Ketua Pemuda PAS Buat Lawak Sengal

Tinggalkan komen

Ketua Pemuda PAS Buat Lawak Sengal

Aduhai… Nak kata bebal… Mungkin juga bangang… Tiada kata yang lebih manis hendak eXception gambarkan terhadap kebebalan dan kesengalan Ketua Pemuda PAS ni…

Macam ni ke cara nak isytihar harta?? Kah kah kah kah kah!! Macam tak serius… Atau ada sesuatu yang disembunyikan serta ditakutkannya dengan mengisytihar harta pada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia…

Tapi percaya atau tidak itulah pemimpin PAS… Kokok berderai-derai… Ekor bergelumang denga taik… Dok canang UMNO rasuah… Pemimpin UMNO kumpul harta… At least kalangan pemimpin UMNO dah bersedia untuk isytihar harta dengan SPRM…

Don’t show your stupidity la PAS Youth Leader…

Advertisements

Pengajaran Kes Khir Toyo Untuk Tatapan Semua

5 Komen

Pengajaran Dari Kes Khir Toyo

Khir Toyo dijatuhkan hukuman penjara 1 tahun oleh mahkamah siang tadi atas kesalahan rasuah. Marilah sama-sama kita ambil iktibar dari kes Khir Toyo agar tidak terjadi pisang berbuah dua kali…

Pengajaran pertama ialah jika hendak membeli rumah, jangan beli rumah besar-besar, kalau boleh biar sekecil-kecil reban ayam, orang takkan pertikai…

Kedua ialah, jangan tawar menawar dengan pemaju ketika membeli rumah hatta harga rumah diletakkan oleh pemaju dengan harga tidak munasabah dan munasarawak harganya hingga cecah billion ringgit…


Ketiga pula, sekiranya korang merupakan Menteri di dalam parti UMNO adalah HARAM bagi korang memiliki mana-mana banglo atau rumah agam… Cukup sekadar rumah teres atau rumah setinggan… Sebab ianya akan jadi isu… Melainkan jika anda di dalam parti PAS, PKR atau DAP… SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan jadikan isu benda ni…

Keempat pula… Jangan beli kereta mewah, cukup sekadar membeli Proton Saga FLX sahaja… Sebabnya seperti di atas… Selagi korang bukan menjadi Menteri di bawah UMNO, SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan jadikan isu benda ni… MB PAS nak pakai kereta mewah takdehal… SPRM takkan siasat… Sebab SPRM hanya akan siasat Menteri UMNO sahaja… MB Kelantan nak pakai kereta mewah atau ditaja menunaikan haji, SPRM takkan siasat… Selagi korang bukan berada di dalam UMNO SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan meroyan…

Apapun, Khir Toyo akan setia menanti Anwar dari dalam penjara… Semoga Khir dapat menjadi teman Anwar di dalam penjara nanti…

Apapun pesan eXception kepada SPRM… Jangan pilih bulu bila menyiasat… Apa cerita kes tajaan haji Nik Aziz? Apa cerita kes Bazar Tok Guru? Apa cerita kes air karat Kelantan? Apa cerita kes projek Ladang Rakyat? Apa cerita kes curi pasir di Selangor? Apa cerita kes YBK? Takkan dah kenyang kot?? Sampai buat-buat tak perasan… Sampai buat-buat lupa… Sampai buat-buat buta??

Dr. Xavier Jayakumar Kerugian RM 70,000

Tinggalkan komen

Rumah dipecah masuk, Exco Selangor rugi RM70,000

KLANG 8 Nov. – Seorang exco kerajaan negeri Selangor kerugian lebih RM70,000 selain hilang sebuah peti besi yang mengandungi barangan berharga, selepas rumahnya di Taman Klang Jaya di sini dimasuki pencuri, tengah hari tadi.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr. A. Xavier Jayakumar berkata beliau percaya kejadian itu berlaku antara 12.30 tengah hari dan 3.30 petang, ketika semua anggota keluarganya tidak berada di rumah.

“Kejadian disedari oleh anak lelaki saya, Dev Arul yang pulang dari sekolah kira-kira pukul 3.30 petang, apabila melihat keadaan empat bilik yang berselerak dengan semua laci meja terbuka dan peti besi hilang.

“Beliau kemudian menghubungi isteri yang memaklumkan kejadian ini kepada saya,” katanya ketika ditemui hari ini.

Xavier yang bergegas pulang dari persidangan Dewan Undangan Negeri berkata, kejadian itu merupakan yang pertama sejak 21 tahun menetap di kawasan tersebut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Klang ACP Mohamad Mat Yusop ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian tersebut.

“Siasatan lanjut sedang dijalankan dari pelbagai sudut bagi mengenal pasti suspek dalam kejadian itu,” katanya. – Bernama


Hairan bin ajaib… Seorang Exco boleh simpan RM 70 ribu di dalam rumahnya. Kenapa duit tersebut tidak disimpan di dalam bank? Adakah duit RM 70 ribu itu hasil dari rompakan wang rakyat Selangor yang dilakukan dengan cara terhormat?

Adakah wang tersebut telah diisytiharkan? RM 70 ribu bukan sedikit, banyak… Wajarkah seorang Exco mempunyai wang sebanyak itu? Dari mana datangnya wang itu?

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) WAJIB menyiasat perkara ini. SPRM perlu siasat mana datangnya wang tersebut. Adakah pendapatan seorang Exco boleh mencecah RM 70 ribu?? Adakah Dr Xavier sudah mengisytiharkan wang tersebut?

Andaikata perkara ini terjadi pada Exco BN, sudah pasti kalangan totok PR mengatakan duit hasil rasuah, duit hasil rompakan wang rakyat… Sekarang ini berlaku pada Exco Pakatan Rakyat… Dari sumber manakah datangnya duit tersebut? Turun dari langitkah? Harta karunkah?

Apabila PKR menyuarakan tentang ketidakadilan, apakah keadilan terhadap Saiful harus dinafikan?

17 Komen

Sebat Kartika hampiri syariah: PKR

Polemik yang melanda negara mengenai isu hukuman sebat ke atas Kartika Sari Dewi Shukarno yang sedang hebat diperkatakan sekarang ini menampakkan dengan jelas kekeliruan banyak pihak – orang Islam dan bukan Islam – mengenai prinsip keadilan Islam dalam melaksanakan syariah.

Isu ini hendaklah dilihat dalam satu perspektif yang tepat dan holistik. PKR berpandangan bahawa ia bukan berpunca dari keraguan kepada keadilan syariah Islam, tetapi ia lebih disebabkan oleh lunturnya kepercayaan ke atas integriti sistem pentadbiran dan pelaksanaan syariah itu sendiri.

Sebagaimana integriti sistem kehakiman negara yang terhakis lantaran pelbagai gejala skandal, maka perkara yang hampir sama jugalah terjadi kepada pelaksanaan hukum syariah kita.

Jelasnya, ia telah dicemari oleh pengaruh sistem politik negara masakini yang dibarahi dengan pelbagai penyelewengan dan gejala rasuah.

Maka akibatnya, kita melihat pelbagai ketempangan dan ketidakadilan berlaku dalam pelaksanaan hukum Islam di negara ini.

Banyak kes yang melibatkan golongan atasan dan berpengaruh tidak diadili dengan seadilnya dan akhirnya mereka dibebaskan daripada sebarang tindakan undang-undang syariah.

Memadailah kami memberikan dua contoh berikut:

Mufti Selangor yang dipecat lantaran mempertahankan tindakan undang-undang syariah yang dilaksanakan di negeri tersebut.
Kegagalan pihak berkuasa agama Wilayah Persekutuan bertindak segera menyiasat aduan fitnah liwat yang dilemparkan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Amat ketara, agensi pelaksana hukum syariah tidak mampu melaksanakan keadilan kerana tekanan dari parti yang memerintah. Akibatknya, mereka dilihat gagal menangani pelbagai isu secara tuntas, menyeluruh dan seadilnya tanpa mengira status dan gender.

Hasilnya, kredibiliti agensi-agensi ini akan sentiasa dipandang rendah dan tidak meyakinkan rakyat.

Fenomena yang sama sedang dialami dalam kes jenayah arak. Ia hanya melibatkan hukuman terhadap orang awam yang lemah, rakyat yang miskin dan kaum wanita.

Pihak berkuasa dilihat gagal untuk bertindak dan menghukum para usahawan, tokoh politik dan pemimpin yang berada di belakang industri arak ini.

Dalam kes Kartika Dewi, PKR berpandangan bahawa dalam keadaan para ulama sendiri berbeza pendapat tentang jenis hukuman dan bilangan sebatan, hukuman yang dijatuhkan (terhadap wanita ini) “mendekati” hukuman Islam.

Namun begitu, sikap Kartika yang mengakui dan menyesali kesalahannya, serta tidak membantah hukuman yang dikenakan amatlah dipuji.

Ia menampakkan, sebahagian daripada matlamat pelaksanaan hukuman syariah telah tercapai maksudnya.

Kita juga berpandangan bahawa Kartika berhak mengemukakan rayuan untuk diringankan hukuman ke atas dirinya dan pihak bertanggungjawab wajib mempertimbangkan rayuannya itu.

Sehubungan hal di atas, semua pihak perlu mengambil iktibar daripada sepotong ayat al-Qur’an yang bermaksud:

“Lelaki yang mencuri dan perempuan yang mencuri, potonglah tangan keduanya sebagai pembalasan bagi apa yang mereka kerjakan dan sebagai siksaan daripada Allah. Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. Maka barangsiapa yang bertaubat sesudah melaksanakan kejahatan itu dan memperbaiki diri, maka sesungguhnya Allah menerima taubatnya. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (Al Ma’idah: 38-39)

Sebagai jalan keluar, dalam usaha ke arah mengakhiri permasalahan di atas untuk jangka pendek PKR ingin mencadangkan langkah-langkah berikut:

– Kartika Dewi perlu diberi peluang untuk membuat rayuan untuk diringankan hukuman ke atas dirinya.
– Semua pihak berkuasa termasuk pemimpin-pemimpin politik hendaklah memberi kebebasan kepada autoriti perlaksanaan syariah bagi melaksanakan tugas mereka secara professional.
– Mengiktiraf hakikat kuasa mentadbir hukum syariah adalah milik seutuhnya umat Islam.

Untuk jangka panjang, agensi pelaksana hukum syariah hendaklah diperkasakan melalui:

– Program-program tarbiyyah mendidik masyarakat Islam supaya mengelakkan diri dan meminum arak hendaklah dilancarkan secara besar-besaran oleh semua pihak –agensi kerajaan, swasta dan pertubuhan-pertubuhan NGO.
– Latihan-latihan yang lebih professional dalam pelbagai bentuk berkaitan.
– Usaha-usaha penyelarasan dan penyeragaman hukuman syariah segera dilakukan diseluruh negara.
– Rakyat perlu mempastikan wujudnya barisan kepimpinan negara yang berilmu pengetahuan dalam hal-hal keagamaan dan berintegriti.
– Selagi sistem politik negara gagal dirobah dan direformasikan, maka selagi itulah perjalanan mahkamah syariah kita tidak akan dapat berjalan dengan seadilnya. Kegagalan melaksanakan Islam secara adil akan menjadikan Islam terus dipandang lemah oleh orang bukan Islam dan di mata masyarakat antarabangsa.

Artikel ini kenyataan Dr Muhammad Nur Manuty, bekas presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), kini pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama PKR
-Malaysiakini

Dr Muhammad Nur Manuty, diharap anda dapat menasihatkan kepada Anwar Bin Ibrahim alias Al-Juburi alias Wal-Liwati alias Pengkhianat Negara. Apakah bentuk keadilan yang Anwar Ibrahim tegakkan sekarang? Di sini aku senaraikan prinsip keadilan yang Anwar agung-agungkan sekarang.

1) Mengelak tuduhan liwat dari Saiful dengan cuba menggugurkan kes
2) Memuji-muji mahkamah, SPR dan SPRM jika menyebelahi pihak mereka, tetapi mengutuk dan mencaci jika tidak memihak.
3) Memuji-muji Raja-Raja Melayu jika menyebelahi kepentingan mereka, tetapi mengutuk serta mencaci jika sebaliknya.
4) Memuji-muji Ulama jika menyebelahi fatwa mereka, tetapi mengutuk serta mencaci jika menentangnya.
5) Memuji-muji tindakan PDRM jika menghalang orang-orang UMNO melakukan perhimpunan tanpa permit, tetapi mengutuk PDRM jika PDRM menghalang mereka melakukannya.
6) Langsung tidak memuji kejayaan PDRM membenteras jenayah, tetapi mengangkat dan memuja penjenayah.

Jika inilah prinsip keadilan yang dipegang oleh Anwar Ibrahim. Maka tidaklah layak Parti Keadilan Rakyat mengulas soal KEADILAN!!!

Dr Muhammad Nur Manuty, tuduhan liwat terhadap Anwar BUKAN FITNAH!!! Tapi ianya KEBENARAN!! Hanya mereka yang bersalah takut akan kebenaran… Terimalah hakikat bahawa pemimpin yang anda agung-agungkan ini sebenarnya tak lebih sekadar sampah.

Lagi cubaan mengugut SPRM

13 Komen

SPRM Diserang


SEBUAH kenderaan utiliti sukan milik Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) cawangan Klang, Selangor, rosak selepas dilempar dengan beberapa botol bom api (molotov coctail) di tempat letak kereta pejabat itu, Jalan Kota, awal pagi semalam.

Ketua Pesuruhjayanya,Datuk Seri Ahmad Said Hamdan menyifatkan bom-bom api yang dilemparkan itu cukup untuk membakar bangunan pejabat itu sekiranya tidak dihalang.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar pula berkata, polis sedang menyiasat kaitan antara kejadian itu dengan ugutan bunuh yang diterima oleh Ahmad Said, baru-baru ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz tidak tolak kemungkinan ia angkara kongsi gelap.

-Utusan Malaysia

Selepas Ketua Pengarah SPRM menerima ugutan bunuh, kini kenderaan SPRM pula menjadi sasaran. Nampaknya ada pihak yang tidak menyenangi SPRM. Mungkinkah ianya berkaitan dengan siasatan SPRM terhadap penyelewengan Exco Selangor, Ronnie Liu?

Hanya yang berani dan hati kering sahaja boleh buat sebegitu dengan melawan penguatkuasa undang-undang. Siapa lagi kongsi gelap lah. Malah Ronnie Liu juga dikatakan mempunyai kaitan dengan kegiatan kongsi gelap di Selangor…

SPRM serbu sekali lagi pejabat YB Rodziah

Tinggalkan komen


Sepasukan lima pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyerbu pejabat Exco Kerajaan Selangor, Rodziah Islam di bangunan SUK di Shah Alam hari ini.

Mereka merampas beberapa dokumen berhubung peruntukan kepada DUN Sementa – kawasan pilihanraya angkat Rodziah.

Ketika dihubungi, seorang pegawai Rodziah memberitahu Malaysiakini bahawa pegawai SPRM itu menyerbu pejabat tersebut pada kira-kira jam 3 petang.

“Mereka adalah pegawai SPRM sama yang datang dua hari lalu,” katanya.

Rabu lalu, SPRM membatalkan pada saat-saat akhir serbuan ke pejabat Rodziah selepas berbincang dengan peguamnya.

Pembantu Rodziah juga tidak membenarkan mereka masuk ke pejabat exco tersebut.

Laporan Gerak

Rodziah sedang menghadiri mesyuarat exco pada hari berkenaan tetapi peguamnya datang ke pejabatnya untuk berbincang dengan pegawai SPRM berkenaan. Berikutan itu, serbuan tersebut dibatalkan.

Rodziah merupakan pengerusi kebajikan, wanita, sains, teknologi dan inovasi.

Kehadiran pegawai SPRM itu adalah sebahagian daripada siasatan terhadap dakwaan salahguna peruntukan negeri, dipercayai ekoran laporan yang dibuat oleh NGO anti-rasuah, GERAK.

Sumber: Malaysiakini

Peh dua kali serbuan SPRM buat, mau kecut Akak Ogy kita ni ek? Apapun Kak Ogy, pandai buat pandai la tanggung ok? Kepada SPRM, diharap jangan takut dengan sebarang ugutan atau ancaman. Anggap ianya asam garam kehidupan. Sememangnya SPRM ditakuti oleh orang yang membencinya… Siapa yang tak suka SPRM? Siapalah lagi jika bukan PERASUAH, PENYELEWENG dan PENYALAH GUNA KUASA.

Video Palsu!! Penderaan terhadap Teoh oleh SPRM

4 Komen

Baru-baru ini tersebar video palsu yang mengatakan rakaman soal-siasat SPRM. Yang jelas video seolah-olah sengaja dirakam untuk menfitnah SPRM. Lakonan mereka di dalam video ini sungguh menjengkelkan. Apa yang pasti, Tan Boon Hwa sendiri mengakui bahawa dia orang terakhir bertemu dengan Teo Beng Hock. Jika dia orang terakhir, sudah pasti Tan bertemu Teo selepas sesi soal-siasat. Kualiti video juga kurang baik, serta wajah orangyang didera sengaja disembunyikan. Apa yang pasti itu bukan Teo Beng Hock. Dan mereka yang lain itu juga bukan pegawai SPRM. Kenapa video ini disebarkan? Sudah tentulah mereka yang bertanggungjawab mahu imej SPRM tercalar. Siapa yang bertanggungjawab melakukan perkara ini? Sudah tentulah mereka yang tak mahu kes penyelewengan mereka disiasat oleh SPRM.

Apa-pun, pesan aku tengok boleh, tapi percaya jangan….

Older Entries