Pakatan Rabak Kena Checkmate Apabila Berdolak-Dalik Soal Tanggung Hutang PTPTN Anak Selangor

“Pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli berkata kerajaan PKR tidak boleh menampung hutang peminjam PTPTN daripada kalangan anak Selangor kerana ia tertakluk bawah tanggungjawab dan bidang kuasa kerajaan pusat.

Katanya, pembiayaan pendidikan oleh negeri tidak boleh dibuat sewenang-wenangnya kerana ia terikat kepada akta tertentu, seperti akta pinjaman dan akta pencegahan pengubahan wang haram.”

Ha ha ha ha ha ha ha!! Pandai la nko Rafizi, putar belit… Macam-macam la ko pusing, pengubahan wang haram laa… BULLSHIT!! Kalau tak mampu cakap je la tak mampu!! Toksah la nak pusing-pusing sampai ke akta pencegahan penggubahan wang haram…

Nko nak menipu mahasewel boleh laa… Tapi kalo nak tipu mahasiswa, kita mintak maaf laa… Penipuan nko tak berhasil langsung!! Kenapa nak kaitkan pinjaman PTPTN dengan akta pencegahan penggubahan wang haram?? Adakah duit PTPTN tu adalah duit HARAM?? Iaitu dari hasil rasuah, judi, rompakan, penyelewengan, pembiyaan keganasan, skim cepat kaya… Toksah nak kelentong la Rafizi…

Kalo tak mampu nak biaya, cakap je terus terangan “BAHAWA KERAJAAN SELANGOR SEJUJURNYA TIDAK MAMPU UNTUK MEMBIAYAI HUTANG PTPTN MAHASISWA KALANGAN ANAK SELANGOR”. Cukup sekadar ayat itu… Tak perlu nak pusing-pusing keliling… Bila dah tau diri tak mampu dok pusing-pusing cerita… Kah kah kah kah kah!!

Memang elok la nko jadi balaci Anwar… Bos kaki putar alam, balaci pun kaki putar alam…

Kepada mahasiswa-mahasiswa anak Selangor… Korang tengoklah… Betapa penipunya Rafizi Ramli…

Sumber:
Rafizi: Tampung hutang PTPTN bidang kuasa pusat

Rujukan:
BNM: Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001

SC: AMLA Guidelines

Advertisements