Bukti!! Gaji Minima Dijanjikan Pakatan Hanyalah Retorik

Tinggalkan komen

Bukti!! Gaji Minima Dijanjikan Pakatan Hanyalah Retorik

Lihatlah… Gaji Guru PASTI pun tak mencapai matlamat gaji minimum yang dicanang oleh Pakatan Rakyat dalam buku Jinggay…

Macam ni ke gaya nak memerintah Malaysia?? Janji yang dibuat pun tak pernah nak ditepati… Lebih baik BN dari Pakatan Rakyat ni… Gaji kakitangan awam diselaraskan… Malah Ketua Setiausaha Negara juga mahu menaikkan kadar gaji minima kakitangan awam… Yang jelas ianya akan menjadi kenyataan berbanding janji Pakatan Rakyat…

Hanya orang bodoh sahaja percaya dengan janji kosong Pakatan Rakyat ni… Sedangkan lebuhraya dalam negeri sendiri pun tak termansuh tolnya… Mana taknya, anak syarikat negeri pun ada pegangan dalam konsesi tol…

Advertisements

Kelantan Bakal Membina Stesen Angkasa Lepas Di Bulan??

Tinggalkan komen

Kelantan Bakal Membina Stesen Angkasa Lepas Di Bulan??

Bila orang kata pilihan raya bulan 3, Pas Kelantan umum nak buat stadium islam…..
Bila orang kata pilihan raya bulan 6, Husam umum nak bina lebuh raya prepaid…..
Bila orang kata pilihan raya bulan 11, Husam umum pula nak bullet train…..Tidak mustahil bila orang kata pula pilihan raya awal tahun depan, Husam akan umum pula nak bina stesen angkasa lepas…kah…kah….kah….kah…kah…..Bina stesen angkasa lepas untuk tinjau balak dan lombong-lombong apa yang ada di angkasa lepas ???” – kata, rbfonline.net

Mari kita lihat projek-projek hasil daripada idea Husam.
Projek yang pertama ialah Jihad Ternak, disebabkan sunnah Rasulullah maka program menternak kambing jamnapari pun dilancarkan. Majlis pelancarannya dibuat di Perdana Resort dan pada program itu ditunjukkan baka kambing beserta dengan kandang pasang siap.Namun kesudahannya amat menyayat hati, pemimpin Pas bergaduh dengan rakan kongsinya, Datuk Amin Pepet sehingga berlaku kes tembak dan jihad ternak terus hilang ditelan zaman.

Projek yang kedua ialah Koridor Depu. Projek ini dilancarkan pada tahun 2007 ketika Kerajaan Pusat sedang sibuk melancarkan prgram koridor ekonomi di seluruh negara.Sebaik sahaja dilancarkan, hampir di seluruh pelusok negeri ini penuh dengan billboard Kelantan Koridor Depu tetapi sekarang senyap begitu sahaja.Mungkin Haji Zaidi, orang kanan Husam boleh jawab kenapa sampai sekarang masih berlonggok lagi benih depu yang dibawa masuk dari negara jiran di satu kawasan di Salor.

Projek yang ketiga ialah stadium. Idea untuk membina stadium baru ini ketika Kelantan sedang hebat dalam Liga Bola Sepak Negara. Kelantan juara adalah disebabkan pengurusannya hebat. Pengurusan adalah dari idea orang UMNO, Tan Sri Annuar Musa.Maka dengan itu, Pas perlu mengambil kesempatan dalam kegilaan bola ini dengan mengumumkan pembinaan stadium baru di kawasan sempadan antara Ketereh dan Kok Lanas.Cadangannya pembinaan bermula Mac, kemudian ditangguh kepada Ogos dan sekarang September, tidak ada sebatang tiang pun dicacak di lokasi itu.Ini contoh kegilaan Husam. Kegilaan ini dinamakan kegilaan sebabak-sebabak. Bila ada babak baru maka muncullah idea baru. Dan dengan itu Husam akan dikenang sampai bila-bila kerana mempunyai idea yang hebat biarpun tidak pernah dilaksanakan.

Selepas, program Jihad Ternak, Koridor Depu, pembinaan stadium, lebuh raya rakyat dan terbaru, keretapi laju maka tidak mustahil stesen angkasa lepas dibina di negeri ini.Mungkin selepas ini Husam akan mengumumkan bahawa pihaknya sedang berbincang dengan kerajaan Rusia untuk membeli Soyuz.Maka dengan cerita keretapi laju dan stesen angkasa bersama dengan Soyuz maka diharapkan kita mengenali siapa Husam Musa. Idealis yang maha hebat di Kelantan, penulis hanya tersenyum. ~Wan Jijah

Masih ada lagi yang percaya dengan janji-janji manis Husam Musang Berbulu Ayam ni?? Bab berlakon memang pandai… Bab menabur janji memang pandai… Tapi bab melaksanakan… Bermacam-macam alasan… Pusing sana… Pusing sini… Lepas tu salahkan Kerajaan Persekutuan pula… Mereka yang berjanji macam-macam tapi bila gagal melaksanakan mereka salahkan orang lain… Cukup mudah… Itu belum lagi perintah Malaysia… Agaknya bila perintah Malaysia, macam-macam lagi la kita boleh nampak…

Sedangkan masalah air bersih kat Kelantan masih tidak ada jalan penyelesaian, mahu buat projek lain pula… Jadi kepada Rakyat Kelantan, masih korang percaya dengan janji melangit Kerajaan PAS Kelantan ni?? Ayuh!! Kita ubah!! Tukar kerajaan Barisan Nasional pada PRU 13 nanti… Kita test sepenggal ok??

Sumber: Anti Semua Salah UMNO – ASSU

Manifesto Bukan Perjanjian. Satu Alasan Yang Bijak??

Tinggalkan komen

Manifesto Bukan Perjanjian. Satu Alasan Yang Bijak??

ALASAN bijak Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dalam mematahkan hujah pihak-pihak yang menuntut subsidi air percuma 20m3 yang dibuat pada 2008 diperluaskan kepada pemilik rumah dengan meter pukal, dengan mengatakan manifesto air percuma bukan perjanjian, memang patut dipuji. – SUARA PAKATAN RAKYAT

Sudah menjadi dasar media milik Pakatan Haram Jadah ni, akan menjilat apa sahaja yang dilakukan oleh pemimpin mereka, walaupun hakikatnya apa yang dijilatnya berasa kelat, pahit dan masam… Tapi itulah yang terpaksa mereka lakukan demi wang ringgit…

Suara Pakatan Rakyat pula memuji tindakan Khalid Ibrahim mengencing rakyat Selangor sebagai satu ‘ALASAN YANG BIJAK’. Nampaknya Suara Pakatan Rakyat mahu tak mahu terpaksa juga menjilatnya walaupun rasanya memang memualkan…

Mereka gagal menerima hakikat bahawa manifesto PRU Kerajaan PR Selangor adalah bersifat menanam tebu di tepi bibir… Ibarat gula-gula politik yang rasanya kelat dan pahit…

Kini rakyat Selangor semakin sedar pihak mana yang menepati janji… Pihak mana pula yang hanya pandai menabur janji kemudian memberi seribu satu macam alasan apabila gagal menunaikan janjinya…

Kepada rakyat negeri Selangor, usah korang terpedaya lagi dengan manifesto Pakatan Haram Jadah ni… Mereka sudah mengatakan ianya BUKAN SATU JANJI… Tapi tak lebih sekadar penyedap rasa… Jika korang semua nak kena tipu lagi, pangkah lah lagi Pakatan Haram Jadah ni dalam PRU 13 akan datang…

Kenyataan MB Selangor tak lebih sekadar hendak melepaskan leher yang terjerut…

Protokol-Protokol Yahudi & Agenda Mereka Di Malaysia – Bahagian 6

1 Komen

Protokol-Protokol Yahudi & Agenda Mereka Di Malaysia – Bahagian 5

Sambungan dari Bahagian 5…

14) Dalam sejarah kemanusiaan di dunia ini, semua manusia boleh menerima kata-kata manis. Mereka sebenarnya hanya berpuas hati dengan lakonan atau kepura-puraan sahaja. Jarang sekali mereka membangkitkan dan menuntut di khalayak ramai bagi memastikan semua janji diikuti dengan perlaksanaan. Oleh itu kita perlu menubuhkan institusi yang pakar dalam hal ‘lakonan’ yang memberi pembohongan kepada orang ramai. (Protokol 5 nombor 7)


Antara janji-janji manis Pakatan Rakyat semasa Pilihanraya. Adakah semuanya ditunaikan??


Pakatan Rakyat berjanji mahu memberikan pendidikan percuma apabila mentadbir Malaysia, tetapi mengapa yuran PASTI masih dikenakan? Kenapa tak bagi percuma??


Orang bodoh sentiasa melupakan apa yang dilakukannya dulu…


ISA dimansuhkan oleh Kerajaan Persekutuan. Tol Batu 3, Shah Alam, tol Sg Rasau masih belum dimansuhkan. Air dikata percuma, tetapi rakyat tetap kena bayar bil air.


Gaji minimum RM 1500 di Selangor?? Mana ada!! Janji sahaja!!

TAMAT…

Setakat di sini sahaja pendedahan protokol-protokol Yahudi dan perlaksanaannya di Malaysia… Selanjutnya korang boleh beli buku di bawah…

Rujukan: Agenda Yahudi Menakluki Dunia