Sendiri Jatuh Nak Salahkan BN?

Tinggalkan komen

Ansari Jatuh Ke Dalam Laut Lagi!!?? Kah Kah Kah…


ANSARI Abdullah ditarik oleh seorang penyokongnya setelah terjatuh apabila titi yang dinaikinya runtuh ketika berkempen di Kampung Gas, Sandakan, semalam.

SANDAKAN 29 Okt. – Calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ansari Abdullah sekali lagi terjatuh ke dalam laut selepas laluan kayu menghubungkan ke sebuah rumah penduduk yang dilaluinya roboh di Kampung Gas di sini hari ini.

Turut terjatuh dalam insiden di kampung air itu ialah tiga lagi individu yang merupakan penyokong PKR.

Kejadian kira-kira pukul 3 petang itu memaksa Ansari mendapatkan rawatan selepas mengalami kecederaan ringan di dada dan kaki akibat terjatuh dari ketinggian kira-kira tiga meter.

Ini adalah kali kedua Ketua Cabang PKR Tuaran itu terjatuh ke dalam laut sejak memulakan kempen Selasa lalu.

Rabu lalu, Ansari dan dua individu termasuk wartawan penyiaran terjatuh ke dalam laut selepas jeti kayu yang dilalui mereka roboh di Pulau Api-Api.

Penyelaras media pilihan raya PKR, Sim Tze Tzin berkata, semasa kejadian Ansari berjalan di belakang Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Bagaimanapun katanya, Khalid sempat memasuki rumah penduduk berkenaan sebelum jambatan tersebut runtuh.

Katanya, Ansari yang agak trauma selepas kejadian itu menyalahkan kerajaan BN yang didakwa gagal menyediakan kemudahan yang baik kepada penduduk kampung.


Kah kah kah kah… Apa punya bebal la Ansari ni. Sendiri yang jatuh laut lepas tu salahkan BN… Kah kah kah… Bak kata pepatah ‘Bila Langkah Menjadi Sumbang Disalahkan Lantai Yang Bergoyang’…

Selama ni titian tu ok sahaja bila digunakan oleh penduduk, tiba-tiba sahaja apabila Ansari meniti titian tersebut, ianya roboh… Adakah ini petunjuk yang diberikan oleh Allah kepada Ansari dan penduduk Batu Sapi? Petunjuk bahawa calon yang dua kali jatuh ke dalam laut ini sememangnya suwey… Dua kali maa jatuh laut… Tak suwey ke nama tu? Kah kah kah kah… Ansari, elok ko balik rumah mandi air bunga la…

Apapun Ansari, hentikanlah menuding jari atas kesalahan orang lain, mungkin nko tu berat dengan dosa agaknya sampai titi tu boleh roboh…

Advertisements

PRK DUN Galas: Biodata Calon Barisan Nasional

Tinggalkan komen

Biodata Calon Barisan Nasional Bagi PRK DUN Galas 2010

Di atas merupakan biodata bagi calon Barisan Nasional untuk DUN Galas. Nama beliau ialah Abdul Aziz Bin Yusoff dan merupakan seorang Setiausaha UMNO Bahagian.

Beliau belum pernah bertanding dalam mana-mana pilihanraya sebelum ini. Berbeza dengan calon yang mewakili PAS yang pernah bertanding dalam pilihanraya tetapi kalah kepada Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).

Mempunyai rekod yang bersih. Tidak ada hubungan dengan bini orang. Bersih dari khalwat dan zina. Tiada rekod melarikan anak orang. Tiada isu tuntutan berjuta-juta RM dari janda, kerana masih setia kepada isteri tercinta. Tidak ada rekod menggunakan duit UMNO untuk membeli kek hari jadi bapak mertua. Tidak ada kaitan dengan pembalakan yang berleluasa di Kelantan. Malah tiada juga kes merampas tanah orang secara HARAM

Inilah calon yang aku yakini boleh diterima oleh penduduk Galas. Semoga beliau memperolehi kejayaan besar dalam PRK DUN Galas nanti.

Analisis Kekalahan Barisan Nasional dan Kemenangan DAP dalam PRK P212

4 Komen

Analisis Selepas Pilihanraya Kecil P212 Parlimen Sibu

Analisis ini merupakan pandangan peribadi aku serta dari pengamatan aku sendiri berdasarkan situasi politik semasa. Aku bukanlah pro sangat dalam analisis politik ni tak macam Razak Baginda…. He he he he… Apapun, mari kita lihat apa analisis yang telah aku buat…

Analisis Kekalahan Barisan Nasional dan Kemenangan DAP

  1. Antara punca kekalahan BN ialah undi orang cina yang korang sedia maklum di mana kaum cina bertindak mengalihkan sokongan terhadap calon DAP walaupun calon BN juga kaum cina.
  2. DAP menggunakan taktik keji iaitu menghasut pengundi-pengundi cina di Sibu dengan hasutan berunsur perkauman dan membenci melayu. Tetapi apa boleh buat Menteri Amaran kita pun cuma tahu ber amaran sahaja…
  3. Kawasan peti undi bumiputera dari kaum Melanau juga nampaknya mengalihkan sokongan kepada DAP. Kenapa ya? Mungkin mereka dah jelak dengan janji-janji manis BN yang ditaburkan sejak sekian lama.
  4. BN perlu tahu bahawa janji-janji manis untuk memberi pembangunan di Sarawak masih banyak yang belum dilunaskan. Kemudahan asas dan jalanraya terutamanya masih belum mencukupi. Setiap kali pilihanraya, BN hanya tahu tabur janji… janji… janji… Ini membuatkan penduduk Sibu mulai jelak.
  5. BN perlu menghukum sedikit kaum cina, jangan dimanjakan sangat, hingga menyebabkan bumiputera dipinggirkan. BN bagi peruntukan berjuta-juta untuk kaum cina, tetapi apa yang diorang bagi kat BN? Jadi segala janji BN semasa pilihanraya kecil Sibu untuk membantu kaum cina WAJIB DITARIK BALIK!! Ini kerana bagi kaum cina, walaupun diorang pangkah DAP, tetap dapat keistimewaan. BN tetap nak jaga hati diorang dan beri peruntukan itu dan ini. Tetapi bila bumiputera mohon peruntukan, semua peruntukan habis untuk kaum cina. Yang BN dapat dari diorang? Sampah…
  6. Kaum cina mahukan hak milik tanah 999 tahun macam di Perak, berikan sahaja hak milik tanah 999999 tahun kepada mereka tetapi di dalam hutan tebal… Mereka juga mahukan kuasa politik, lepas dapat menguasai ekonomi dah mintak yang bukan-bukan. Dasar tak sedar diri… Dah la merempat kat Tanah Melayu pastu mintak yang bukan-bukan. Macam lahanat…
  7. Cina mahukan Yang Di Pertuan Agong di kalangan orang cina, Perdana Menteri orang cina, Timbalan PM pun orang cina, dan kalau boleh semua ajelah nak orang cina… Orang melayu boleh pergi jahanam sama lu orang… Lu orang melayu boleh terjun dalam laut…
  8. Menteri Amaran hanya tahu beri amaran demi amaran, membuatkan DAP berani pijak kepala. Bodoh punya menteri, dah terang-terang DAP membentangkan isu perkauman dalam siri ceramah mereka. Tahan je dalam ISA. Susah dapat menteri yang bebal macam dia ni…
  9. Perketatkan lagi akta dalam ISA, jangan beri muka kepada chauvinist yang mengambil kesempatan kebebasan bersuara dengan bebas berkata apa… Tukar menteri yang bertanggungjawab kepada menteri yang lebih tegas. Menteri sedia ada terlalu lembik dan pondan. Lagak macam ayam jantan. Kokok je bertalu-talu, tapi ekor bergelumang dengan taik
  10. BN jangan terlalu murah hati dengan kaum cina, sebab kita murah hati dengan diorang pun tak guna kalau diorang buat kita sakit hati.
  11. Jika BN mahu terus mengambil hati orang cina, eXception cadangkan, beri aje apa yang cina nak. Jika nak jadi Sultan pun bagi jer. Inilah jadinya apabila kaduk naik junjung. BN perlu benarkan kalimah Allah digunakan dalam Gereja, BN perlu beri hak milik tanah 99999 tahun kepada cina, untuk melayu tak payah lah… Kitaorang melayu duduk atas pokok pun tak kisah. Kitaorang jenis murah hati… Cina nak peruntukan sampai berbilion pun kitaorang melayu tak kisah, sebab kitaorang jenis murah hati. Beri je apa yang diorang nak. Kalo diorang nak Lim Kit Siang jadi PM pun bagi je, kalo diorang nak Ronnie Liu jadi Ketua Polis Negara pun bagi jer. Alamat bersoraklah perompak, penyamun dan penjenayah satu Malaysia. Barulah namanya 1Malaysia…
  12. BN perlu hentikan politik gula-gula. Yang hanya menjanjikan pembangunan masa pilihanraya sahaja. Lepas pilihanraya senyap. Pemimpin perlu kerap turun padang. Jangan masa pilihanraya baru la nak jenguk pasar, jenguk longkang tersumbat, jenguk lubang jamban pecah, jenguk ibu ayam bertelur… Piiiraahhh!!
  13. Kalah dan menang adalah ketentuan Allah, mungkin ada perkara yang membuatkan Allah tarik balik kemenangan BN, mungkin berkaitan pemberian lesen judi bola sepak…

Begitulah serba sedikit analisis yang aku boleh bentangkan… Bagi yang terasa dan marah, lu pergi hantuk kepala kat dinding la!!

Sekian terima kasih…

KEPUTUSAN RASMI PRK PARLIMEN SIBU

1 Komen



KEPUTUSAN RASMI PRK PARLIMEN SIBU : DAP MENANG

BERIKUT ADALAH KEPUTUSAN RASMI P212 SIBU

BN : 18,447


DAP : 18,845


BEBAS : 232

MAJORITI DAP 398 UNDI

TAHNIAH KEPADA CALON ULTRA KIASU DAP ATAS KEMENANGAN DALAM PILIHANRAYA KECIL KALI INI… KEPADA PENGUNDI-PENGUNDI SIBU YANG MENGUNDI DAP, TAHNIAH DIUCAPKAN JUGA… KEPADA BARISAN NASIONAL JUGA TAHNIAH, KERANA JANJI-JANJI KOSONG PEMBANGUNAN ANDA MEMAKAN DIRI… APAPUN… ANGGAPLAH KEKALAHAN KALI INI SEBAGAI SATU PENGAJARAN AGAR BARISAN NASIONAL TERUTAMANYA UMNO TIDAK TERLALU IKUT TELUNJUK BANGSA CINA HINGGA MENGABAIKAN BUMIPUTERA…

BUKTI KEWUJUDAN PENGUNDI HANTU DI PRK HULU SELANGOR

1 Komen


BUKTI WUJUDNYA PENGUNDI HANTU DI PILIHANRAYA KECIL DI HULU SELANGOR

Seorang responden yang enggan dikenali telah menghubungi aku dan menghantar kepada aku emel beberapa keping gambar yang dipercayai pengundi hantu semasa hari pengundian bagi Pilihanraya Kecil Parlimen Hulu Selangor.

Mulanya aku sangka responden tersebut bergurau. Setelah melihat gambar-gambar tersebut aku menggeleng-gelengkan kepala. Aku berfikir sejenak, perlukah aku menyiarkan gambar pengundi hantu tersebut?

Apapun demi keadilan semua, maka aku siarkanlah. Sebelum itu aku minta maaf banyak-banyak sebab terpaksa siarkan gambar-gambar ini. Sila klik butang untuk mengeluarkan spoiler yang mengandungi gambar-gambar pengundi hantu tersebut.

P/S; eXception tidak akan bertanggungjawab sekiranya ada yang terpaksa dikejarkan ke Hopsital atau berlaku rusuhan apabila tersiarnya gambar ini…


Pengundi Hantu Ini Didapati Berlegar-Legar Di Sekitar Pusat Pembungan Undi. Yang Hairannya SPR Boleh Buat Derkk Jerr…


Yang Ni Lagi Sekor Lagi Tau Mentekedarah Jer Kat Pekan Kuala Kubu Baru. Patutlah BN Kalah Kat Kuala Kubu Baru. Dah Tu Buat Muka Tak Bersalah Lak Tu… Hampeh…

Ha… Ha… Ha… Ha… Ha… Jangan Marah… Gurau Ajerrr….

KEPUTUSAN PENUH PRK HULU SELANGOR – BN MENANG!!!

Tinggalkan komen



KEPUTUSAN PENUH PRK HULU SELANGOR


BERIKUT ADALAH KEPUTUSAN RASMI PRK HULU SELANGOR

BN : 24997


PKR : 23272

MAJORITI BN 1725 UNDI

TAHNIAH KEPADA YB (YANG BERKHIDMAT) P. KAMALANATHAN… TAHNIAH JUGA KEPADA SEMUA JENTERA BN!! TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PENDUDUK HULU SELANGOR YANG MEMASTIKAN KEMENANGAN BN!!




Apabila Kanak-Kanak Dijadikan Hamba Kempen Pilihanraya

8 Komen

Pakatan Reban Mempergunakan Kanak-Kanak Sebagai Hamba Kempen Pilihanraya

Kasihan betul dengan kanak-kanak yang tak tahu hujung pangkal dengan isu politik Malaysia terpaksa terjebak dengan permainan politik disebabkan kebodohan mak-bapak… Mereka yang sepatutnya duduk di rumah menelaah pelajaran terpaksa diheret oleh ibu-bapa yang tak bertanggungjawab ke Hulu Selangor untuk berkempen.

Apa dosa kanak-kanak ini hingga terpaksa diheret semata-mata untuk menjadi hamba kempen pilihanraya? Mak-bapak diorang ni takde otak ke? Mak-bapak diorang ni memang tak sedar dek untung apabila Allah berikan mereka zuriat supaya dijaga dengan elok, diberoi didikan sempurna tetapi terpaksa menjadi hamba kempen pilihanraya… Terpaksa mengusung poster ke hulu dan ke hilir di tengah-tengah khalayak ramai…

Apa akan terjadi sekiranya kanak-kanak ini mengalami kecederaan atau terbunuh sekiranya berlaku rusuhan serta huru-hara ketika berkempen. Apa akan terjadi jika kanak-kanak ini terdedah kepada jangkitan virus selsema H1N1? Siapakah harus dipersalahkan??

Nak salahkan kerajaan BN lagi? Kerajaan pun tak pernah galakkan kanak-kanak dipergunakan seperti ini. Jadi nak salahkan siapa jika kecelakaan berlaku terhadap anak-anak mereka sendiri? Sepatutnya mak-bapak macam mereka ni sepatutnya diheret ke mahkamah kerana mempergunakan anak-anak sendiri demi kepentingan politik.

Ingatlah Allah berikan kita zuriat bukan sebagai alat untuk kempen politik. Bukan sebagai perisai yang digunakan dalam rusuhan… Inilah akibatnya jika mak-bapak terlampau bahalol dan bengap… Mereka sanggup mengorbankan anak sendiri demi kepentingan politik… Inilah sikap zaman jahiliah yang kini sudah kembali…

Pembangkang mengutuk dengan keras dalam isu penderaan kanak-kanak, tetapi pada masa yang sama mereka bersikap lidah bercabang… Membenarkan (bukan secara lisan) kanak-kanak menjadi hamba politik… MasyaAllah…

Di sini eXception mengutuk sekeras-kerasnya penggunaan kanak-kanak di dalam sebarang kempen politik serta perhimpunan jalanan… Menteri yang berkaitan jangan senyap sahaja, sila bertindak… Jangan bila ada nyawa kanak-kanak yang melayang, barulah hendak bertindak… Dakwa ibu-bapa kanak-kanak yang tak bertanggungjawab ini…

Older Entries