Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Ulasan Dimatikan pada Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Inilah persoalan yang ingin eXception kemukakan pada MB Selangor…

Siapa lagi jika tidak Khalid Ibrahim atau nama manjanya Khalid Gagap…

Ini berkenaan kes pendakwaan di bawah BAFIA terhadap Rafizi Ramli…

Siapa Rafizi Ramli?? Dialah anak lembu emas peliharaan Anwar…

Yang menghairankan eXception mengapa perlu mengeluarkan wang rakyat untuk membiayai kos guamannya?

Mana pergi peguam-peguam handalan Pakatan Rakyat??

Mana pergi Karpal Singh??

Mana pergi Gobind Sigh??

Mana pergi Jagdeep Sigh??

Mengapakah mereka bertiga ini tidak bertindak secara sukarela menjadi peguam bela Rafizi??

Bukankah ketiga-tiga anak beranak ini merupakan seorang peguam??

Bukankah ketiga-tiga anak beranak ini merupakan pemimpin dalam Pakatan Rakyat??

Bukankah mereka betiga boleh menawarkan khidmat guaman percuma kepada Rafizi??

Mengapa?? Mengapa?? Mengapa?? Mengapa??

Advertisements

Rahsia Mengapa Rafizi Meletakkan Jawatan…

Tinggalkan komen

Teka-Teki Disebalik Perletakan Jawatan Rafizi Ramli

eXception sudah dapat meneka teka-teki disebalik perletakan jawatan Rafizi sebagai CEO Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor…

Inilah jawapan dia…

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Sebabnya… Dia dah berangan dalam kepala hotak dia yang berjambul tu… Untuk menjadi calon pilihanraya… Menjadi syarat dalam menjadi calon pilihanraya… Seseorang itu tidak memegang sebarang jawatan berkepentingan serta jawatan yang membawa keuntungan…


Dalam sistem pilihan raya di Malaysia, calon yang bertanding boleh mewakili sesuatu parti atau bertanding sebagai calon bebas. Seseorang itu layak menjadi calon dalam mana-mana pilihan raya jika memenuhi syarat berikut:-

warganegara Malaysia dan bermastautin di negara ini;
berumur tidak kurang daripada 21 tahun pada hari penamaan calon; dan
tinggal di Negeri di mana dia akan bertanding.

Seseorang calon hilang kelayakan jika dia:-

telah didapati atau diisytiharkan tidak siuman; atau
didapati seorang bankrap; atau
memegang jawatan berkepentingan ‘office of profit’;
atau gagal mengemukakan laporan perbelanjaan pilihan raya;
atau telah didapati bersalah oleh mahkamah di Malaysia dan dijatuhi hukuman penjara untuk tempoh tidak kurang dari 1 tahun atau denda tidak kurang dari RM2000 dan belum mendapat pengampunan;
atau telah memperoleh kewarganegaraan asing.

-Wikipedia

Najib Tertekan… Tapi Rafizi Pula Letak Jawatan…

Tinggalkan komen

Harakah Laporkan Najib Tertekan… Tapi Mengapa Rafizi Pula Yang Letak Jawatan??

Kah kah kah kah… eXception nak gelak bila baca Harakah ni… Banyak berita lebih kepada SYOK SENDIRI…

Takde langsung berita yang bermaklumat macam Utusan Malaysia… Sebagai contoh berita-berita jenayah dalam dan luar negara… Berita sukan…

Tapi yang artikel bawah ni laaaaagi kelakar… Apa pasal plak Najib yang tertekan??

Sedangkan yang meletakkan jawatan ialah RAFIZI RAMLI….

Ha ha ha ha ha ha ha….

eXception malas betul la nak ulas pasal keengganan Najib berdebat dengan Nuar…

Sebab Nuar sendiri enggan berdebat dengan Tun Dr M…

Satu lagi… Nuar kena cermin diri sendiri dulu…

Hang tu siapa nak debat dengan Najib??

Hang cuma KETUA PUNAISIHAT PARTI SAHAJA!!

BUKAN PRESIDEN!! Ha ha ha ha ha ha ha ha!!

Najib ada kerja lain… Kerja Najib adalah untuk membantu rakyat…

Beliau takkan layan macai macam Anwar ni…

Kerajaan Selangor Korban Lembu Elak Penyakit Merebak

2 Komen

Seekor Lembu Dikorbankan Bagi Mengelak Penyakit Lembu Gila Merebak

Al-kisahnya di Negeri Selangor Darul Ehsan, seekor lembu terpaksa dikorbankan oleh kerana dijangkiti penyakit lembu gila yang boleh merebak kepada lembu-lembu lain… Perkara ini telah dipersetujui oleh lembu-lembu lain di dalam kandang Pak Karim Rambu atau lebih dikenali sebagai PKR…

Kasihan lembu ini… Demi menyelamatkan lembu-lembu lain dari berjangkit, maka lembu bernama Rafizi Ramli ini terpaksa menjadi korban… Dikhabarkan sebelum ini lembu ini kerap mengemboh tak kira siang atau malam… Tak tahu apa yang dibisingkannya… Macam lembu nampak hantu sahaja kelakuan anehnya… Setelah disiasat, maka dipastikan bahawa lembu ini telah dijangkiti penyakit LEMBU GILA…

Moooo….!! Mooooooo….!! Moooooooooooooo….!!

Dengarlah buat kali terakhir bunyi lembu gila ini wahai lembu-lembu dalam kandang Pak Karim Rambu (PKR) sekelian… Sampai masa… korang juga akan disembelih akhirnya nanti…

Isu NFC: Rafizi Ramli Minta Maaf Kepada NFCorp?

Tinggalkan komen

Rafizi Ramli Minta Maaf Kepada NFCorp?

PETALING JAYA: PKR, the main party to unearth allegations against National Feedot Corporation (NFCorp), has publically apologised over the mistake in its latest allegation.

Yesterday, PKR strategic director Rafizi Ramli said that the private company owned and operated by the family of Women, Family and Community Development Minister Shahrizat Abdul Jalil, was opening a supermarket in a luxury mall complex in Singapore through one of its subsidiary companies, Farmhouse Supermarkets Pte Ltd.

He said that 28 units on the second floor (Units 08 to 35) have been rented out in The Vista Star, near the Buona Vista area of the island. However, today developers of the mall, CapitaMall, denied any links to Farmhouse.

Meanwhile, CapitaMall also said that Farmhouse Supermarket is not operating the supermarket at The Star Vista.

Clarifying the error, Rafizi said today that Farmhouse was operating in Rochester Mall instead, which is located next to The Vista Star.

“Farmhouse Supermarkets is renting units (02-08 and 02-35) in shopping complexes, developed with luxury condominiums at the address 35, Rochester Drive, Singapore,” he said, adding that the project was developed by UE One-North Developments Pte Ltd.

Rafizi also included a link to the official website of Rochester Mall which listed Farmhouse as one of its tenants. (http://www.rochestermall.com.sg/#02-08to35)

Yesterday, Rafizi also deduced that the monthly rental for the 28 units (3,000 square metres) would be about RM2.2 million. Today, he stood by this estimation as the mall was next to The Vista Star.

Rafizi, who issued the public apology to CapitaMall and NFCorp, said that although a factual error had occurred, it did not make allegations revealed ysterday any less true.

He added that questions still remain as Sharizat’s husband and NFC chairman, Mohamad Salleh Ismail, reportedly said that the company will not address Rafizi’s allegations one-by-one but rather will choose a time to address the public.

“His statement to The Malay Mail (published today) does not deny the existence of this luxury supermarket, but still defended their right to engage in any business they see fit,” he said.

“I apologise publicly to CapitalMall and NFC on factual errors that occurred; however, it does not eliminate the many questions that arise on NFCorp’s involvement in the operations of luxury supermarkets in Singapore,” Rafizi added.

Sumber: Wrong mall: PKR says sorry to NFCorp

Nota: Sori… Tak boleh translate guna Google Translate sebab banyak ayat lari… fenin… fenin…


Ha ha ha ha ha apsal hang mintak maaf?? Kata pandai sangat… Tu la pasal hang memandai-mandai… Sebenarnya hang ni pandir bukan pandai… Adakah dengan meminta maaf boleh lepas dari kena saman?? No way man!! Sendiri buat sendiri tanggung laa…

Jadi… Rafizi Ramli… Hang tengah terkincit ke sekarang?? Tu la… Buat lagi fitnah… Tak baik tau… Nanti mak marah…

Ha ha ha ha ha ha ha…