Asri, maka terselamatlah bangsa Melayu & umat Islam daripada tersingkir, dihina dan diusir daripada tanah airnya sendiri.

Ketika itu di mana Anwar? Anwar sibuk membuat demonstrasi membantah Papan Tanda dan Iklan di Kuala Lumpur yang dipenuhi oleh tulisan Cina & bahasa Inggeris. Hari ini kenapa Anwar tidak membantah isu Tulisan Jawi, Bahasa Melayu yang dipermain-mainkan oleh Teresa Kok dan DAP?

Anwar juga sibuk membuat memorandum bantahan kerana Pencerobohan Russia ke atas Afghanistan. Hari ini Amerika menceroboh Iraq, Israel menceroboh Palestin dan Lubnan, Amerika nak serang Syria dan Iran…mana Memorandum bantahan daripada Anwar Ibrahim? Sanggupkah Anwar membuat Demostrasi menentang Keganasan & Pencerobohan Amerika di Iraq, Israel di Palestin dan Lubnan?

Yang mana pilihan Anwar, menyakiti hati rakan-rakan Amerikanya atau menyakiti hati umat Islam di Iraq,Iran, Syria, Lubnan dan Palestin. Dan…Kenapa Anwar Ibrahim hadir dalam Perjanjian Mienapollis tentang penjajahan di Iraq dan Timur Tengah oleh Amerika? Apakah nak tunjuk sokongannya kepada Yahudi Amerika terhadap dasar-dasar Yahudi Amerika di Timur Tengah? Bacalah buku ” Mereka Berani Bersuara” oleh seorang mantan ahli Republikan Amerika tentang peranan Yahudi Amerika (American Jewish) di seantero benua, termasuklah J. Biden yang menyokong Anwar baru-baru ini.

Tatkala Haji Hadi Awang dan Nik Aziz (Kepimpinan Ulama) Menentang Forum Memeluk Islam, kenapa Anwar memilih jalan SongSang menyokong Forum itu? Adakah Irene Fernandez yang pernah menjemput Anwar dalam satu Forum IFC (agama semua sama rata) telah mengikat suara Anwar daripada mempertahankan kesucian agama Islam. Apa perasaan anda jika dalam forum itu ahli forum bertanya kepada ahli panel benda-benda yang sensitif terhadap hukum hakam, halal haram , dosa pahala,dan sebagainya. Siapa lebih berkredibeliti soal agama Islam, kenyataan Anwar atau Kenyataan Hj Hadi/Nik Aziz? Anwar ulamakah?

Anwar tahun 1970 dengan Anwar tahun 1980 amat jauh berbeza, jika Muzakarah UMNOPAS 1986 Allahyarham Hj Fadhil Nor mengatakan Anwar penyebab utama Menggagalkan Muzakarah itu? Muzakarah UMNOPAS 2008 tatakala Hj Hadi sudah bersetuju dan Kepimpinan Ulama PAS dah bersetuju, orang kuat Anwar dalam PAS Kamarudin Jaafar dan Husam menentang keras. Dan amat memalukan Ketua Penerangan PAS memohon ampun dan maaf, tidak pernah dalam sejarah PAS! Betapa cacamerbanya PAS sekarang.

Anwar tahun 1990 dengan Anwar tahun 2008 sangat jauh berbeza, malah Anwar tahun 1970 dengan Anwar tahun 2008 sangat jauh berbeza, sudah tiada Roh Islam (tak kisah menyokong Forum Memeluk Islam ) walaupun Haji Hadi/Nik Aziz dan majoriti orang Islam membantah, sudah tiada Roh Melayu (DEB hapuskan dan tukar kepada AEM). Anwar yang ada hari ini sangat kaya raya, sangat berbeza dengan zaman demonstrasi kemiskinan Baling dahulu. Apakah kita nak gadaikan seluruh kepentingan bangsa dan agama kita untuk menjayakan cita-cita orang yang kaya raya nak jadi PM?

Kesimpulannya, mari kita pandang 20 tahun akan datang. Dengan keadaan dan tekanan dari dalam dan luar, bangsa Melayu dan umat Islam semakin tersepit di tanah air ini. Anwar sudah lebih 60 tahun, Anwar sudah tidak Relevan lagi. Mari kita cari Pemimpin baru yang lebih Relevan untuk memimpin negara ini. Pemimpin yang boleh mengembalikan rasa hormat-menghormati antara kaum (Cina/India/Melayu ) tanpa merampas hak-hak masing-masing.

Suara Politik
Taminsari

Petikan dari blog: Belantan

Anwar hanya bercita-cita nak jadi PM sahaja. Dia sanggup lakukan apa sahaja termasuk menggadai maruah negara sendiri, melacurkan agama sendiri dan menikam orang yang tidak menjilat juburnya…

Pas Perlu Mengkhianati Melayu Jika Kerajaan Pakatan Rakyat Ditubuhkan.

Tinggalkan komen


Oleh Lebah Kota

Apakah orang-orang Melayu dalam Pas bersedia untuk mengorbankan hak keistimewaan Melayu jika kerajaan Pakatan Rakyat ditubuhkan suatu hari nanti?

Tidak perlulah berpura-pura kerana orang-orang Melayu dalam Pas pun selama ini menumpang tuah yang banyak dari hak keistimewaan Melayu di negara ini.

Semua tahu bahawa anak-anak orang Pas pun selama ini menumpang tuah.

Bukan sikit, tetapi untuk sekian lamanya dan sekian ramainya anak-anak penyokong Pas yang menerima biasiswa untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara atas kelebihan hak keistimewaan Melayu di negara ini.

Yang belajar di IPT tempatan pun sama juga.

Ada ramai juga penyokong Pas yang diberikan peluang menjadi peneroka di Felda-felda seluruh negara.

Sebenarnya, pelbagai kelebihan orang Melayu selama ini dinikmati bersama Melayu dalam UMNO dan Melayu dalam Pas.

Banyak lagi keistimewaan lain yang turut diterima seperti membeli rumah pada harga bumiputera dan sebagainya.

Namun, ketika ini Pas berkerjasama dengan DAP untuk membentuk kerajaan pada pilihan raya umum akan datang.

DAP kiblat perjuangannya adalah bersandarkan gagasan Malaysian Malaysia, yakni hak sama rata untuk semua penduduk di negara ini.

Jadi, kalau kedua pihak ini hendak membentuk kerajaan suatu hari nanti, maka apakah DAP akan menerima kerajaan yang masih memberikan hak keistimewaan kepada orang-orang Melayu?

Itu bertentangan sepenuhnya dengan gagasan perjuangan parti itu. Jangan kita lupa kenyataan pemimpin DAP “langkah mayat saya dulu” dalam hal pembentukan negara Islam ini.

Penentangan terhadap penubuhan negara Islam sangat menebal dalam DAP.

Jika sebuah kerajaan di bawah Pakatan Rakyat hendak diwujudkan, maka salah satu pihak, sama ada PAS atau DAP perlu menipu penyokong masing-masing suatu hari nanti.

Kalau Pas berkata hak keistimewaan Melayu sudah tidak penting, penulis sebagai rakyat yang kerdil ini ingin mencabar mereka agar tampil menyatakan perkara itu secara terbuka dan jelas.

Katakan “Orang Melayu tidak lagi memerlukan keistimewaan di negara ini”.

Dan kalau itu benar, maka penyokong-penyokong Pas perlu berhenti menggunakan segala kelebihan yang ada di bawah hak keistimewaan Melayu bermula dari sekarang juga!

Jika Pas berkata hak keistimewaan Melayu itu perlu kekal, maka siapa yang akan menipu penyokong siapa pada masa akan datang jika Pakatan Rakyat membentuk kerajaan?

Jika hak keistimewaan Melayu tidak dihapuskan, maka DAP menipu penyokong mereka.

Jika hak itu dihapuskan pula, apakah tidak Pas bakal mengkhianati orang Melayu di negara ini kelak?

Rasanya majoriti orang Melayu, termasuk penyokong-penyokong Pas sendiri masih mahukan hak keistimewaan Melayu itu dipertahankan.

Bukan sesuatu yang terlampau bila hak itu diminta untuk dipertahankan, kerana ia bukan diterima orang Melayu secara suka-suka, tetapi melalui satu pengorbanan yang besar apabila membenarkan kaum pendatang Cina dan India di negara ini diberikan hak kerakyatan.

Dan dalam hal ini, pendapat PKR tidak penting untuk kita utarakan kerana ada hak atau tidak, yang penting pemimpin mereka dapat menjadi Perdana Menteri, sudahlah.

Sebab itu Anwar Ibrahim depan orang Melayu cakap lain, depan orang Cina dan India cakap lain.

Lagipun, kalau ikutkan cara Anwar, hampir pasti hak keistimewaan Melayu akan dihapuskan. Kalau 2 lawan 1, rasanya Pas pun tidak boleh berbuat apa-apa lagi dah nanti.

Jadi persoalan sekarang, kerajaan Pakatan Rakyat kelak jika ditubuhkan, siapa tipu siapa, siapa khianati siapa?

Adakah DAP akan menipu penyokong mereka, atau Pas akan mengkhianati Melayu?

Mengubah sedikit haluan rencana ini, Lebah Kota ingin berkata bahawa dalam konteks kerajaan perpaduan yang sedang diperkatakan sekarang, rasanya adalah lebih baik sekiranya Pas menukar kapal, yakni berpindahlah kepada UMNO dan BN berbanding berjuang dalam Pakatan Rakyat.

Dengan cara ini sekurangnya, Pas dapat bersama membentuk kerajaan dan ia tidak perlu mengkhianati sesiapa. Hak keistimewaan Melayu akan dapat dikekalkan, malah tanpa DAP, mungkin lebih banyak lagi aspek-aspek keislaman akan dapat diserap masuk ke dalam pentadbiran kerajaan.

Jangan lupa, ahli-ahli UMNO pun orang-orang Melayu beragama Islam juga.

Mereka pun sayangkan agama mereka dan pasti mahu melihat lebih banyak tempat untuk Islam dalam pentadbiran negara.

Dan kalau Pas kekal dalam Pakatan Rakyat, maka hampir pasti ia perlu menikam bangsanya sendiri dari belakang suatu hari nanti.

Dan rasanya Tuan Guru Abdul Hadi Awang pun tahu apakah dilema yang bakal dihadapi partinya jika mereka terus kekal dalam Pakatan Rakyat.

Sebab itu beliau tampil dengan idea kerajaan perpaduan yang gagal difahami sebahagian besar ahli-ahli Pas sendiri.

Apa pun, fikir-fikirkanlah…

Sumber: http://www.malaysia-instinct.com

Tun Dr Mahathir di bidas: Kenapa??

Tinggalkan komen


Kenapa Tun Mahathir di bidas melalui tulisannya KAKI DALAM KASUT. Mantan Perdana menteri hanya mengatakan data dan fakta yang sebenar. Kenapa data dan fakta di persoal?? Coba fikir, jika bukan Tun dr Mahathir yang menulis artikel ini, apa kah mantan PM ini akan dituduh racist, divide and rule at work again dan semacamnya?

Mereka yang membidas data dan fakta adalah mereka yang menidakkannya, yang sebenarnya mereka lebih arif mengenainya, kalau tidak, mereka tidak akan membidasnya. Mereka tidak mahu fakta dan data yang benar dirungkai dan diketengahkan. Mereka mahu data dan fakta dibungkus dengan kuat agar tidak terbongkar.

Siapa kata melayu terbela dalam negaranya, melayu sebenarnya terkorban dalam negaranya,melayu terpaksa mengorbankan dirinya kerana mahu cepat-cepat keluar dari gengaman penjajah. Melayu, tidak mampu lagi menderita dalam gengaman penjajah,kerana itu, peluang untuk merdeka, disambar dengan cepat, walaupun bahagiannya terpaksa dikorbankan.

Semasa mengisi kemerdekaan, melayu mengatur langkah, hanya memertabatkan bangsanya, hanya membantu bangsanya supaya terkeluar dari malapetaka penjajahan. DEB diwujudkan, semata-mata pembahagian kek ekonomi tidak mengorbankan milik bangsa melayu, kerana jika tidak dilakukan demikian, bangsa melayu, tidak tahu bagaimana mendapatkan bahagiannya,kerana bangsa melayu terdidik mengorbankan miliknya.

Setelah 39 tahun, milik bangsa melayu, tidak juga berjaya mereka genggam, malah dasar yang menunjuk ajar bangsa melayu, bagaimana memiliki haknya, dipersoal, dijadikan bahan politik, sehinggakan, bangsa melayu yang ingin terus berkuasa, terpaksa mengorbankannya.

Mereka mahu bangsa melayu, menjadi pengemis dalam negaranya, tanah tumpah darahnya, mereka tidak mahu melayu maju, kerana jika bangsa melayu maju, maka bagining powernya menjadi kuat, maka suara-suara yang menentangnya tidak akan mampu mengoyangnya.

Tindakan kerajaan masa kini, hanya menguntungkan bangsa melayu yang ada di bandar-bandar dan pekan-pekan, sedangkan bangsa melayu yang berada non ceruk di desa masih sangat terbelakang, seperti berada di ambang kemerdekaan. DEB masih mereka perlukan!!!

Petikan dari blog: Apa Yang Tersirat

Komen aku: Puncanya dari orang melayu sendiri. Tak nak ambil peluang. Ambil sikap tunggu dan lihat. Berfikiran negatif. Bila tak maju, salahkan orang lain.