Teoh Beng Hock vs Chua Soi Lek: Siapa Paling Tidak Bermoral?

2 Komen


Oleh Teh Tarik Satu!

Rasanya, ramai di antara kita masih ingat lagi tentang skandal seks yang melibatkan bekas Menteri Kesihatan dari MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek.

Akibat aktiviti persetubuhan beliau dengan teman wanita yang telah lama dikenalinya, pemimpin MCA tersebut terpaksa melepaskan jawatan sebagai menteri kabinet selepas diasak dengan pelbagai tekanan oleh para pemimpin pembangkang.

Siapa yang tidak ingat apa yang dikatakan oleh pemimpin pembangkang terhadap Soi Lek. Baik oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh, Lim Kit Siang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mahupun Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ketua Menteri Pulau Pinang yang dikenali sebagai Khalifah Lim Guan Eng juga mengutuk habis Soi Lek. Itu belum campur pelbagai maki hamun dan kejian yang dilemparkan oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang diketuai oleh Shamsul Iskandar Akin.

Semuanya mengata dan mengutuk Soi Lek dengan ayat-ayat berbisa sampaikan beliau hidup dalam keadaan tertekan dan malu.

Kononnya, sebagai orang politik, Soi Lek tidak boleh bersetubuh sedemikian rupa walaupun aksinya itu dirakam secara haram oleh pihak tertentu yang dipercayai bertujuan untuk menamatkan karier politiknya menjelang pemilihan pucuk pimpinan MCA.

Dan ada kemungkinan juga anggota kumpulan kongsi gelap menjadi dalang di sebalik rakaman adegan ranjang tersebut.

Apapun Soi Lek telah menerima hukumannya.

Kini, isu berkaitan Setiausaha Politik seorang exco Selangor pula menjadi perbualan. Kawan mengikuti perkembangan kes melibatkan Teoh Beng Hock ini dengan penuh minat sekali.

Kawan nak tahu juga, siapa pemimpin pembangkang yang berani mengenakan serangan yang sama ke atas moral Beng Hock seperti mana mereka menyerang Soi Lek.

Memang benar, Beng Hock telah mati. Tetapi soal moralnya tidak boleh dimatikan begitu sahaja.

Kawan tak berminat nak bercakap tentang punca kematiannya atau sebab kematiannya secara tragis. Tetapi yang kawan nak cakap ialah isu moral orang politik ini.

Kalau Soi Lek boleh diserang dengan begitu teruk sekali, kenapa pemimpin pembangkang langsung tidak berani menyentuh soal moral Beng Hock.

Soi Lek adalah seorang Cina, Beng Hock juga seorang Cina kafir.

Apakah, ada beza nilai moral antara Cina MCA dengan Cina DAP.

Soi Lek terpaksa mengaku keterlanjurannya, kerana ada adegan seksnya yang dirakam melalui CCTV di sebar kepada orang ramai. Ini menjadi bukti yang kuat bahawa beliau memang melakukan seks bebas atau berzina.

Adegan seksnya turut menjadi bualan hangat. Tak kurang juga yang kagum dengan kehebatannya diranjang walaupun dibantu dengan viagara.

Kata mereka, terbukti Menteri Kesihatan kita sihat zahir dan batin. Itu baru Menteri Kesihatan kita, kata mereka yang suka berseloroh.

Bagaimana pula dengan mendiang Beng Hock. Bukankah beliau juga telah meninggalkan bukti yang sahih bahawa dirinya memang terlibat dalam skandal.

Bukankah teman wanitanya telah mengaku yang dirinya sedang mengandungkan anak Beng Hock dan mengharapkan dapat mencatatkan nama teman lelakinya itu sebagai bapa yang sah dalam sijil kelahiran anak yang bakal dilahirkan itu nanti.

Tidakkah ini satu bukti yang kuat dan nyata. Bukankah itu juga satu kesalahan moral yang amat besar meskipun tidak dirakamkan melalui CCTV.

Lebih malang, teman wanitanya adalah seorang guru kerajaan yang mengajar di sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina.

Kalau seorang guru wanita Melayu beragama Islam yang mengandungkan anak luar nikah, tahu apa yang boleh berlaku ke atasnya?

Beliau pasti akan dikenakan tindakan tatatertib dan jika Mahkamah Tinggi Syariah menjatuhkan hukuman penjara walaupun sehari ke atasnya, maka beliau boleh dipecat dari jawatan guru yang disandangnya.

Begitu juga, guru yang ditangkap berkhalwat atau berzina tapi tidak mengandung. Boleh digantung tugas dan dikenakan beberapa tindakan lain.

Betullah, guru bukan Islam tidak boleh disamakan dengan guru Islam dalam kes Mahkamah Syariah tetapi bukankah nilai-nilai moral itu cukup penting bagi seorang guru.

Apakah agaknya persepsi seorang pelajar, yang hari-hari melihat susuk tubuh gurunya yang semakin besar membuncit perutnya hasil kandungan daripada perbuatan seks bebas.

Pasti ada yang rasa malu, keliru dan mungkin juga akan menganggap kalau cikgu boleh buat kenapa kami tak boleh buat?

Bukankah itu juga satu bentuk promosi tidak sihat untuk menggalakkan lagi perzinaan di kalangan pelajar yang kini sudah pun parah.

Yang kawan bengang bukan apa. DAP begitu lantang bercakap soal moral, maruah dan integriti tetapi apabila melibatkan puak sendiri, sengaja ia disenyapkan atau dihalalkan walaupun alasannya cukup tolol sekali.

Kalau pihak yang berseteru dengan mereka melakukannya, mereka bertindak seolah-olah lawan mereka wajar dicampakkan ke api neraka dengan serta merta.

Jadi untuk berlaku adil dan sebagai bukti DAP parti yang paling adil dalam negara ini, kawan syorkan DAP juga mesti mendedahkan kebobrokan mendiang Beng Hock.

Desak juga kerajaan agar kenakan tindakan tatatertib ke atas teman wanita mendiang. Itulah barulah akan menunjukkan DAP berada di atas neraca yang adil tanpa mengira bulu. Jika tidak, DAP akan terus dipalit najis.

Sumber: http://www.malaysia-instinct.com

Advertisements

Kos pengebumian mendiang Teoh RM 20 Ribu!?!?

4 Komen

WHAAAATTTT!!!?? ARE YOU KIDDING ME KHALID!!??

Gile hape kos pengebumian mendiang Teoh mencecah RM 20 ribu. Gile ke hape membazirkan wang rakyat dengan kos sebanyak tu. Adakah mayat mendiang akan dimasukkan ke dalam keranda emas seperti ini?

Ataupun keluarga mendiang perlu menempah batu nisan yang mahal seperti ini?

Wah… Bijak sungguh Khalid mempergunakan wang rakyat untuk seorang Setiausaha Sulit Exco… Kos perbelanjaan mengalahkan kos pengebumian orang-orang besar… Untuk apakah duit sebanyak itu, mungkin untuk dibakar sebagai sogokan kepada mendiang Teoh supaya tidak menjadi hantu, lalu mengejar Ronnie Liu dan Yong Hian Wah kerana ingin mebalas dendam? So rakyat Selangor, apa pendapat anda tentang maklumat ini? Palsu? Rekaan? Fitnah? Fikir-fikirkanlah sendiri…

KEMATIAN TEOH BERMOTIFKAN POLITIK: Teoh Saksi Paling Penting Kecelakaan Exco Cina Selangor

Tinggalkan komen

Lihatlah Kerajaan BN, bersangka baik kepada ahli pembangkang dan menyifatkan kematian Teoh sebagai kematian mengejut dan membiarkan polis menyisat semua ini.

Teoh Beng Hock, 30, yang dipanggil ke pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sejak pukul 5 petang semalam, dipercayai terjatuh dari tingkat 14 pejabat SPRM Selangor di Plaza Masalam.

Siapa Teoh dan mengapa semua ini berlaku kepada dirinya?

Inilah kisahnya…

Ramai yang tahu Teoh ini adalah setiausaha politik dan pegawai khas kepada Ean Yong Hian Wah salah seorang exco kerajaan negeri, tapi ramai yang tak tahu yang Teo ni dulu pernah menjadi pegawai khas kepada MP Petaling Jaya Utara iaitu Tony Pua.

Yang penting Teo ni dah lama menyakitkan hati pemimpin DAP.

Masih ingat lagi pada 25 Mac lepas, Karpal Singh pernah memaki Pemuda UMNO dalam Parlimen dengan ayat “celaka” berikutan dengan kes itu, pemuda umno datang memnuntut penjelasan daripada karpal dan meminta karpal memohon maaf, tapi karpal celaka buat bodoh saje sehinggalah berlaku pertengkaran dan hampir-hampir terjadinya pergaduhan antara pemuda umno dan hero matcha gobinad singh deo.

Dikatakan terdapat 2 rakaman video ketika insiden tu berlaku, rakaman video pertama di percayai di rakam oleh salah seorang ahli DAP dari pada ipoh timur dan satu lagi rakaman video di rakam oleh seorang pegawai khas kepada ahli parlimen petaling jaya utara Tony Pua, rakaman video kedua itu kemudiannya di dowload kedalam youtube, orang yang bertanggung jawab merakam video itu ialah Teo yang baru sahaja mati petang tadi, dalam rakaman video tu, memang jelas yang pemuda umno langsung tidak mengusik karpal yang lumpuh separuh badan.

Bila kepimpinan DAP tahu Teo yang mengedarkan klip video tu, maka si Teo ni diberikan amaran oleh berberapa gangster yang di payung oleh Ronnie Liew dan Teo pula di tukar oleh kepimpinan DAP untuk bertugas di SUK dan Pejabat Adun Sri Kembangan supaya Ronnie dan Ean Yong Hian Wah supaya senang untuk memantau pergerakannya.

Menurut sumber, Teo kurang berpuas hati dengan cara pentadbiran berberapa adun DAP di selangor, cara Ronnie dan Hian Wah menggunakan kongsi gelap dalam pentadbiran kerajaan dan dengan suka-suka mengunakan peruntukan kewangan kerajaan negeri membiayai kegiatan kwong si gelap tidak di senangi oleh Teo dan memang betul apa yang di laporkan oleh ahli parlimen wangsa maju YB. Wee Choo Keong yang mana ronnie dan Hian wah menggunakan kongsi gelap, dan pejabat Exco telah digunakan sebagai tempat bermesyuarat mereka yang dikatakan mempunyai kaitan dengan peniagaan haram dan aktiviti haram.

Mungkin tidak tahan dengan kerenah kongsi gelap yang selalu turun naik pejabatnya maka Teo mula mengugut Ronnie dan Hian Wah supaya memberhentikan segera kegiatan itu tapi tidak di endahkan oleh dua ekor exco itu. sudah tidak tahan dengan keadaan itu maka Teo dengan beraninya membuat laporan kepada SPRM tentang kegiatan ronnie dan Hian Wah.

Bagaimana pula ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San.Selain Ean dan Lau, Teresa Kok (Kinrara), Hannah Yeoh (Subang), Elizabeth Wong (Bukit Lanjan), Dr Cheah Wing Yin (Damansara Utama) and Edward Lee (Bukit Gasing) turut terlibat?

Perlu di ingat, fail-fail kes adun-adun yang lain tu telah lama berada dalam simpanan SPRM dan hanya menunggu masa sahaja untuk di bongkar. Mungkin SPRM melihat ini lah masa yang sesuai, maka SPRM pun bertindak. Kalau diperhatikan betul-betul adun-adun cina yang kantoi tu, mereka ni berkongsi satu majlis perbandaran yang sama, sebagai contoh, Teressa dan Hannah berkongsi sama PBT iaitu Majlis Perbandaran Subang Jaya, Wing Yin, Elizabeth, Edward dan Lau Weng San pula berkongsi Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Maka diatas percaturan dan sifat tamak mereka ni yang menjadi mangsa ialah Teo.

Perlu di ingat, kesemua ADUN cina di selangor menggunakan kongsi gelap untuk menjaga mereka dan Ah Long pula menjadi banker mereka,

Jadi, ADUN-ADUN ini pasti terikat dengan perjanjian bersama dengan Ah Long dan Kongsi Gelap tadi.

Satu bala besar akan menimpa ADUN Cina selepas Teoh dipanggil oleh SPRM.

Kematian Teoh pasti ada kaitan dengan Kongsi Gelap tadi maka inilah masanya Teoh perlu dihapuskan dari muka bumi ini.

Jadi Teoh telah ditolak dari tingkat 14 bangunan tersebut.

Kenapa pejabat SPRM pula dijadikan tempat pembunuhan?

Mudah sahaja, supaya SPRM boleh dituduh sebagai defenden pertama dan itulah yang menyebabkan Ronnie Liu sekarang ini menyerang SPRM. Seterusnya menjadikan kerajaan BN sebagai defenden kedua. Perarakan yang dianjurkan oleh puak Cina DAP ini adalah bukti petuduhan mereka kepada orang tidak terlibat.

Puak cina celaka ini kononya bijak, namun mereka yang selama ini suka mencipta musuh telah disepak punggung mereka oleh musuh mereka tadi dan pastinya mereka tidak dapat lari dari sebuah kebenaran.

Semoga SPRM tabah menyiasat kes ciptaan Cina pembangkang ini dan semoga kebenaran disebalik kematian orang yang mampu membongkarkan ketidaktelusan ADUN Pembangkang selangor akan terungkai.

Wallahhualam.

Sumber: Empayar Melaka

CSI:Segambut – Kronologi Kes Kematian S/U Politik

1 Komen


KRONOLOGI KES…

Ini mungkin tidak sama dengan sebenar. Tetapi berdasarkan apa yang terjadi dan dilaporkan.

Bermula dari pendedahan ADUN Wangsa Maju, Wee Chee Keong (PKR) yang mendedahkan di dalam blognya ada kalangan Ahli Exco Selangor menaja kumpulan kongsi gelap, ah long serta taukeh-taukeh rumah urut.

http://weechookeong.wordpress.com/
http://parpukari.blogspot.com/2009/07/rpk-bantu-gangster-ronnie-liu-lawan-bk.html
http://rockybru.com.my/2009/07/yb-shit-stirrer.html

Kemudian diikuti oleh serbuan oleh SPRM pada 15 Julai 2009 ke pejabat Exco Selangor, Ean Yong Hian Wah. Kemudian Teoh Beng Hock ditahan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan salahguna peruntukan untuk DUN di Selangor. SPRM merampas laptop dan CPU milik pejabat Exco tersebut. Pada jam 3.45 pagi 16 Julai 2009 Teoh Beng Hock dibebaskan oleh SPRM. Tetapi Teoh Beng Hock, dilihat masih kelihatan berlegar-legar di bangunan SPRM sekitar jam 6.00 pagi.

16 Julai 2009 Teoh Beng Hock ditemui mati diperkarangan bangunan SPRM. Mayatnya ditemui pada sekitar jam 1.30 petang.

Ronnie Liu datang ke pejabat SPRM mengamuk dan menyumpah-nyumpah kakitangan di sana setelah mengetahui kematian Teoh Beng Hock.

Ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Hwa memberitahu bahawa dia adalah orang terakhir bertemu dengan Teoh Beng Hock dan menyatakan bahawa mereka di dera oleh pegawai SPRM.

Ramai penyokong Pakatan Rakyat menuduh SPRM membunuh Teoh. Malah pemimpin DAP dan PKR juga sepakat menuduh SPRM dan UMNO sebagai dalang tersebut.

Di sini terdapat kesangsian di dalam kes tersebut.

Jika benar SPRM atau UMNO membunuh Teoh, mengapa di dalam kawasan premis SPRM? Kenapa tak campak sahaja di dalam hutan, sungai atau laut?

Mengapa Teoh tidak pulang selepas selesai soal-siasat? Sedangkan SPRM telah membebaskan Teoh sekitar jam 3.45 pagi. Teoh juga dilihat masih berkegar-legar di bangunan SPRM. Teoh tunggu siapa? Kenapa tiada orang menjemputnya? Atau dia takut untuk pulang ke rumah?

Mengapa ada kesan kelaran pada tangan Teoh sedangkan seperti didakwa oleh pemimpin Pakatan Rakyat, Teoh ditolak ke luar tingkap oleh pegawai SPRM?

Adakah Teoh membunuh diri demi melindungi perbuatan bosnya dan enggan menjadi saksi utama siasatan SPRM? Logikkah jika mati kerana orang lain?

Adakah ianya konspirasi di dalam DAP?

Kemungkinan ianya konspirasi dalaman parti itu mungkin ada kebenarannya juga

http://parpukari.blogspot.com/2009/07/konspirasi-dap-terhadap-sprm-ciptaan.html
http://www.gomounited.com/2009/07/saksi-sprm-jatuh-bunuh-diri-atau.html
http://theunspinners.blogspot.com/2009/07/mystery-mengapa-tangan-teoh-ada-kesan.html
http://theunspinners.blogspot.com/2009/07/blog-motif-ronnie-liu-dan-hian-wah.html
http://theunspinners.blogspot.com/2009/07/mystery-adakah-teo-being-hock-ahli.html

Motif pembunuhan…

Jika yang membunuh Teoh adalah SPRM, apakah motif yang sebenarnya? Adakah teoh bermusuhan dengan SPRM? Tidak, kerana Teoh lah satu-satunya saksi utama di dalam kes siasatan SPRM ini.

Bagaimana dengan Ronnie Liu dan Ean Yong Hian Wah? Apakah motif mereka pula?

Kedua-duanya mempunyai motif. Kerana mereka berada di kedudukan terancam. Terancam maksud aku ialah kegiatan mereka berdua akan terancam. Apabila SPRM menyoal siasat Teoh pasti Teoh akan pecah lubang. Maka segala aktiviti haram kedua-dua exco ini akan terbongkar. Oleh itu bagi mengelakkan Teoh membuka mulut, salah satu cara ialah dengan menutup mulut. Jika mereka memberi rasuah kepada Teoh supaya menutup mulut, sudah tentu Teoh akan mintak lagi dan lagi dan lagi… Jadi jalan terakhir ialah menutup mulut Teoh untuk selama-lamanya. Dead man tells no tales. Orang mati tidak akan berkata-kata lagi.

Lanjutan kisah malang seorang Setiausaha Politik kepada Ketua Kongsi Gelap

Tinggalkan komen


Hari ini Sec-pol aka Pegawai Khas exco kerajaan Selangor,Teo Beng Hock, 30 , terbunuh selepas dipercayai jatuh bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Shah Alam. adakah dia benar-benar terjatuh atau ada tangan-tangan sial yang menolak dia supaya dia terjatuh?

Siapa Teo Beng Hock ni? ramai yang tahu dia ni sec-pol aka pegawai khas kepada Ean Yong Hian Wah salah seorang exco kerajaan negeri, tapi ramai yang tak tahu yang Teo ni dulu pernah menjadi pegawai khas kepada MP Petaling Jaya Utara iaitu Tony Pua, si Teo ni dah lama pemimpin DAP berbulu dengan dia. masih korang ingat lagi pada 25 Mac lepas, Karpal Singh pernah memaki Pemuda UMNO dalam Parlimen dengan ayat “celaka” berikutan dengan kes itu, pemuda umno datang memnuntut penjelasan daripada karpal dan meminta karpal memohon maaf, tapi karpal buat bodo je sehinggalah berlaku pertengkaran dan hampir-hampir terjadinya pergaduhan antara pemuda umno dan hero matcha gobinad singh deo.

Dikatakan terdapat 2 rakaman video ketika insiden tu berlaku, rakaman video pertama di percayai di rakam oleh salah seorang ahli DAP dari pada ipoh timur dan satu lagi rakaman video di rakam oleh seorang pegawai khas kepada ahli parlimen petaling jaya utara Tony Pua, rakaman video kedua itu kemudiannya di dowload kedalam youtube, orang yang bertanggung jawab merakam video itu ialah Teo yang baru sahaja mati petang tadi, dalam rakaman video tu, memang jelas yang pemuda umno langsung tidak mengusik karpal yang lumpuh separuh badan.

Bila kepimpinan DAP tahu Teo yang mengedarkan klip video tu, maka si Teo ni diberikan warning oleh berberapa gangstar yang di payung oleh Ronnie Liew dan Teo di tukar oleh kepimpinan DAP untuk bertugas di SUK dan Pejabat Adun Sri Kembangan supaya Ronnie dan Ean Yong Hian Wah supaya senang untuk memantau pergerakannya.

Menurut sumber, Teo kurang berpuas hati dengan cara pentadbiran berberapa adun DAP di selangor, cara Ronnie dan Hian Wah menggunakan kongsi gelap dalam pentadbiran kerajaan dan dengan suka-suka mengunakan peruntukan kewangan kerajaan negeri membiayai kegiatan kwong si gelap tidak di senangi oleh Teo dan memang betul apa yang di laporkan oleh ahli parlimen wangsa maju YB. Wee Choo Keong yang mana ronnie dan Hian wah menggunakan kongsi gelap, dan pejabat Exco telah digunakan sebagai tempat bermesyuarat mereka yang dikatakan mempunyai kaitan dengan peniagaan haram dan aktiviti haram.

Mungkin tidak tahan dengan kerenah kongsi gelap yang selalu turun naik pejabatnya maka Teo mula mengugut Ronnie dan Hian Wah supaya memberhentikan segera kegiatan itu tapi tidak di endahkan oleh dua ekor exco itu. sudah tidak tahan dengan keadaan itu maka Teo dengan beraninya membuat laporan kepada SPRM tentang kegiatan ronnie dan Hian Wah.

Bagaimana pula ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San.Selain Ean dan Lau, Teresa Kok (Kinrara), Hannah Yeoh (Subang), Elizabeth Wong (Bukit Lanjan), Dr Cheah Wing Yin (Damansara Utama) and Edward Lee (Bukit Gasing) turut terlibat?

Perlu di ingat, file-file kes adun-adun yang lain tu telah lama berada dalam simpanan SPRM dan hanya menunggu masa sahaja untuk di bongkar, mungkin SPRM melihat ini lah masa yang sesuai, maka SPRM pun bertindak la, kalau aku pun jadi SPRM aku akan kumpul bukti kaw-kaw lepas tu aku borong la semua sekali. kalau korang perhati betul-betul adun-adun cina yang kantoi tu, depa ni berkongsi satu majlis perbandaran yang sama, sebagai contoh, Teressa dan Hannah berkongsi sama PBT iaitu Majlis Perbandaran Subang Jaya, Wing Yin, Elizabeth, Edward dan Lau Weng San pula berkongsi Majlis Bandaraya Petaling Jaya. so korang pun paham la kan ape yang dia orang rebutkan sangat kan….

Maka diatas percaturan dan sifat tamak mereka ni yang menjadi mangsa ialah Teo, perlu di ingat, kesemua adun cina di selangor menggunakan kwong-si gelap untuk menjaga mereka dan Ah Long pula menjadi banker mereka, tahu-tahu je la kalau dah pakai kwong-si gelap dan Ah Long, ade je la permintaan mereka yang mengarut yang nak tak nak adun-adun cina ni kena penuhi.

Tapi bukan setakat adun-adun cina ni je yang SPRM nak angkut, masih ada lagi berberapa adun PKR melayu dan India yang akan SPRM angkut, antara adun-adun dalam permerhatian SPRM ialah Adun Batu Tiga, Adun Kota Damansara, Adun Seri Muda, Adun Kota Anggrik dan Adun Seri Setia, so pesan det korang standby je la….
So aku tak heran kalau tengok berita tv3 malam tadi yang ronnie meracau-racau dalam pejabat SPRM pasal dia tahu dia akan kantoi tak lama lagi.

Petikan dari blog: Darul Ehsan Today

Aku tak mahu komen banyak-banyak, sebab kes dalam siasatan Polis, so aku tak mahu ganggu siasatan pihak berkuasa. Jadi kita tunggu sahaja hasil siasatan Polis nanti.