Sekitar Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri Kementerian Dalam Negeri

Tinggalkan komen

Sekitar Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri Kementerian Dalam Negeri

Petang tadi eXception berkesempatan untuk singgah ke Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri Kementerian Dalam Negeri di Presint 2, Putrajaya. Walaupun cuaca petang itu agak panas, tetapi tetamu yang datang tetap ramai. Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein telah bertindak selaku tuan rumah Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri.

Antara menu yang dihidangkan termasuklah nasi beriyani, nasi tomato, kambing golek, ayam panggang, laksa dan bermacam-macam lagi hidangan. Tetamu yang datang tidak putus-putus, memandangkan lokasi majlis berhampiran dengan jabatan kerajaan. Berikut adalah antara gambar-gambar sekitar majlis tersebut.

Oh ya… Korang masih ingatkah dengan wartawan bermuka toya ni?? Ni le wartawan MBIKINI yang pernah kena halau semasa Konvensyen Media Sosial di Kuala Lumpur hari tu… Tu tak lain nak memutar belit berita berkenaan majlis ini… MBIKINI… Memang terkenal dengan berita yang diputar belitkan…

Yang ni pulak… Antara muka yang boleh dikatakan LEGEND yang turut sama menghadiri majlis ini… Jauh no dia mai… Akhirnya dapat jumpa face to face dengan LEGEND ni… Ha ha ha ha ha ha… Korang kenal tak??

Ha ha ha ha ha… Apapun, terima kasih kepada Kementerian Dalam Negeri khususnya Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, kerana mengadakan majlis sebegini… Alhamdulillah… Kenyang… Jimat budget makan tengahari… He he he he he… Terima kasih gak kepada adik eXception, yang turut bertugas dalam majlis ini kerana sudi menjemput eXception… He he he he he… Cuma terkilan tak sempat makan kambing golek… Hu hu hu hu hu… Kempunan eXception…

Nota: eXception tak sempat menanti ketibaan Datuk Seri Hj Najib, disebabkan kesuntukan masa…

Advertisements

Panas!! Bukti Sokongan Rakyat Dalam #Bersih3

3 Komen

Bukti BERSHIT 3.0 Mendapat Sokongan Rakyat…

Hari ini bakal berlaku demonstrasi tak berapa nak HARAM sebab KDN dan Kerajaan sendiri bagi GREEN LIGHT… Cuma kalangan pendemo adalah terdiri daripada anak-anak haram dari Pakatan Anak Haram Jadah… Kemungkinan akan berlakunya pertempuran antara puak-puak Pakatan Anak Haram Jadah ni dengan anggota DBKL apabila mereka berdegil dan menunjuk kesamsengan mereka mahu menuntut Dataran Merdeka yang merupakan hak milik DBKL menjadi tempat mereka melakukan demo DUDUK BERAK CEBOK…

Inilah kesamsengan anak-anak haram dari Pakatan Anak Haram Jadah… Itu belum jadi pemimpin… Esok dah jadi pemimpin tanah orang pun dirampas sesuka hati dengan cara samseng… Korang ingat Dataran Merdeka tu milik korang ke?? Korang ingat Dataran Merdeka tu milik rakyat ke?? Berapa korang bayar untuk kos selenggara Dataran Merdeka tu bongok??

Apapun… Disebalik BERSHIT 3.0 ini, telah menimbulkan sokongan rakyat terutama di kalangan peniaga di Jalan TAR dan sekitarnya… Mereka menyokong sekiranya demo BERSHIT ini dilakukan di dalam stadium supaya tak mengganggu perniagaan mereka. Manakan tidaknya… Dalam BERSHIT 2.0 yang lepas mereka terpaksa menanggung kerugian apabila menutup premis perniagaan untuk mengelakkan premis perniagaan dipecah masuk… Perangai anak-anak haram dari Pakatan Anak Haram Jadah ni bukan boleh dikira… Sebab masing-masing telah disuntik virus sawan babi… Mereka akan menyondol apa sahaja yang menghalang mereka…

GMI dan PAS cuba lari dari tanggungjawab

Tinggalkan komen

Tuntut RM10 juta dari KDN, Polis

KUALA LUMPUR, 5 Ogos (Hrkh) – Sebarang kerugian para peniaga di ibu kota, Sabtu lalu mestilah dituntut daripada pihak Kementerian Dalam Negeri dan Polis kerana mengarahkan premis-premis perniagaan ditutup, di samping mencetuskan suasana huru-hara dengan tangkapan rambang serta tindakan ganas dalam menyuraikan perhimpunan aman ISA itu.

Pihak Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), telah memberi jaminan bahawa himpunan akan berlangsung secara aman dan memastikan para peserta tidak mengganggu dan melakukan tindakan salah sehingga menyusahkan orang awam namun keadaan bertukar kelam-kabut akibat tindakan pihak polis dan larangan KDN.

Demikian dinyatakan Bendahari PAS Pusat Dr Hatta Ramli ketika diminta mengulas berhubung tuntutan RM10 juta oleh 1,000 peniaga yang mendakwa mengalami kerugian akibat demonstrasi tempoh hari.

“Jika polis dan KDN benarkan kita berhimpun secara aman, pasti Kuala Lumpur tidak lumpuh 1 Ogos lalu dan tidak timbul suasana kecoh atau peniaga rugi.

“Sehingga kini, tidak kedengaran ada laporan rompakan, ceroboh, mencuri atau barangan dirampas daripada peniaga pada hari himpunan itu. Yang ada ialah peniaga rugi kerana polis mengarahkan perniagaan kedai-kedai ditutup.

“Selain itu orang ramai, pengguna dan pelanggan bertempiaran lari bukan suka-suka tetapi ditembak gas pemedih mata dan diasak ganas polis, jadi sebarang kerugian sila tuntut kepada polis dan KDN,” katanya ketika dhubungi Harakahdaily sebentar tadi.

Sementera, itu beliau menjelaskan bahawa terdapat maklumt yang diterima mana-mana para peniaga yang ‘berani’ membuka kedai, mereka mendapat keuntungan lumayan, kerana jumlah peserta yang berhimpun amat ramai sekaligus menjadi pengguna dan pembeli pada hari tersebut.

Perkara ini turut diakui oleh Pensyarah Media Universiti Malaya,Dr Abu Hasan Hasbullah dalam sebuah laporan yang menyatakan bahawa para peniaga mendapat keuntungan berlipat ganda hasil himpunan aman besar-besaran Sabtu lalu.

Dalam masa yang sama, Dr Hatta menggesa pihak Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) menyiasat taksiran kerugian dan keuntungan yang diperolehi oleh peniaga yang dibimbangi dimanipulasi dan diada-adakan oleh pihak-pihak tertentu.

“Angkanya juga dicurigai. Jika sebuah pasaraya kerugian RM300,000 selama 2 jam, berapakah untung yang diperolehi jika ianya beroperasi selama 12 jam, tentunya RM 1.8 juta…jadi LHDN sila siasat jumlah ini. Jika benar tuntut kepada pihak polis dan KDN,” katanya yang turut dikasari pihak polis pada hari tersebut.

Beliau, juga tidak terkejut apabila Pemuda Umno cuba menjadi ‘hero’ untuk mewakili para peniaga membuat tuntutan kepada pihak penganjur yang menunggu masa untuk menjejaskan imej GMI, NGO dan Pakatan Rakyat yang menentang akta zalim ISA itu.

“Kita sentiasa bersedia, jika ada tuntutan undang-undang, kita akan berhujah dan bertemu di mahkamah,” katanya mengakhiri perbualan.

Semalam tiga persatuan peniaga di Jalan Masjid India di sini menuntut ganti rugi RM10 juta daripada penganjur perhimpunan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada Sabtu lepas.

Persatuan terbabit ialah Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan, Persatuan Penjaja dan Pekedai Bumiputera Wilayah Persekutuan dan Persatuan Peniaga dan Penjaja Lorong Tuanku Abdul Rahman (LTAR).

Pengerusi Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan, Rosli Sulaiman berkata, ketiga-tiga persatuan peniaga bersetuju untuk mengemukakan tuntutan saman sebanyak RM10 juta yang melibatkan 1,000 orang peniaga. – azm _

Sumber: HaprakDaily


Bila aku baca akhbar HaprakDaily ni, serta-merta bertambah meluat. GMI dan PAS menyarankan peniaga yang terlibat dengan penutupan premis mereka supaya menuntut ganti rugi mereka dari Kementerian Dalam Negeri dan Polis Di Raja Malaysia. Nampak sangat mereka cuba lari dari tanggungjawab. GMI dan PAS cuba lepas tangan dalam hal kerugian peniaga atas mereka sendiri yang berdegil mahu melakukan demonstrasi haram 1 Ogos lalu. Kini apabila Kerajaan Persekutuan menyarankan peniaga yang terlibat dengan penutupan premis semasa perhimpunan haram 1 Ogos lalu agar menuntut ganti rugi pada GMI.

Inikah Kerajaan Berkebajikan yang mereka war-warkan selama ini? Kebajikan para peniaga yang terlibat langsung tidak dipedulikan. Inikah pemimpin yang kita mahukan memerintah negara? Andai jika terjadi bencana alam seperti banjir, adakah mereka mahu bantu peniaga yang terlibat dengan bencana alam tersebut? Jawapannya sudah tentu tidak. Kerajaan Berkebajikan hanyalah kata-kata manis Pakatan Rakyat yang mahu memerintah Malaysia, tetapi tidak mahu mempedulikan nasib rakyat. Tengoklah apa yang terjadi pada negeri Selangor dengan kes-kes penyelewengan Exco dan ADUN.

Mahukah anda pemimpin seperti ini? Adakah anda mahu pemimpin yang mempertahankan tindakan seorang kafir harbi yang jelas bertentangan dengan undang-undang, tetapi melacurkan agama sendiri demi kepentingan kafir harbi tsb? Anda fikirkan sendiri. Tepuk dada tanya selera…