Update Pilihanraya Kampus 2012

Tinggalkan komen

Update Pilihanraya Kampus 2012

Tahniah kepada semua calon-calon Pro Aspirasi atas kemenangan terbaru anda semua…

UUM – Pro Aspirasi menang

UMP – Pro Aspirasi menang

UTM – Pro Aspirasi menang

UMS – Pro Aspirasi menang

UPNM – Pro Aspirasi menang

UTHM – Pro Aspirasi menang

UniMAS – pro aspirasi menang

UMT – Pro Aspirasi menang

UM – Pro Aspirasi menang (technically)

UIAM – Pro Aspirasi menang (technically)

eXception dengar khabar bahawa pengundian semula terpaksa diadakan oleh UIAM, sebab tidak berpuas hati dengan keputusan atas alasan tipikal, iaitu masalah pada sistem e-voting. Cheh!!! Pengundian semula akan dilakukan secara manual. Mana tahu mereka akan membawa masuk pengundi hantu pulak, bagi menambahkan undi kepada Pro M… Ha ha ha ha ha… Looooooooooooooooooooserrrrr!!!

Manakala UM juga akan putuskan samaada lakukan pengundian semula atau tidak hari ini. Seperti biasa… Atas alasan tipikal yang sama… Mungkin Anwar dah tabur duit kat pihak pengurusan kedua-dua IPT tersebut, jadi memandangkan undi memihak kepada Pro Aspirasi, maka bila Pro M kalah… Mungkin ada balaci Anwar kat dalam dah panas dan cuba menafikan suara majoriti pelajar…

Advertisements

Tahniah Atas Kemenangan Calon-Calon Pro Aspirasi!!

Tinggalkan komen

Tahniah Atas Kemenangan Calon-Calon Pro Aspirasi!!

eXception ingin mengucapkan sekalung tahniah kepada calon-calon Pro Aspirasi yang telah menang besar dalam pilihanraya kampus 2012 baru-baru ini. Kemenangan calon-calon Pro Aspirasi jelas menunjukkan sokongan mahasiswa terhadap Pro Mahasiswa atau lebih mudah dikenali Pro Pakatan Rakyat terlah merudum.

Isu yang dimainkan oleh Pakatan Rakyat seperti PTPTN telah memakan diri sendiri, apabila kalangan mahasiswa sudah mulai sedar akan perjuangan sempit golongan ini.

Berikut adalah antara IPT yang mana calon Pro Aspirasi telah mencapai kemenangan…

UTeM – Pro Aspirasi menang majoriti

UniSZA – Pro Aspirasi menang 100%,

UiTM – Pro Aspirasi menang 100%

UniMAP – Pro Aspirasi menang majoriti

UTHM – Pro Aspirasi menang majoriti

UPSI – Pro Aspirasi menang majoriti

Ada beberapa IPT masih belum melaksanakan pilihanraya kampus dan akan melaksanakannya dalam masa terdekat. Antaranya termasuklah UM, UKM, UPM dan beberapa IPT lain… Nanti eXception akan update apabila mendapat keputusan…

Tahniah sekali lagi kepada calon Pro Aspirasi dan terutama sekali kepada mahasiswa dan mahasiswi yang mengundi calon Pro Aspirasi.

Dengan kemenangan besar calon Pro Aspirasi telah menambahkan sakit hati juak-juak Pakatan Biawak… Kah kah kah kah kah kah kah!! Kita gelak ramai-ramai!!

Pakatan Biawak Takut Bubar DUN??

Tinggalkan komen

Pakatan Biawak Takut Bubar DUN??


Pakatan Biawak sudah takut dengan bayang-bayang PRU 13 yang semakin hampir

Pakatan Biawak hari ini mengumumkan untuk tidak melaksanakan pilihanraya umum serentak dengan dengan negeri-negeri lain… Bayang-bayang ajal Pakatan Biawak semakin terserlah apabila Anwar China Doll, mula menyalahkan SPR (Suruhanjaya Pilihanraya) yang dikatakan tidak telus walaupun SUDAH TERBUKTI bahawa Pakatan Biawak telah memenangi 5 negeri dalam PRU 12 yang lepas secara telus dan adil.

Pakatan Biawak mula merapu-rapu dan meracau-racau apabila bayang ajal Pakatan Biawak semakin hampir… Walaupun diberikan panadol serta china doll, tetapi demam kuning yang sedang melanda Pakatan Biawak semakin lama semakin parah dan menanti masa ajalnya tiba…

Pilihan raya bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor akan dijalankan secara berasingan daripada pilihan raya umum – memecahkan tradisi lama dalam sejarah pilihan raya Malaysia.

Majlis Presiden Pakatan Rakyat membuat keputusan itu dalam mesyuaratnya hari ini, dengan memetik “masalah yang tidak dapat diselesaikan” pada senarai pemilih di negeri itu yang dikatakan termasuk ribuan pengundi yang diragui.

Majlis itu juga mungkin mempertimbangkan permohonan Pulau
Pinang untuk mengadakan pilihan raya DUN berasingan, kata Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Katanya, mereka bersetuju dengan pandangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk tidak mengadakan pilihan raya negeri serentak dengan pilihan raya nasional kerana Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) gagal membersihkannya.

Menurut Anwar, terdapat ratusan ribu pengundi yang diragui yang berdaftar di Selangor, Wilayah Persekutuan (Kuala Lumpur) dan Pulau Pinang, dan pihaknya memandang berat perkara itu kerana SPR gagal memberi reaksi.

Di Kelantan, kata Setiausaha Agung PAS , Datuk Mustafa Ali, menteri besar telah bersetuju untuk mengadakan pilihan raya negeri serentak dengan pilihan raya umum akan datang.

“Bagi Kedah, kita belum mendapat maklum balas daripada menteri besar,” katanya.

Sumber: MBIKINI

PRU 13 dalam Musim Haji?? What A Joke!!

Ulasan Dimatikan pada PRU 13 dalam Musim Haji?? What A Joke!!

PAS Dakwa Najib Hendak Adakan PRU 13 Dalam Musim Haji, Sedangkan Najib Belum Umum Tarikh…

PAS sudah menggelabah biawak pasir… Kenyataan kononnya Datuk Seri Najib hendak membubarkan Parlimen dan sekaligus mengadakan PRU 13 dalam musim haji adalah satu kenyataan yang disifatkan sebagai TAK MASUK AKAL…

Mau tak masuk akal… Macam lah Datuk Seri Najib bodoh sangat sampai nak adakan PRU 13 dalam musim haji… Apatah lagi ketika ramai rakyat Malaysia yang mengerjakan haji… Bukan orang PAS sahaja yang mengerjakan Haji… Ada juga kalangan umat Islam dari UMNO yang mengerjakan haji… Apa… korang ingat haji tu untuk korang sahaja ke? Bodoh!! Malah lebih kelakar, Datuk Seri Najib belum umum tarikh PRU 13 pun lagi… PAs sahaja yang lebih-lebih…

Sebenarnya PAS sudah menggelabah… Sokongan terhadap mereka semakin lama semakin pudar… Rakyat Malaysia sudah bijak menilai antara pemimpin pandai bercakap tetapi tak pandai buat kerja dengan pemimpin tak banyak cakap tapi buat kerja… Apabila penyakit gelabah sawan siput bendang melanda PAS, maka mulalah meracau-racau tak tentu hala… Tanpa mereke sedar kenyataan dikeluarkan MEMPERBODOHKAN DIRI SENDIRI…

Mereka sanggup menyeru ahli-ahli PAS yang bakal mengerjakan haji pada tahun ini supaya menangguhkan ibadah mereka untuk tahun ini dan melaksanakannya pada tahun hadapan… Apa jaminan PAS yang bakal haji pada tahun ini akan hidup pada tahun hadapan?? Apa jaminan PAS yang bakal haji pada tahun ini akan sihat walafiat pada tahun hadapan?? Apa jaminan PAS yang bakal haji pada tahun ini akan mendapat peluang menunaikannya pada tahun hadapan??

PAS mungkin tak sedar bahawa ibadah haji adalah pelengkap rukun Islam… Ianya adalah rukun yang WAJIB sekiranya berkemampuan dari segi kewangan dan fizikal… Maka hendaklah menunaikannya… Akan tetapi bagi PAS, UNDI lebih penting dari ibadah haji… Mana punya perangai Yahudi la yang PAS bawak?? Inilah dia puak syiah… Lebih mengejar perkara bersifat keduniaan… Apa la nak jadi dengan PAS sekarang ni…

Protokol-Protokol Yahudi & Agenda Mereka Di Malaysia – Bahagian 6

1 Komen

Protokol-Protokol Yahudi & Agenda Mereka Di Malaysia – Bahagian 5

Sambungan dari Bahagian 5…

14) Dalam sejarah kemanusiaan di dunia ini, semua manusia boleh menerima kata-kata manis. Mereka sebenarnya hanya berpuas hati dengan lakonan atau kepura-puraan sahaja. Jarang sekali mereka membangkitkan dan menuntut di khalayak ramai bagi memastikan semua janji diikuti dengan perlaksanaan. Oleh itu kita perlu menubuhkan institusi yang pakar dalam hal ‘lakonan’ yang memberi pembohongan kepada orang ramai. (Protokol 5 nombor 7)


Antara janji-janji manis Pakatan Rakyat semasa Pilihanraya. Adakah semuanya ditunaikan??


Pakatan Rakyat berjanji mahu memberikan pendidikan percuma apabila mentadbir Malaysia, tetapi mengapa yuran PASTI masih dikenakan? Kenapa tak bagi percuma??


Orang bodoh sentiasa melupakan apa yang dilakukannya dulu…


ISA dimansuhkan oleh Kerajaan Persekutuan. Tol Batu 3, Shah Alam, tol Sg Rasau masih belum dimansuhkan. Air dikata percuma, tetapi rakyat tetap kena bayar bil air.


Gaji minimum RM 1500 di Selangor?? Mana ada!! Janji sahaja!!

TAMAT…

Setakat di sini sahaja pendedahan protokol-protokol Yahudi dan perlaksanaannya di Malaysia… Selanjutnya korang boleh beli buku di bawah…

Rujukan: Agenda Yahudi Menakluki Dunia

Kesian… @Ambiga_S Dimalukan @KhairyKJ…

6 Komen

KJ ‘Budak-Budakkan’ Ambiga Di Depan Penyokong Bersih

PETALING JAYA – Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berjaya ‘membudak-budakkan’ Pengerusi Bersih, Datuk Ambiga Sreevenasan, di dalam majlis debat, “Spark The Debate” yang bertajuk “Electoral Reforms” anjuran akhbar berbahasa Inggeris, The Malay Mail, di sini malam tadi.

Meskipun lebih separuh dewan The Club Bukit Utama Damansara Golf Club itu dipenuhi para penyokong Bersih, Ambiga dilihat tunduk dan akur dengan hujah Khairy yang mempersoalkan kewajarannya mengadakan Himpunan Bersih 3.0 pada 28 April ini di Dataran Merdeka.

Beliau berkata, Ambiga tidak sepatutnya bersikap “pre-amptive” dan prejudis dengan menyemat pemikiran di kalangan rakyat bahawa Pilihanraya Umum ke-13 adalah yang paling kotor dan tidak adil di dalam sejarah.

Menurut Khairy, beliau menghormati hak Ambiga untuk berhimpun secara aman, namun apa yang membuatkannya tidak setuju ialah pembohongan demi pembohongan fakta yang dicanang Ambiga kepada rakyat.

Beliau memberikan contoh tentang satu poster Bersih 3.0 yang menyatakan bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan kerajaan telah mengeluarkan sebanyak 42,000 pengundi yang kononnya ‘pengundi hantu’ yang didalangi SPR dan kerajaan.

Ambiga memulakan hujah di pentas debat dengan mendedahkan beberapa fakta hasil kajian Ong Kian Ming mengenai sistem dan pengkalan data SPR yang dikatakan agak mencurigakan.

Antara isu yang dibangkitkan Ambiga ialah mengenai tiga juta nama yang didaftar mengundi tidak mengikut kawasan alamat di dalam kad pengenalan, tindakan SPR yang mengeluarkan nama 42,000 individu dari senarai mengundi oleh SPR dan pengundi pos di luar negara.

Mula bersahaja dengan jenaka ‘memori disembur gas pemedih mata dari pasukan polis yang sama’ pada himpunan Bersih 2.0 pada Julai lalu, Khairy menegaskan kepada Ambiga bahawa beliau senada dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, untuk memastikan Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU13) adalah yang paling adil dan bersih yang pernah diadakan di negara ini.

Khairy menyatakan bahawa segala tuntutan Bersih telah dibincangkan oleh Jawatankuasa Khas Parlimen (PSC) dan semua cadangan dari jawatankuasa itu dijangka mengambil masa untuk dilaksanakan, tapi menjelaskan bahawa ada beberapa perkara yang akan dilaksanakan dalam masa yang terdekat.

Bagaimanapun, Ahli Parlimen Rembau itu mempersoalkan kewajaran Ambiga dengan menggunakan taktik penipuan dalam pengedaran fakta melalui risalah Bersih 3.0 yang sangat mengelirukan, palsu dan mampu menyebabkan rakyat salah faham dengan fakta yang sebenar.

Menurut Khairy yang lebih mesra dengan panggilan KJ itu menjelaskan bahawa SPR telah menyerahkan sebanyak 12.5 juta nama pengundi kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk disemak satu persatu.

Bagaimanapun, JPN mendapati bahawa sebanyak 42,051 nama pengundi mencurigakan di dalam rekod SPR di mana mereka tidak mengemaskini alamat terkini dan senarai nama tersebut telah dipamerkan selama tiga bulan di jabatan terbabit bagi perhatian atau tindakan pemiliknya.

Dalam tempoh tersebut, seramai 1,248 orang telah tampil mengemaskini maklumat terbaru mereka, sekaligus membuktikan bahawa mereka masih hidup dan nama mereka tidak patut dikeluarkan dari senarai daftar pengundi SPR.

Justeru, beliau mempersoalkan kewajaran Bersih yang sebelum ini menyebarkan cerita kononnya senarai pengundi tersebut adalah pengundi palsu sedangkan ia terbukti sebagai pengundi yang sah menurut Perlembagaan.

Hujah KJ tersebut telah menyebabkan Ambiga sedikit berang dan menyatakan bahawa SPR tidak melaksanakan tugas mengikut prosedur ditetapkan di mana Perkara 13 di dalam Perlembagaan membenarkan nama-nama tersebut dipadam begitu saja jika pemiliknya tidak membalas notis yang dihantar kepada mereka.

Ambiga menyindir KJ yang berhujah mengenai 42,000 pengundi tersebut dan tidak menyentuh tentang tiga juta pengundi yang dikatakan mengundi di luar kawasan alamat kad pengenalan mereka serta menuduh mereka juga adalah ‘pengundi hantu’.

KJ menjawab bahawa SPR tidak menggunakan akta tersebut memandangkan wujudnya kes seperti 1,248 pengundi yang tampil membuktikan mereka masih bernyawa dan berhak mengundi.

Katanya, SPR sedang bertungkus lumus mengesan pengundi-pengundi yang tidak mengemaskini alamat terkini mereka dan ada di antaranya yang gagal dikesan menerusi alamat lama.

Menurut KJ, dakwaan SPR memindahkan kawasan mengundi seramai 31,000 orang di dalam poster Bersih termasuk Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, adalah kerana sistem mengemaskini data kawasan mengikut standard “google earth”.

KJ berkata, alamat Khalid dahulu diletak di kawasan Petaling Jaya dan selepas dikemas kini kedudukan rumah tersebut yang terletak di sempadan Kuala Lumpur itu, SPR mendapati bahawa ia terletak di kawasan Lembah Pantai, Kuala Lumpur, terkeluar dari Selangor.

Menurut KJ lagi, ia tidak menimbulkan sebarang isu kepada Khalid kerana beliau kini tinggal di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor di Shah Alam, luar dari kawasan beliau mengundi dan itulah yang terjadi kepada 31,000 orang yang dikatakan Ambiga sebagai ‘pengundi hantu’ itu.

KJ menyindir kembali Ambiga mengenai Khalid yang tidak peduli untuk menukar alamat terkini beliau dan mengundi di kawasan yang sama di dalam kad pengenalannya.

Mungkin tertekan dengan jawapan KJ yang agak pedas, tepat dan tajam itu, Pengerusi Bersih itu kembali menyerang SPR serta menegaskan bahawa beliau tidak lagi percaya kepada anggota agensi pilihan raya itu dan mendesak mereka meletak jawatan serta merta.

KJ membalas, sekirnya Pengerusi Bersih itu tidak percaya kepada SPR, mengapakah beliau perlu meminta untuk bertemu agensi tersebut?

KJ mengasak lagi, sekiranya SPR tampil memberikan fakta yang benar dan kukuh, apakah Ambiga sanggup menerima dan mengakui kebenaran agensi pilihan raya itu?

Seterusnya, Ambiga terus menerus menekankan perkara yang sama menyatakan bahawa beliau tidak percaya kepada SPR, mahu mereka meletak jawatan serta merta.

Cuma, kali ini beliau menambah sedikit dengan meminta PRU13 ditangguhkan sehingga segala tuntutan Bersih 3.0 ditunaikan dan beliau sedia bertemu dengan ahli-ahli Parlimen untuk berbincang mengenainya.

Menariknya, Khairy menyindir Ambiga lagi apabila menyatakan bahawa beliau memerlukan semangat kerjasama yang kuat dari Ambiga untuk membaikpulih proses pilihan raya dengan bekerjasama dengan pihak SPR dan ahli-ahli Parlimen.

Namun, dengan mengambil sikap tidak percaya, tidak boleh bekerjasama dengan SPR, tidak boleh menerima alasan yang benar dan cepat menghukum PRU13 sebagai pilihanraya paling kotor dalam sejarah menyebabkan Khairy menegaskan bahawa beliau ragu dengan keikhlasan perjuangan Ambiga.

Tapi Ambiga membalas keraguan Khairy itu dengan menyatakan bahawa pihaknya akan hadir sekiranya SPR menjemput mereka untuk sesi penerangan mengenai proses pilihanraya itu.

Sekali lagi Ambiga dibidas Khairy yang mengingatkan Pengerusi Bersih itu bahawa beliau sebentar tadi beriya-iya tidak percaya kepada SPR dan mahu mereka meletak jawatan!

Diselang seli dengan beberapa pertanyaan dari para hadirin yang dilihat condong ke arah pro-Bersih dan hanya satu pertanyaan dari wakil Pemuda UMNO, Khairi dilihat lebih mendominasi isu sehingga berjaya membuat Ambiga terkedu dan tunduk kepada hujah-hujahnya.

Soalan-soalan dari beberapa individu pro-Bersih itu juga berjaya dijawab KJ dengan hujah yang munasabah dan berfakta menyebabkan ramai di kalangan mereka yang terpaksa akur dengan jawapan meyakinkan itu.

Akhirnya, Ambiga berjaya ditundukkan Khairy Jamaluddin apabila beliau bersetuju untuk bertemu dengan SPR serta ahli-ahli Parlimen bagi bekerjasama membincangkan lebih lanjut berkenaan hal tuntutan Bersih itu secara profesional tanpa perlu timbul sebarang provokasi. – Mynewshub.my


Alahai kesiannya Ambiga…. Kena malukan depan budak-budaknya sendiri… Disangkanya dia boleh budak-budakkan KJ, akhirnya dia yang diperbudakkan oleh KJ… Kalo eXception jadi Ambiga, petang ni jugak eXception kemas beg dan baju, pastu lari ke India… Ha ha ha ha ha ha!!

Malu siot!! Dah le kena ayam depan penyokong sendiri… Pastu dok ulang benda yang sama… Tak habis-habis dengan retorik…

Skrip Debat KJ-Ambiga

Pork Nick Mahu Memimpin PAS Sampai Mati…

Tinggalkan komen

Pork Nick Mahu Memimpin PAS Sampai Mati??

Pemimpin politik boleh pimpin sampai mati – Tuan YM Musyidul Am Pas, Yang Amat Berbahagia Datuk Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat, Menteri Besar Kelantan Darul Naim, dan Seluruh Jajahan Takluknya, termasuk lautan Cina Selatan didalam garis sempadan antarabangsa diantara sempadan Thailand dan Malaysia (Luasnya). Sumber berita @ Sinar 30 Januari 2012 Edisi Selangor dan Wilayah.

Satu pendapat yang tidak unik malahan pemikiran dan telahan seperti itu telah pun merupakan “action plan” para pemimpin di zaman dahulu kala dari semenjak beribu ribu tahun lagi seperti yang diceritakan didalam Al Quran mengenai Nabi Musa dan Firaun.

Para pemimpin yang mempunyai pendapat yang sama atau sedemikian dizaman ini adalah terdiri dari:-

Muamar Gaddafi – Merebut kuasa pada tahun 1969 dan memerintah Libya sehingga 1977, dan melantik diri sebagai Musyidul Am Revolutionary Council of Libya. Dia di bunuh selepas 41 tahun memerintah apabila NTC menjadi pemberontak di Libya. Jikalau tidak terbunuh masih menjadi pemimpin Libya sampai mati.

Adolf Hitler – Lahir 20 April 1889, di Austria, Adolf Hitler menjadi ketua musyidul am Parti Nazi dalam tahun 1920 dan di lantik menjadi Fuehrer (Pemimpin German dan Ketua Musyidul Am Parti Nazi) German dalam tahun 1933 sehingga mati pada tahun 1945.

Gamal Abdel Nasser – Presiden kedua Mesir, memerintah Mesir setelah bersama dengan Muhammad Naguib memberontak dan menjatuhkan sebuah kerajaan beraja di Mesir dalam tahun 1952. Beliau juga memerintah Mesir sampai mati.

Banyak lagi pemimpin zaman ini yang mempunyai semangat untuk memimpin sampai mati. Anda perlu melihat dan membuat kaji selidik sendiri.


PRU 12

Manakala pemimpin dizaman dahulu kala banyak nya terdiri dari kalangan keluarga Firaun (Pharoah)

Thutmose 111 – Firaun ke 6 semasa Dynasti 21. Memerintah selama 54 tahun dari 24 April 1479 sehingga 11 Mac 1425.

Apa pendapat umum pada zaman ini:-


PRU 13

Manusia mengalami perubahan dari segi sudut umur dan pemikiran, dari zaman bayi , remaja, dewasa, tua dan amat tua. Sekiranya beliau itu boleh mengenal diri serta telah membawa perkembagan lahiriah serta akal yang tinggi kepada umat, seperti para Nabi, maka diharuskan dan dibenarkan ALLAH memerintah sampai mati.

Walaupun demikian telah ada perubahan atau bangkangan kepada sistem memerintah sampai mati kerana pada zaman ini kita melihat manusia telah kehilangan jati diri didalam keagamaan dan telah kembali kepada tabiat buruk semasa zaman jahiliah seperti di zaman Firaun, maka memimpin sampai mati tidak akan membawa kebaikan tetapi akan memburukkan lagi sebuah tamadun manusia yang senantiasa berubah.

Malahan Tun Mahathir, yang memerintah dengan membawa pembangunan, perubahan fizikal dan mental kepada masayarakat di Malaysia pun menyerlah dengan berhenti. Walhal beliau diharuskan untuk memerintah sehingga ke tahap maximum kerana beliau boleh membawa kejayaan umum masyarakat ke tahap yang lebih tinggi.

Saya syorkan, Haji Hadi tidak payah lah ikut nasihat dari Datuk Nik Aziz tentang undur diri dari bertanding. Berfikirlah dengan sebaik nya kerana, pemikiran yang bersih itu jauh dari nur atau tabiat jahat dari semasa zaman jahiliah seperti dizaman zaman Firaun, atau pada zaman Adof Hitler.


PRU 14

Mana lah tahu nanti ada manusia disini membina kotak lempar (drop box) ahli politik di tepi bangunan seperti kotak lempar bayi yang terbina di Rusia!!!.

WASALAM.

Sumber: Pimpin sampai mati – Nik Aziz

Older Entries