Lagi-Lagi Pasal Gula…

Tinggalkan komen

Lagi Pasal Isu Sorok Gula. KPDNHEP Diminta Menggempur Pemborong Tamak

Tak habis-habis pasal gula. Aku ingatkan dah habis. Rupanya masih banyak lagi isu berkaitan sorok gula. Malah anjing-anjing kurap (blogger-blogger) upahan pembangkang pula cuba menangguk di air yang keruh dengan menghasut kononnya isu gula adalah taktik kerajaan untuk menaikkan harga gula… Anjing-anjing kurap ini sentiasa mencari peluang untuk menghentam kerajaan BN tak kira isu tersebut bukan berpunca dari kerajaan BN, tetapi berpunca dari pemborong yang terdiri dari bangsa ca ya nun alif yang tamak haloba mahu mengaut keuntungan berganda…

Aku gelarkan mereka ini (blogger-blogger pembangkang) sebagai anjing kurap kerana mereka sedar punca krisis gula ini, tetapi sengaja mahu memutar belitkan fakta… Aku tak faham lah apa yang bermain dalam fikiran anjing-anjing kurap ini… Mungkin seronok agaknya memfitnah dan memutar-belitkan fakta…

Di sini aku list up berita-berita mengenai penggempuran penguatkuasa KPDNHEP terhadap pemborong gula sebagai bukti yang mereka ini sebenarnya DALANG disebalik krisis ini…


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya

Jadi, sudah terang lagi bersuluh… Gula tak pernah kekurangan di Malaysia. Malah kerajaan sendiri tak pernah menyoroknya sebagai muslihat untuk menaikkan harga gula… Janganlah korang terpedaya dan terpesona dengan temberang-temberang kalangan anjing-anjing kurap pembangkang ini serta akhbar-akhbar yang menjadi lidah syaitan yang sentiasa membisik-bisikkan perkara yang jahat… Mereka tiada langsung niat mahu memaparkan kebenaran, malah kebenaran tersebut akan diputar belit (spin) berkali-kali sampai ianya menjadi fitnah…

Kepada KPDNHEP, teruskan usaha menggempur pemborong-pemborong tamak ini dan lucutkan sahaja lesen pemborong mereka biar mereka rasa kemarahan rakyat… Jangan beri muka lagi kepada pemborong khianat ini…

Lagi-Lagi Pasal Gula…

1 Komen

Lagi Pasal Isu Sorok Gula. KPDNHEP Diminta Menggempur Pemborong Tamak

Tak habis-habis pasal gula. Aku ingatkan dah habis. Rupanya masih banyak lagi isu berkaitan sorok gula. Malah anjing-anjing kurap (blogger-blogger) upahan pembangkang pula cuba menangguk di air yang keruh dengan menghasut kononnya isu gula adalah taktik kerajaan untuk menaikkan harga gula… Anjing-anjing kurap ini sentiasa mencari peluang untuk menghentam kerajaan BN tak kira isu tersebut bukan berpunca dari kerajaan BN, tetapi berpunca dari pemborong yang terdiri dari bangsa ca ya nun alif yang tamak haloba mahu mengaut keuntungan berganda…

Aku gelarkan mereka ini (blogger-blogger pembangkang) sebagai anjing kurap kerana mereka sedar punca krisis gula ini, tetapi sengaja mahu memutar belitkan fakta… Aku tak faham lah apa yang bermain dalam fikiran anjing-anjing kurap ini… Mungkin seronok agaknya memfitnah dan memutar-belitkan fakta…

Di sini aku list up berita-berita mengenai penggempuran penguatkuasa KPDNHEP terhadap pemborong gula sebagai bukti yang mereka ini sebenarnya DALANG disebalik krisis ini…


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya

Jadi, sudah terang lagi bersuluh… Gula tak pernah kekurangan di Malaysia. Malah kerajaan sendiri tak pernah menyoroknya sebagai muslihat untuk menaikkan harga gula… Janganlah korang terpedaya dan terpesona dengan temberang-temberang kalangan anjing-anjing kurap pembangkang ini serta akhbar-akhbar yang menjadi lidah syaitan yang sentiasa membisik-bisikkan perkara yang jahat… Mereka tiada langsung niat mahu memaparkan kebenaran, malah kebenaran tersebut akan diputar belit (spin) berkali-kali sampai ianya menjadi fitnah…

Kepada KPDNHEP, teruskan usaha menggempur pemborong-pemborong tamak ini dan lucutkan sahaja lesen pemborong mereka biar mereka rasa kemarahan rakyat… Jangan beri muka lagi kepada pemborong khianat ini…

Golongan-Golongan ‘MAK’ Di Dalam PAS

1 Komen

Empat Jenis Golongan ‘MAK’ Di Dalam PAS. Kenapa Tak Percaya??

Di atas ni aku list up 4 golongan ‘MAK’ di dalam… Iaitu ULAMAK, FULAMAK..!, ULOR.. MAK!! dan ALA.. MAKK..!! Nasib baik takde lagi yang tergolong dalam satu lagi golongan ‘MAK’, iaitu ‘MAK NYAH’, kalau ada pun aku nak cadangkan letak beberapa nama yang pastinya mempunyai perangai penakut dan bacul serupa pondan… Korang ada cadangan nak letak nama sape?? He he he he he…

Terima kasih: Anak Muda Benci Pakatan Rakyat

WARKAH PENTING BUAT DATUK SERI NAJIB DARI KAMI BLOGGER PRO UMNO

Tinggalkan komen

PESANAN KHAS BUAT DATUK SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Sekiranya anda adalah penyokong UMNO sejati dan mahu melihat parti keramat ini terus bernyawa, maka aku seru pada korang supaya sertai aku dan rakan-rakan bloggers yang lain untuk meletakkan banner ini di blog ataupun di facebook anda!

Ayuh semua, kita letakkan banner ini di blog masing-masing kalau kita sayangkan UMNO! Di blog House PK (Paprukari) ada senarai blog yang sudah menyertai: SEDIKIT NASIHAT BUAT PM DARI BLOGGERS PRO UMNO!

Tunggu apa lagi? Mari sertai kempen ini! SELAMATKAN UMNO

Kalau ada siapa-siapa lagi nak join, sila tinggalkan alamat blog anda ke dalam ruangan komen blog House PK, Insya’allah beliau akan masukkan link anda sekali! Terima Kasih!

Terima Kasih Kepada: House PK (Parpukari)

WARKAH PENTING BUAT DATUK SERI NAJIB DARI KAMI BLOGGER PRO UMNO

1 Komen


PESANAN KHAS BUAT DATUK SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Sekiranya anda adalah penyokong UMNO sejati dan mahu melihat parti keramat ini terus bernyawa, maka aku seru pada korang supaya sertai aku dan rakan-rakan bloggers yang lain untuk meletakkan banner ini di blog ataupun di facebook anda!

Ayuh semua, kita letakkan banner ini di blog masing-masing kalau kita sayangkan UMNO! Di blog House PK (Paprukari) ada senarai blog yang sudah menyertai: SEDIKIT NASIHAT BUAT PM DARI BLOGGERS PRO UMNO!

Tunggu apa lagi? Mari sertai kempen ini! SELAMATKAN UMNO

Kalau ada siapa-siapa lagi nak join, sila tinggalkan alamat blog anda ke dalam ruangan komen blog House PK, Insya’allah beliau akan masukkan link anda sekali! Terima Kasih!

Terima Kasih Kepada: House PK (Parpukari)

Benarkah Bekalan Gula Malaysia Kritikal?

6 Komen

Isu Sorok Gula. Siapa Untung?

Sebut pasal isu kekurangan bekalan gula, bukan baru ni ajer kita dengar… Dah kerap berlaku… terutamanya bila nak dekat musim perayaan… Pelik bin ajaib… Tentulah pelik, sedangkan kilang gula CSR dan PRAI masih beroperasi dan belum menunjukkan tanda-tanda hendak gulung tikar.

Jadi persoalannya sekarang, ke manakah pergi gula yang bertan-tan tersebut? Adakah hanyut ke laut? Ataupun di sorok oleh bunian? Nak kata disorok bunian memang tak mungkin, tapi kalau manusia sendiri yang sorok, ada kemungkinan juga….

Siapa manusia durjana yang mahu menyorok gula? Apa keuntungan yang mereka dapat dengan menyorok gula? Manusia-manusia durjana ini adalah dari kalangan pemborong-pemborong gula yang majoriti terdiri daripada bangsa ca ya nun alif… Apa untungnya mereka ni sorok gula? Memang untung… Mereka mengambil kesempatan ini bagi membolehkan harga gula naik mendadak… Dengan cara ini mereka boleh mengaut keuntungan berganda…

Sering kali kita menyalahkan kerajaan apabila bekalan gula, tepung dan minyak masak berkurangan… Memang tak logik. Buat apa kerajaan nak sorok benda tu semua? Apa yang kerajaan dapat jika semua barangan kawalan disorok? Tetapi jika bagi pemborong gula itulah peluang keemasan mereka mencekik rakyat… Akhirnya rakyat menyalahkan kerajaan… Setiap kali berlaku krisis sebegini rakyat berterusan menyalahkan kerajaan tanpa melihat siapa dalang yang menyorok gula ini…

Bangsa-bangsa ca ya nun alif yang tak sedar dek untung… Cuba merompak rakyat Malaysia dengan cara keji dengan menyorok gula dengan harapan dapat menjualnya dengan harga berkali ganda dari harga asal… Bangsa keji ini sewajarnya ditarik balik lesen pemborong mereka dan diserah kepada bumiputera… Sikap bangsa ca ya nun alif ini sememangnya sangat keji dan melampau… Dah la sorok gula, pastu buat muka tak bersalah kata stok gula tak sampai… Dasar penipu… Padahal dalam stor berguni-guni gula pasir disoroknya… Memang dasar keturunan jahanam…

Lepas tu pembangkang pula dari kalangan DAPig pula mengambil kesempatan pulak mengapi-apikan dan menghasut rakyat mengatakan kerajaan sengaja sorok gula untuk naikkan harga gula… Rakyat pula pakat angguk-angguk dengar pembohongan DAPig ni… Dasar parti babi… Parti babi ni lah yang mendapat sokongan besar dari kalangan pemborong-pemborong gula berbangsa ca ya nun alif…

Oleh itu aku ingin maklumkan bahawa kerajaan memang tak terlibat langsung dengan menyorok gula ni… Bukan ada untung pun… Menambahkan kemarahan rakyat lagi adalah… Lagipun perbuatan keji ni biasanya dilakukan oleh keturunan babi iaitu ca ya nun alif…

Janganlah percaya dakyah-dakyah pembangkang terutamanya dari parti babi DAPig. Mereka sebenarnya dalang-dalang di sebalik krisis ini… Percaya atau tidak, kenapa sewaktu tibanya Bulan Ramadhan dan Syawal pasti berlaku krisis kekurangan gula, tepung, minyak serta kenaikan harga barangan keperluan, tetapi pada perayaan kaum ca ya nun alif, takde pulak krisis macam ni, cuba pikir… Ingat… Jangan tertipu dengan dakyah-dakyah DAPig ni… Sememangnya DAPig ni parti babi yang akan menjaga kepentingan kaum babi sahaja…

Analisis Kekalahan Barisan Nasional dan Kemenangan DAP dalam PRK P212

4 Komen

Analisis Selepas Pilihanraya Kecil P212 Parlimen Sibu

Analisis ini merupakan pandangan peribadi aku serta dari pengamatan aku sendiri berdasarkan situasi politik semasa. Aku bukanlah pro sangat dalam analisis politik ni tak macam Razak Baginda…. He he he he… Apapun, mari kita lihat apa analisis yang telah aku buat…

Analisis Kekalahan Barisan Nasional dan Kemenangan DAP

  1. Antara punca kekalahan BN ialah undi orang cina yang korang sedia maklum di mana kaum cina bertindak mengalihkan sokongan terhadap calon DAP walaupun calon BN juga kaum cina.
  2. DAP menggunakan taktik keji iaitu menghasut pengundi-pengundi cina di Sibu dengan hasutan berunsur perkauman dan membenci melayu. Tetapi apa boleh buat Menteri Amaran kita pun cuma tahu ber amaran sahaja…
  3. Kawasan peti undi bumiputera dari kaum Melanau juga nampaknya mengalihkan sokongan kepada DAP. Kenapa ya? Mungkin mereka dah jelak dengan janji-janji manis BN yang ditaburkan sejak sekian lama.
  4. BN perlu tahu bahawa janji-janji manis untuk memberi pembangunan di Sarawak masih banyak yang belum dilunaskan. Kemudahan asas dan jalanraya terutamanya masih belum mencukupi. Setiap kali pilihanraya, BN hanya tahu tabur janji… janji… janji… Ini membuatkan penduduk Sibu mulai jelak.
  5. BN perlu menghukum sedikit kaum cina, jangan dimanjakan sangat, hingga menyebabkan bumiputera dipinggirkan. BN bagi peruntukan berjuta-juta untuk kaum cina, tetapi apa yang diorang bagi kat BN? Jadi segala janji BN semasa pilihanraya kecil Sibu untuk membantu kaum cina WAJIB DITARIK BALIK!! Ini kerana bagi kaum cina, walaupun diorang pangkah DAP, tetap dapat keistimewaan. BN tetap nak jaga hati diorang dan beri peruntukan itu dan ini. Tetapi bila bumiputera mohon peruntukan, semua peruntukan habis untuk kaum cina. Yang BN dapat dari diorang? Sampah…
  6. Kaum cina mahukan hak milik tanah 999 tahun macam di Perak, berikan sahaja hak milik tanah 999999 tahun kepada mereka tetapi di dalam hutan tebal… Mereka juga mahukan kuasa politik, lepas dapat menguasai ekonomi dah mintak yang bukan-bukan. Dasar tak sedar diri… Dah la merempat kat Tanah Melayu pastu mintak yang bukan-bukan. Macam lahanat…
  7. Cina mahukan Yang Di Pertuan Agong di kalangan orang cina, Perdana Menteri orang cina, Timbalan PM pun orang cina, dan kalau boleh semua ajelah nak orang cina… Orang melayu boleh pergi jahanam sama lu orang… Lu orang melayu boleh terjun dalam laut…
  8. Menteri Amaran hanya tahu beri amaran demi amaran, membuatkan DAP berani pijak kepala. Bodoh punya menteri, dah terang-terang DAP membentangkan isu perkauman dalam siri ceramah mereka. Tahan je dalam ISA. Susah dapat menteri yang bebal macam dia ni…
  9. Perketatkan lagi akta dalam ISA, jangan beri muka kepada chauvinist yang mengambil kesempatan kebebasan bersuara dengan bebas berkata apa… Tukar menteri yang bertanggungjawab kepada menteri yang lebih tegas. Menteri sedia ada terlalu lembik dan pondan. Lagak macam ayam jantan. Kokok je bertalu-talu, tapi ekor bergelumang dengan taik
  10. BN jangan terlalu murah hati dengan kaum cina, sebab kita murah hati dengan diorang pun tak guna kalau diorang buat kita sakit hati.
  11. Jika BN mahu terus mengambil hati orang cina, eXception cadangkan, beri aje apa yang cina nak. Jika nak jadi Sultan pun bagi jer. Inilah jadinya apabila kaduk naik junjung. BN perlu benarkan kalimah Allah digunakan dalam Gereja, BN perlu beri hak milik tanah 99999 tahun kepada cina, untuk melayu tak payah lah… Kitaorang melayu duduk atas pokok pun tak kisah. Kitaorang jenis murah hati… Cina nak peruntukan sampai berbilion pun kitaorang melayu tak kisah, sebab kitaorang jenis murah hati. Beri je apa yang diorang nak. Kalo diorang nak Lim Kit Siang jadi PM pun bagi je, kalo diorang nak Ronnie Liu jadi Ketua Polis Negara pun bagi jer. Alamat bersoraklah perompak, penyamun dan penjenayah satu Malaysia. Barulah namanya 1Malaysia…
  12. BN perlu hentikan politik gula-gula. Yang hanya menjanjikan pembangunan masa pilihanraya sahaja. Lepas pilihanraya senyap. Pemimpin perlu kerap turun padang. Jangan masa pilihanraya baru la nak jenguk pasar, jenguk longkang tersumbat, jenguk lubang jamban pecah, jenguk ibu ayam bertelur… Piiiraahhh!!
  13. Kalah dan menang adalah ketentuan Allah, mungkin ada perkara yang membuatkan Allah tarik balik kemenangan BN, mungkin berkaitan pemberian lesen judi bola sepak…

Begitulah serba sedikit analisis yang aku boleh bentangkan… Bagi yang terasa dan marah, lu pergi hantuk kepala kat dinding la!!

Sekian terima kasih…

KEPUTUSAN RASMI PRK PARLIMEN SIBU

1 Komen



KEPUTUSAN RASMI PRK PARLIMEN SIBU : DAP MENANG

BERIKUT ADALAH KEPUTUSAN RASMI P212 SIBU

BN : 18,447


DAP : 18,845


BEBAS : 232

MAJORITI DAP 398 UNDI

TAHNIAH KEPADA CALON ULTRA KIASU DAP ATAS KEMENANGAN DALAM PILIHANRAYA KECIL KALI INI… KEPADA PENGUNDI-PENGUNDI SIBU YANG MENGUNDI DAP, TAHNIAH DIUCAPKAN JUGA… KEPADA BARISAN NASIONAL JUGA TAHNIAH, KERANA JANJI-JANJI KOSONG PEMBANGUNAN ANDA MEMAKAN DIRI… APAPUN… ANGGAPLAH KEKALAHAN KALI INI SEBAGAI SATU PENGAJARAN AGAR BARISAN NASIONAL TERUTAMANYA UMNO TIDAK TERLALU IKUT TELUNJUK BANGSA CINA HINGGA MENGABAIKAN BUMIPUTERA…

Layakkah DAP Mentadbir Malaysia?

2 Komen

BN Sumbang Pembangunan Untuk Rakyat. DAP Minta Sumbangan Dari Rakyat?


DAP Tidak segan silu meminta sumbangan dari rakyat

DAP semakin hari semakin nazak, kini dah mula pandai meminta derma dan sumbangan dari rakyat. Apa sudah jadi? Ini ke parti yang kita nak mentadbir Malaysia? Berbanding dengan kerajaan Barisan Nasional yang kita sedia maklum banyak memberi sumbangan berbentuk pembangunan kepada rakyat jelata.

Nampak gayanya DAP ibarat anjing kurap yang tersepit. Mana pergi sumber-sumber kewangan dari kantung-kantung Kerajaan Pulau Pinang dan Selangor? Masih belum cukupkah? Inikah parti yang menjadi harapan rakyat?


Anak gampang di atas dengan muka tak bersalah cuba ‘menyamun wang rakyat’

Pemimpin harapan rakyat ialah pemimpin yang berkemampuan memberikan sumbangan kepada rakyat tidak kira dari segi pembangunan atau lain-lain yang menguntungkan rakyat. Pemimpin haprak bagi rakyat ialah pemimpin yang tahunya dok mintak derma ke hulu-ke hilir. Sebagai contoh ialah PAS. Setiap kali ceramah, pasti akan menadah tangan meminta sumbangan dari rakyat. Apa punya jenis pemimpin ni?


PAS, lepas ceramah menghentam kerajaan BN kononnya merompak wang rakyat, kemudian melakukan perkara yang sama ‘menyamun wang rakyat’ jugak

Jadi fikir-fikirkanlah, pemimpin mana yang sebenar-benarnya ‘MEROMPAK WANG RAKYAT!!??’

Memperingati Peristiwa 13 Mei 1969

9 Komen

Ulang Tahun Ke-41 Peristiwa 13 Mei 1969

Hari ini genaplah 41 tahun selepas peristiwa berdarah 13 Mei 1969 yang mragut banyak nyawa dek kerana gagal mengawal emosi dan provokasi yang melampau. Insiden yang bermula di Kg Baru tercetus apabila orang-orang melayu sekitar Selangor (ketika itu Kuala Lumpur masih di dalam Selangor) berkumpul di hadapan rumah Menteri Besar Selangor (ketika itu) Dato’ Harun Idris bagi membalas tindakan provokasi melampau kaum cina dan india yang ketika itu merayakan kemenangan besar DAP dan Gerakan dalam pilihanraya.

Disebabkan provokasi-provokasi melampau kaum cina dan india serta cercaan terhadap orang-orang melayu, orang-orang melayu bertindak untuk membalasnya dan bersiap-sedia dengan parang panjang dan pedang. Rusuhan tercetus apabila terdapat berita yang mengatakan seorang wanita mengandung dibunuh dan kandungannya dikeluarkan dari perut dengan menggunakan besi penggantung daging babi. Malah terdapat juga berita mengatakan terdapat pembunuhan orang melayu di Setapak.

Maka kemarahan orang-orang melayu tidak lagi dapat dibendung telah mencetuskan peristiwa berdarah ini. Pelbagai spekulasi misteri disebalik peristiwa ini di mana ada yang mengatakan peristiwa ini dirancang oleh Tun Abdul Razak yang kononnya tidak berpuas hati dengan kepimpinan Tunku Abdul Rahman. Akan tetapi dakwaan tersebut masih menjadi misteri kerana tiada bukti yang kukuh bagi menguatkan dakwaan tersebut.

Bagaimanapun dakwaan orang-orang cina yang membawa penyapu gergasi yang simboliknya bermaksud mahu menyapu terus orang melayu ke laut. Malah terdapat bukti bergambar di mana mereka berarak sambil membawa penyapu gergasi.

Terdapat juga cerita yang mengatakan pemuda-pemuda Cina dari kongsi-kongsi gelap telah bertindak mengepung Panggung Odeon, di Jalan Tuanku Abdul Rahman, Kuala Lumpur. Beberapa iklan disiarkan dalam bahasa Cina di skrin pawagam menyuruh penonton dari kalangan Cina keluar dari panggung. Penonton Melayu di panggung tersebut langsung tidak tahu membaca tulisan bahasa cina. Kesan daripada itu, pemuda-pemuda cina tersebut telah menyerbu masuk ke dalam panggung dan menyerang dan menyembelih penonton yang ada. Hampir semua penonton di dalam panggung tersebut mati di dalam keadaan yang sangat mengerikan

Apapun harus diingatkan kepada semua bangsa melayu sekelian. Ambillah tragedi ini sebagai pengajaran agar perlu mengawal emosi. Malah kepada orang cina dan india, hormatilah hak orang melayu. Jangan dipersoalkan hak dan keistimewaan kami di sini, kerana anda semua bernasib baik kerana Tunku Abdul Rahman membenarkan nenek-moyang anda semua tinggal di Tanah Melayu selepas mendapat kemerdekaan dari British. Nenek-moyang anda datang ke Tanah Melayu juga sebab di bawa masuk oleh British. Jadi ukurlah baju di badan sendiri. Kerana kami orang melayu sudah bertapak lama di sini…

Al-Fatihah buat semua pejuang bangsa dan askar melayu yang terkorban di dalam peristiwa ini… Jasa dan pengorbanan anda akan terus kami kenang… Amin…

Sumber:

Peristiwa 13 Mei

Kronologi Peristiwa 13 Mei

Older Entries