Panas!! Pendedahan Asal-Usul Namewee!!

Tinggalkan komen

Pendedahan Eksklusif – Benarkah Asal-Usul Namewee Dari Babi??

Seorang sahabat telah menghantar kepada eXception gambar ini… Gambar ini dikatakan telah lama berada dalam simpanan CIA, FBI, NSA, BSN, DSN, ATM, CDM, GTA dan WWE… Sahabat ini berjaya mengeluarkan gambar ini secara rahsia tanpa pengetahuan agensi di atas…

Gambar di bawah belum disiarkan oleh mana-mana akhbar serta badan penyiaran seluruh dunia termasuklah CNN, BBC, Al-Jazeera, CNBC, KOAM, MOM, MSN, Al-Hijrah, RTM dan TV3… Sila klik spoiler di bawah untuk melihat…

Advertisements

TNB Bacul? Takut Nak Saman Namewee??

1 Komen

TNB To Sue WWF: Blogger dituduh mulakan komen palsu


Ni la muka anak babi bernama Namewee, muka pun sebijik macam babi

PETALING JAYA 2 Sept. – Blogger Hassan Skodeng atau nama sebenarnya, Irwan Abdul Rahman mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya hari ini atas tuduhan memulakan komen palsu bagi artikel “TNB To Sue WWF” dengan niat untuk menyakitkan hati orang lain.

Irwan yang juga Editor Eksekutif ruangan Lifestyle and Entertainment akhbar Malay Mail didakwa melakukan perbuatan itu di pejabat akhbar berkenaan antara pukul 6 hingga 7 petang pada 25 Mac lalu di alamat B-3A-01, 02 & 03, Dataran 3 Dua, No. 2, Jalan 19/1 di sini. – Utusan


Hai lah… TNB, kenapa Hassan Skodeng je nko berani nak saman? Sebab dia melayu? Kenapa Namewee anak babi lahanat tu nko tak nak saman? Sebab dia spesis keturunan pemakan babi?

Penghinaan yang dilemparkan oleh Namewee adalah lebih teruk daripada ‘gurauan’ Hassan Skodeng… Cacian yang dilemparkan oleh Namewee terhadap TNB, TNB hanya senyap membisu sambil mengulum cacian anak babi lahanat tu dan menelannya perlahan-lahan… Takut sangat ke dengan anak babi tu? takut dituduh racist??

Di sini, eXception secara terbuka mencabar Tenaga Nasional Berhad jika berani, sila saman dan dakwa Namewee… Di bawah ini adalah video penghinaan Namewee terhadap TNB… Apa bleh buat, TNB takde telor… Dengan melayu je berani cantas, dengan anak babi bernama Namewee ketar lutut…

Amacam TNB ada berani mau saman Namewee? Blah la!! Nko dengan Hishamudin sama jer… Takde telor… Potong telor pastu bagi babi makan lagi bagus laa!!

P/S: Namewee ni tak paham ke maksud ‘shutdown’ dengan ‘breakdown’? Lu jangan nak berlagak la Namewee, setakat kepala nko macam kepala babi tu aku boleh sepak-sepak macam tu jerr…

Memperingati Peristiwa 13 Mei 1969

9 Komen

Ulang Tahun Ke-41 Peristiwa 13 Mei 1969

Hari ini genaplah 41 tahun selepas peristiwa berdarah 13 Mei 1969 yang mragut banyak nyawa dek kerana gagal mengawal emosi dan provokasi yang melampau. Insiden yang bermula di Kg Baru tercetus apabila orang-orang melayu sekitar Selangor (ketika itu Kuala Lumpur masih di dalam Selangor) berkumpul di hadapan rumah Menteri Besar Selangor (ketika itu) Dato’ Harun Idris bagi membalas tindakan provokasi melampau kaum cina dan india yang ketika itu merayakan kemenangan besar DAP dan Gerakan dalam pilihanraya.

Disebabkan provokasi-provokasi melampau kaum cina dan india serta cercaan terhadap orang-orang melayu, orang-orang melayu bertindak untuk membalasnya dan bersiap-sedia dengan parang panjang dan pedang. Rusuhan tercetus apabila terdapat berita yang mengatakan seorang wanita mengandung dibunuh dan kandungannya dikeluarkan dari perut dengan menggunakan besi penggantung daging babi. Malah terdapat juga berita mengatakan terdapat pembunuhan orang melayu di Setapak.

Maka kemarahan orang-orang melayu tidak lagi dapat dibendung telah mencetuskan peristiwa berdarah ini. Pelbagai spekulasi misteri disebalik peristiwa ini di mana ada yang mengatakan peristiwa ini dirancang oleh Tun Abdul Razak yang kononnya tidak berpuas hati dengan kepimpinan Tunku Abdul Rahman. Akan tetapi dakwaan tersebut masih menjadi misteri kerana tiada bukti yang kukuh bagi menguatkan dakwaan tersebut.

Bagaimanapun dakwaan orang-orang cina yang membawa penyapu gergasi yang simboliknya bermaksud mahu menyapu terus orang melayu ke laut. Malah terdapat bukti bergambar di mana mereka berarak sambil membawa penyapu gergasi.

Terdapat juga cerita yang mengatakan pemuda-pemuda Cina dari kongsi-kongsi gelap telah bertindak mengepung Panggung Odeon, di Jalan Tuanku Abdul Rahman, Kuala Lumpur. Beberapa iklan disiarkan dalam bahasa Cina di skrin pawagam menyuruh penonton dari kalangan Cina keluar dari panggung. Penonton Melayu di panggung tersebut langsung tidak tahu membaca tulisan bahasa cina. Kesan daripada itu, pemuda-pemuda cina tersebut telah menyerbu masuk ke dalam panggung dan menyerang dan menyembelih penonton yang ada. Hampir semua penonton di dalam panggung tersebut mati di dalam keadaan yang sangat mengerikan

Apapun harus diingatkan kepada semua bangsa melayu sekelian. Ambillah tragedi ini sebagai pengajaran agar perlu mengawal emosi. Malah kepada orang cina dan india, hormatilah hak orang melayu. Jangan dipersoalkan hak dan keistimewaan kami di sini, kerana anda semua bernasib baik kerana Tunku Abdul Rahman membenarkan nenek-moyang anda semua tinggal di Tanah Melayu selepas mendapat kemerdekaan dari British. Nenek-moyang anda datang ke Tanah Melayu juga sebab di bawa masuk oleh British. Jadi ukurlah baju di badan sendiri. Kerana kami orang melayu sudah bertapak lama di sini…

Al-Fatihah buat semua pejuang bangsa dan askar melayu yang terkorban di dalam peristiwa ini… Jasa dan pengorbanan anda akan terus kami kenang… Amin…

Sumber:

Peristiwa 13 Mei

Kronologi Peristiwa 13 Mei

Tun Dr Mahathir di bidas: Kenapa??

Tinggalkan komen


Kenapa Tun Mahathir di bidas melalui tulisannya KAKI DALAM KASUT. Mantan Perdana menteri hanya mengatakan data dan fakta yang sebenar. Kenapa data dan fakta di persoal?? Coba fikir, jika bukan Tun dr Mahathir yang menulis artikel ini, apa kah mantan PM ini akan dituduh racist, divide and rule at work again dan semacamnya?

Mereka yang membidas data dan fakta adalah mereka yang menidakkannya, yang sebenarnya mereka lebih arif mengenainya, kalau tidak, mereka tidak akan membidasnya. Mereka tidak mahu fakta dan data yang benar dirungkai dan diketengahkan. Mereka mahu data dan fakta dibungkus dengan kuat agar tidak terbongkar.

Siapa kata melayu terbela dalam negaranya, melayu sebenarnya terkorban dalam negaranya,melayu terpaksa mengorbankan dirinya kerana mahu cepat-cepat keluar dari gengaman penjajah. Melayu, tidak mampu lagi menderita dalam gengaman penjajah,kerana itu, peluang untuk merdeka, disambar dengan cepat, walaupun bahagiannya terpaksa dikorbankan.

Semasa mengisi kemerdekaan, melayu mengatur langkah, hanya memertabatkan bangsanya, hanya membantu bangsanya supaya terkeluar dari malapetaka penjajahan. DEB diwujudkan, semata-mata pembahagian kek ekonomi tidak mengorbankan milik bangsa melayu, kerana jika tidak dilakukan demikian, bangsa melayu, tidak tahu bagaimana mendapatkan bahagiannya,kerana bangsa melayu terdidik mengorbankan miliknya.

Setelah 39 tahun, milik bangsa melayu, tidak juga berjaya mereka genggam, malah dasar yang menunjuk ajar bangsa melayu, bagaimana memiliki haknya, dipersoal, dijadikan bahan politik, sehinggakan, bangsa melayu yang ingin terus berkuasa, terpaksa mengorbankannya.

Mereka mahu bangsa melayu, menjadi pengemis dalam negaranya, tanah tumpah darahnya, mereka tidak mahu melayu maju, kerana jika bangsa melayu maju, maka bagining powernya menjadi kuat, maka suara-suara yang menentangnya tidak akan mampu mengoyangnya.

Tindakan kerajaan masa kini, hanya menguntungkan bangsa melayu yang ada di bandar-bandar dan pekan-pekan, sedangkan bangsa melayu yang berada non ceruk di desa masih sangat terbelakang, seperti berada di ambang kemerdekaan. DEB masih mereka perlukan!!!

Petikan dari blog: Apa Yang Tersirat

Komen aku: Puncanya dari orang melayu sendiri. Tak nak ambil peluang. Ambil sikap tunggu dan lihat. Berfikiran negatif. Bila tak maju, salahkan orang lain.