Hakikat Yang Cuba Disembunyikan Dalam Bershit 3.0

Tinggalkan komen

Hakikat Yang Cuba Disembunyikan Dalam Bershit 3.0

Inilah sebenarnya perkara yang cuba disembunyikan juak PR dalam BERSHIT 3.0…

Mereka mendakwa mereka datang tidak membawa sebarang senjata…

Mereka mendakwa Polis yang mengganggu mereka…

Tetapi lihatlah hakikat yang cuba disembunyikan mereka…

Kini mereka merancang untuk melakukan BERSHIT 4.0 di Dataran Merdeka pada malam 30 Ogos…

Apa motif mereka yang sebenar??

Melakukan kekacauan??

Menimbulkan huru-hara??

Cuba mensabotaj sambutan ambang merdeka??

Cuba melakukan provokasi terhadap anggota Polis??

Masalah air bersih kat Selangor tak mampu diselesaikan…

Masalah air bersih kat Kelantan tak mampu diselesaikan…

Apa punya haram jadah si pemimpin yang taunya buat kacau dan huru-hara…

Inikah pemimpin yang kita banggakan??

Inikah pemimpin yang kita mahu jadikan ROLE MODEL generasi akan datang??

Protokol-Protokol Yahudi & Agenda Mereka Di Malaysia – Bahagian 4

1 Komen

Protokol-Protokol Yahudi & Agenda Mereka Di Malaysia – Bahagian 4

Sambungan dari Bahagian 3…

11) Setiap negara melalui beberapa peringkat perubahan. Peringkat pertama adalah tempoh awal pembentukan negara.


Malaysia mencapai kemerdekaan pada 31 Ogos 1957

Kemudian menyaksikan keganasan berleluasa di seluruh pelusuk negara…


Peristiwa 13 Mei kemudian tercetus pada tahun 1969

Peringkat kedua adalah lanjutan daripada keadaan itu di mana keadaan kacau-bilau yang tidak dapat dielakkan yang kemudian berjaya melahirkan pemerintah kuku besi yang sebenarnya dikuasai tangan-tangan ghaib yang menggerakkan segala bentuk individu dan ejen.


Bakal pemerintah kuku besi, apabila agenda Yahudi berjaya di Malaysia


Penganjuran Bersih 1.0, Bersih 2.0 dan Bersih 3.0 tak lain tak bukan adalah bagi menjayakan agenda Yahudi di atas.

Siapakah yang mampu dan cukup kuat bagi menghapus dan mengalahkan tangan-tangan ghaib ini? Inilah kuasa sebenar yang kita (Yahudi) miliki. Orang bukan Yahudi bertindak sebagai penyamar kepada kita dan juga jentera yang membantu mencapai matlamat ini. Akan tetapi modus operandi rancangan kita akan terus kekal misteri tanpa disedari sesiapapun… (Protokol 4 nombor 1)

BERSAMBUNG…

Rujukan: Agenda Yahudi Menakluki Dunia

Beza Antara Manusia Jiwa Kacau & Jiwa Merdeka

Tinggalkan komen

Beza Antara Manusia Jiwa Kacau & Jiwa Merdeka

Di sini eXception ingin mengajak pembaca semua mengenali dua golongan ini… Iaitu golongan Jiwa Kacau dan golongan Jiwa Merdeka… Kedua-dua golongan ini mempunyai sikap dan hati yang berbeza-beza… Ayuh kita lihat…

Manusia Jiwa Kacau

Ciri-Ciri

– Hatinya tidak tenang dan bersih
– Sentiasa bersangka buruk
– Suka berdalih
– Suka menabur fitnah
– Suka melakukan perkara yang di larang oleh Agama
– Sentiasa anggap diri lebih sempurna dari segi iman dan taqwa berbanding orang lain
– Perasaan sentiasa dikongkong oleh kebencian
– Apabila berkumpul suka melakukan keganasan

Manusia Jiwa Merdeka

Ciri-Ciri

– Hatinya sentiasa tenang dan bersih
– Sentiasa bersangka baik
– Suka merendah diri
– Suka berkata sesuatu yang benar
– Menjauhi melakukan perkara yang di larang oleh Agama
– Sentiasa anggap diri masih belum sempurna dan berusaha untuk memperbaiki diri
– Perasaan sentiasa tawaduk dan berserah sepenuhnya kepada Allah
– Apabila berkumpul suka melakukan ibadah

Polis Acu Pistol Pada Orang Awam?? @PDRMsia Adakah Ini Ada Dalam SOP??

13 Komen

Polis Acu Pistol Pada Orang Awam?? Adakah Ini Terdapat Dalam SOP

Bertebaran video yang menunjukkan seorang anggota polis trafik mengacukan pistol terhadap demonstran Bersih 3.0

Tindakan anggota Polis ini amat eXception kesali… Sebagai anggota Polis yang beretika, anda tidak boleh sesuka hati mengacukan pistol kecuali anda diancam ataupun nyawa anda terancam… Tetapi berdasarkan video di atas ini, kelihatan motif anggota Polis tersebut adalah untuk menghalau demonstran Bersih…

Anda perlu ingat bahawa demonstran Bersih adalah rakyat… Anda tidak boleh mengacukan pistol sesuka hati, kerana ini jelas melanggar SOP… Anda boleh menggunakan cota, kayu atau besi… Tetapi tidak pistol jika semata-mata hendak menakut-nakutkan demonstran…

eXception minta Ketua Polis Negara menyiasat perkara ini dan anggota Polis terbabit segera diambil tindakan sekiranya tindakan dilakukannya JELAS MELANGGAR ETIKA DAN PROSEDUR…

Benarkah Mereka Ini Semua SB Dalam Bersih 3.0??

6 Komen

Anjing Pakatan Anak Haram Jadah Dakwa Mereka Semua Ini Adalah Polis Dari Cawangan Khas?? What A Joke!!

Anjing-anjing Pakatan Anak Haram Jadah mendakwa demonstran di bawah ini adalah ORANG YANG SAMA dengan individu yang memakai seragam Polis dan mengesyaki mereka adalah undercover dari Special Branch… What a joke… LOL!!

Jadi…. Jika korang kalangan anjing-anjing Pakatan Anak Haram Jadah mengakui mereka adalah orang yang sama hanya perpandukan keseirasan… Maka mengapa korang ragu-ragu untuk MENGAKU BAHAWA PELAKU DI BAWAH ADALAH INDIVIDU YANG SAMA DENGAN INDIVIDU…

INI….!!!

Panas!! Bukti Sokongan Rakyat Dalam #Bersih3

3 Komen

Bukti BERSHIT 3.0 Mendapat Sokongan Rakyat…

Hari ini bakal berlaku demonstrasi tak berapa nak HARAM sebab KDN dan Kerajaan sendiri bagi GREEN LIGHT… Cuma kalangan pendemo adalah terdiri daripada anak-anak haram dari Pakatan Anak Haram Jadah… Kemungkinan akan berlakunya pertempuran antara puak-puak Pakatan Anak Haram Jadah ni dengan anggota DBKL apabila mereka berdegil dan menunjuk kesamsengan mereka mahu menuntut Dataran Merdeka yang merupakan hak milik DBKL menjadi tempat mereka melakukan demo DUDUK BERAK CEBOK…

Inilah kesamsengan anak-anak haram dari Pakatan Anak Haram Jadah… Itu belum jadi pemimpin… Esok dah jadi pemimpin tanah orang pun dirampas sesuka hati dengan cara samseng… Korang ingat Dataran Merdeka tu milik korang ke?? Korang ingat Dataran Merdeka tu milik rakyat ke?? Berapa korang bayar untuk kos selenggara Dataran Merdeka tu bongok??

Apapun… Disebalik BERSHIT 3.0 ini, telah menimbulkan sokongan rakyat terutama di kalangan peniaga di Jalan TAR dan sekitarnya… Mereka menyokong sekiranya demo BERSHIT ini dilakukan di dalam stadium supaya tak mengganggu perniagaan mereka. Manakan tidaknya… Dalam BERSHIT 2.0 yang lepas mereka terpaksa menanggung kerugian apabila menutup premis perniagaan untuk mengelakkan premis perniagaan dipecah masuk… Perangai anak-anak haram dari Pakatan Anak Haram Jadah ni bukan boleh dikira… Sebab masing-masing telah disuntik virus sawan babi… Mereka akan menyondol apa sahaja yang menghalang mereka…

Gempar!! Lotong Betina Terlepas Dari Zoo Negara…

1 Komen

Gempar!! Lotong Betina Terlepas Dari Zoo Negara…

Al kisahnya… Nak dijadikan cerita… Segerombolan lotong-lotong bjantan dan betina yang terlepas dari zoo telah menceroboh masuk ke kawasan padang yang telah disewa untuk tujuan melatih budak-budak bermain ragbi… Maka coach yang sedang melatih budak-budak ni bengang la… Mau tak bengangnya… Beruk-beruk ni masuk ke kawasan yang dia sewa semata-mata nak buat demo…

Siap bawak sepanduk ‘Children Rights’ (minit ke 2:42) tapi sikit pun tak hormat kat budak-budak sedang berlatih…

Macam ni sikap Pakatan Rakyat… Budak kecik pun sudah menyampah sekarang… Sebab tak nampak kematangan langsung… Ikut sesuka tekak masuk ke padang yang orang lain sewa… Inilah namanya bila kaduk dah naik junjung…

Pulak tu ada lak hamlau dok melolong macam lotong… Korang tengok minit la kat 1:23…


Gambar yang dipercayai lotong betina yang terlepas dari zoo…

Apapun terima kasih kepada Malaysiakini kerana berjaya menepek tahi lembu ke muka sendiri dengan menyiarkan video di atas ini… Banyak komen-komen yang mengutuk tindakan beruk-beruk ni yang takde tamadun…

The teacher has all the right to get angry. Yes, you have the right to march, but you have to respect other people’s rights as well. The teacher was there before you arrived, and he was not doing anything else but to train the school kids. He is right when he said to control your crowd. Moreover, you said not to shout to the teacher, but who is shouting and provoking ie 1:23? I support the march unreservedly, but please, the teacher is doing his job. so please respect that.

banebittii 1 week ago


Ape ke bangang aktivis wanita ni.. dah cikgu tu sewa dulu padang tu.. hormatlah sikit.. budak-budak tu tgh praktice.. jangan la langgar kawasan orang.. benda macam tu pun takleh fikir ke.. kalau nak org hormat hak kita.. kita pun kena la hormat hak orang lain..

tokjeng 1 week ago


Tgklah sendiri apa akan berlaku andai PEROSAK KEAMANAN RAKYAT(PKR) ini yg memeritah bumi Malaysia ini..Fikir2kanlah wahai rakyat xkiralah Melayu atau Cina atau India sekalipun…

ghimaakar


Somebody said from the shirts worn by the coaches, they’re from Bintang Rugby Club. Every weekend they’ll conduct free rugby training for kids at Padang Utara PJ.

Respect for the coach on what he has done and hope he continues what he is doing…

To those people who disrespected him and the children there… no you are not helping protecting our rights… you helping your own agenda… same coin, different sides…

foolkiller


Salute kepada anda coach….. anda menegakkan hak anda dan anak2 anda…. kita dapat menilai samada yang menjerit2 tu wanita atau betina…. yang pastinya betina2 ni dah sampai tahap bangsat….

fariss03


“we are the leaders of tomorrow”?! Yeah rite! We dont need leaders with this kinda attitude…!

sunainapillai


coach who are you man… please add me as your friend ….HAT’s OFF TO YOU… A MAN WITH PRINCIPLE!!!!!

drhameeth


I respect the teacher. For the activists, if this is the manner shown, haiyooo, your children hopefully not grown up to be monkeys like u.

soulwarriors


OOOOHHHHohohohoho….memalukan­…diri sndiri menidakkan hak org (kanak2 pulak tu), nk justice konon…demo ni khas untuk kaum wanita tp mane sifat@naluri keibuan seorg wanita!!!!?…hahahahaa…

radzu

Kepada coach Bintang Rugby Club… WA SALUTE SAMA LU!!

Kesian Mak Bapak Kat Kampung…

Tinggalkan komen

Mak Bapak Sibuk Membanting Tulang Mencari Rezeki… Anak Sibuk Berpolitik…

Kesian mak bapak kat kampung…

Sanggup berpanas dan berhujan demi menyara hidup…

Kesian mak bapak kat kampung…

Sanggup meredah semak dan belukar demi mencari rezeki…

Sanggup meredah lautan bergelora demi mencari rezeki…

Kesian mak bapak kat kampung…

Terbongkok-bongkok seorang diri di ladang…

Demi anak yang tersayang…

Tak menghirau nyamuk yang kelaparan…

Tak menghirau bahaya terkaman sang belang dari belakang…

Tak menghirau bahaya belitan sawa batik…

Adakah anak-anak hiraukan kepayahan anda??

Pernahkah anak-anak anda fikirkan kepayahan anda mencari rezeki menyekolahkan mereka??

Pernahkah anak-anak anda menggunakan peluang dengan sebaiknya apabila diterima masuk ke menara gading??

Adakah anak-anak anda belajar bersungguh-sungguh ketika di menara gading??

Apakah perasaan anda apabila mendapat tahu anak-anak anda dibuang gara-gara melanggar peraturan??

Apakah perasaan anda apabila mendapat tahu anak-anak anda hanya tahu berpolitik di sana??

Apakah perasaan anda apabila mendapat tahu anak-anak anda disumbatkan ke dalam lokap??

Tahukah anda bahawa mereka terpaksa menanggung hutang pinjaman pelajaran walaupun dibuang??

Tahukah anda apa nasib anak-anak anda selepas ini??

Menjadi penganggurkah?

Atau pengemis kah??

Begitulah nasib mereka nanti… Mereka terpaksa menanggung kesilapan yang dilakukan oleh mereka sendiri…

Harapan dan hasrat anda mahu melihat mereka menjadi insan yang berguna dan berbakti kepada Agama, Bangsa dan Negara berkecai…

Segala pengorbanan yang anda lakukan selama ini untuk mereka… Tidak berbaloi…

Siapa harus dipersalahkan??

Adakah kerajaan yang memberi mereka peluang belajar di Universiti??

Atau agenda yang mahu merosakkan anak bangsa kita dengan menjerumuskan mereka di dalam kancah politik sempit…

Adakah mereka yang telah menjerumuskan anak-anak anda ke kancah politik sempit akan menyelamatkan anak-anak anda??

Adakah mereka akan membantu anak-anak anda??

Adakah mereka akan menawarkan menara gading lain untuk anak-anak anda belajar??

Jawapannya…

TIDAK SAMA SEKALI…

Nota: Gambar sekadar hiasan… Ihsan Encik Google…

PPIM, Perwaris cadang saman GMI

Tinggalkan komen

Empat organisasi lagi bercadang mengambil tindakan undang-undang terhadap penganjur demonstrasi membantah akta ISA minggu lalu atas alasan “kerugian material dan psikologi” kepada peniaga dan pengguna.

Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan dan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia cawangan Kuala Lumpur akan menfailkan saman pemula dalam tempoh dua atau tiga minggu lagi.

Buat masa sekarang, keempat-empat badan tersebut termasuk Pewaris yang menganjurkan perhimpunan pro-ISA pada Sabtu lalu, sedang mengumpulkan bukti-bukti daripada pengguna berhubung demonstrasi tersebut.

PPIM akan bertindak sebagai penyelaras untuk mengumpulkan tuntutan-tuntutan daripada individu, kata Setiausaha Agungnya Datuk Dr Ma’amor Osman (dua dari kiri).

“Kami mewakili tuntutan tersebut secara individu dan persatuan pun akan buat tuntutan. Ada dua tuntutan.

“Kita menjangkakan mungkin ribuan individu akan buat tuntutan tersebut,” katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur, yang turut dihadiri oleh tiga lagi pemimpin badan tersebut.

“Kita jangkakan daripada respons, barangkali ada sepuluh ribu yang respons, tapi kita nak tengok bukti yang mereka ada. Kalau mereka ada, saya rasa mungkin kita boleh kurangkan kepada satu ribu orang yang menuntut.

“Tetapi, saya nak cerita rasa sengsara orang ramai, akibat daripada demonstrasi. Tapi saya agak kecewa kenapa demonstrasi buat di kawasan orang Melayu.

“Saya bukan racist. Buatlah di kawasan lain, buatlah di Petaling Street, kalau berani. Kenapa buat di Masjid India, kawasan Melayu ramai di situ.”

Kelmarin, tiga persatuan penjaja membuat laporan polis terhadap Gabungan Mansuhkan ISA (GMI), penganjur utama perhimpunan tersebut, dalam rancangan mereka menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong.

Persatuan Penjaja Lorong Masjid India, Persatuan Penjaja dan Pekedai Bumiputera Wilayah dan Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan (PPBWP) juga menuntut pampasan atas kerugian kira-kira RM10 juta yang dialami kira-kira 1,000 peniaga sekitar Masjid India dan Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Kerugian yang didakwa dialami termasuklah kerosakan barang-barang, kerugian akibat penutupan kedai dan kekurangan pelanggan.

Dalam sidang media di sebuah kafe pagi ini, Dr Ma’amor menambah, empat organisasi itu sedang membuat kajian berhubung jumlah peniaga yang mengalami kerugian dan berharap tuntutan orang ramai disertai bukti.

Tambahnya, mereka akan membuat tuntutan tersebut kepada penganjur atau individu yang dikenal pasti sebagai penganjur atau pihak yang berselindung di sebalik pengajuran perhimpunan tersebut.

“Kita kena pastikan dalam tempoh ini, siapakah pengajur demonstrasi tersebut,” katanya.

Diminta menjelas lanjut identiti penganjur yang dimaksudkannya, Dr Ma’amor enggan mendedahkannya sehingga saman pemula difailkan.

Beliau juga menuntut polis bertanggungjawab atas alasan gagal menghalang penganjuran demonstrasi tersebut dan berhasrat mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak berkuasa itu.

Sumber: Malaysiakini

Yeahh!! Aku sokong 500 peratus cadangan PPIM, Perwaris, Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan dan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia cawangan Kuala Lumpur itu. Sememangnya GMI patut di saman. Saman sekali mastermind demo ini, iaitu Al-Juburi Bin Al-Yahudi… Sememangnya Bapak Demonstrasi Malaysia ni patut di saman juga. Asyik nak saman orang je kerja dia, kita saman dia laks… Hei hei hei… Apapun, SAMAN TETAP SAMAN!!!

Wajarkah Kanak-Kanak Digunakan Bagi Mencapai Agenda Politik?

5 Komen


Oleh Noor Hayati Muda

KUALA LUMPUR, 5 Ogos (Bernama) — Pepatah Melayu menyebut “melentur buluh biarlah dari rebung” bermaksud jika mahu mendidik seorang anak sebaiknya ia hendahlah bermula sedari kecil.

Namun insiden di tengah ibu kota pada Sabtu lalu, yang menyaksikan kanak-kanak dan remaja terlibat dalam satu perhimpunan haram didalangi parti-parti politik menimbulkan persoalan apakah bentuk didikan yang ingin diterap oleh mereka yang berkenaan itu.

Berpegang pada alasan perhimpunan dirancang secara aman, penganjur dan mereka yang menyokongnya mungkin berpendapat tidak salah mengheret anak-anak di tengah panas terik matahari untuk tujuan itu.

Ia acara santai, hujah Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, yang juga antara orang kuat dalam menganjurkan perarakan membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) itu ketika diminta mengulas rasional melibatkan kanak-kanak dan remaja dalam protes jalanan tersebut.

“Seperti apa yang telah saya sebutkan banyak kali, perhimpunan yang kita anjurkan sebelum ini adalah satu perhimpunan yang aman, (untuk) bersantai dan memang saya banyak kali menyatakan boleh bawa anak-anak dan isteri kita bersama-sama,” katanya.

Malah, menurut Salahuddin, mereka merancang untuk bersurai selepas satu jam berhimpun.

Sekalipun mengakui peserta perhimpunan haram berisiko disembur air dan dilontar gas pemedih mata, Salahuddin berkata insiden pada hari berkenaan berpunca daripada pihak polis yang tidak mahu memberi kerjasama kepada mereka.

“Bukan kami tak tahu risiko, tapi kami ada niat nak berhimpun secara aman. Kalau kami ada niat tak baik buat apa kami nak isytiharkan rancangan kami,” katanya.

Ironinya itulah yang berlaku pada Sabtu lalu apabila pihak polis yang sebelum ini berulang kali meminta penganjur membatalkan perhimpunan, bertindak melepaskan tembakan gas pemedih mata dan menyembur air selepas keadaan menjadi tidak terkawal.

Lebih buruk lagi apabila segelintir mereka yang ditahan polis kerana menyertai perhimpunan haram itu adalah kanak-kanak dan remaja, sekali gus memberi ruang kepada parti politik yang mendalangi protes untuk terus mengecam pihak berkuasa.

Bagi pemerhati politik pula, protes jalanan menggunakan “perisai kanak-kanak” itu adalah taktik pengecut tetapi berkesan untuk menarik perhatian masyarakat.

“Taktik ini bukan suatu yang asing. Dulu Hindraf pun buat macam ini. Penggunaan kanak-kanak ini efektif sebab secara automatik meletakkan pihak berkuasa dalam keadaan serba salah untuk mengambil tindakan secara fizikal,” kata Asri Salleh, pensyarah di Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi Universiti Teknologi Mara kampus Dungun, Terengganu.

Beliau berpendapat tindakan membabitkan kanak-kanak dalam isu yang diperjuangkan lebih mudah mendapatkan simpati umum.

“Memang tidak wajar sama sekali mereka membabitkan kanak-kanak sebab mereka tidak faham apa yang berlaku sebenarnya. Tetapi kini ia sudah menjadi trend.

“Kita faham ada yang terbabit dalam perhimpunan itu adalah keluarga kepada mereka yang pernah ditahan di bawah ISA, tetapi wajarkah meletakkan anak-anak dalam keadaan bahaya seperti itu,” katanya.

Atau, kata Asri, parti pembangkang melihat kanak-kanak itu sebagai “collateral damage” iaitu korban sampingan demi mencapai agenda mereka.

“Pada mereka walaupun keselamatan kanak-kanak dan remaja itu terjejas, ia tidak sampai mengorbankan nyawa jadi halallah apa yang mereka lakukan,” katanya.

Persoalannya jika benar pembangkang mahu menjadikan golongan lemah seperti kanak-kanak sebagai korban sampingan, tidakkah mereka terfikir kesan psikologi yang dialami oleh golongan itu.

Pakar perunding psikologi dari Malaysian Psychology Centre Dr Edward Chan berkata pengalaman ditahan polis boleh meninggalkan kesan mendalam kepada kanak-kanak dan remaja berkenaan.

“Ini akan menjadi satu trauma kerana mereka akan merasa tertekan seolah-olah keselamatan dan kebebasan mereka terancam,” katanya.

Chan berkata kanak-kanak yang melihat demonstrasi jalanan seperti yang berlaku pada Sabtu lepas akan juga dibayangi igauan.

“Lebih buruk lagi jika mereka melihat sendiri perlakuan ganas dalam satu-satu demonstrasi,” katanya.

Akibatnya, kata Chan, kanak-kanak ini akan membesar dengan pemikiran yang negatif terhadap pihak berkuasa dan juga terhadap kerajaan jika sesuatu isu itu tidak dijelaskan dengan baik kepada mereka.

Bersetuju dengan pandangan pakar psikologi itu, pemerhati politik menyimpulkan bahawa tindakan parti pembangkang berhubung perkara itu boleh merosakkan masa depan kanak-kanak dan remaja.

Prof Dr Ahmad Atory Hussain daripada Universiti Sains Malaysia berkata: “Ini strategi murahan yang tidak membawa sebarang makna. Mereka gunakan kanak-kanak dan apabila kanak-kanak ini cedera terkena gas pemedih mata, kena tangkap, mereka (parti pembangkang) salahkan polis.

“Soalnya siapa yang membawa anak-anak ini mengikuti satu perhimpunan yang tidak dibenarkan?”

Sememangnya pengorbanan yang dilakukan golongan kanak-kanak dan remaja itu tidak membawa makna besar khususnya dalam konteks tujuan perhimpunan haram itu diadakan iaitu menghantar memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin bagi mendesak agar ISA dimansuhkan.

Ini kerana Datuk Seri Najib Tun Razak dalam ucapan sulungnya sebagai Perdana Menteri pada April lalu telahpun bersetuju untuk meneliti semula akta itu yang didakwa golongan anti-ISA sebagai bertentangan dengan hak asasi manusia.

Namun jika hak asasi manusia menjadi isu yang diperjuangkan mereka, bagaimana pula dengan hak asasi kanak-kanak dan remaja itu yang turut diseret dalam kancah permainan politik orang dewasa?

Sumber: Bernama

Kepada SUHAKAM, tolong ambil tindakan terhadap Pakatan Rakyat. Jangan campur adukkan soal politik dengan soal hak asasi manusia. PR mempergunakan kanak-kanak yang tak tahu apa-apa sebagai alat mencapai agenda politik sempit mereka. Jika SUHAKAM masih membisu dan salahkan Polis. Kami Blogger Pembela Negara mencabar agar bubarkan sahaja SUHAKAM….

Older Entries