Barangan Peribadi Untuk Di Lelong!! Bidaan Dibuka!!

2 Komen

Barangan Peribadi Untuk Di Lelong!! Bidaan Dibuka!!

Tak sangka ya, barang milik peribadi pun boleh dibuat duit… Isk memang tak sangka la… Respek la sama pemimpin Pakatan Rakyat… Gambar sendiri, surat cinta pun boleh dilelong… Laku pulak tu… Kalau macam tu la… eXception pun berminat juga nak melelong barangan peribadi eXception… Jadi, sesiapa yang berminat nak bida, sila tinggalkan komen. Hanya catat jumlah bidaan korang je… Mudah kan??

Barangan pertama yang eXception ingin lelong ialah potret Donnalisa… Bukan potret Monalisa ya… eXception letak harga pemula sebanyak RM 5000.00. Mungkin boleh dibida setinggi RM 17,000.00 seperti mana Haji Hadi Awang berjaya melelong potret beliau pada harga tersebut.


Harga Pemula: RM 5000.00

Barangan kedua yang eXception ingin lelong ialah Majalah Ujang keluaran volume 393. eXception letak harga pemula pada nilai RM 10,000.00. Korang jangan gelak pulak… Kartunis Zunar boleh jual kartun dia setinggi RM 32,000.00 takkan eXception tak boleh jual majalah Ujang yang usianya sudah mencecah 2 tahun?? Kira antik ni… Paling tinggi eXception yakin ada orang sanggup bida setinggi RM 40,000. Kalau dibandingkan dengan kartun Zunar yang hanya satu muka sahaja… Majalah Ujang ni ada banyak kartun di setiap halaman… Korang boleh bantai gelak sampai muntah darah bila baca Majalah Ujang ni… Tak tipu!!


Harga Pemula: RM 10,000.00

Barangan ketiga yang ingin eXception lelong ialah, surat cinta eXception kepada isteri masa sebelum kahwin dulu… Jika Nuar boleh jual surat cinta dia kat bini dia dengan harga RM 50,000.00, takkan eXception tak dapat jual surat cinta eXception setinggi harga tu kan? eXception letak harga mula RM 10,000.00 la kira cincai…


Harga Pemula: RM 10,000.00

Kemudian yang seterusnya eXception ingin melelong 3 batang pen kilometrico yang sudah kehabisan dakwat. Nyaris-nyaris je eXception nak lempar dalam tong sampah. Bila tahu Lim Guan Eng boleh lelong pen dia setinggi RM 25,000.00, takkan eXception tak boleh lelong setinggi tu?? Betul tak?? Harga pemula, eXception letak RM 5000.00. Kira murah la kan?? Ha ha ha ha ha ha!!


Harga Pemula: RM 5000.00

Barangan seterusnya… Ialah berus gigi milik nenek tiri eXception… Dah kembang. Tapi masih mempunyai harga… Mungkin boleh capai harga sebanyak RM 20,000.00. Jadi Harga pemula, eXception letak sebanyak RM 5000.00 je la…


Harga Pemula: RM 5000.00

Akhir sekali… Barangan yang istimewa yang terakhir… Barangan ini amat berharga… Harganya mungkin boleh cecah sebanyak RM 800,000.00. Barangan terakhir ini adalah seluar dalam milik Tok Garu Nicky Ajisz… Antara keistimewaan barangan ini, jika korang menciumnya, korang akan terasa seolah-olah mencium bau syurga… Jika korang sapu seluar dalam ni kat muka korang, InsyaAllah, muka korang akan jadi berseri-seri dan bercahaya penuh sinar keimanan…

Jika korang menggunakannya untuk mengelap badan korang, InsyaAllah… Korang takkan lut dijilat api… Tak kiralah api di dunia atau di akhirat… Apapun itu semua izin Allah… Seluar dalam ini masih belum dibasuh selepas digunakan oleh Tok Garu Nicky Ajisz. Masih kelihatan kesan cirit berwarna kunyit yang mengering masih lagi melekat…

Jangan risau, barang ini eXception tak guna pun lagi, masih elok berada dalam kotak khas bagi mengelakkan dihurung lipas. Jadi harga pemula, eXception letak sebanyak RM 10,000.00. Kira murah la tu… Kalo nak dibandingkan sinar keimanan yang korang dapat apabila menyapu muka dengannya…

Harga Pemula: RM 10,000.00

Jadi… Bidaan dibuka mulai sekarang… eXception akan umumkan tarikh bidaan tamat sebelum 10 hari sebelum tarikh tersebut. Jangan malu-malu dan jangan segan-segan…. Sila tinggalkan komen anda jika hendak mebuat bidaan… Sila tinggalkan nilai bidaan anda pada ruangan komen…

Pemimpin PKR Manakah Yang Akan Membida Nombor PKR 1 Nanti?

Tinggalkan komen

Bidaan Nombor Pendaftaran PKR 1 – PKR 9999 Dibuka Oleh JPJ

Untuk pengetahuan korang semua, JPJ Pulau Pinang telah membuka tawaran kepada orang awam bagi yang ingin membida nombor plat bermula dari PKR 1 hingga PKR 9999. Tawaran telah dibuka bermula 21 Mei 2012 hingga 4 Jun 2012 (jam 12.00 tengahari).

Kini menjadi teka-teki siapakah yang akan membida nombor plat PKR 1 ini… Serta berapakah harga bidaannya nanti? Adakah harganya akan menjadi RM 520,000.00?? Ataupun harganya akan menjadi RM 600,000.00?? Siapa tahu?? Mungkinkah beliau ini yang akan membida nombor PKR 1 nanti??

Atau mungkin individu ini??

Mungkin juga MB Selangor mempunyai minat untuk membidanya??

Apa pula kata pencacai-pencacai Pakatan Anak Haram Jadah nanti apabila pemimpin mereka membida nombor plat ini nanti??

Sama-sama kita fikirkan…

Antara Pemimpin PAS Yang Membelanjakan Wang Membida Plat Kenderaan

9 Komen

Antara Pemimpin PAS Yang Membelanjakan Wang Membeli Plat Kenderaan

Ramai pencacai murahan PAS dok meroyan apabila Sultan Johor berjaya membida nombor plat WWW 1 yang bernilai RM 520,000.00. Mereka mengatakan apa yang dilakukan oleh Sultan Johor adalah satu pembaziran wang rakyat… Oh ye ke?? Setahu eXception la, Sultan Johor dan kerabatnya adalah kaya-raya dan mempunyai bisnes sendiri… Tidak timbul soal Sultan Johor menggunakan wang rakyat atau tidak… Malah perolehan dari bidaan untuk membeli plat kenderaan ini akan digunakan untuk tujuan pembangunan.

Tapi eXception nak senaraikan antara pemimpin PAS yang membelanjakan wang rakyat untuk membida plat kenderaan antaranya…


Plat DV 1 milik MB Kelantan


Plat KCX 8 milik MB Kedah


Plat DBU 26 milik menantu kesayangan Pork Nick


Plat PAS 17 milik anak Pork Nick, Nik Abduh


Plat kereta DAT 55 milik Menteri Besar Kelantan dan plat kereta DBB 55


Plat PAS 12 milik Hj Hadi Awang…

Persoalan sekarang… Dari mana mereka mendapat duit yang banyak untuk membida nombor plat 1 hingga 2 angka ni??

Mula-mula kutip…

Kemudian pakat kira…

Lepas tu…