Lagi Pesta Mabuk-Mabuk Hanya Di Selangor

Tinggalkan komen

Lagi Pesta Mabuk-Mabuk Hanya Di Selangor

Waah!! Ada lagi rupanya pesta mabuk-mabuk kat Selangor ni rupanya…

Kali ni pesta mabuk beer pulak…

Oh ya, eXception hampir lupa… Ronnie Liu pernah mendakwa bahawa beer bukan minuman keras

Ya ke beer ni bukan minuman keras??

Maknanya beer ni serupa je la dengan air soda dalam tin tu ye?

Yang pastinya pemimpin PAS terutamanya Nasarudin Tantawi akan membutakan mata dan memekakkan telinga…

Pencacai PAS akan membuat tuli…

Bagaimana jika ianya dibuat kat negeri di bawah tadbiran Barisan Nasional…

Sudah tentu ianya akan dicanang sampai ke Israel sana…

Apapun… PAS kini sudah pandai ber TAKEBEER bersama Ronnie Liu…

Sumber:

“Okto Beer Fest” Acara Utama Dalam Kalender Pelancongan Selangor

Oktobeerfest @ Centro Mall

Advertisements

Ronnie dipertahankan Islam dilacurkan.

4 Komen


MB Selangor Khalid Ibrahim menolak gesaan PAS supaya portfolio Ronnie Liu ditukar. Malahan Khalid Ibrahim terus mempertahankan kepala gangster selangor itu dalam mesyuarat Exco selangor yang berlangsung hari ini.

Khalid malah memuji Ronnie sebagai seorang Exco yang kuat bekerja. Dia juga menyatakan kerja keras Exco itu wajar dicontohi oleh Exco yang lain.

Soal cerita Ronnie bertelagah dengan kakitangan kerajaan, kata khalid itu cuma persepsi awam, tiada bukti perkara itu berlaku dan Ronnie juga telah menafikannya.

Menurut sumber, mesyuarat Exco hari ini juga agak panas apabila ada Exco yang menghentak meja kerana tak puas hati dengan keputusan khalid.

PAS pula terus menerus berlakon dan nampak macam dah kerat rotan dengan Ronnie. Nampak je macam real, tapi semua orang tahu ini LAKUNAN belaka.

Ada yang menyatakan tak mungkin Hassan Ali sanggup meletakkan jawatan sebagai Exco kerana ini semua perut lebih penting dari pegangan agama dan idealisme. Gaji dan elaun Exco hampir 20 ribu. Semua Exco berlakun demi perut masing-masing.

Petikan Blog: warisan2057

Sekalung tahniah buat MB Selangor kerana sanggup memlacurkan Islam dengan mempertahankan seorang kafir harbi yang bernama Ronnie Liu. Aku percaya tindakan beliau ini pasti mendapat sambutan hangat dari Blogger Pembela Negara dengan kutukan yang berkontena-kontena… Oleh itu aku juga tak mahu melepaskan peluang untuk MENGUTUK TINDAKAN KHALID IBRAHIM MEMPERTAHANKAN RONNIE LIU. Aku percaya, Khalid sebenarnya dalam keadaan ditelan rasa taik Anwar, diludah pun rasa taik Anwar gak. Nak buang sayang, tak telan rasa kelat masin-masin dan masam. Macam tu lah Khalid. Jika ikuti artikel sebelum ini, sebenarnya Anwar dah berura-ura mahu gantikan Khalid dengan Azmin. Tetapi kedegilan Khalid mengundang kemurkaan Anwar. Oleh itu sebagai meredakan kemurkaan Anwar tu, maka Khalid terpaksa menjual Agama Islam sekaligus menjilat buntut Ronnie Liu sebagai tanda mempertahankan tindakan gila kuasa Ronnie Liu dengan mengarahkan rampasan arak oleh MBSA dipulangkan semula. Maka MBSA seperti anjing yang dimarahi tuan, dengan bercawat ekor dan muka tebal sepuluh inci terpaksa memulangkan balik beer yang dikatakan bukan minuman keras oleh Ronnie (mungkin bagi Ronnie Beer tu macam Coke, Pepsi atau air mineral)… Walaupun yang berkuasa di Selangor ialah Sultan dan kedua ialah pemerintah, tetapi Ronnie punya kuasa melebihi Sultan dan MB sendiri. Takde sorang boleh lawan Ronnie. Jika Sultan Selangor tegur Ronnie, pasti akan dikatakan Sultan Murtad oleh penyokong PR yang jumud dan berlumut otaknya. Malah kereta dinaiki Sultan juga pasti akan dihujani dengan batu-batuan. Malah kereta Sultan juga akan dihalang oleh penjilat jubur Anwar…. Inilah Anwar, siapa pun tak boleh kacau program dia. Hatta Sultan sekalipun dia berani sanggah…

Dr Hassan Ali, kami Blogger Pembela Negara mencabar kamu meletakkan jawatan serta keluarkan PAS dari PR Selangor jika kamu benar-benar seorang Islam!!!

Isu arak: Hassan Ali desak Ronnie Liu ditukar

Tinggalkan komen

TEGAS… Pesuruhjaya PAS Selangor ketika menemui wartawan di pejabatnya di Shah Alam hari ini. PAS mendesak Exco Kerajaan Negeri yang bertanggungjawab terhadap hal ehwal kerajaan tempatan, Ronnie Liu digantikan dengan orang lain ekoran isu ahli politik campur tangan dalam isu rampasan arak oleh Majlis Bandaraya Shah Alam.

SHAH ALAM: PAS Selangor hari ini mendesak kerajaan negeri menukar Exco Kerajaan Tempatan sekarang ekoran campur tangan ahli-ahli politik dalam isu jual arak di negeri itu.

Jawatan Exco kanan itu kini disandang oleh Ronnie Liu dari DAP.

Parti komponen Pakatan Rakyat itu mahu Menteri Besar Selangor sendiri memegang jawatan itu ataupun diberikan kepada mana-mana pemimpin lain.

Pendirian itu diumumkan oleh Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali sebentar tadi.

“PAS Selangor menggesa agar pemegang portfolio Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan dikaji semula atau ditukar berikutan dengan rentetan beberapa peristiwa sebelum ini.

“PAS rasakan bahawa pemegang yang sekarang ini ada sedikit masalah, insiden terdahulu timbul sedikit permasalahan,” katanya.

Hasan yang juga Exco Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri Selangor berkata, beliau belum memaklumkan pendirian PAS itu kepada Menteri Besar dan Ronnie Liu sendiri.

“Perkara ini akan dibangkitkan dalam mesyuarat Majlis Kerajaan Negeri esok… Exco PAS akan bawa isu ini,” katanya.

Dalam pada itu menurut Hasan, PAS Selangor mendesak kerajaan negeri supaya serius membanteras penjualan arak di kawasan masyarakat yang majoriti penduduknya beragama Islam.

Katanya, kerajaan negeri perlu segera mengeluarkan garis panduan yang seragam bersesuaian dengan Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 untuk diguna pakai di seluruh negeri supaya kontroversi berkaitan isu arak tidak berulang sehingga meresahkan masyarakat Islam.

Bagaimanapun menurut beliau, langkah sedemikian tidak membabitkan hak masyarakat bukan Islam di negeri ini.

“PAS Selangor tidak pernah menuntut agar arak diharamkan dijual atau diminum di kalangan masyarakat bukan Islam.

“Inisiatif yang diambil adalah untuk membebaskan umat Islam Selangor dari pengaruh dan budaya arak yang haram hukumnya di sisi Islam dan bukan untuk mengganggu-gugat hak masyarakat bukan Islam.

Oleh itu jelasnya, PAS Selangor kesal apabila inisiatif untuk mengawal pengurusan penjualan dan aktiviti minum arak di kalangan masyarakat Islam telah dicampuri oleh pihak-pihak tertentu.

Keputusan terhadap gesaan tersebut menurut Hasan dicapai dalam mesyuarat Dewan Harian PAS Selangor kelmarin.

Minggu lalu, Ronnie Liu mengarahkan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) supaya memulangkan bir yang dirampas di sebuah kedai serbaneka dekat sini.

Kata beliau, ia perlu dipulangkan semula kerana salah faham.

Perkara itu juga telah dikecam oleh Umno Selangor.

Rampasan oleh Jabatan Perlesenan dan Penguatkuasaan MBSA itu dibuat selepas menerima aduan daripada penduduk setempat sejak beberapa bulan lalu yang tidak berpuas hati kerana mendakwa premis berkenaan menjual minuman keras kepada umat Islam.

Bagi memastikan enakmen berhubung arak tersebut dapat dilaksanakan dengan sebaik mungkin, PAS Selangor juga akan mengeluarkan satu deraf peraturan kecil mengenai penggunaan arak di kalangan masyarakat Islam untuk dikuatkuasa diperingkat pihak berkuasa tempatan (PBT).

“Deraf berkenaan bukan satu undang-undang baru, sebaliknya hanya sebagai peraturan yang boleh digunakan oleh kesemua 12 PBT yang ada di Selangor.

“Sekarang ini hanya Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) yang boleh ambil tindakan, jadi sekarang ini kita nak bagi kuasa itu kepada penguatkuasa PBT juga,” katanya.

Sumber: http://www.mstar.com.my

Nampaknya Hasan Ali dah keluar dari gua hantu, tempat pertapaannya. Setelah sekian lama bertapa, barulah dia keluar dan mengeluarkan kenyataan ini. Di harap apa yang dinyatakan oleh PAS Selangor biarlah serius. Bukanlah sekadar melepaskan batuk ditangga. Ataupun bila disergah oleh Ronnie Liu dan ahli kongsi gelapnya, PAS Selangor terus jadi bisu… Apapun tahniah kepada Hasan Ali, kerana anda berjaya. Tapi nanti dulu, kejayaan anda pasti lebih besar jika 2 kilang arak di Selangor anda tutup.

MBSA akhirnya tunduk kepada kehendak Ronnie…

Tinggalkan komen

Hairan, rampasan MBSA dipulang

SHAH ALAM – Menghairankan apabila tidak sampai tempoh 24 jam Bahagian Pelesenan dan Penguatkuasaan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) merampas 70 tin termasuk botol minuman beralkohol dari sebuah kedai serbaneka di Jalan Liku D 8/D, Seksyen 8 dekat sini, Rabu lalu, namun pihak terbabit memulangkan barangan tersebut petang kelmarin.

Difahamkan, dalam serbuan kira-kira jam 4.30 petang itu, dua pegawai MBSA merampas kesemua minuman beralkohol setelah menerima aduan daripada penduduk setempat sejak beberapa bulan yang lalu bahawa premis tersebut menjual minuman haram itu kepada pembeli beragama Islam.

Rentetan aduan itu, MBSA melakukan serbuan dan merampas sebilangan minuman beralkohol pelbagai jenama yang dipercayai mengandungi lebih lima peratus kandungan alkohol.

Berdasarkan keputusan Mesyuarat Majlis kali keempat 2009, Majlis telah memutuskan satu dasar mengenai aktiviti penjualan minuman keras di bawah kadar lima peratus kandungan alkoholnya di premis kedai serbaneka, pasar mini dan kedai runcit di seluruh kawasan pentadbiran MBSA.

Dasar tersebut adalah larangan menjual minuman keras di kawasan pentadbiran Majlis dari Seksyen 1 hingga Seksyen 24 dan di kawasan majoriti penduduknya beragama Islam.

Penguatkuasaan ke atas penjualan minuman keras di premis kedai serbaneka, pasar mini dan kedai runcit dikuatkuasakan pada 1 Jun lalu.

Timbul tanda tanya di sini apabila anggota MBSA memulangkan semula minuman beralkohol itu kira-kira jam 4 petang kelmarin iaitu tidak sampai tempoh 24 jam barangan itu dirampas.

Kedai serbaneka tersebut difahamkan telah diberi notis pemberitahuan dan larangan kepada premis terbabit sebanyak dua kali iaitu pada Mei dan Julai lalu termasuk 42 cawangan lain premis itu di seluruh kawasan pentadbiran MBSA.

Sementara itu, Datuk Bandar Shah Alam, Mazalan Md Noor berkata, beliau mengesahkan rampasan minuman beralkohol dan penyerahan semula bara-ngan itu kepada pihak terbabit.

“Dasar majlis yang telah diputuskan tidak akan ada pembaharuan namun kita akan memberhentikan seketika operasi itu sehingga mendapat arahan daripada Kerajaan Negeri,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Tinjauan Sinar harian di kedai serbaneka, pasar mini dan kedai runcit di Seksyen 18, 19, 20 dan 24 mendapati masih terdapat beberapa premis menjual minuman beralkohol walhal kesemua peniaga telah dimaklumkan berhubung keputusan dasar majlis yang melarang penjualan minuman beralkohol.

Sumber: Sinar Harian
http://www.sinarharian.com.my/selangor/content/story3007149.asp

Ronnie Liu Arah MBSA Pulangkan Rampasan Arak?

Tindakan Exco kerajaan negeri, Ronnie Liu mengarahkan anggota penguat kuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) memulangkan semula minuman keras yang dirampas daripada sebuah kedai serbaneka di sini kelmarin akan dibincangkan dalam Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri minggu depan.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, pihaknya akan menyiasat kejadian itu dan mendapatkan penjelasan daripada Ronnie yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri tentang apa yang sebenarnya berlaku.

“Saya akan menyiasat perkara ini dan mendapatkan penjelasan daripada Exco terbabit,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Falak Selangor 2009 di Auditorium Sirim di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Ronnie yang mengarahkan anggota penguat kuasa MBSA memulangkan semula minuman keras yang dirampas daripada sebuah kedai serbaneka di Seksyen 8 di sini kelmarin.

Mengulas isu penjualan minuman keras di bandar raya ini yang menimbulkan perbezaan pendapat antara wakil rakyat Pas dan DAP, Khalid berkata, minuman keras masih boleh dijual di premis di bandar raya ini tetapi perlu mempunyai lesen dan dibuat secara tertutup.

Bagaimanapun ujar beliau, kerajaan negeri masih dalam proses untuk menentukan garis panduan supaya penjualan minuman keras dibuat secara tertib dan berhemah bagi mengelak kesan sampingan khususnya kepada orang Islam.

Jelasnya, asas kepada peraturan yang masih dalam kajian itu ialah orang Islam diharamkan membeli dan menjual arak dan penjualan minuman keras kepada bukan Islam pula perlu dibuat secara tertib.

“Kita baru mengadakan perjumpaan dengan operator dan pengendali premis yang beroperasi di sini kira-kira dua bulan lalu. Kita jangka dalam tempoh tiga dan empat bulan akan datang baru kita boleh buat keputusan.

“Kita perlu melihat dan faham apa peraturan yang dibuat di negeri lain termasuk yang dipraktikkan di Kuala Lumpur,” jelasnya.

Sebelum ini, beberapa wakil rakyat Pas dan DAP berbeza pendapat mengenai peraturan penjualan minuman keras di bandar raya ini berikutan Pas mahu kerajaan negeri mengharamkan penjualan minuman keras di kawasan yang majoriti penduduk beragama Islam.

Bagaimanapun cadangan itu mendapat bantahan keras wakil rakyat DAP dengan alasan peraturan itu tidak adil bagi orang bukan Islam.

Tindakan Ronnie jelas tidak menghormati MBSA. Malah undang-undang dibuat oleh Kerajaan Selangor sendiri juga tak dipatuhi. Inilah jika Khalid Gagap jadi Pak Turut aje. Akhirnya Kerajaan Selangor ditimpa masalah tanpa henti, akibat samseng tua sorang ni… Khalid Gagap, elok nko berhentilah jadi MB, biar je Ronnie jadi MB Selangor…

Ronnie kata bir bukan minuman keras, habis apa? Air mineral?

Tinggalkan komen


Nampaknya Ronnie Liu cuba menipu umat Islam Selangor, khususnya seluruh Malaysia. Ronnie mengatakan bir bukan minuman keras. Oh adakah beliau hendak mengatakan bahawa bir itu air mineral atau minuman ringan seperti 7Up? Pepsi? Coca-Cola?

Mr Ronnie, kita umat Islam satu Malaysia nak bagitau sama lu, kita orang bukan BODO!! Wei apek tua… Lu jangan la cuba mau tipu kita orang… Kita orang bukan BODO mcm lu sangka… Yang BODO ialah Hassan Ali, kerana buat pekak, buat tuli dan buat bisu…

Mr Ronnie, penduduk beragama Islam di Shah Alam mahu lu mintak maaf… Lu sudah permainkan agama kitaorang…