Kerajaan PAS Kedah, Nak Tipu Pun Agak-Agak La!!

16 Komen

Kerajaan PAS Kedah Cuba Berdolak-Dalik Isu Banjir Lumpur Di Sik Kedah

PAS Kedah melalui SETPOL MB Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor, cuba menipu di bulan Ramadhan yang mulia ini dengan mengatakan bahawa pembalakan yang berleluasa adalah atas lesen yang dikeluarkan oleh kerajaan negeri terdahulu iaitu semasa Kedah di bawah UMNO.

Apa la kebodohnya mangkuk-tingkat ayan ni… Bukti dah terang dan nyata… Tengok je gambar kat atas, lesen tu dikeluarkan dalam tahun ni. Tahun 2010… Bukak mata terang-terang, aku dah bulatkan… Jadi adakah tahun 2010, UMNO masih berkuasa di Kedah?? Lu nak tipu pun tengok-tengok la keadaan dulu…

Sila baca artikel yang ditulis di dalam blognya: Banjir Di Sik Dan Baling…Pasai Pembalakan La Pulak

Apa yang aku nak highlight kat sini ialah kenyataan berbohong Setpol MB Kedah ini…


Saya alu-alukan langkah politiknya tu, kita tengok la apa hasilnya. Tapi mau ingat juga, sejak 2 tahun setengah kerajaan PR di Kedah, belum ada kelulusan pembalakan di Rimba Teloi, kalau ada pun, ia lulus di zaman bos dia jadi MB dan menguasai kerajaan. Kita boleh tengok lah sapa yang dapat kawasan tu, berapa depa bayaq masa tu, sapa nak kena jawab!

Dan ini….


Oleh kerana sepanjang bulan Mac 2008 hingga kini belum ada kelulusan pembalakan di kawasan itu oleh kerajaan sekarang; dan proses mengubahasil yang memakan masa hingga 3 tahun, MAKA, kalaupun ada pembalakan di situ pada bulan September 2009, ia adalah kawasan yang diluluskan oleh kerajaan BN dan dalam tangan big bosnya dalam tahun 2006 -2009. Ia adalah tanggungjawab dan kawalan mutlak kerajaan BN.

Aku rasa MB Kedah sendiri yang tido tak lena. Bukan apa… Takut penipuan terbongkar… Ha ha ha ha… Kepada Muhammad Sanusi Md Nor, nko buat dosa kering je bulan Ramadhan ni…

Advertisements

Gempar!! Ketua Pengarah SPRM terima ancaman bunuh!!

Tinggalkan komen

Ahmad Said terima surat ancaman tembak balas dendam kematian Teoh

KUALA LUMPUR: Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Ahmad Said Hamdan menerima ancaman bunuh untuk membalas dendam atas kematian Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock, selepas disoal siasat SPRM, baru-baru ini.

Ancaman dalam sepucuk surat yang dialamatkan kepada Ahmad Said itu diterima melalui pos oleh pejabat SPRM Selangor di Plaza Masalam, Shah Alam pada 24 Julai lalu.

Pengarah SPRM Selangor, Jaafar Mahad, berkata pengirim surat bukan saja mengancam nyawa Ahmad Said, malah mengaitkan anggota keluarganya serta kakitangan dan pegawai suruhanjaya itu.

“Surat tulisan tangan itu menggunakan bahasa kesat untuk menyuarakan perasaan marah terhadap Ahmad Said, keluarganya dan pegawai SPRM berikutan kematian Teoh. Laporan polis sudah dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam beberapa hari selepas menerima surat berkenaan,” katanya ketika dihubungi semalam.

Dalam suratnya, penulis menyalahkan Ahmad Said dan SPRM atas kematian Teoh dan mengugut untuk menembak mereka serta berulang kali memakinya dan menyatakan tidak berpuas hati kerana SPRM kerana tidak bertindak terhadap pemimpin Barisan Nasional (BN) serta MCA dan hanya menyiasat pemimpin DAP.

Teoh, 30, ditemui mati pada 16 Julai lalu di koridor tingkat lima bangunan Plaza Masalam yang menempatkan pejabat SPRM Selangor selepas disoal siasat sebagai saksi berhubung kes penyalahgunaan wang peruntukan kerajaan negeri.

Kejadian itu mendorong kerajaan melaksanakan inkues bagi mencari punca kematian, manakala Suruhanjaya Siasatan Diraja ditubuhkan untuk meneliti dan mengkaji peraturan berkaitan prosedur soal siasat SPRM.

Ahmad Said ketika dihubungi berkata, ancaman seumpama itu sebahagian risiko yang perlu dihadapi ketika menunaikan tanggungjawab kepada negara dan rakyat.

“Semua kakitangan dan pegawai SPRM dinasihatkan berhati-hati dan bersedia menghadapi sebarang kemungkinan. Jangan rasa tertekan dan hilang fokus dengan ugutan, sebaliknya semangat untuk menjalankan tugas perlu diutamakan selain menjaga keselamatan diri,” katanya.

Beliau berkata, nasihat itu diberikan kerana walaupun ancaman bunuh ditujukan kepada dirinya dan keluarga, pengirim secara umum menyatakan rasa marah terhadap SPRM keseluruhannya.

Mengenai penyebaran rakaman klip kejadian seorang lelaki dibelasah sekumpulan lelaki yang dikatakan mempunyai kaitan dengan SPRM menerusi internet, Ahmad Said berkata, ia tidak membabitkan anggota SPRM dan lokasi rakaman juga bukan di pejabat agensi itu atau pejabat kerajaan, sebaliknya lebih mirip kepada pejabat pasar raya.

“SPRM mengutuk keras tindakan sedemikian dan berharap polis menyiasatnya dengan rapi. Orang ramai diharap tidak terpengaruh dengan dakwaan yang cuba memburukkan imej pasukan penguat kuasa,” katanya.

Laman blog advocateviews.blogspot.com menyiarkan klip rakaman lima minit yang memaparkan seorang lelaki dibelasah sekumpulan lelaki hingga menimbulkan spekulasi ia adalah Teoh, manakala pihak yang memukulnya didakwa pegawai SPRM.

Ahmad Said berkata, pihaknya akan membuat laporan polis dan meminta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) meneliti penyebaran rakaman itu.

Sumber: Berita Harian

Huh… Macam-macam hal… Aku percaya yang ugut bunuh ni adalah gangster-gangster upahan Bapak Kongsi Gelap Selangor… Sebab mereka tak mahu SPRM siasat kes penyelewengan Exco Selangor ni, iaitu Ronnie Liu. Jadi mereka cuba mengugut Datuk Seri Ahmad Said, supaya beliau tidak berani meneruskan siasatan terhadap kes-kes penyelewengan PR Selangor…

Teoh Beng Hock vs Chua Soi Lek: Siapa Paling Tidak Bermoral?

2 Komen


Oleh Teh Tarik Satu!

Rasanya, ramai di antara kita masih ingat lagi tentang skandal seks yang melibatkan bekas Menteri Kesihatan dari MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek.

Akibat aktiviti persetubuhan beliau dengan teman wanita yang telah lama dikenalinya, pemimpin MCA tersebut terpaksa melepaskan jawatan sebagai menteri kabinet selepas diasak dengan pelbagai tekanan oleh para pemimpin pembangkang.

Siapa yang tidak ingat apa yang dikatakan oleh pemimpin pembangkang terhadap Soi Lek. Baik oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh, Lim Kit Siang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mahupun Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ketua Menteri Pulau Pinang yang dikenali sebagai Khalifah Lim Guan Eng juga mengutuk habis Soi Lek. Itu belum campur pelbagai maki hamun dan kejian yang dilemparkan oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang diketuai oleh Shamsul Iskandar Akin.

Semuanya mengata dan mengutuk Soi Lek dengan ayat-ayat berbisa sampaikan beliau hidup dalam keadaan tertekan dan malu.

Kononnya, sebagai orang politik, Soi Lek tidak boleh bersetubuh sedemikian rupa walaupun aksinya itu dirakam secara haram oleh pihak tertentu yang dipercayai bertujuan untuk menamatkan karier politiknya menjelang pemilihan pucuk pimpinan MCA.

Dan ada kemungkinan juga anggota kumpulan kongsi gelap menjadi dalang di sebalik rakaman adegan ranjang tersebut.

Apapun Soi Lek telah menerima hukumannya.

Kini, isu berkaitan Setiausaha Politik seorang exco Selangor pula menjadi perbualan. Kawan mengikuti perkembangan kes melibatkan Teoh Beng Hock ini dengan penuh minat sekali.

Kawan nak tahu juga, siapa pemimpin pembangkang yang berani mengenakan serangan yang sama ke atas moral Beng Hock seperti mana mereka menyerang Soi Lek.

Memang benar, Beng Hock telah mati. Tetapi soal moralnya tidak boleh dimatikan begitu sahaja.

Kawan tak berminat nak bercakap tentang punca kematiannya atau sebab kematiannya secara tragis. Tetapi yang kawan nak cakap ialah isu moral orang politik ini.

Kalau Soi Lek boleh diserang dengan begitu teruk sekali, kenapa pemimpin pembangkang langsung tidak berani menyentuh soal moral Beng Hock.

Soi Lek adalah seorang Cina, Beng Hock juga seorang Cina kafir.

Apakah, ada beza nilai moral antara Cina MCA dengan Cina DAP.

Soi Lek terpaksa mengaku keterlanjurannya, kerana ada adegan seksnya yang dirakam melalui CCTV di sebar kepada orang ramai. Ini menjadi bukti yang kuat bahawa beliau memang melakukan seks bebas atau berzina.

Adegan seksnya turut menjadi bualan hangat. Tak kurang juga yang kagum dengan kehebatannya diranjang walaupun dibantu dengan viagara.

Kata mereka, terbukti Menteri Kesihatan kita sihat zahir dan batin. Itu baru Menteri Kesihatan kita, kata mereka yang suka berseloroh.

Bagaimana pula dengan mendiang Beng Hock. Bukankah beliau juga telah meninggalkan bukti yang sahih bahawa dirinya memang terlibat dalam skandal.

Bukankah teman wanitanya telah mengaku yang dirinya sedang mengandungkan anak Beng Hock dan mengharapkan dapat mencatatkan nama teman lelakinya itu sebagai bapa yang sah dalam sijil kelahiran anak yang bakal dilahirkan itu nanti.

Tidakkah ini satu bukti yang kuat dan nyata. Bukankah itu juga satu kesalahan moral yang amat besar meskipun tidak dirakamkan melalui CCTV.

Lebih malang, teman wanitanya adalah seorang guru kerajaan yang mengajar di sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina.

Kalau seorang guru wanita Melayu beragama Islam yang mengandungkan anak luar nikah, tahu apa yang boleh berlaku ke atasnya?

Beliau pasti akan dikenakan tindakan tatatertib dan jika Mahkamah Tinggi Syariah menjatuhkan hukuman penjara walaupun sehari ke atasnya, maka beliau boleh dipecat dari jawatan guru yang disandangnya.

Begitu juga, guru yang ditangkap berkhalwat atau berzina tapi tidak mengandung. Boleh digantung tugas dan dikenakan beberapa tindakan lain.

Betullah, guru bukan Islam tidak boleh disamakan dengan guru Islam dalam kes Mahkamah Syariah tetapi bukankah nilai-nilai moral itu cukup penting bagi seorang guru.

Apakah agaknya persepsi seorang pelajar, yang hari-hari melihat susuk tubuh gurunya yang semakin besar membuncit perutnya hasil kandungan daripada perbuatan seks bebas.

Pasti ada yang rasa malu, keliru dan mungkin juga akan menganggap kalau cikgu boleh buat kenapa kami tak boleh buat?

Bukankah itu juga satu bentuk promosi tidak sihat untuk menggalakkan lagi perzinaan di kalangan pelajar yang kini sudah pun parah.

Yang kawan bengang bukan apa. DAP begitu lantang bercakap soal moral, maruah dan integriti tetapi apabila melibatkan puak sendiri, sengaja ia disenyapkan atau dihalalkan walaupun alasannya cukup tolol sekali.

Kalau pihak yang berseteru dengan mereka melakukannya, mereka bertindak seolah-olah lawan mereka wajar dicampakkan ke api neraka dengan serta merta.

Jadi untuk berlaku adil dan sebagai bukti DAP parti yang paling adil dalam negara ini, kawan syorkan DAP juga mesti mendedahkan kebobrokan mendiang Beng Hock.

Desak juga kerajaan agar kenakan tindakan tatatertib ke atas teman wanita mendiang. Itulah barulah akan menunjukkan DAP berada di atas neraca yang adil tanpa mengira bulu. Jika tidak, DAP akan terus dipalit najis.

Sumber: http://www.malaysia-instinct.com