Kopi O Percuma Untuk Rakyat Kelantan. Terima Kasih Pok Nik.

Tinggalkan komen

Kopi O Percuma Untuk Rakyat Kelantan. Terima Kasih Pok Nik.

Menteri Besar Kelate merangkap Mursyidul HamPAS merangkap Tok Garu merangkap Wali Selipar… Hari ini ingin melakukan kebajikan dengan mengagihkan kopi o percuma kepada rakyatnya…

Kopi O percuma itu akan diagihkan melalui air paip di rumah masing-masing… Rakyat Kelantan hanya perlu tadah dan menikmatinya…

Rasanya mungkin agak pahit sedikit sebab berselut dan berkarat, tetapi jika dicampur dengan gula atau susu… Ianya pasti berasa enak sekali…

Apapun mari kita saksikan video flip-flop berkenaan masalah air kat Kelantan ni…

Waaahhhh!! Betul ke kerajaan pusat sekat peruntukan kat Kelantan??

Hummm… Bagaimana dengan maklumat di bawah ini??

Sekiranya korang ragu-ragu dengan maklumat di atas ini…

Korang boleh hubungi sendiri Jabatan Audit Negara

Jangan lupa tanyakan sekali berapa banyakkah hasil derma setiap ceramah PAS yang telah diaudit oleh Jabatan Audit Negara…

Jika Jabatan Audit kata ianya tidak diaudit, korang faham-faham sahajalah mana duit tu pergi…

He he he he he he he…

Artikel Berkaitan:

Berita Yang Harakah Sembunyikan Sampai Bila-Bila!!

Harakah Diarah Padam Berita Berkaitan Hudud?

Tinggalkan komen

Harakah Diarah Padam Berita Berkaitan Hudud?

Hairan bin ajaib…

Harakah yang dianggap telus oleh kalangan pencacai PAS telah memadamkan satu berita dari lamannya…

Mengapa berita tersebut dipadamkan??

Apakah PAS takut ‘tembelang’ sebenar terbongkar??

Apakah nasib Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Datuk Abu Bakar Chik nanti??

Adakah beliau akan dipecat seperti Datuk Hassan Ali??

Atau digantung tak bertali seperti Ustaz Nasharudin Mat Isa??

Sumber:

Pimpinan PAS digesa waspada jawab isu hudud

Versi Cache:

Pimpinan PAS digesa waspada jawab isu hudud

Hudud Tidak Ada Dalam Dasar Pakatan Rakyat?

Tinggalkan komen

Hudud Tidak Ada Dalam Dasar Pakatan Rakyat?

Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.

Semasa berdialog dengan lebih 200 pemimpin masyarakat daripada
kira-kira 65 persatuan dan dewan perniagaan Cina di Subang Jaya malam tadi, ketua pembangkang itu berjanji untuk menyampaikan kebimbangan masyarakat berkenaan mengenai perkara itu kepada parti Islam tersebut.

Anwar mengulangi bahawa Pakatan berfungsi atas dasar bahawa sebarang keputusan mesti mendapat konsensus kesemua ketiga-tiga parti komponennya dan mengikut perlembagaan persekutuan, atau jika tidak, ia tidak akan dilaksanakan.

Katanya, apabila orang bertanya tentang pendiriannya mengenai undang-undang hudud, beliau memberitahu mereka bahawa pendirian PKR dan Pakatan Rakyat adalah untuk menyokong perlembagaan.

“Tetapi apabila orang bertanya pendirian peribadi saya sebagai seorang Muslim, ini adalah satu soalan ‘tricky’. Jika anda menjawab ‘tidak’, maka anda mati. Tetapi jika anda menjawab ‘ya’, maka tajuk berita New Straits Times esok akan menjadi ‘Anwar sokong undang-undang hudud’,” katanya.

Sebagai seorang Muslim, ahli parlimen Permatang Pauh itu berkata, beliau mesti menerima Al-Quran yang memperuntukkan undang-undang hudud. Tetapi pelaksanaan dan konsensus Pakatan mengenainya adalah isu yang berasingan.

Menjawab komen dari hadirin bahawa pemimpin PAS perlu memahami bahawa undang-undang hudud terus menjadi kebimbangan masyarakat tersebut, Anwar memberi jaminan beliau akan sampaikan mesej itu kepada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dalam mesyuarat Pakatan yang dijadual hari ini (Rabu). – MBIKINI

Mungkin Nik Aziz sudah nyanyuk… Barangkali dia lupa kenyataan Anwar pada tahun lepas ini… Sampai kini dia masih dok mainkan isu hudud sedangkan Anwar sendiri kata ianya tidak ada dalam dasar PR…

Maka tak lain tak bukan, isu hudud hanyalah mainan politik PAS sahaja… Sekadar penyedap rasa… Penyejuk halwa telinga… Hakikatnya… PAS mempermainkan hudud dengan menjadikannya sebagai modal politik… PAS tidak menunjukkan keikhlasan dalam perlaksanaan hudud tersebut.

Cybertrooper PR Langgar Fatwa Hj Hadi??

Tinggalkan komen

Cybertrooper PR Langgar Fatwa Hj Hadi??

Akhirnya pencacai DAP tak kira Facebooker dan Blogger melanggar fatwa Presiden PAS, Haji Abdul Hadi Awang. Masih ingatkah semasa cctv rakaman video seks Anwar tersebar Haji Hadi pernah mengeluarkan ‘fatwa’ mengatakan “Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi sebab video ini besi, dia tiada mata dan telinga,”

Gara-gara kes seorang pegawai Polis mengamuk di dalam sebuah hotel, ramai blog milik Pakatan Anak Haram jadah seperti Milo Suam, Amenoworld dan Anak Sungai Derhaka cuba menjadi jaguh mengulas video tersebut dengan penuh emosi… Sungguh pelik… Mengapa mereka boleh percaya lelaki di dalam CCTV itu ialah pegawai polis?? Mungkin juga UMNO yang cari lelaki yang mempunyai persamaan dengan pegawai polis itu… eXception tidak percaya sama sekali, lelaki di dalam cctv dan pegawai polis tersebut adalah orang yang sama… Sebab lelaki di dalam CCTV perutnya buncit, manakala pegawai polis tersebut perutnya tidak buncit… Malah video cctv ini juga kabur dan jelas ianya video yang di edit dan dihasilkan oleh UMNO… Mengapa blogger PR percaya?? Blogger PR perlu mengemukakan 4 orang saksi yang tidak FASIK… Cina pekerja hotel ni tak boleh dijadikan saksi kerana cina ni kafir dan FASIK…

Jika mereka percaya dengan cctv pegawai polis yang mengamuk ini, sepatutnya mereka WAJIB mempercayai insan di bawah ialah Anwar Bin Ibrahim….

Tetapi sungguh menghairankan mereka tidak percaya dengan rakaman cctv skandal seks Anwar, tetapi mereka mempercayai rakaman cctv pegawai polis mengamuk. Tetapi mereka telah melanggar fatwa Presiden PAS secara mereka tak sedar… Maka jelas semua cybertrooper PR yang percaya akan video ini telah jatuh KUFUR, mengikut ajaran PAS…

Inilah sikap double standard pencacai DAP… Apabila satu-satu perkara tidak menyebelahi mereka. Mereka akan keluarkan fatwa-fatwa sesat berputar-belit untuk meyakinkan pengikutnya… Seboleh-boleh mereka menafikan segala bukti-bukti yang ditunjukkan atas alasan ianya rekaan UMNO… Malah UMNO juga yang mengupah lelaki yang menyerupai Anwar berlakon di dalam rakamn cctv skandal china doll…

Namun, apabila satu-satu isu menyebelahi mereka. Mereka melupakan terus fatwa-fatwa sebelum ini dikeluarkan oleh Ulamak PAS… Mereka lupa akan kenyataan putar belit mereka tentang rakaman cctv Anwar… Demi keghairahan menjadi jaguh… Tapi sayang… Dek kerana mengejar populariti dan fulus… Mereka sebenarnya mereka telah tersilap langkah… Sila satu langkah lagi… CHECKMATE!!

Blogger yang melanggar fatwa Hj Hadi

Tiada senjata ditemui pada Pegawai yang mengamuk itu kata Timb. Ketua Polis N9.

CCTV berjaya rakam Polis mengamuk di Seremban

Isu polis mengamuk – PISTOL BUKAN SENJATA?

Nota: Kepada pencacai DAP sekelian, jika korang boleh percaya cctv amuk dalam hotel… Mengapa korang begitu berat sekali hendak percaya cctv skandal china doll dalam bilik hotel??

Peserta Himpunan Penutup Botol Oren Bukan Majoriti Warga Felda??

Tinggalkan komen

Peserta Himpunan Penutup Botol Oren Bukan Majoriti Warga Felda??

Dikatakan Himpunan Penutup Botol Oren semalam adalah terdiri dari warga Felda…

Tapi mengapa PAS perlu mengerahkan ahli-ahli mereka pula??

Sepatutnya PAS perlu mengerahkan warga Felda…

Bukan mengerahkan ahli PAS seluruh negara…

Kesian PAS… Demi undi sanggup menipu…

Pak Lebai Mencuri?? Semua Salah UMNO… Takdir…

Tinggalkan komen

Pak Lebai Mencuri… Pak Lebai PAS Kah??

Video di atas menunjukkan aksi seorang pakcik yang memakai kopiah yang sedan asyik mencuri…

Dia tak sedar aksinya sedang dirakam oleh CCTV…

Akhirnya kantoi…

Adakah ini lebai PAS?? Tengok dari kopiahnya kaler hijau…

Biasalah… Jika benar ahli PAS yang mencuri sudah pasti UMNO jugak disalahkan…

Segala apa yang berlaku pada pemimpin atau ahli PAS, pasti UMNO jadi kambing hitam…

Isk isk isk… Semua salah UMNO… Takdir…

Kelantan. Serambi Mekah Zaman Jahiliah??

1 Komen

Kelantan. Serambi Mekah Zaman Jahiliah??

Sebut pasal tajuk atas mungkin ramai puak PAS yang BUTTHURT dan hangin satu badan… Keh keh keh keh… Apsal korang nak hangin pulak?? Apa yang aku cakap ni FITNAH ke?? Tak percaya tengok Kelantan…

Berapa banyak masjid di bina kat Kelantan sepanjang pemerintahan PAS?? Berapa banyak pula berhala yang dibina?? Berhala lebih banyak dibina dari masjid… Seolah-olah jika kita jejakkan kaki kat Kelantan seperti jejakkan kaki ke Mekah sewaktu zaman jahiliah sebelum kelahiran Nabi Muhammad SAW… Yang mana ketika itu orang Arab Quraisy menyembah banyak berhala…

Maka selayaknya Kelantan digelar sebagai Serambi Mekah Zaman Jahiliah…

Kerajaan Berkebajikan Atau Kerajaan Berkebanjingan??

Tinggalkan komen

Kerajaan Berkebajikan Atau Kerajaan Berkebanjingan??

Untuk melihat poster di atas dengan lebih jelas, sila klik imej di atas untuk memaparkan poster yang lebih besar…

Poster ini bertujuan untuk menjawa retorik poster Kerajaan Berkebajikan yang PAS tawarkan…

Hakikatnya… Apa yang PAS tawarkan… Hanyalah satu benda yang PAS langsung TAK PERNAH BUAT!!

Percaya atau tidak…

Jika PAS menawarkan Kerajaan Beramanah Adil dan Bersih, PAS sepatutnya menjawab isu ke mana hilangnya duit KOHILAL dan Tabung Memali. Adakah ini contoh AMANAH?? Adakah ini contoh BERSIH?? Mengapa PAS menyingkirkan Datuk Hassan Ali semata-mata kerana beliau mengetuai pemeriksaan terhadap program yang dianjurkan oleh gereja. ADILKAH PAS??

Jika PAS menawarkan Masyarakat Penyayang Aman dan Bersatu, PAS sepatutnya merenung balik insiden semasa Demonstrasi Bershit 3.0 yang mana ahli PAS membelasah anggota Polis. Penyayangkah ini? PAS sendiri menolak penyatuan semula PAS dan UMNO… Walaupun idea tersebut datangnya dari pemimpin PAS sendiri dan disambut baik oleh pemimpin UMNO.

Jika PAS menawarkan Ekonomi Yang Mampan Adil dan Saksama, PAS sepatutnya menyokong program KR1M, program TUKAR yang dilaksanakan kerajaan. PAS sepatutnya menyokong perniagaan milik orang Islam bukan mengambil kesempatan menjahanamkan perniagaan mereka semata-mata mahu membodek kaum cina. Malah PAS juga membantah penyenaraian Felda ke Bursa Saham akibat telunjuk DAP yang tidak mahu melayu lebih kaya dari mereka.

Jika PAS menawarkan Perkhidmatan Kesihatan Cekap dan Berkualiti, PAS sepatutnya sudah membina sebuah hospital tanpa bantuan kerajaan di Kelantan. Yang menghairankan, mengapa Bob Lokman sakit dihantar ke hospital kerajaan? Mana hospital PAS?

Jika PAS menawarkan Kebajikan Langsung Menyeluruh dan Mesra Rakyat, PAS sepatutnya sudah berkaya menghapuskan kadar kemiskinan di Kelantan. Tetapi tahap kemiskinan di Kelantan masih di tahap yang sama, tidak ada peningkatan. Yang meningkat cuma harta milik pemimpin PAS.

Jika PAS menawarkan Belia, Pekerja Yang Produktif Berdaya Saing dan Terbela, PAS sepatutnya berjaya menghapuskan penagihan dadah di Kelantan. PAS juga sepatutnya berjaya mengurangkan kadar penghidap HIV di Kelantan. PAS sepatutnya membela keluarga-keluarga miskin di Kelantan dan memberi bantuan persekolahan kepada remaja yang tidak berkemampuan.

Jika PAS menawarkan Kemudahan Prasarana Berkualiti Cekap dan Bertaraf Dunia, PAS sepatutnya sudah lama menaik taraf Stesen Bas Kota Bharu setaraf KL Sentral ataupun setaraf Terminal Bersepadu Selatan Bandar Tasik Selatan. PAS sepatutnya mampu menaik taraf Lapangan Terbang Pengkalan Chepa setaraf KLIA. Tapi yang menaik taraf lapangan terbang tersebut adalah kerajaan persekutuan.

Jika PAS menawarkan Alam Sekitar Segar Terpelihara dan Harmoni, PAS sepatutnya mengurangkan aktiviti pembalakan di Kelantan dan Kedah. Akan tetapi pembalakan di Kelantan dan Kedah semakin lama semakin tidak terkawal. Malah ada bencana alam yang berlaku seperti tanah runtuh, banjir lumpur disebabkan kerakusan PAS melakukan pembalakan.

Jika PAS menawarkan Keluarga Bahagia, Harmoni dan Bermoral, PAS sepatutnya meneropong kalangan pemimpin PAS sendiri yang terdiri dari kalangan mereka yang tidak bermoral kerana terlibat dengan zina. Malah PAS juga menyokong Anwar Ibrahim yang juga terlibat dalam salah laku moral iaitu kes liwat dan skandal dengan China Doll. Malah keluarga Anwar juga berantakan apabila skandal lamanya dengan isteri Azmin Ali semakin hangat diperkatakan.

Jika PAS menawarkan Pendidikan Berkualiti dan Berdaya Saing, PAS sepatutnya menyokong pembinaan SAR di Perak. Tetapi PAS membantahnya pula. Malah SAR kendalian PAS mempunyai banyak masalah dan ada yang ditutup.

PAS tidak perlu menabur seribu satu janji jika apa yang ada dalam Kerajaan Negeri sendiri PAS tak mampu nak laksanakan… Jika PAS memberi alasan faktor kewangan menjadi punca, PAS sepatutnya renung kembali berapa banyakkah bantuan Kerajaan Persekutuan salurkan. Berapa banyakkah hutang lapuk Kerajaan Kelantan dengan Kerajaan Persekutuan, malah Kerajaan Persekutuan sedikit pun tidak mengungkit perihal hutang tersebut. Kini PAS sibuk meminta-minta royalti minyak dari Kerajaan Persekutuan sedangkan hutang pun tak mahu bayar. Apa kes?

Nota: Di mana hukum hudud?? Kenapa tidak ada dalam agenda PAS ni?? Mana tawaran untuk Agama Islam?? Kenapa ianya hilang?? Mampukah PAS mempertahankan Islam sebagai Agama rasmi Malaysia?? Atau sanggup menggugurkannya demi DAP??

Ostad PAS Bocorkan Soalan Dalam Kubur??

Tinggalkan komen

Ostad PAS Bocor Soalan Dalam Kubur?? Biar Betul!!

Wahhh!! Dasat la ostad PAS ni… Mungkin dia pernah mati dan kena tanam… Lepas tu hidup balik… Kalau tak, tak mungkin dia tahu soalan bocor dalam kubur??

Hanya orang yang sudah mati sahaja akan disoal oleh Malaikat Mungkar dan Nankir di dalam kubur… Ini bermakna… Ostad PAS ini ialah………

ZOMBA!!!

Rakyat Kedah Marah?? Apa Kes??

Tinggalkan komen

Rakyat Kedah Marah… Kerajaan PAS Kedah Buat Tak Peduli…

PENULIS RASA TERCABAR !!! dan terpanggil megapa kedah yg di perintah oleh kerajaan baru seolah-olah menghalalkan pusat-pusat hiburan tumbuh seperti cendawan sedangkan ini kerajaan pas yg menperjuangan islam..diman pemimpin2 pas yg mahu mencegah amar’makruh nahi mungkar…!!!
Siapa sangka kerajaan yg memerintah kedah menbiarkan pusat-pusat hiburan tumbuh seperti cendawan di sekitar alor setar dan bandar-bandar besar dan kecik di kedah, sakit mata memanndang sakit hati lagi kita yg berugama islam yg memerangi gejala sosial, apa dah jadi dengan slogan negara islam dan kedah sejahtera kini.kini 4 tahun memerintah kelab malam baru dan besar tumbuh seperti cendawan,di sekitar TESCO mergong saja ada 3-4 kelab malam dan di di pusat bandar jalan putra kelab malam 2 masih kekal beroperasi dan tidak dikira di bandar-bandar besar di seluruh kedah..!!! di sekitar alor setar kelab malam yang terletak di pinggir ibu kota menyajikan ‘hidangan’ yang menjolok mata apabila penari wanita tempatan dan asing yang berbikini bergabung tenaga demi menarik perhatian lelaki miang berkunjung ke situ saban malam.

Wanita-wanita tempatan dan Siam itu hanya memakai coli serta seluar dalam sebelum mempamerkan aksi-aksi yang dapat mencairkan lelaki.

Tempat beraksi pula sangat strategik kerana pemilik kelab menyediakan pentas dan tiang setinggi kira-kira tiga meter untuk membolehkan penari melakukan aksi panas yang akan mendapat sorakan pengunjung.

dimana exco kerajaan tempatan,ahli-ahli majlis yg memantau premis-premis ini di benarkan beroperasi,bila di tanya kepada exco dan ahli majlis ..jawapan yg sama kita tak boleh buat apa-apa ? siapa yg berkuasa ..!!! jika exco dan ahli majlis tak berkuasa siapa lagi…? yg meluluskan lesen dan premis ini beroperasi sebenarnya DO dan Dato bandar alor setar..? siapa DO alor setar dan siapa Dato Bandar Alor setar bukan kah mereka di bawah kuasa kerajaan yg memerintah,
jika benar D.O dan Dato Bandar Alor Setar sila bagi arahan dan tukar atau pecat mereka sebagai D.O dan Dato.Bandar,mereka bukan saja jadi pengkianat kepada pemerintah malah mereka juga telah melanggar sebagai peguasa seorang yg berugama islam di kedah ini…

Rakyat bukan mahu jawabpan yg berbelit-belit tapi rakyat mahu kerajaan yg sedia ada tunai janji sebagai pemerintah yg memerintah negeri seperti negeri yg pemerintahnya berugama Islam,jangan cemarkan nama islam jika kita tak manpu mengikut perintah islam….


eXception malas nak komen…
Ostad Jijan pasti akan kata ‘SAYA TAK TAHU MENAHU’…

Artikel berkaitan isu di atas:

Panas!! Pusat Maksiat Baru Di Buka Di Mergong??
Pesta Maksiat Di Kedah… Semua Salah UMNO… Takdir…

Sumber kemarahan:

KELAB MALAM TUMBUH SEPERTI CENDAWAN DI KEDAH…

Older Entries