Sekitar Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri Kementerian Dalam Negeri

Tinggalkan komen

Sekitar Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri Kementerian Dalam Negeri

Petang tadi eXception berkesempatan untuk singgah ke Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri Kementerian Dalam Negeri di Presint 2, Putrajaya. Walaupun cuaca petang itu agak panas, tetapi tetamu yang datang tetap ramai. Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein telah bertindak selaku tuan rumah Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri.

Antara menu yang dihidangkan termasuklah nasi beriyani, nasi tomato, kambing golek, ayam panggang, laksa dan bermacam-macam lagi hidangan. Tetamu yang datang tidak putus-putus, memandangkan lokasi majlis berhampiran dengan jabatan kerajaan. Berikut adalah antara gambar-gambar sekitar majlis tersebut.

Oh ya… Korang masih ingatkah dengan wartawan bermuka toya ni?? Ni le wartawan MBIKINI yang pernah kena halau semasa Konvensyen Media Sosial di Kuala Lumpur hari tu… Tu tak lain nak memutar belit berita berkenaan majlis ini… MBIKINI… Memang terkenal dengan berita yang diputar belitkan…

Yang ni pulak… Antara muka yang boleh dikatakan LEGEND yang turut sama menghadiri majlis ini… Jauh no dia mai… Akhirnya dapat jumpa face to face dengan LEGEND ni… Ha ha ha ha ha ha… Korang kenal tak??

Ha ha ha ha ha… Apapun, terima kasih kepada Kementerian Dalam Negeri khususnya Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, kerana mengadakan majlis sebegini… Alhamdulillah… Kenyang… Jimat budget makan tengahari… He he he he he… Terima kasih gak kepada adik eXception, yang turut bertugas dalam majlis ini kerana sudi menjemput eXception… He he he he he… Cuma terkilan tak sempat makan kambing golek… Hu hu hu hu hu… Kempunan eXception…

Nota: eXception tak sempat menanti ketibaan Datuk Seri Hj Najib, disebabkan kesuntukan masa…

Advertisements

Apakah Itu Sentimen Perkauman

Tinggalkan komen

Racism For Dummies

Apakah itu sentimen perkauman?
Perkauman bermaksud sebarang kenyataan yang menyebelahi, menyokong dan mempertahankan bangsa melayu.

Adakah sebarang kenyataan mempertahankan hak kaum selain melayu boleh diistilahkan perkauman?
Tidak. Kerana mereke mempertahankan hak mereka.

Tentu korang panas bila baca kenyataan di atas. Ianya bukan kenyataan sesiapa, cuma soalan sindiran aku tujukan pada kaum yang tak sedar diri.

Aku cukup jelek dan menyambah dengan Kementerian Dalam Negeri seolah bertindak macam pondan serta memilih bulu. Sudahlah isu Cikgu Siti Insyah belum reda. Malah Namewee pula dilepaskan tanpa sebarang pendakwaan. Ditambah lagi dengan kenyataan kononnya BTN memberi ceramah perkauman. Hanya semata-mata BTN memberi ceramah mengenai nasib bangsa melayu pun dikatakan perkauman? Lainlah jika BTN menghina dan mengutuk kaum lain.

Aku tak faham dengan tindakan Hishamuddin ni. Apabila timbul isu perkauman yang dilaporkan oleh kaum lain, segera disiasat. Jika bangsa melayu melaporkan penghinaan yang dilemparkan oleh Namewee kepada bangsa melayu, dibuat senyap dan tak endah….

Apapun, tahniahlah kepada KDN kerana berjaya memperlekehkan bangsa melayu dan membiarkan anak babi bernama Namewee dilepas liar bebas….

Panas: Lagi Anak Babi Hina Islam!!

3 Komen

Anak Babi Samakan Laungan Azan Subuh Dengan Lolongan Tarzan

Gambar di atas adalah gambar seekor anak babi yang bernama Nicolas Lau yang menghina seruan azan subuh dan menyamakannya dengan lolongan tarzan. Lihatlah kenyataan lahanat ni di bawah… (Sila Klik Untuk Besarkan)

Perkara ini dibincangkan di dalam ruang perbincangan group Kami Mahu Namewee Di Kenakan Hukuman Berat. Bukankah ini membuktikan cina racist? Anak lahanat ni merupakan follower page Namewee, seorang lagi anak babi yang gemok gedempol, di dalam Facebook.

Mari ramai-ramai kita serang anak lahanat bernama Nicolas Lau ini dengan menghantar mesej kutukan ke akaun Facebook anak babi lahanat ini di sini: Nicolas Lau

Kepada Menteri yang berkenaan, teruskan duduk goyang kaki, kerana sememangnya nko seorang MENTERI PONDAN dan BAPUK… Ini sudah melampau batas kerana menghina Islam… Sampai bila nko terus menyepi?!

Nota: Mungkin ada yang tak senang dan marah apabila aku gelarkan Namewee, Katy Lim Li Lian dan Nicolas Lau ini sebagai ‘babi’, tetapi ianya ada maksud tersirat… Sememangnya babi adalah antara haiwan yang HARAM disentuh oleh orang Islam… Malah orang melayu yang beragama Islam juga takkan menyentuh binatang ini. Maka ketiga-tiga babi ini juga ‘tak boleh’ langsung disentuh langsung oleh kerajaan hatta KDN…

Katy Lim Li Lian, Anak Babi Hina Allah…

9 Komen

Katy Lim Li Lian… Mana Lu Mau Lari!!?

Di sini aku siarkan kenyataan amoi lahanat dari keturunan spesis babi tonyok yang terang-terangan menghina Allah…

Nampaknya anak babi ni dah ketar lutut bila ramai yang sudah membuat laporan Polis terhadapnya… Itulah, kata pepatah kerana mulut badan binasa… Kini aku berjaya jugak trace profil Facebook menatang haram jadah ni… Ni profil Facebook dia: Katy Lim Li Lian. Tapi dia dah delete akaun FB dia, lahanat sungguh…

Kepada Menteri yang berkenaan, harap keris yang dihunus sahaja panjang… Tapi telor pendek… Bacul dan pengecut… Jika Aduka Taruna dan Hassan Skodeng cepat jer tindakan diambil, mentanglah mereka tu melayu… Jika masih tiada tindakan dari Menteri yang berkenaan, kami blogger-blogger seangkatan akan mendesak nko RESIGN!! Kami akan membuat surat kepada Datuk Seri Najib dan meminta Datuk Seri Najib melantik menteri baru untuk menerajui Kementerian yang sepatutnya bertindak tegas, tetapi bertindak macam PONDAN!!

Makin ramai tidak mahu ISA dimansuh

Tinggalkan komen


Desakan untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) semakin jauh merosot dalam undian di laman web berita Keselamatan Dalam Negeri (KDN) – tinggal lagi 57 peratus daripada 92 peratus.

Jumlah responden yang menjawab soalan “Apa yang anda mahu dari ISA?” bagaimanapun meningkat mendadak kepada 22,722 daripada 522 responden dalam semakan awal Malaysiakini, Khamis lalu.

Sebanyak 481 responden atau 92 peratus mahu akta kontroversi itu dihapuskan minggu lalu, hampir 24 jam selepas undian itu dimuat naik di portal berita rasmi kementerian berkenaan.

Hari ini tinggal 57 peratus atau 12,993 responden mahu ia dimansuhkan, selebihnya ingin ia disemak seperti janji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Sementara tanggapan pengunjung gerbang berita rasmi KDN juga berubah, setakat semakan jam 2.50 petang ini – 51 peratus atau 12,206 daripada 24,127 responden menyifatkan akta itu “zalim”.

Minggu lalu, 597 responden atau 88 peratus menganggapnya sedemikian.

Sumber: Malaysiakini

Nampaknya rakyat Malaysia sudah berfikiran matang dan rasional. Mereka mula menerima ISA sbg satu langkah pencegahan awal dari anasir pengganas serta komunis. Mereka yang tidak suka ISA ialah mereka yang buta hati. Akal mereka penuh dengan perkara negatif mengenai ISA. Hanya orang yang buat salah sahaja takut dengan ISA.

Jom berikan undi anda di: Portal Berita iKDN