Antara Gardenia Dan Massimo… Mana Pilihanmu??

1 Komen

Antara Gardenia Dengan Massimo… Mana Satu Jadi Pilihan Anda??

Bulan lepas kecoh apabila kaum kiasu melancarkan boikot produk roti Gardenia gara-gara roti Gardenia yang dimiliki oleh Bernas menghentikan pembelian dan penggunaan tepung keluaran syarikat FFM yang dimiliki oleh Robert Kuok yang juga memiliki kilang roti Massimo…

Berikut adalah antara kandungan emel yang menghasut orang cina supaya memboikot roti Gardenia…

ALL MALAYSIAN MUST KNOW THAT LAST TIME GARDENIA BUYS FLOUR FROM FEDERAL FLOUR MILL(FMM). RECENTLY GARDENIA WAS ACQUIRED BY BERNAS AND THE FIRST THING THEY DO IS THEY STOP BUYING FLOUR FROM FFM BECAUSE FFM BELONGS TO ROBERT KUOK. NOW, YOU ALL KNOW WHY ROBERT KUOK NEEDS TO LAUNCH THE MASSIMO BREAD. MALAYS IS TAKING OVER OUR (THE CHINESE BUSINESSMAN) PROPERTY. THIS BUMI, THEY CAN’T TAKE AWAY PEOPLE’S BUSINESS THEY WILL TAKE AWAY PEOPLE’S BIG CUSTOMER. DO THEY REALLY HATE THE CHINESE BUSINESSMEN SO MUCH? PLEASE FORWARD THIS MESSAGE TO ALL THE MALAYSIAN CHINESE. USE THE UNITED STRENGTH OF CHINESE TO SEND GARDENIA TO HOLLAND (MAKSUDNYA BOIKOT GARDENIA).

Di bawah ini pula adalah komen puak-puak kiasu di dalam Facebook…

Terjemahan:

23 NOVEMBER 2011
11:28PM BUTTER LAU:MEREKA DENGKI DENGAN KEJAYAAN ORANG LAIN. APA BEZANYA ORANG MELAYU DENGAN PENCURI?

24 NOVEMBER 2011
1:37AM DESMOND TEE DESMOND: PERGI MATI MELAYU BABI! TAK ADA KELEBIHAN! JADI MEREKA MENCURI!! ORANG MELAYU LOWCLASS!!
2:49PM BECKY WONG: TANPA ORANG CINA YANG MEMBANTU ORANG MELAYU, BOLEH KE MEREKA HIDUP SAMPAI SEKARANG? AMBIL BALIK DUIT YANG PERNAH KITA BAGI, SEMUA BABI-BABI INI TAK KAN MAMPU BUAT APA-APA. TAK LAMA LAGI MEREKA AKAN TAHU AKIBATNYA. MANA ADA 1 MALAYSIA, SEMUANYA TIPU! MEREKA SURUH TOLAK DISKRIMINASI KAUM TAPI MEREKA YANG MENGAMALKANNYA??
5:14PM STEVEN LONG: MATILAH MELAYU BABI GEMUK MAK DIA!!

Sekarang sudah ramai yang menyertai kempen boikot roti Massimo… Termasuklah…

Ha ha ha ha ha ha ha ha!! Ikan pun support Gardenia!!

Sumber: EMAIL PANAS DARI PENGGUNA MELAYU : ORANG CINA BOIKOT PRODUK MELAYU

Advertisements

Hati-Hati!! Jarum Halus Kaum Chauvinist!!

2 Komen

Jarum Halus Kaum Chauvinist Untuk Berkuasa Di Malaysia

Rencana ini adalah diterbitkan oleh sebuah majalah di London. Ditulis di dalam bahasa mandarin dan telah dialihbahasa oleh pelajar melayu yang belajar disana. Rencana ini telah disebarkan sekitar tahun 2006 dan kebenarannya telah terbukti.

TAJUK: ’BERSATULAH KAUM CINA’

Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita; samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus. Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu. Tetapi kita sedar dibidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut.

Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik. Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah.

Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan. Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain. Dari kesannya jiwa Rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sanatiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menemui kegagalan.

Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu (Tun Dr Lim Chong Eu- Bekas Ketua Menteri) di Pulau Pinang untuk memecah-belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian. Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Bahru dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, KotaBharu dan Kuala Terengganu.

Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia. Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas. Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya. Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku.

Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan. Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarnya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita.

Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka. Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang Ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu, kita berjaya memecah-belahkan Dato’ Sri Dr. Mahathir Mohamed dengan Dato’ Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak.

Apabila British meninggalkan Malaysia, pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka adalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar. Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina. Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelek Melayu tidak akan menyedarinya. Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dan semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sektor kerajaan
Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ. Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita.

Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis. Kita juga perlu bekerjasama dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu menguasai Malaysia.

Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata. Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan
mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri.

Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernah ingat harga buah Kurma diturunkan menjelang Hari Raya.

Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya. Di sebaliknya, apabila mereka hendak memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain.

Segala bentuk pembangunan akan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah. Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknya orang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding 4% kepunyaan asing.

Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tangan orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan.

Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong, Taiwan , Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor Swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran. Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang
Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi.

Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawai Melayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam tujuan asal mereka. Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama antara sektor swasta atau kerajaan.

Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-general bodoh. Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini. Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan belang kita yang sebenar. Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka dan apa yang difikirkan. Pada keseluruhannya, pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka.

Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan. Pada masa yang sama juga kita mesti perkuatkan dan mengapi-apikan risauan kesangsian orang-orang Melayu terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya.

Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu.

Oleh Dr. Ng. Seng

Kredit: Mizanur Rahmat & Anti PKR Club (APC)


Inilah jarum halus yang sedang digunakan oleh mereka ini untuk menjahanamkan orang melayu khususnya Malaysia negara kita cintai ini… Kepada kaum chauvinist, tak usahlah korang terkejut apabila artikel seperti ini tersiar dan mengatakan ianya berbaur perkauman, kerana korang yang memulakan api perkauman ini terlebih dahulu…

Kepada orang melayu yang masih belum sedar dengan taktik jahat chauvinist ini, aku minta bukalah hati… Mereka hanya mahu kita saling bertelagah sesama sendiri… Ini akan menguntungkan mereka, maka dengan ini aku ingin menyeru…

BERSATULAH ORANG MELAYU SEMUA!!


Biodata Tok Garu Nik Ajisz

10 Komen

Biodata Tok Garu Nik Ajisz (Updated)

Nama: Nik Ajisz Bin Nik Mat
Umur: Dah tua dan dah nyanyuk
Agama: PAS (Parti Ajaran Sesat)
Keturunan: Mungkin India, mungkin Cina, mungkin Sikh selagi bukan Melayu
Spesis: Homosapliens (Spesis yang menghalalkan homoseks dan liwat)

Rujukan: Mursyidul Am Pas dibidas tidak bangga berbangsa Melayu

P/S: Kepada beruk-beruk mat yeh sekelian, sebelum korang terkinja-kinja mengatakan ini fitnah, baca betul-2. Tak wujud pun nama orang Nik Ajisz…

Pemimpin UMNO, Jangan Bersikap Double Standard!!

1 Komen

Pemimpin UMNO Bersikap Double Standard Atas Dua Isu

Sedih, aku pedih…

Bukannya pedih ulu hati… Tetapi sedih dengan sikap pemimpin UMNO yang bersikap double standard. Ianya membabitkan dua isu, iaitu keceluparan Chua Soi Lek dan isu Cikgu Hajah Siti Inshah Mansor…

Aku tak hairan sangat dengan pemimpin pembangkang, sebab sudah dasar oppurtunist mereka yang suka mengambil kesempatan di atas mana-mana isu. Malah mereka cepat sentap bila ada yang cuba mengungkit-ngungkit sejarah kedatangan kaum mereka.

Tetapi apa yang ingin aku hightlight kat sini ialah sikap pemimpin UMNO yang lepas tangan tatkala isu keceluparan Chua Soi Lek mengenai keistimewaan orang melayu serta anak anjing kurap bangsat bernama Namewee yang tak habis-habis cuba menyalak… Tetapi tiada tindakan yang diambil… Malah menteri yang berkenaan juga sedaya-upaya menjadi bacul… Senyap dan membisu… Bila isu Cikgu Hajah Siti, maka kaum-kaum lahanat chauvinist pendatang, menyalak macam anjing gila… Pemimpin UMNO terus gelabah dan mula hendak menyiasat… Kenapa isu keceluparan Chua Soi Lek yang terang-terang sudah disuluh tidak disiasat? Adakah kerana dia Presiden MCA, dia berasa kebal sangat!?

Kepada anjing tua nak mampos… Anjing tua yang popular dengan gelaran Raja Porno… Di sini aku nak ingatkan… Jika nko ingat nko Presiden, nko boleh cakap sesuka hati atuk nenek nko!? Ingat sejarah, atuk-nenek moyang nko datang sini pun sebagai kuli batak British… Diulangi, kuli batak British… Jadi jangan bermimpi untuk kaum lahanat macam nko ni nak menguasai Malaysia…

Di sini aku berdiri di belakang Cikgu Haajh Siti Inshah Mansor bersama-sama blogger lain untuk menyokong sepenuhnya Cikgu Hajah Siti… Biar apapun keputusan siasatan nanti… Jika tidak menyebelahi Cikgu Hajah Siti, kami akan bantah!!

Taipingmali
Selangor Bangkit
DR 1221
Parti Islam Melayu
Papa Gomo
Jeffry Damien
Rajahmas
The Unspinners
Amir Hamzah64
Melayu Pasir Gudang
Gerakan Anti PKR

Aku suka nak ingatkan kat sini kepada pemimpin UMNO, sampai bila korang nak bergantung pada MCA dan Gerakan? Sampai bila korang nak bersikap lepas tangan jika isu bangsa melayu diputar oleh kaum lahanat ni? Harapkan KDN, sungguh malang dapat menteri bacul…

Sedih… Sedih…

Apabila Cina Bercakap Tak Serupa Bikin

Tinggalkan komen

Cuba Persoalkan Pembahagian Kek Ekonomi, Tapi Sendiri Cakap Tak Serupa Bikin

Dalam sebuah majlis, seorang usahawan berbangsa Cina yang juga bergelar Tan Sri sedang ditemuramah oleh seorang wartawan. Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera, anak beranak berketurunan India yang bekerja dengan syarikat Tan Sri tersebut. Berikut adalah perbualan mereka,

Tan Sri: Kerajaan perlu bertindak adil dalam pengagihan kek ekonomi negara. Tidak boleh ada diskriminasi terhadap kaum bukan Melayu. Kontrak antara orang Melayu dan bukan Melayu mesti diberikan sama rata demi keadilan. Lagipun bangsa kami banyak menyumbang kepada kemajuan negara walaupun kami digelar sebagai kaum pendatang. Setelah bersusah payah semenjak sebelum merdeka, maka wajarkah kami dinafikan hak sebagai warganegara. Orang Melayu perlu lebih berkompromi dengan kaum lain untuk maju. Liberalisasi perlu dilaksanakan dengan meluas dalam semua sektor demi mencapai kesamarataan antara kaum.

Wartawan: Tan Sri, boleh saya tahu sudah berapa lama 2 orang jurutera ini bekerja dengan Tan Sri?

Tan Sri: Oh…sudah lama. Praba ni dah bekerja dengan saya hampir 30 tahun sejak syarikat ni ditubuhkan lagi. Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja s Report Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja saya yang paling berdedikasi dan banyak menyumbang kepada kemajuan syarikat.

Wartawan: Kalau begitu, apa kata Tan Sri berikan sebahagian saham syarikat ni kepada mereka berdua. Lagipun mereka sudah lama bekerja dengan Tan Sri, malah banyak menyumbang kepada syarikat sepertimana kata Tan Sri tadi.

Tan Sri: Eh… Mana boleh! Ini syarikat saya. Lagipun saya dah bayar gaji yang mahal kepada mereka berdua dan saya tak pernah halang pun jika mereka nak kumpul harta. Mana boleh senang-senang saya nak bagi saham syarikat saya pada mereka.

Wartawan: Macam tu jugalah perasaan Melayu. Tanah ini asalnya milik orang Melayu. Milik Raja-Raja Melayu. Lepas tu orang bukan Melayu macam Tan Sri pulak nak mintak hak sama rata dengan alasan kerana telah banyak menyumbang. Tan Sri rasa wajar atau tidak permintaan tu?

Tan Sri: ………………………..

Kisah di atas merupakan sedutan daripada kisah benar yang berlaku dalam sebuah majlis perasmian kilang di Gemas, Negeri Sembilan. Pendapat anda?


Apabila cina berasa syok sendiri persoal pembahagian kek ekonomi tetapi pada masa yang sama cakap tak serupa bikin… Lu pikir la sendiri!!

Kredit to: Anti PKR Club

Bila Melayu Cakap, Dikatakan Menghasut, Orang Lain Cakap, Dikatakan Kebebasan Bersuara

Tinggalkan komen


Oleh Semut Besi

Semut Besi percaya, ramai yang menjangkakan, kenyataan Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir yang mencadangkan agar kerajaan mewujudkan hanya satu sistem pendidikan berteraskan semangat kebangsaan, pasti akan mendapat bangkangan daripada orang bukan Melayu.

Telahan itu terbukti benar, walaupun matlamat murni atas alasan bagi menyatupadukan rakyat dan mengelak polarisasi kaum di negara ini, namun puak-puak cauvinis sudah pasti akan menentang kononnya mahu mempertahankan sistem pendidikan ibunda masing-masing.

Benar, selama ini hanya Malaysia yang memberikan kelonggaran kepada penubuhan sekolah-sekolah cina dan tamil, namun inikah hasilnya seperti yang kita lihat ketika ini?

Ke mana perginya usaha-usaha menyatupadukan rakyat pelbagai kaum di Malaysia.

Semut Besi yakin, suasana di Malaysia ketika ini hanya di permukaan sahaja nampak aman damai, tetapi realitinya semangat perkauman begitu menebal sekali.

Pergilah ke mana-mana, amat jarang sekali boleh dilihat orang Melayu, Cina dan India duduk semeja menikmati makanan, itu hanya sekadar asas untuk dijadikan contoh.

Ketika politik Melayu dikatakan mengalami perpecahan akibat kehadiran Datuk seri Anwar Ibrahim, seorang yang pernah disabitkan dengan kesalahan tidak bermoral dan liwat tetapi tidak diangkat menjadi ‘hero’ akibat sikap orang nombor satu yang kononnya mahu menegakan keadilan dan ketelusan, kini kaum-kaum lain semakin galak mempersoalkan kepentingan Melayu.

Bukan DAP, tetapi parti-parti komponen dalam Barisan Nasional (BN) sendiri telah membuktikan mereka bukanlah rakan kepada UMNO ketika suasana politik negara masa kini.

Dengan tidak semena-mena, terhambur dari mulut pemimpin mereka, kenyataan-kenyataan mempersoalkan orang Melayu, seolah-olah kegagalan calon-calon mereka pada pilihan raya umum lalu sekaligus menyaksikan buat pertama kalinya BN gagal mengekalkan mejoriti dua pertiga di Parlimen, berpunca daripada UMNO.

Orang Melayu dan agama Islam diperkotak-katikkan oleh puak-puak yang merasakan mereka kini semakin kuat, Raja-Raja Melayu tidak dihormati, peraturan negara dipermainkan, malah 1,001 macam lagi telatah puak-puak cauvinis ini yang begitu memualkan.

Sekian lama orang Melayu bersabar, bertolak-ansur, makin besar kepala puak-puak ini.

Bagi Semut Besi, bukan sekadar Lim Kit Siang mahupun Karpal Singh, namundari sebesar-besar pucuk pimpinan parti BN sendiri seperti Datuk Seri Ong Tee Keat, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon, Datuk Seri S. Samy Vellu, Datuk Seri Chua Soi Lek, Datuk Tan Lian Hoe, mereka tidak boleh lari daripada mengakui pernah mengeluarkan kenyataan menghiris hati orang Melayu.

Bukan seolah-olah lagi, tetapi sememangnya mereka lupa bahawa mereka berada di Parlimen, hasil kemenangan kerusi masing-masing selama ini adalah menerusi undi orang Melayu.

Tetapi sekali orang Melayu bersuara, nah kita lihak apa tindak balas mereka terhadap Datuk Ahmad Ismail.

Mereka menuntut UMNO mengambil tindakan menyebabkan akhirnya dengan berat, UMNO terpaksa bertindak dan Ahmad digantung tiga tahun keahlian dalam parti.

Semut Besi percaya, sekarang mereka juga mahu melihat tindakan yang sama dikenakan terhadap Mukhriz pula seperti mana kenyataan Tee Keat, Soi lek dan Liow Tiong Lai yang membelasah Mukhriz dengan secukup-cukupnya.

Malah, Samy Vellu yang selama ini bergantung kepada undi Melayu tetapi kini ditolak termasuk pengundi India sendiri, mendesak Peguam Negara bertindak terhadap Mukhriz.

Inilah bahana apabila orang Melayu bersuara. Mereka akan dianggap membangkitkan soal-soal perkauman tetapi pada masa yang sama puak yang beranggapan sedemikian dengan lancang terlebih dahulu menyakiti hati orang Melayu.

Kit Siang menuduh Mukhriz sebagai menghasut walaupun kenyataannya sekolah vernakular ini menjadi punca sebenarnya kenapa kaum-kaum di Malaysian ini semangkin renggang.

Nampak sangat Kit Siang ini bias terhadap Melayu, bila Soi Lek kata Ketuanan Melayu tidak releven, beliau sikit pun tidak komen sebab yang kena itu orang Melayu.

Tetapi bila kepentingan Cina disentuh dengan bingkas dia bangun menentang Melayu sebagai penghasut, kalau tidak mahu kepentingan mereka disentuh jangan mencabar ksebaran orang-orang Melayu.

Apa semua ini?

Kalau nak diikutkan cadangan menubuhkan sekolah satu sistem itu lebih rasional demi untuk perpaduan kaum di negara ini dan tidak boleh dianggap perkauman jika mereka sendiri sama-sama mempunyai semangat kebangsaan seperti kita semua.

Tetapi ternyata mereka sendiri tidak mahu mengiktiraf Melayu sebagai tuan kepada negara ini, kononya tidak mahu menjadi hamba kepada kaum Melayu walaupun amat jelas sekali negara ini sememagnya bersultankan bangsa Melayu sebagai ketua negara, malah ketua kerajaan kita pun adalah berbangsa Melayu yang menjadi pemerintah kepada negara ini, ini adalah hakikat, bukannya hasutan untuk menghina bangsa dan kedudukan mereka.

Ada pihak merasakan apa yang diperkatakan oleh Mukhriz adalah bertujuan untuk memulangkan paku buah keras kepada kaum-kaum lain yang langsung tidak mahu memahami konsep di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.

Setelah bermacam-macam tuntutan dikeluarkan oleh pemimpin politik ini, nampaknya mereka tidak boleh menerima hakikat bahawa orang Melayu di negara ini juga mempunyai tuntutan!

Mereka perlu ingat, konsep Ketuanan Melayu, hak istimewa orang Melayu dan kedaulatan agama Islam bukan datang secara tiba-tiba, konsep begini tidak akan wujud sekiranya dari awal lagi orang Melayu menjadi satu kaum yang dominan, kuat, kaya dan membentuk majoriti yang tersangat besar di negara ini, sama seperti Melayu di Indonesia, Siam di Thailand dan Cina di Singapura.

Konsep-konsep itu bagi Semut Besi, wujud kerana keterpaksaan orang Melayu untuk menerima mereka ke dalam Persekutuan Tanah Melayu yang bersedia untuk merdeka beberapa tahun selepas itu.

konsep-konsep itu wujud bersama pengorbanan besar orang Melayu selepas selama ribuan tahun mendiami tanah Semenanjung, membayar dengan darah, keringat dan air mata demi mempertahankan negara ini yang dijajah silih berganti oleh Siam, Portugis, Belanda, Inggeris dan Jepun.

Jangan lupa juga bahawa negara ini juga pernah dijajah oleh puak-puak ini selama 14 hari melalui komunis yang ketika itu dikenali sebagai bintang tiga.

Bayangkan, selama hampir 500 tahun dijajah, orang Melayu perlu sekali lagi berkorban semata-mata ingin melihat tanah ini dipulangkan kepada mereka.

Orang Melayu berada di persimpangan dilema ketika itu, seolah-olah ditelan mati emak, diluah mati bapak, ibarat perlumbaan jalan kaki secara marathon, dalam keadaan mendahului, garisan penamat sudah kelihatan, namun keletihan membuatkan seolah-olah penamat berada terlalu jauh dalam jangkauan.

Orang melayu akhirnya membuat keputusan, pengorbanan ini diharapkan menjadi yang terakhir, dengan tuntutan sedikit keistimewaan diberikan kepada mereka, selaku tuan tanah kedaung.

Hari ini, selepas kuasa politik yang melindungi orang Melayu di negara ini ditewaskan oleh rakyat terbanyak, hasil dari manipulasi, tipu helah dan fitnah yang berleluasa, ditambah dengan keangkuhan pemimpin-pemimpin yang berada di puncak kuasa, orang Melayu dituntut saban hari untuk melepaskan sedikit hak yang mereka ada.

Sayangnya, hanya hak Melayu dituntut, dan apabila Melayu menuntut supaya hak yang diberikan kepada golongan pendatang ini turut dikembalikan, orang Melayu dituduh menghasut, perkauman, cuba menjadi jaguh.

Mukhriz hanya melontarkan satu daripada puluhan, kalau tidak mungkin ratusan tuntutan yang ingin dibuat oleh orang Melayu – reaksinya adalah keengganan dan sanggahan keras,

Oleh itu kepada pemimpin-pemimpin Melayu yang kini sedang berada di puncak kuasa, baik dari UMNO, PAS mahupun PKR, rayuan orang Melayu adalah jangan langsung diberi ruang kepada golongan ini menuntut lebih daripada apa yang sepatutnya.

Sumber: http://www.malaysia-instinct.com

BUKTI KERATAN AKHBAR, MAHFUZ SANGGUP KELUAR PAS

Tinggalkan komen


Hari ni sebelum tulis entri lain, saya nak ucapkan syabas dan terima kasih kepada Megat Pisau (blog Pisau.Net) dan saudara Hambali (blog Rakyat Malaysia)kerana tidak meragui entri saya “Mahfuz Sanggup Keluar Pas” dan mereka pastekan di blog masing-masing.

Pagi tadi, selepas berhubung emel dengan rakan saya dari Terengganu tu, maka dia dengan susah payah pinjam kamera digital kawan untuk snap laporan asal dari paper Cina tersebut. inilah gambar yang membuktikan memang Mahfuz bercakap seperti yang saya tampalkan pada blog ini.

Menurut rakan saya itu, tulisan bold besar tu bermaksud, MAHFUZ:SAYA BERUNDUR DARI PAS. , manakala tulisan kecil sikit kat tepi tu pula ialah Jika Kedah Sekat Cina Makan Babi.

Memang sah, tak ada tipu-tipu lagi. semoga tercapai maksud kenyataannya itu dan semoga orang lain mencari erti dan tujuan di sebalik kenyataan tersebut.
JANGAN PREJUDIS, SEGALA YANG TERJADI ITU ADA HIKMAH DI SEBALIKNYA. wasalam.

Petikan dari blog: Rakyat Malaysia

Older Entries