Apa Sebenarnya Yang Pencacai PR Sembunyikan Dari Kita…

Tinggalkan komen

Apa Sebenarnya Yang Pencacai PR Sembunyikan Dari Kita…

Pencacai Pakatan Rakyat mempertikaikan gaji Tan Sri Rozali Ismail yang di dakwa mereka sebanyak RM 425,000.00 sebulan.

Mereka cuba mengaitkan Syabas dengan Barisan Nasional, kononnya Syabas ni GLC di bawah Kerajaan Barisan Nasional la kiranya…

Tapi hakikatnya… Kerajaan Negeri Selangor juga turut mempunyai PEGANGAN SAHAM dalam SYABAS…

Saham kapital yang dibenarkan untuk SYABAS adalah RM100,000,000.00 mengandungi 93,449,999 saham biasa RM1.00 setiap satu, satu (1) saham emas RM1.00 655,000,000 redeemable cumulative preference shares (“RPS”) bagi RM0.01 setiap satu, manakala saham kapital berbayar bagi SYABAS adalah RM71,550,001.00 mengandungi 65,000,000 saham biasa RM1.00 setiap satu, 655,000,000 RPS bagi RM0.01 setiap satu dan satu (1) saham emas RM1.00. Pemegang saham SYABAS adalah Puncak Niaga Holdings Berhad (“PNHB”) yang memegang 70% jumlah saham ekuiti di dalam SYABAS, 15% pemegang ekuiti dipegang oleh Kumpulan Darul Ehsan Berhad (“KDEB”) dan baki 15% dipegang oleh Kumpulan Perangsang Selangor Berhad (“KPS”). Kerajaan Persekutuan (“Kerajaan”) menerusi kementerian kewangan Kementerian Kewangan Berhad (“MOF”) memegang (1) pemegang emas di SYABAS.

Malah Tan Sri Rozali BUKAN CEO SYABAS… Tetapi CEO Puncak Niaga Holdings… SYABAS hanyalah anak syarikat kepada Puncak Niaga Holdings… Tan Sri Rozali juga merupakan PENGASAS kepada PUNCAK NIAGA HOLDINGS… Maka sebagai bos dalam syarikat yang diasasnya sendiri… Ikut suka dia lah nak gaji berapa… Maka tak timbul soal ‘kroni’ di sini…

Lain pula dengan PKNS… Yang mana gaji sebulan bos PKNS berjumlah RM 760,000. Itu gaji tahun 2010… Belum gaji 2012 lagi…

Kerajaan Selangor bayar lebih tinggi berbanding pendapatan diterima PM

SHAH ALAM: Gaji dan bonus Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) sebanyak RM1.4 juta dalam tempoh dua tahun selain pembayaran RM7,000 kepada syarikat perunding bagi menyediakan teks ucapan pengurus besar, ditimbulkan pada perbahasan Bajet Selangor 2012.

Ketua Pembangkang, Datuk Mohamad Satim Diman (BN-Seri Serdang) ketika membahaskan ucapan Bajet Selangor 2012, berkata beliau mempersoalkan pembayaran itu kerana badan berkanun berkenaan gagal membina kediaman mampu dimiliki rakyat Selangor yang kurang berkemampuan.

Beliau berkata, pembayaran gaji dan bonus itu seolah-olah menunjukkan pengurusan kewangan tidak terkawal berbanding prestasi PKNS.

“Berdasarkan perangkaan pada 2009, Pengurus Besar PKNS menerima gaji dan bonus berjumlah RM640,000 manakala pada 2010 pula menerima gaji dan bonus sebanyak RM760,000.

“Jumlah ini juga adalah jauh lebih besar daripada gaji yang diterima oleh Perdana Menteri mahupun Menteri Besar sendiri,” katanya selepas Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini, semalam.

Berita Harian

Berbeza dengan Puncak Niaga, PKNS adalah milik penuh Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan… Agak menghairankan apabila gaji bos PKNS melebihi gaji yang diterima oleh PM dan Menteri Besar Selangor sendiri… Bos PKNS dilantik oleh Kerajaan Negeri Selangor… Maka soal ‘kroni’ boleh timbul di sini…

Jadi, kepada pencacai Pakatan Rakyat, korang nak pusing apa lagi?? Dah terang lagi bersuluh…

Sumber:

Syarikat Bekalan Air Selangor

Rozali Ismail

Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor

Advertisements

Agih AP Guna Sistem Bidaan. Siapa Yang Untung??

Tinggalkan komen

Agih AP Guna Sistem Bidaan. Siapa Yang Untung??

Aduhai… Betapa bodohnya la si Rafizi Ramli ni… Tak habis-habis anak lembu ni dok mengemboh… Hari tu dah kantoi isu NFC… Kali ni nak menunjukkan kebodohannya lagi pasal isu AP…

Kita jangan terpedaya dengan janji PR. Sebab janji PR hanya mahu mengayakan taikun-taikun puak mata sepet sahaja… Kita perlu sedar bahawa kalangan jutawan di Malaysia adalah terdiri dari kaum-kaum mata sepet ni… Berapa kerat sangat bumiputera melayu Islam yang kaya?

Sistem bidaan menentukan pemenang berdasarkan siapa yang mampu menawarkan harga tertinggi yang tidak mampu dicabar oleh orang lain. Setiap pembida boleh membida sebanyak mana yang mereka mahu selagi mereka berkemampuan dari segi kewangan.

Cuba bayangkan bila menggunakan sistem bidaan dalam menentukan pemilik AP…. Sudah tentu YANG PALING KAYA akan membolotnya… Apabila YANG PALING KAYA tu terdiri dari puak-puak mata sepet ni… Segala jenis barangan import akan dinaikkan harga sesuka hati… Ianya termasuklah kenderaan import, tepung, gula, beras, kunyit, aiskrim jamban, ky jelly dan lain-lain barangan import… Itu yang akan terjadi apabila bumiputera tidak lagi mampu melawan bidaan puak-puak mata sepet ni yang kita sedia tahu mereka mampu mengumpul kekayaan dengan pelbagai cara tak kira samaada ianya HALAL atau HARAM… Bumiputera tidak mampu menyaingi taikun-taikun mata sepet ini disebabkan kekangan kewangan dan menyebabkan taikun-taikun mata sepet ini membolot habis. Jangan hairan jika seorang taikun mata sepet mampu membolot lebih daripada 1 AP…

Jadi kita sepatutnya sedar muslihat PR hanyalah mahu mengayakan puak-puak mata sepet ni… Jauh sekali mahu membantu bumiputera… Lihat sahajalah pemberian tender projek Kerajaan Negeri di bawah PR… Banyak tender projek tidak telus. Hanya diberi kepada kroni-kroni mereka sahaja… Segala kata-kata Rafizi adalah tidak masuk akal sama-sekali… Tidak perlu kita terpesona dengan janji-janji manis PR, kerana janji-janji manis mereka itu bakal memudaratkan kita sendiri kalangan bumiputera…

Penyelewengan & Kronisme Pakatan Rosak Selangor

9 Komen


Selangor akan mendapat kerajaan baru, kerajaan pakatan haram yang berusia 16 bulan dilihat rakyat terlalu korup, rakus, gagal dan gila kuasa sekarang ini. itu lah kata-kata seorang pegawai tinggi pejabat daerah, yang daerah tu ada banyak kilang ketika det temui pagi tadi.

Menurut kawan det tu, cerita yang det keluarkan semalam mengenai pengambilalihan tanah wakaf di selangor ni benar-benar berlaku dan sekarang ini proses itu sedang dan sudah pun berjalan, yang menjadi batu penghalang untuk mereka ialah Baitumal dan Pusat Zakat dan juga Jabatan Agama Islam, sekiranya mereka-mereka yang rakus ini berjaya mempengaruhi pegawai-pegawai di tiga agensi itu, maka selepas ini tidak ada lagi tanah wakaf untuk kubur, untuk masjid dan surau di selangor.

Pembaziran juga berlaku di kesemua Majlis Perbandaran dan Majlis Bandaraya di seluruh selangor, det tanya pembaziran apa yang dia maksudkan, menurut kawan det tu, dulu semasa BN/UMNO memerintah Ahli-ahli majlis dilantik empat ke lima tahun sekali, bila mereka ni di lantik untuk satu tempoh masa yang lama, maka kerberkesanan mereka untuk berkhidmat kepada rakyat lebih berkesan. tetapi sekarang ni semasa pemerintahan khalid, ahli-ahli majlis di lantik setahun sekali, maka setiap kali lantikan di buat sudah tentu berberapa perkara perlu di tukar, kita ambil contong paling kecil ialah kad nama (name card) seorang ahli majlis mendapat sekuarang-kurangnya 10 kotak, emblem (logo kereta) latter head dan rubber stamp. itu kita tak kira lagi tentang elaun-elaun mereka, kalau ahli majlis tu mewakili parti politik maka elaun mereka ni berbeza dengan dengan ahli-ahli majlis yang mewakili ngo.

Itu kalau kita kira satu PBT, di selangor ni ada berapa banyak PBT? sekarang ni menurut kawan det, kalau kerajaan pakatan haram ni bubar dun pun percayalah kemenangan akan berpihak semula kepada BN/UMNO, menurut dia pegawai-pegawai kerajaan negeri semuanya sudah fedup dengan perangai daripada MB, Exco, Ahli Majlis sampai la ke machai-machai politik ni, mereka ni semuanya berlagak, dulu pernah det tulis yang seorang ADO dibaling file ke mukanya dan perkara ini tidak pernah berlaku dulu.

Dia menambah lagi, ada berberapa kontraktor pembersihan milik orang-orang PAS mengadu pada dia yang sejak pakatan haram ni menang mereka langsung tak dapat projek dari PBT, kontraktor PAS tu kata segala projek pembersihan (maintenance dan landscape) semua nya di sapu oleh puak-puak PKR, kalau ada pun orang PAS yang dapat projek tu maka mereka ni memang kroni adun atau ahli majlis. ini amat jauh berbeza sekali sewaktu pemerintahan UMNO dulu, mereka ni boleh di katakan hidup senang kerana walau pun UMNO dikatakan mengamalkan kronisma dalam pengagihan projek (kerja-kerja inden) tapi mereka pun turut menikmati juga, det tanya macam mane tu? ye la, UMNO bagi projek untuk kroni dia supaya kalau ada ape-ape program kecil parti, kroni dia boleh fund balik kepada parti, takan la dalam satu PBT ada 60 kerja umno nak tibai semua, kalau umno ambik pun hanya 20-30 peratus je kerja-kerja tu, yang lain PBT open tender la, lagi satu walau pun ada puak-puak umno ni yang dapat projek tapi dia orang ni sub kan balik kepada kontraktor yang kecil-kecilan ni, contoh kontraktor kecil-kecilan ni ialah kontraktor yang tak ada lesen atau modal tak cukup, so kira sama dapat sama rasa, lagi satu puak-puak umno ni dia bukan kira sangat kontraktor tu parti ape janji yang dia tahu kau tu melayu.

Rasuah yang melibatkan Exco-exco selangor semakin membarah, menurut kawan det tu, kalau makin banyak pendedahan yang dibuat oleh blogger dan pihak-pihak tertentu mengenai perlakuan rasuah mereka ni kawan det tu cukup yakin kerajan khalid akan tumbang dalam masa seratus hari dari sekarang. rakyat sudah tahu temberang mereka dan rakyat menunggu masa sahaja sekarang ini untuk menghukum mereka.

Pertemuan det dengan kawan tu di akhiri pada jam 10 pagi, kawan det sempat berpesan, “korang buat la ape yang patut, makin lama korang biarkan orang melayu akan hilang tanah, orang islam dah tak de kubur, nak harapkan PAS ? khaaa…thuiiii…

Kawan det juga sampaikan salam kepada berberapa orang blogger seperti GAP, Medan Info dan berberapa blogger lain di selangor ni. dengan ucapan Terima Kasih dan teruskan usaha anda…

Petikan dari blog: Darul Ehsan Today

Siapa kata UMNO je amal kroni? PKR pun dua kali lima jugak. Tapi kroni PKR mana yang menjilat jubur Khalid je la yang dapat. Mana yang tak jilat, tak dapat la. Bukan sedap pun jubur Khalid. Kurap banyak la… Tu pun ntah basuh berak, istinjak pakai batu jer… Ha ha ha ha ha… Oh ya… Khalid kan banyak duit, dah semstinya istinjak pakai duit kertas RM 50… Apa yang pasti, Pakatan rakyat Selangor bakal ditumbangkan. Mungkin sebelum PRU nanti. Siapa tahu?

Anwar mahu gugurkan Rosmah sebagai Canselor UNISEL?

2 Komen


Keinginan menggugurkan isteri perdana menteri Rosmah Mansor sebagai canselor Universiti Industri Selangor (Unisel) bergema semula malam tadi di satu majlis yang dihadiri Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Para pelajar yang menghadiri “Forum dan Pidato Memperkasakan Mahasiswa & Realiti Politik Kampus” bersama penasihat PKR sebulat suara menolak isteri Datuk Seri Najib apabila diajukan isu tersebut.

Hanya seorang pelajar yang mengangkat tangan apabila Anwar bertanya sama ada wajar wanita pertama negara dikekalkan sebagai canselor Unisel – seperti ditegaskan menteri besar, tahun lalu.

Menurut lamab web penyokong mantan timbalan perdana menteri itu, isu itu berbangkit semula apabila seorang daripada lebih 1,000 pelajar mengemukakan cadangan menukar naib canselor mereka kini.

“Seluruh pelajar Unisel bertepuk menyatakan persetujuan,” satu coretan blog Anwar Ibrahim Club dipetik.

Susulan cadangan itu dalam sesi soal jawab selepas ucapannya selama sejam, Anwar kemudiannya meminta pelajar-pelajar yang ingin Rosmah diganti agar mengangkat tangan tanda bersetuju.

“Riuh rendah keadaan bila seluruh dewan yang sesak dengan pelajar-pelajar, termasuk beberapa pensyarah juga, mengangkat tangan dan bertepuk menandakan persetujuan mereka,” laporan blog itu dipetik.

Desakan yang sama pernah disuarakan oleh pergerakan Pemuda Pakatan Rakyat awal November lalu tetapi ia segera ditolak oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Dalam surat bantahan 5 November lalu, mereka mendakwa Rosmah “tidak memiliki keunggulan keilmuan yang sewajibnya ada pada gedung ilmu.”

Unisel, yang ditubuhkan pada 1999, melantik Rosmah sebagai canselor pertamanya pada Ogos 2006.

Ia diuruskan oleh Pendidikan Industri Yayasan Selangor Sdn Bhd (PIYSB) yang dipengerusikan oleh menteri besar.

Sumber: Malaysiakini

Hai macam-macam hal, dia tak suka betul dengan Datin Seri Rosmah tu, apsal ek? Mungkin Datin Seri Rosmah tu tak sebodoh Wan Azizah. Ye lah Wan Azizah tu dah tau laki dia peliwat tapi masih mempertahankan yang laki dia tak bersalah. Berbeza dengan Datin Seri Rosmah yang mempercayai bahawa suaminya (Datuk Seri Najib) memang tidak terlibat langsung dengan kes Altantuya. Apapun jika Datin Seri Rosmah digugurkan dari Canselor UNISEL, pasti jawatan tersebut akan diberikan kepada kroni-kroni Anwar jugak. Percayalah cakap aku.