BERSIH 2.0 – Bersih Sangat Ke PKR Ni?

Tinggalkan komen

BERSIH 2.0 – Bersih Sangat Ke PR Ni?

Satu Malaysia, PR dok palu gong mencanang dan mengajak rakyat Malaysia supaya turun ke ibu kota untuk melakukan perhimpunan haram kononnya untuk menuntut supaya diadakan pilihanraya yang bersih, telus dan adil…

Tapi di sini aku nak tanya kepada juak-juak PR yang dok palu canang ni… Pemimpin korang ni bersih sangat ke? Aku tengok PKR dengan PAS lagi lah lok lak…

PKR dengan masalah dalaman parti yang mana ramai kalangan ahli tidak berpuas hati dengan manipulasi undi yang mana muka-muka favorite Al-Juburi menaiki takhta PKR manakala muka-muka baru yang toya dan takde value serta tak tau mengampu Punaisihat Parti… Malah kebanyakan pemilihan berlaku kekecohan kerana ramai ahli tidak berpuas hati dengan undi… Isu ini gagal dijawab oleh Punaisihat PKR dan kebanyakan pemimpin PKR berdalih mengatakan ahli UMNO sengaja sabotaj pemilihan tersebut… Lawak sungguh…

Malah bukan sahaja dalam PKR, malah dalam PAS pun tak kurang hebat bau bangkainya… Dengan isu politik wang dalam pemilihan yang lepas-lepas malah pemilihan 2011 kita boleh lihat ramai golongan Ulama’ PAS disingkirkan, manakala golongan professional Pro Anwar (Erdogan) pula naik…

Isu Nik Aziz memberi ‘zakat’ kepada orang asli semasa pilihanraya kecil di Kelantan yang lepas juga juga menjadi isu hangat… Manakala Nik Aziz tidak mengaku ianya rasuah, tetapi merupakan zakat… Mengapakah sewaktu PRK baru nak beri zakat? Kenapa sebelum ini langsung Nik Aziz tak pedulikan hidup mati orang asli tersebut?

Satu soalan ingin eXception kemukakan kepada juak-juak PKR ni….

BERSIH SANGAT KE PERMIMPIN KORANG??

P/S: eXception meminta maaf sebab lama tak update blog ini kerana sibuk menguruskan majlis perkahwinan…

Advertisements

PKR Bakal Diharamkan RoS?

Tinggalkan komen

PKR Bakal Menghadapi Tindakan Dari Pendaftar Pertubuhan (RoS)

PKR hadapi risiko diharam, sidang media tengah hari

KUALA LUMPUR, 19 Mei — Di sebalik spekulasi pilihan raya umum ke-13, Parti Keadilan Rakyat (PKR) – komponen Pakatan Rakyat, berhadapan dengan risiko kemungkinan dibatalkan pendaftaran, dipercayai berkaitan dengan pemilihan secara langsung akhir tahun lalu.

The Malaysian Insider difahamkan PKR telah menerima surat berkaitan dengan tindakan itu daripada Pendaftar Pertubuhan (RoS) awal bulan ini.

“Saya dimaklumkan RoS sudah keluarkan surat untuk membatalkan pendaftaran, surat diterima baru-baru ini, saya tak pasti tarikhnya,” kata sumber.

Sumber itu berkata berdasarkan surat RoS, PKR didakwa melanggar beberapa peruntukan perlembagaan part itu, yang ditubuhkan April 1999.

Bagaimanapun katanya, PKR mempunyai alasan kukuh yang ia tidak melanggar sebarang peruntukan dalam perlembagaannya.

Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail akan mengadakan sidang media mengenai isu itu tengah hari ini.

“Kami tak terkejut dengan tindakan RoS ini, tunggu sidang media nanti,” katanya lagi.

PKR, yang awalnya dikenali sebagai Parti Keadilan Nasional (Keadilan) ditukar nama semasa selepas proses penggabungan empat tahun kemudian.

Ia mengadakan pemilihan secara langsung peringkat pusat menggunakan kaedah satu ahli satu undi, yang turut menyaksikan masalah dan aduan.

Sejak selepas pilihan raya umum 2008 PKR juga tidak kesunyian daripada kritikan daripada pesaingnya termasuk menggesa agar RoS mengambil tindakan ke atas parti itu.

Parti itu yang menyaksikan prestasi terbaik pada pilihan raya umum 2008 menerusi kerjasama dengan PAS dan DAP turut berhadapan dengan tindakan beberapa wakil rakyat, di kedua-dua peringkat Parlimen dan Dewan Undangan Negeri, keluar atau melompat parti.

Dalam pada itu, satu lagi sumber berkata, RoS mengeluarkan surat amaran itu pada 9 Mei lalu dengan merujuk kepada satu kes pemecatan membabitkan bekas ahlinya yang bertanding pada pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri Bukit Selambau di Kedah awal 2009.

Difahamkan RoS bertindak atas aduan berkaitan dengan pemecatan A. Rajagopal di mana PKR didakwa telah melanggar Fasal 32.2.1 perlembagaannya.

Aduan itu mendakwa Rajagopal dipecat tanpa siasatan yang sewajarnya.

Penganalisis dan pemerharti melihat tindakan ini sesuatu mengejutkan kerana diambil ketika desas-desus mengatakan pilihan raya umum ke-13 akan diadakan dalam waktu terdekat.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin lalu diperintah membela diri berhubung tuduhan meliwat bekas pembantunya.

Selain itu beliau juga kini berhadapan dengan pendedahan rakaman video seks yang dibawa “Datuk T” Mac lalu.

Bagaimanapun Anwar telah menafikan dengan keras dakwaan menerusi pendedahan itu.

Sumber: Malaysia Insider


Nafi je laa Nuar oiii… Lepas ni jika RoS melakukan tindakan membatalkan pendaftaran PKR, maka Nuar akan bikin cerita lain pulak dengan mendakwa UMNO menjadi dalang mempengaruhi RoS untuk menghancurkan PKR…

Sedangkan tindakan diri sendiri mengendalikan PKR sesuka hati dengan memecat orang yang tidak mengikut kata-katanya tanpa mengikut prosedur dan alasan yang jelas menjadi punca…

Bikin la wayang lagi Nuar oiii…

Zaid Kecewa, Akan Tubuhkan Keadilan Baru

Tinggalkan komen

Kemungkinan Satu Lagi Parti Keadilan Akan Ditubuhkan

Bekas ketua PKR Wilayah Persekutuan, Datuk Zaid Ibrahim mendedahkan bahawa beliau akan menubuhkan ‘Keadilan Baru’ jika dipecat daripada parti itu ekoran pertelagahannya dengan ketua umum Datuk Seri Anwar Ibrahim dan naib presiden Azmin Ali.

Zaid (kanan) berkata beliau tidak akan bersara diri daripada parti politik kerana matlamatnya adalah untuk mencari transformasi politik jangka panjang.

Katanya, apa yang dihadapinya sekarang bukanlah sesuatu yang baru baginya.

Sebelum ini pun, katanya, beliau telah meninggalkan Umno, melepaskan jawatan menteri, serta meninggalkan firma guaman terbesar yang memberi banyak wang kepadanya.

Bercakap kepada kira-kira 100 orang hadir pusat pusat khidmat Kedah Tengah Kedah di Sungai Petani malam tadi, Zaid berkata, beliau telah mengorbankan dirinya tetapi beliau tidak mahu membesar-besarkannya “kerana saya mempunyai agenda politik jangka panjang.


Ha ha ha ha ha… Buruk rupa orang tua merajuk tapi itu lah apabila Zaid kecewa dengan corak pentadbiran PKR… Baru sekarang dia sedar? Kitaorang dah tau lama dah…

Apapun terpulang lah kat Zaid nak tubuhkan parti apa, asalkan perjuangan dan matalamat asal tak menyimpang…

Tiada Lagi Demokrasi Dalam PKR.

Tinggalkan komen

Zaid (Katak) Ibrahim Letak Semua Jawatan Dalam PKR (Parti Kencing Rakyat)

Zaid (katak) akhirnya berjaya dikencing dek PKR (Parti Kencing Rakyat) yang dulu dok sibuk memperjuangkan demokrasi tetapi hakikatnya, hanya memperjuangkan orang-orang tertentu di dalam PKR…

Dengan nada orang yang kecewa Zaid berkata; “Saya yakin mana-mana parti politik dengan sikap hipokrit dan nilai-nilai palsu tidak akan mampu menawarkan sebarang pembaharuan yang bermakna kepada rakyat di negara ini.”

“Saya mengambil keputusan ini kerana tidak ada usaha oleh kepimpinan parti untuk menangani manipulasi dan amalan tidak adil serta penyelewengan dalam pemilihan itu meskipun ia telah berulang-kali ditimbulkan,”

Ha ha ha ha ha… Zaid dikencing hidup-hidup oleh Anwar dan kroni-kroninya… Agaknya lepas ni ke mana kata ni nak melompat? Mungkin melompat ke dalam PAS. Adakah ahli PAS sedia menerima Zaid yang merupakan kaki mabuk dan kaki judi ini? Malah Zaid juga secara lantang menentang perlaksanaan hudud.

Jika tak diterima oleh PAS, mungkin Zaid akan menyertai DAP… Tak kisahlah kalo nko nak join mana-mana Zaid. Janji nko jangan jilat ludah untuk menyertai semula UMNO… UMNO juga takkan menerima semula ahli yang telah dipecat…

Nota: Brader Rio Rashid, minta maaf sebab ubah suai sket gambar dari Reformasin

Ahli Dewan Undangan Negeri (PKR) Bakar Arang Isytihar Keluar Parti

1 Komen

Wei Shu keluar PKR

KUALA LUMPUR 15 April – Parti Keadilan Rakyat (PKR) menerima tamparan hebat menjelang Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor pada 25 April ini apabila seorang lagi wakil rakyatnya mengisytiharkan keluar daripada parti itu.

Selepas lapan pemimpinnya mengisytiharkan diri sebagai wakil rakyat Bebas sebelum ini, hari ini giliran Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bakar Arang, Kedah Tan Wei Shu (gambar) pula mengumumkan keluar daripada parti itu berkuat kuasa serta-merta.

Wei Shu berkata, keputusan keluar parti itu diambil disebabkan rasa tidak puas hati kerana mendakwa dipermainkan oleh pemimpin parti yang beliau sifatkan sebagai ‘kacang lupakan kulit’ yang mempergunakannya untuk kepentingan tertentu.

Tambahnya, beliau telah mengadakan perbincangan dengan para pengikutnya untuk menjadi wakil rakyat Bebas selepas tiada permohonan maaf dibuat oleh pemimpin parti ekoran pelbagai tuduhan yang dilemparkan terhadapnya.

‘Saya dituduh tidak layak dan tidak boleh bekerja, pada hal saya sudah membuktikan rekod kerja saya dalam dua tahun ini,’’ katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau juga meminta kepimpinan tertinggi parti menunjukkan rekod kerja mereka sebelum menuduhnya tidak layak dan tidak menjalankan tugas untuk parti itu.

“Saya minta mereka tunjukkan rekod kerja mereka. Jika gagal, jangan tuduh saya tidak layak dan tidak bekerja sedangkan saya telah membuktikan bahawa saya telah menunaikan janji-janji sebagai wakil rakyat.

“Maka dengan itu saya mengambil keputusan keluar daripada parti kerana tidak boleh lagi bekerja dengan pemimpin yang enggan mengaku kesalahan sendiri,” katanya.

Keputusan Wei Shu itu menjadikan beliau pemimpin PKR kesembilan mengisytiharkan diri mereka sebagai wakil rakyat Bebas.

Selain beliau, pemimpin PKR lain yang mengisytiharkan diri sebagai wakil rakyat Bebas sebelum ini ialah Jamaluddin Mohd. Radzi (Behrang), Kapten (B) Mohd. Osman Jailu (Changkat Jering), Mohamad Radzhi Salleh ( Lunas) dan Badrul Hisham Abdullah ( Pelabuhan Klang).

Tiga Ahli Parlimen PKR turut berbuat demikian iaitu Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (Balik Pulau), Tan Tee Beng (Nibong Tebal) dan Mohsin Fadzli Samsuri (Bagan Serai).

Sementara itu, Zulkilfi Noordin (Kulim-Bandar Baharu) pula dipecat daripada parti itu.

Ekoran tindakan Wei Shu itu, Dewan Undangan Negeri Kedah kini terdiri daripada 16 wakil Pas, 14 wakil Barisan Nasional (BN), tiga (PKR), satu DAP dan dua Bebas.

Dalam pada itu, Wei Shu menegaskan, pengundurannya tidak ada kena mengena dengan pelucutan jawatannya sebagi Exco kerajaan negeri Kedah.

“Saya tidak ada pilihan selain keluar daripada PKR. Jika saya masih membiarkan diri dipermainkan, bermakna saya turut bersubahat mempermainkan kepercayaan rakyat.

“Saya tidak mementingkan apa-apa keistimewaan sebaliknya hanya berhasrat membantu rakyat. Lagi pula saya cuma tahu bercakap benar, tidak seperti orang lain yang bermuka dua dan lidah bercabang.

“Saya tidak pandai bercakap bohong, mengampu dan berjanji manis tetapi apa yang saya pandai adalah menyatakan boleh buat atau tidak dan mahu buat atau tidak,” katanya.

Ditanya sama ada beliau akan menyertai mana-mana parti politik selepas ini, katanya, setakat ini dia belum memikirkan perkara itu.

Menurutnya, beliau kagum dengan usaha dan teladan yang ditunjukkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang kerap turun padang untuk berbakti kepada rakyat.

“Dulu kerajaan lain, sekarang punya kerajaan Perdana Menteri pun turun padang.

“Saya mahukan pemimpin yang betul-betul untuk rakyat, itu yang penting sekali, bukan soal suka sesiapa. Pemimpin yang boleh jaga rakyat, itu yang saya sokong,” katanya.

Nampaknya krisis dalaman Pakatan Reban tak boleh ditutup lagi dengan nyiru… Bau dah melantung satu Kedah… Tindakan drastik ADUN Bakar Arang pasti mengejutkan pucuk pimpinan Pakatan Reban Kedah yang sedang dok berangan-angan di dalam rumah…

Apa sudah jadi? Inikah petandanya Pakatan Haram ini akan berkubur tanpa nisan?? Apa yang pasti… Pakatan Reban ini mulai rapuh… Menunggu masa sahaja untuk tumbang… Jika PRU lepas rakyat menggunakan kuasa mereka memberi undi protes kepada Barisan Nasional, kali ini aku yakin rakyat Kedah mulai sedar dengan kelemahan pemimpin Pakatan Reban yang lebih kepada syok sendiri dari buat kerja…

Azmin. Anak Emas Al-Juburi

1 Komen

‘Azmin dapat apa dia mahu’

KUALA LUMPUR 28 Okt. – Rombakan kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) peringkat negeri yang diumumkan baru-baru ini menunjukkan Naib Presidennya, Azmin Ali mendapat apa yang beliau mahu.

Bekas rakan karib Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk S. Nallakarupan berkata, walaupun tempat sebagai Pengerusi PKR Sabah digantikan orang lain, namun Azmin tetap dilantik menerajui Wilayah Persekutuan.

‘‘Dari Sabah ke Wilayah Persekutuan. Apa yang pasti, seperti biasa, Azmin akan mendapat apa yang dia mahukan.

‘‘Siapa pun yang harus ‘berkorban’, ia bukan satu masalah, asalkan ia memberi manfaat kepada kedudukan Azmin,” katanya dalam kenyataan di sini.

Dalam pengumuman rombakan kepimpinan PKR negeri kelmarin, lapan negeri menerima ketua yang baru termasuk Sabah yang sebelum ini diterajui Azmin.

Bagaimanapun, Azmin dilantik pula sebagai Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan menggantikan seorang lagi pemimpin utama parti itu, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Menurut Nallakarupan, perkembangan terbaru dalam PKR itu bukan sesuatu yang menghairankan kerana sesiapa yang pernah berada dalam lingkungan Anwar pastinya tahu tentang kedudukan Azmin kepada Penasihat PKR itu.

Katanya, ini termasuk oleh dirinya sendiri yang pernah berkawan baik dengan Anwar mendapati Azmin pasti dalam apa hal sekalipun mendapat perhatian istimewa Anwar.

‘‘Perasaan ini bukan disedari saya seorang tetapi semua yang pernah berada dalam lingkungan Anwar khususnya bekas setiausaha politik beliau, kami memang perhatikan.

‘‘Malah ini pernah disebut dalam akuan berkanun Datuk Abdul Murad Khalid (bekas Penolong Gabenor Bank Negara) bagaimana isteri Azmin turut menikmati kelebihan oleh Anwar yang jadi Menteri Kewangan ketika itu.

‘‘Malah soal itu pernah menjadi isu di kalangan orang politik semasa Anwar dalam kerajaan lagi dan ia amat sukar sekali untuk pegawai beliau jelaskan tentang kewujudan perhatian istimewa ini,” jelasnya.

Nallakarupan turut percaya yang hakikat ini sebenarnya disedari isteri Anwar, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail namun atas keinginan tertentu maka ia disenyapkan.

‘‘Banyak gurauan dibuat tentang hal ini di kalangan orang yang berada dalam lingkungan Anwar. Kita kata semua ini pasal ‘itu orang lah’. Tapi beliau pejam saja sebelah mata, kadangkala dua belah mata, terus sokong Anwar.

‘‘Macam kes di Sabah lah. Azizah pergi juga ke Sabah untuk apa yang dikatakan menyelesaikan masalah. Akhirnya semua untuk agenda peribadi,” ujarnya.

Perkara ini bukanlah satu perkara yang menghairankan, sememangnya Azmin ni anak emas Anwar. Sejak dulu lagi Azmin memang kamceng dengan Anwar… Mungkin juga Azmin ni tempat pelempias nafsu serakah Anwar, maka di tatangnya Azmin ni bagaikan anak emas…

Apapun pergolakan PKR Sabah juga berpunca dari percaturan Anwar sendiri yang meletakkan calon kaki kipas dan kaki bodek berbanding yang bersusah payah membuat kerja… Jika ini percaturan dilakukakan oleh Anwar dalam PKR seluruh Malaysia. Aku yakin PKR akan tumbang rebah ke bumi.