Pemimpin UMNO Bersikap Double Standard Atas Dua Isu

Sedih, aku pedih…

Bukannya pedih ulu hati… Tetapi sedih dengan sikap pemimpin UMNO yang bersikap double standard. Ianya membabitkan dua isu, iaitu keceluparan Chua Soi Lek dan isu Cikgu Hajah Siti Inshah Mansor…

Aku tak hairan sangat dengan pemimpin pembangkang, sebab sudah dasar oppurtunist mereka yang suka mengambil kesempatan di atas mana-mana isu. Malah mereka cepat sentap bila ada yang cuba mengungkit-ngungkit sejarah kedatangan kaum mereka.

Tetapi apa yang ingin aku hightlight kat sini ialah sikap pemimpin UMNO yang lepas tangan tatkala isu keceluparan Chua Soi Lek mengenai keistimewaan orang melayu serta anak anjing kurap bangsat bernama Namewee yang tak habis-habis cuba menyalak… Tetapi tiada tindakan yang diambil… Malah menteri yang berkenaan juga sedaya-upaya menjadi bacul… Senyap dan membisu… Bila isu Cikgu Hajah Siti, maka kaum-kaum lahanat chauvinist pendatang, menyalak macam anjing gila… Pemimpin UMNO terus gelabah dan mula hendak menyiasat… Kenapa isu keceluparan Chua Soi Lek yang terang-terang sudah disuluh tidak disiasat? Adakah kerana dia Presiden MCA, dia berasa kebal sangat!?

Kepada anjing tua nak mampos… Anjing tua yang popular dengan gelaran Raja Porno… Di sini aku nak ingatkan… Jika nko ingat nko Presiden, nko boleh cakap sesuka hati atuk nenek nko!? Ingat sejarah, atuk-nenek moyang nko datang sini pun sebagai kuli batak British… Diulangi, kuli batak British… Jadi jangan bermimpi untuk kaum lahanat macam nko ni nak menguasai Malaysia…

Di sini aku berdiri di belakang Cikgu Haajh Siti Inshah Mansor bersama-sama blogger lain untuk menyokong sepenuhnya Cikgu Hajah Siti… Biar apapun keputusan siasatan nanti… Jika tidak menyebelahi Cikgu Hajah Siti, kami akan bantah!!

Taipingmali
Selangor Bangkit
DR 1221
Parti Islam Melayu
Papa Gomo
Jeffry Damien
Rajahmas
The Unspinners
Amir Hamzah64
Melayu Pasir Gudang
Gerakan Anti PKR

Aku suka nak ingatkan kat sini kepada pemimpin UMNO, sampai bila korang nak bergantung pada MCA dan Gerakan? Sampai bila korang nak bersikap lepas tangan jika isu bangsa melayu diputar oleh kaum lahanat ni? Harapkan KDN, sungguh malang dapat menteri bacul…

Sedih… Sedih…

Advertisements