Hari ini Sec-pol aka Pegawai Khas exco kerajaan Selangor,Teo Beng Hock, 30 , terbunuh selepas dipercayai jatuh bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Shah Alam. adakah dia benar-benar terjatuh atau ada tangan-tangan sial yang menolak dia supaya dia terjatuh?

Siapa Teo Beng Hock ni? ramai yang tahu dia ni sec-pol aka pegawai khas kepada Ean Yong Hian Wah salah seorang exco kerajaan negeri, tapi ramai yang tak tahu yang Teo ni dulu pernah menjadi pegawai khas kepada MP Petaling Jaya Utara iaitu Tony Pua, si Teo ni dah lama pemimpin DAP berbulu dengan dia. masih korang ingat lagi pada 25 Mac lepas, Karpal Singh pernah memaki Pemuda UMNO dalam Parlimen dengan ayat “celaka” berikutan dengan kes itu, pemuda umno datang memnuntut penjelasan daripada karpal dan meminta karpal memohon maaf, tapi karpal buat bodo je sehinggalah berlaku pertengkaran dan hampir-hampir terjadinya pergaduhan antara pemuda umno dan hero matcha gobinad singh deo.

Dikatakan terdapat 2 rakaman video ketika insiden tu berlaku, rakaman video pertama di percayai di rakam oleh salah seorang ahli DAP dari pada ipoh timur dan satu lagi rakaman video di rakam oleh seorang pegawai khas kepada ahli parlimen petaling jaya utara Tony Pua, rakaman video kedua itu kemudiannya di dowload kedalam youtube, orang yang bertanggung jawab merakam video itu ialah Teo yang baru sahaja mati petang tadi, dalam rakaman video tu, memang jelas yang pemuda umno langsung tidak mengusik karpal yang lumpuh separuh badan.

Bila kepimpinan DAP tahu Teo yang mengedarkan klip video tu, maka si Teo ni diberikan warning oleh berberapa gangstar yang di payung oleh Ronnie Liew dan Teo di tukar oleh kepimpinan DAP untuk bertugas di SUK dan Pejabat Adun Sri Kembangan supaya Ronnie dan Ean Yong Hian Wah supaya senang untuk memantau pergerakannya.

Menurut sumber, Teo kurang berpuas hati dengan cara pentadbiran berberapa adun DAP di selangor, cara Ronnie dan Hian Wah menggunakan kongsi gelap dalam pentadbiran kerajaan dan dengan suka-suka mengunakan peruntukan kewangan kerajaan negeri membiayai kegiatan kwong si gelap tidak di senangi oleh Teo dan memang betul apa yang di laporkan oleh ahli parlimen wangsa maju YB. Wee Choo Keong yang mana ronnie dan Hian wah menggunakan kongsi gelap, dan pejabat Exco telah digunakan sebagai tempat bermesyuarat mereka yang dikatakan mempunyai kaitan dengan peniagaan haram dan aktiviti haram.

Mungkin tidak tahan dengan kerenah kongsi gelap yang selalu turun naik pejabatnya maka Teo mula mengugut Ronnie dan Hian Wah supaya memberhentikan segera kegiatan itu tapi tidak di endahkan oleh dua ekor exco itu. sudah tidak tahan dengan keadaan itu maka Teo dengan beraninya membuat laporan kepada SPRM tentang kegiatan ronnie dan Hian Wah.

Bagaimana pula ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San.Selain Ean dan Lau, Teresa Kok (Kinrara), Hannah Yeoh (Subang), Elizabeth Wong (Bukit Lanjan), Dr Cheah Wing Yin (Damansara Utama) and Edward Lee (Bukit Gasing) turut terlibat?

Perlu di ingat, file-file kes adun-adun yang lain tu telah lama berada dalam simpanan SPRM dan hanya menunggu masa sahaja untuk di bongkar, mungkin SPRM melihat ini lah masa yang sesuai, maka SPRM pun bertindak la, kalau aku pun jadi SPRM aku akan kumpul bukti kaw-kaw lepas tu aku borong la semua sekali. kalau korang perhati betul-betul adun-adun cina yang kantoi tu, depa ni berkongsi satu majlis perbandaran yang sama, sebagai contoh, Teressa dan Hannah berkongsi sama PBT iaitu Majlis Perbandaran Subang Jaya, Wing Yin, Elizabeth, Edward dan Lau Weng San pula berkongsi Majlis Bandaraya Petaling Jaya. so korang pun paham la kan ape yang dia orang rebutkan sangat kan….

Maka diatas percaturan dan sifat tamak mereka ni yang menjadi mangsa ialah Teo, perlu di ingat, kesemua adun cina di selangor menggunakan kwong-si gelap untuk menjaga mereka dan Ah Long pula menjadi banker mereka, tahu-tahu je la kalau dah pakai kwong-si gelap dan Ah Long, ade je la permintaan mereka yang mengarut yang nak tak nak adun-adun cina ni kena penuhi.

Tapi bukan setakat adun-adun cina ni je yang SPRM nak angkut, masih ada lagi berberapa adun PKR melayu dan India yang akan SPRM angkut, antara adun-adun dalam permerhatian SPRM ialah Adun Batu Tiga, Adun Kota Damansara, Adun Seri Muda, Adun Kota Anggrik dan Adun Seri Setia, so pesan det korang standby je la….
So aku tak heran kalau tengok berita tv3 malam tadi yang ronnie meracau-racau dalam pejabat SPRM pasal dia tahu dia akan kantoi tak lama lagi.

Petikan dari blog: Darul Ehsan Today

Aku tak mahu komen banyak-banyak, sebab kes dalam siasatan Polis, so aku tak mahu ganggu siasatan pihak berkuasa. Jadi kita tunggu sahaja hasil siasatan Polis nanti.

Advertisements