Pencacai Pakatan Haram Spin Isu Mobile Unit AES

Tinggalkan komen

Pencacai Pakatan Haram Spin Isu Mobile Unit AES

Seperti biasa, dah resmi pencacai Pakatan Haram, semua isu akan dispin sampai pening… Isu kenderaan Jabatan Pengangkutan Jalan yang mempunyai label Automated Enforcement Mobile Unit disangkanya milik syarikat swasta… Sudah dasar orang bodoh, akan cuba memperbodohkan diri sendiri…

Pemasangan sistem kamera AES sememangnya melibatkan syarikat swasta, tetapi AES Mobile Unit sepenuhnya dikendalikan oleh PDRM dan JPJ.

Beza antara AES Mobile Unit dan AES Kamera Statik ialah Mobile Unit merujuk kepada unit yang akan membawa kamera mudah alih, di mana di kawasan tersebut tidak mempunyai kemudahan bekalan elektrik, liputan komunikasi dan sebagainya.

Sebagai contoh, speed trap konvensional yang memerlukan anggota Polis untuk berada di lokasi untuk merakam kenderaan yang melebihi had laju. Ini adalah contoh mobile unit. Tidak ada kena mengena langsung dengan syarikat swasta. Jelas pencacai Pakatan Haram cuba memperbodohkan diri sendiri dan rakyat Malaysia. Malah pemimpin Pakatan Rakyat juga berjaya memperbodohkan diri sendiri di dalam parlimen.

Cuma bezanya AES dengan speed trap yang lama, di mana lokasi AES adalah tetap. Manakala speed trap yang lama tidak tetap kedudukannya. Sila rujuk portal Jabatan Pengangkutan Jalan untuk maklumat yang lebih jelas…

Sumber Fitnah

Awal-awal Kroni Sudah Besar Kepala, Syarikat Konsesi AES Menyamar Pegawai JPJ

Sumber Fakta

Automated Enforcement System (AES)

Advertisements

Inilah Antara Sebab Mengapa AES Patut Diteruskan

Tinggalkan komen

Inilah Antara Sebab Mengapa AES Patut Diteruskan

Dah tengok video kat atas??

Apa pendapat korang dengan sikap semberono pemandu Alza ni??

Sudah la langgar lampu merah, lepas tu rempuh pula penunggung motorsikal…

Lepas tu bukan nak tengok keadaan penunggang motorsikal tu teruk ke tidak…

Dia terkam kereta dia dulu… Takut kereta kemek teruk…

Kalau tak nak kereta kemek teruk, jangan langgar orang…

Kalau tak nak langgar orang, patuhi lampu isyarat…

Inilah antara sebab mengapa AES memang sepatutnya dilaksanakan…

Tiada AES maka pengguna jalan raya sesuka hati melanggar lampu merah…

Terima kasih Datuk Michael Chong (Ketua Biro Pengaduan Awam MCA) kerana merakam aksi bahaya pemandu Alza ini…

Jenayah Meningkat Salahkan BN. Tapi Mereka Sokong Penjenayah.

Tinggalkan komen

Jenayah Meningkat Salahkan BN. Tapi Mereka Sokong Penjenayah.

Bila kes-kes jenayah meningkat, Pakatan Rakyat segera menuding jari kepada Barisan Nasional…

Mereka menuduh bahawa Barisan Nasional menjadi penyebab peningkatan kes-kes jenayah…

Pakatan Rakyat cuba ‘membasuh’ pemikiran rakyat untuk membenci Polis serta Barisan Nasional…

Tetapi pada masa yang sama… Mereka bersandiwara pula dengan bersimpati dan menyokong penjenayah…









Rakyat Malaysia tak perlu terpesona dengan sandiwara Pakatan Rakyat…

Sokongan mereka terhadap penjenayah tak pernah berubah…

Malah kalangan ahli dalam PR juga terdiri daripada PENJENAYAH!!

Lihatlah apabila melayu dibunuh oleh penjenayah dari kalangan ahli PR…

Adakah mereka akan bantu keluarga mangsa??

Adakah mereka bersimpati??

Adakah mereka mengutuk pembunuh tersebut??


Mereka di bawah juga adalah mangsa penjenayah…

Mahukah korang lihat ahli keluarga korang jadi begini??

Hanya polis yang mampu membenteras jenayah…

Tetapi Pakatan Rakyat juga membencikan pasukan Polis…

Malah ada yang mahu membunuh anggota Polis…

Bagaimana jenayah hendak kurang…

Pakatan Rakyat menyokong penjenayah…

Pakatan Rakyat juga memusuhi pasukan Polis…

Hanya penjenayah sahaja takut dan bencikan Polis…

Tak perlu terpedaya lagi dengan sandiwara demi sandiwara oleh Pakatan Rakyat…

Artikel Berkaitan: PDRM – Rakan Jenayah Si Mati Dakwa Polis Lepaskan Tembakan Ala Ala Filem Koboi.

Bakar Kekasih. Teman Lelaki Akhirnya Ditahan Polis.

Tinggalkan komen

Bakar Kekasih. Teman Lelaki Akhirnya Ditahan Polis.

KUALA LUMPUR: Polis hari ini menahan lelaki yang disyaki membakar teman wanitanya di kawasan semak berhampiran Seksyen 1, Wangsa Maju pada awal pagi 13 Ogos lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah, berkata lelaki itu ditahan awal pagi ini di sebuah rumah panjang di Setapak Jaya.
“Suspek ditahan bersama seorang wanita,” katanya menerusi Sistem Pesanan Ringkas (SMS) kepada BERNAMA, di sini.

Beliau berkata, kedua-dua mereka ditahan reman lima hari bermula hari ini.

Polis sebelum ini memburu Mohd Amir Mohd Anuar, 18, dari Taman Keramat bagi membantu siasatan kes berkenaan.

Dalam kejadian itu, teman lelaki Nurul Firzanah Mat Zaki, 16, dipercayai menyimbah petrol ke tubuh gadis berkenaan sebelum membakarnya, menyebabkan mangsa terbakar 25 peratus di muka, dada dan tangan.

Mangsa kini dirawat di Hospital Kuala Lumpur. – BERNAMA

Alhamdulillah… Akhirnya penjenayah kejam ini berjaya juga ditahan Polis… Harap muka je poyo… Perangai macam lahanat… Tahniah kepada PDRM kerana berjaya juga menahan penjenayah ini… Harap penjenayah ini diberi hukuman yang berat dan setimpal dengan perbuatannya itu…

eXception doakan semoga adik Nurul Firzanah kembali sihat dan berupaya meneruskan hidup secara normal…

Cybertrooper PR Langgar Fatwa Hj Hadi??

Tinggalkan komen

Cybertrooper PR Langgar Fatwa Hj Hadi??

Akhirnya pencacai DAP tak kira Facebooker dan Blogger melanggar fatwa Presiden PAS, Haji Abdul Hadi Awang. Masih ingatkah semasa cctv rakaman video seks Anwar tersebar Haji Hadi pernah mengeluarkan ‘fatwa’ mengatakan “Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi sebab video ini besi, dia tiada mata dan telinga,”

Gara-gara kes seorang pegawai Polis mengamuk di dalam sebuah hotel, ramai blog milik Pakatan Anak Haram jadah seperti Milo Suam, Amenoworld dan Anak Sungai Derhaka cuba menjadi jaguh mengulas video tersebut dengan penuh emosi… Sungguh pelik… Mengapa mereka boleh percaya lelaki di dalam CCTV itu ialah pegawai polis?? Mungkin juga UMNO yang cari lelaki yang mempunyai persamaan dengan pegawai polis itu… eXception tidak percaya sama sekali, lelaki di dalam cctv dan pegawai polis tersebut adalah orang yang sama… Sebab lelaki di dalam CCTV perutnya buncit, manakala pegawai polis tersebut perutnya tidak buncit… Malah video cctv ini juga kabur dan jelas ianya video yang di edit dan dihasilkan oleh UMNO… Mengapa blogger PR percaya?? Blogger PR perlu mengemukakan 4 orang saksi yang tidak FASIK… Cina pekerja hotel ni tak boleh dijadikan saksi kerana cina ni kafir dan FASIK…

Jika mereka percaya dengan cctv pegawai polis yang mengamuk ini, sepatutnya mereka WAJIB mempercayai insan di bawah ialah Anwar Bin Ibrahim….

Tetapi sungguh menghairankan mereka tidak percaya dengan rakaman cctv skandal seks Anwar, tetapi mereka mempercayai rakaman cctv pegawai polis mengamuk. Tetapi mereka telah melanggar fatwa Presiden PAS secara mereka tak sedar… Maka jelas semua cybertrooper PR yang percaya akan video ini telah jatuh KUFUR, mengikut ajaran PAS…

Inilah sikap double standard pencacai DAP… Apabila satu-satu perkara tidak menyebelahi mereka. Mereka akan keluarkan fatwa-fatwa sesat berputar-belit untuk meyakinkan pengikutnya… Seboleh-boleh mereka menafikan segala bukti-bukti yang ditunjukkan atas alasan ianya rekaan UMNO… Malah UMNO juga yang mengupah lelaki yang menyerupai Anwar berlakon di dalam rakamn cctv skandal china doll…

Namun, apabila satu-satu isu menyebelahi mereka. Mereka melupakan terus fatwa-fatwa sebelum ini dikeluarkan oleh Ulamak PAS… Mereka lupa akan kenyataan putar belit mereka tentang rakaman cctv Anwar… Demi keghairahan menjadi jaguh… Tapi sayang… Dek kerana mengejar populariti dan fulus… Mereka sebenarnya mereka telah tersilap langkah… Sila satu langkah lagi… CHECKMATE!!

Blogger yang melanggar fatwa Hj Hadi

Tiada senjata ditemui pada Pegawai yang mengamuk itu kata Timb. Ketua Polis N9.

CCTV berjaya rakam Polis mengamuk di Seremban

Isu polis mengamuk – PISTOL BUKAN SENJATA?

Nota: Kepada pencacai DAP sekelian, jika korang boleh percaya cctv amuk dalam hotel… Mengapa korang begitu berat sekali hendak percaya cctv skandal china doll dalam bilik hotel??

Panas!! Gambar Bukti Polis Menerima Suapan!!

1 Komen

Panas!! Gambar Bukti Menerima Suapan!!


Gambar sekadar hiasan

eXception tahu banyak kes suapan yang berlaku di kalangan anggota Polis…

Tidak kira mereka yang minta atau menerimanya…

Rasuah tetap rasuah…

Tidak ada beza samaada orang lain beri atau kita yang mintak…

Tidak ada beza berapa jumlah suapan… RM 10 ke… RM 100 ke… RM 1000 ke…

Tidak ada beza apa pangkat… Koperal ke… Sarjan ke… Inspektor ke… ASP ke…

Apapun gambar di bawah adalah BUKTI yang jelas Polis menerima SUAPAN…

Klik imej fail sulit di bawah untuk memaparkan imej…

Click Me!!
Klik imej di atas…

Polis Acu Pistol Pada Orang Awam?? @PDRMsia Adakah Ini Ada Dalam SOP??

13 Komen

Polis Acu Pistol Pada Orang Awam?? Adakah Ini Terdapat Dalam SOP

Bertebaran video yang menunjukkan seorang anggota polis trafik mengacukan pistol terhadap demonstran Bersih 3.0

Tindakan anggota Polis ini amat eXception kesali… Sebagai anggota Polis yang beretika, anda tidak boleh sesuka hati mengacukan pistol kecuali anda diancam ataupun nyawa anda terancam… Tetapi berdasarkan video di atas ini, kelihatan motif anggota Polis tersebut adalah untuk menghalau demonstran Bersih…

Anda perlu ingat bahawa demonstran Bersih adalah rakyat… Anda tidak boleh mengacukan pistol sesuka hati, kerana ini jelas melanggar SOP… Anda boleh menggunakan cota, kayu atau besi… Tetapi tidak pistol jika semata-mata hendak menakut-nakutkan demonstran…

eXception minta Ketua Polis Negara menyiasat perkara ini dan anggota Polis terbabit segera diambil tindakan sekiranya tindakan dilakukannya JELAS MELANGGAR ETIKA DAN PROSEDUR…

Older Entries