Selamat Pulang Ke Kampung Halaman…

Tinggalkan komen

, kampung halaman

Selamat Pulang Ke Kampung Halaman…

Pagi ini sudah pastinya ramai warga Kay Eal berbondong-bondong pulang ke kampung halaman…

Ada yang pulang dengan kenderaan sendiri…

Ada juga yang pulang menaiki bas…

Macam eXception, tahun ni balik naik bas lagi la macam tahun-tahun yang lepas…

Maklumlah, loan kereta tak lepas… Huuu… sedey…

Hajat di hati nak beraya dengan kereta baru…

Tapi apakandaya… Bank plak tak bagi lepas…

Jadi yang pulang dengan kenderaan sendiri tu berhati-hatilah ya??

Pandu dengan cermat, tak perlu tergesa-gesa, tak perlu gopoh-gapah…

Korang bawak laju-laju ni nak kejar kampung ke nak kejar kubur??

Berhati-hatilah dengan speed trap… Takut lepas raya muka masam mencuka…

Maklumlah kena bayar saman… Tapi nak salahkan siapa?? Salahkan UMNO ke??

Siapa suruh korang bawak lebih had laju??

Biar lambat asalkan ‘poket selamat’, betul tak??

Apapun… Selamat pulang ke kampung halaman… Pandu cermat… berjimat-cermat…

Takut lepas raya korang plak pokai…

He he he he he he… Chow!!

Advertisements

Panas!! Anwar Nak Saman Datuk Eskay!??

Tinggalkan komen

Anwar Bakal Failkan Saman Terhadap Datuk Eskay?

Blogger Papa Gomo menerima sms ini dari rakan media yang mana mendakwa ianya dihantar oleh Ibu Pejabat PKR sendiri…

“Salam tuan puan rakan media sekalian, kami menjemput untuk membuat liputan media pada 20 Jun Rabu ini di Mahkamah jalan Duta. D.S.A.I. akan menfailkan saman keatas Trio Dato T dalang video lucah yang dikaitkan dengan D.S.A.I. Pohon diwar warkan liputan ini. Tq.”

Setelah sekian lama menanti, akhirnya Anwar bakal memfailkan saman terhadap sahabatnya yang dia pura-pura tidak mengenalinya, iaitu Datuk Eskay…

Siapa tak kenal Datuk Eskay, member rapat Anwar yang menggemparkan dengan pendedahan video skandal seks Anwar dengan China Doll…

Seperti biasa Anwar menafikan dirinya di dalam video tersebut malah menafikan dia mengenali Datuk Eskay… Sedangkan gambar di bawah boleh MENCERITAKAN SEGALANAYA…

Malah Anwar sendiri gagal melakukan apa yang sudah Datuk Eskay lakukan iaitu bersumpah laknat…. Mengapa?? Takutkah Anwar dengan laknat Allah di dunia?? Mengapa takut laknat di dunia?? Sedangkan laknat di akhirat CUKUP PEDIH!!

Adakah saman ini akan menerima nasib yang sama dengan saman Anwar terhadap Datuk Nalla yang difailkan bulan Mac yang lalu yang mana ditarik balik kemudiannya??

Adakah ini SATU LAGI SANDIWARA ANWAR menjelang PRU 13 nanti demi meraih semula sokongan pencacai Pakatan Anak Haram Jadah?? Jika mahu saman, sila saman dengan secara serius… Bukan main acah-acah… Kejap saman… kejap tarik balik… Macam PONDAN!!

Sumber: BREAKING NEWS – Anwar Ibrahim Failkan Saman Keatas Dato Eskay.

Isu NFC: Rafizi Ramli Minta Maaf Kepada NFCorp?

Tinggalkan komen

Rafizi Ramli Minta Maaf Kepada NFCorp?

PETALING JAYA: PKR, the main party to unearth allegations against National Feedot Corporation (NFCorp), has publically apologised over the mistake in its latest allegation.

Yesterday, PKR strategic director Rafizi Ramli said that the private company owned and operated by the family of Women, Family and Community Development Minister Shahrizat Abdul Jalil, was opening a supermarket in a luxury mall complex in Singapore through one of its subsidiary companies, Farmhouse Supermarkets Pte Ltd.

He said that 28 units on the second floor (Units 08 to 35) have been rented out in The Vista Star, near the Buona Vista area of the island. However, today developers of the mall, CapitaMall, denied any links to Farmhouse.

Meanwhile, CapitaMall also said that Farmhouse Supermarket is not operating the supermarket at The Star Vista.

Clarifying the error, Rafizi said today that Farmhouse was operating in Rochester Mall instead, which is located next to The Vista Star.

“Farmhouse Supermarkets is renting units (02-08 and 02-35) in shopping complexes, developed with luxury condominiums at the address 35, Rochester Drive, Singapore,” he said, adding that the project was developed by UE One-North Developments Pte Ltd.

Rafizi also included a link to the official website of Rochester Mall which listed Farmhouse as one of its tenants. (http://www.rochestermall.com.sg/#02-08to35)

Yesterday, Rafizi also deduced that the monthly rental for the 28 units (3,000 square metres) would be about RM2.2 million. Today, he stood by this estimation as the mall was next to The Vista Star.

Rafizi, who issued the public apology to CapitaMall and NFCorp, said that although a factual error had occurred, it did not make allegations revealed ysterday any less true.

He added that questions still remain as Sharizat’s husband and NFC chairman, Mohamad Salleh Ismail, reportedly said that the company will not address Rafizi’s allegations one-by-one but rather will choose a time to address the public.

“His statement to The Malay Mail (published today) does not deny the existence of this luxury supermarket, but still defended their right to engage in any business they see fit,” he said.

“I apologise publicly to CapitalMall and NFC on factual errors that occurred; however, it does not eliminate the many questions that arise on NFCorp’s involvement in the operations of luxury supermarkets in Singapore,” Rafizi added.

Sumber: Wrong mall: PKR says sorry to NFCorp

Nota: Sori… Tak boleh translate guna Google Translate sebab banyak ayat lari… fenin… fenin…


Ha ha ha ha ha apsal hang mintak maaf?? Kata pandai sangat… Tu la pasal hang memandai-mandai… Sebenarnya hang ni pandir bukan pandai… Adakah dengan meminta maaf boleh lepas dari kena saman?? No way man!! Sendiri buat sendiri tanggung laa…

Jadi… Rafizi Ramli… Hang tengah terkincit ke sekarang?? Tu la… Buat lagi fitnah… Tak baik tau… Nanti mak marah…

Ha ha ha ha ha ha ha…

Masam Muka Bila Bayar Saman

5 Komen

Saman Oh Saman… Mengapa Kerajaan Harus Dipersalahkan?

Pagi ni aku terbaca dalam akhbar Utusan Malaysia berkenaan luahan hati seorang pengguna jalanraya yang marah apabila terkena saman ekor. Beliau melahirkan rasa tak puas hati dan marah apabila terpaksa menghabiskan RM 600 untuk membayar saman ekor. Beliau mengatakan akan meluahkan kemarahan tersebut pada pilihanraya umum yang akan datang dan yang pasti beliau akan memangkah parti lain.

Itulah yang sering terjadi apabila rakyat tidak berpuas hati dengan kerajaan. Serba-serbi tak puas hati… Itu tak puas hati, ini tak puas hati… Aku tak taulah apa yang boleh memuaskan hati rakyat Malaysia… Mungkin petrol percuma? rumah percuma? api dan air percuma? Mungkin itu yang rakyat Malaysia mahu?

Salah siapa jika kita kena saman? Ketika dijalanraya, kita terlupa akan adanya Polis yang memerhatikan kita. Kita anggap kitalah raja di jalanraya boleh memecut sesuka hati biarpun sampai meter cecah bawah pun takpe.

Kita tak sedar Polis sedang melakukan speed-trap, dan sedar-sedar surat saman sampai di rumah. Ketika itu kita tak ingat kita bawak laju macam tak ingat dunia… Yang kita tahu ialah marah pada Polis dan kerajaan sebab kena saman…

Bila sampai masa nak bayar saman, mulalah muka masam mencuka, aku rasa cuka tengok muka dia pun takut… Hati penuh dengan perasaan marah, bengang, tak puas hati dan dendam… Mulalah berkira-kira nak melakukan protes pada pilihanraya akan datang…

Begitu juga sekiranya terjadinya kemalangan. Harus dipersalahkan kerajaan… Design jalan tak betul lah… Terlalu lurus laa… Selekoh tajam sangat la… Jalan licin la… Jalan kesat la…

Tetapi hakikatnya apa yang berlaku atas kita adalah kesilapan diri sendiri… KIta kena saman, salah sendiri juga sebab memecut melebihi had laju, melanggar lampu merah… Tetapi kita lupa, asyik nak salahkan orang lain… Sampai bilakah rakyat Malaysia nak sedar dari tidur!?

KELUARGA ADUKA TARUNA NAK SAMAN BERITA HARIAN?

13 Komen


Rakan blogger lahanat yang kian popular mengalahkan Mawi, dek kerana kelancangannya menghina Almarhum Sultan Johor yang mangkat ingin mendakwa Berita Harian atas tuduhan menfitnah…

Kononnya dakwa rakan blogger lahanat ni, Berita Harian memfitnah Aduka Taruna dengan mengatakan Polis menahannya, sedangkan blogger lahanat itu sendiri yang menyerah diri.

Ini adalah kandungan berita dalam Berita Harian Online

Penulis blog hina Almarhum Sultan Iskandar ditahan

Oleh Azida Shaharuddin
azida@nstp.com.my

JOHOR BAHRU: Selepas dua hari menyembunyikan diri, penulis blog Aduka Taruna, akhirnya ditahan polis petang semalam bagi membantu siasatan berhubung kenyataan menghina Almarhum Sultan Johor, Sultan Iskandar dan kerajaan negeri.

Lelaki berusia 28 tahun itu ditahan di sekitar Kota Bharu, Kelantan, kira-kira jam 4 petang sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, ketika dihubungi mengesahkan penahanan penulis blog itu yang disiasat mengikut Seksyen 233(3) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Jika sabit kesalahan, penulis terbabit boleh didenda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya, selain dikenakan denda tambahan RM1,000 setiap hari dalam tempoh kesalahan.

Mohd Mokhtar berkata, lelaki terbabit dibawa ke IPD Muar kerana laporan awal yang dibuat terhadapnya, diterima IPD berkenaan.

Selain itu, IPD Kluang menerima 23 laporan yang dibuat orang awam serta ahli politik berhubung kenyataan penulis blog berkenaan; IPD Batu Pahat (empat); Johor Bahru Selatan (tiga) dan satu di IPD Seri Alam.

Sehubungan itu, Mohd Mokhtar menasihatkan orang ramai supaya tidak membuat sebarang penghinaan, fitnah mahupun tuduhan tidak berasas di blog.

“Polis berkemampuan menjejaki pihak bertanggungjawab yang menyalahguna saluran multimedia,” katanya.

Difahamkan, penulis blog yang beralamat di Seremban, Negeri Sembilan itu, menyembunyikan diri di Kota Bharu selepas kenyataan yang disiarkan dalam blognya, Sabtu lalu, menimbulkan kemarahan ramai pihak.

Penulis blog terbabit menerima lebih 1,000 komen susulan kenyataan itu, dengan sebahagian besarnya menyatakan rasa tidak puas hati dan ada yang mengugut untuk membunuhnya.

Aduka Taruna dipercayai penulis blog keempat ditahan polis kerana menyiarkan kenyataan berunsur penghinaan atau hasutan.

Pada 0gos 2008, penulis blog `Penarik Beca’, Abu Bakar Mohd Rashid, ditahan kerana meletakkan gambar anjing pada logo Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam blognya yang disifatkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, sebagai satu penghinaan kepada pasukan itu dan cubaan menghasut orang ramai supaya membenci polis.

Kemudian baca pula kenyataan rakan blogger lahanat itu…. Penulisnya menamakan diri sebagai Ali…


UPDATED: Berita Palsu di Berita Harian Online

TV3 menerusi Buletin 1.30 sebentar tadi menyiarkan berita palsu yang sama seperti yang dilakukan oleh BHarian Online. Mengatakan bahawa AT di TAHAN!! Saman!
Keluarga AdukaTaruna sebenarnya Jutawan
oleh ali :

Salam satu Malaysia. Pagi ni den baco Berita Harian Online. Den terkejut campur kagum dengan kebodohan Berita Harian kerana boleh menyiarkan satu berita menipu. Berita malafide. Berita yang sebenarnya bermaksud jahat kepada AdukaTaruna. Yang salah tetap salah, yang benar tetap benar. Itu prinsip asas den dan semua orang. Tapi takkan penulis Azida Shaharuddin menjadi lebih mangkuk dari den. Dia penulis dari paper yang besar dan ternama. Utusan Malaysia lebih jujur menyiarkan berita tentang AdukaTaruna. Malah gambar Aduka pergi menyerah diri dah pun tersebar sejak malam tadi. Takkan Azida tidak mengetahui itu semua. Menyembunyikan diri ?? Ditahan Polis ?? Nampak sangat nak melariskan paper Berita Harian dengan berita sensasi tetapi menipu rakyat Malaysia. Di mana integriti anda wahai Berita Harian.

Kepada Keluarga AdukaTaruna

Jadi nasihat den kepada famili Adukataruna, sila saman Azida Sharuddin dan paper Berita Harian. Mereka berniat jahat memalukan Aduka dan keluarganya. Saman malu dan ganti rugi perlu untuk menebus maruah keluarga Aduka dan Aduka sendiri. Jangan biarkan Berita Harian memalukan anda sekeluarga. Saman RM101 juta. Yang satu juta tu bagi kek den. Den nak buek amal jariah. Ha Ha Ha. Sebelum ini ada kes yang individu tu menang saman terhadap media massa arus perdana. Den dah lupo. Takpo. Yang penting sekarang famili Aduka mulakan prosiding menyaman Berita Harian. Jangan tunggu esok hari.

Inilah kata-kata paling bodoh untuk manusia yang sememangnya bodoh… Segala kenyataan dalam akhbar dan dalam TV adalah BENAR!! Kalo nko dakwa kat mahkamah pun, nko dan keluarga blogger lahanat tu pun akan menanggung malu buat kali kedua dan menjadi bahan cemuhan dek kerana kebodohan yang melampau…

Memanglah si blogger lahanat tu menyerah diri, tapi Polis tetap ikut prosedur menahan blogger lahanat ni untuk siasatan lanjut… Sememangnya penulis artikel yang bodoh melampau ni jelas berniat jahat untuk menyatakan bahawa akhbar-akhbar arus perdana serta stesen tv sedia ada tidak boleh dipercayai. Adakah akhbar lain yang boleh dipercayai? Harakah lagi la tak boleh percaya… Apapun nasihat, jika nak saman, samanlah… Jangan pula menanggung malu kemudian hari…. Adios amigos…

Minta sebarkan artikel Al-Islam di saman Katholik

Tinggalkan komen


Ini merupakan permintaan seorang commentor yang berkunjung ke blog aku, setelah membaca artikel mengenai Katholik yang ingin menyaman Al-Islam.


Anonymous said…

tolong sebarkan semua hal hal al-islam disaman sebab hina katholik………..

TOLONG SEBARKAN KE SEMUA BLOG BPN..

dari: orang tua sedih

Di harap blogger-blogger BPN semua dapat menyiarkan artikel ini di blog masing-masing. Ini atas permintaan commentor yang bernama, orang tua sedih.

Artikel tersebut boleh di dapati di sini: Al-Islam di saman sebab hina Katholik, DAP hina Islam dibela…

Terima kasih atas kerjasama anda semua…

eXception

PPIM, Perwaris cadang saman GMI

Tinggalkan komen

Empat organisasi lagi bercadang mengambil tindakan undang-undang terhadap penganjur demonstrasi membantah akta ISA minggu lalu atas alasan “kerugian material dan psikologi” kepada peniaga dan pengguna.

Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan dan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia cawangan Kuala Lumpur akan menfailkan saman pemula dalam tempoh dua atau tiga minggu lagi.

Buat masa sekarang, keempat-empat badan tersebut termasuk Pewaris yang menganjurkan perhimpunan pro-ISA pada Sabtu lalu, sedang mengumpulkan bukti-bukti daripada pengguna berhubung demonstrasi tersebut.

PPIM akan bertindak sebagai penyelaras untuk mengumpulkan tuntutan-tuntutan daripada individu, kata Setiausaha Agungnya Datuk Dr Ma’amor Osman (dua dari kiri).

“Kami mewakili tuntutan tersebut secara individu dan persatuan pun akan buat tuntutan. Ada dua tuntutan.

“Kita menjangkakan mungkin ribuan individu akan buat tuntutan tersebut,” katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur, yang turut dihadiri oleh tiga lagi pemimpin badan tersebut.

“Kita jangkakan daripada respons, barangkali ada sepuluh ribu yang respons, tapi kita nak tengok bukti yang mereka ada. Kalau mereka ada, saya rasa mungkin kita boleh kurangkan kepada satu ribu orang yang menuntut.

“Tetapi, saya nak cerita rasa sengsara orang ramai, akibat daripada demonstrasi. Tapi saya agak kecewa kenapa demonstrasi buat di kawasan orang Melayu.

“Saya bukan racist. Buatlah di kawasan lain, buatlah di Petaling Street, kalau berani. Kenapa buat di Masjid India, kawasan Melayu ramai di situ.”

Kelmarin, tiga persatuan penjaja membuat laporan polis terhadap Gabungan Mansuhkan ISA (GMI), penganjur utama perhimpunan tersebut, dalam rancangan mereka menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong.

Persatuan Penjaja Lorong Masjid India, Persatuan Penjaja dan Pekedai Bumiputera Wilayah dan Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan (PPBWP) juga menuntut pampasan atas kerugian kira-kira RM10 juta yang dialami kira-kira 1,000 peniaga sekitar Masjid India dan Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Kerugian yang didakwa dialami termasuklah kerosakan barang-barang, kerugian akibat penutupan kedai dan kekurangan pelanggan.

Dalam sidang media di sebuah kafe pagi ini, Dr Ma’amor menambah, empat organisasi itu sedang membuat kajian berhubung jumlah peniaga yang mengalami kerugian dan berharap tuntutan orang ramai disertai bukti.

Tambahnya, mereka akan membuat tuntutan tersebut kepada penganjur atau individu yang dikenal pasti sebagai penganjur atau pihak yang berselindung di sebalik pengajuran perhimpunan tersebut.

“Kita kena pastikan dalam tempoh ini, siapakah pengajur demonstrasi tersebut,” katanya.

Diminta menjelas lanjut identiti penganjur yang dimaksudkannya, Dr Ma’amor enggan mendedahkannya sehingga saman pemula difailkan.

Beliau juga menuntut polis bertanggungjawab atas alasan gagal menghalang penganjuran demonstrasi tersebut dan berhasrat mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak berkuasa itu.

Sumber: Malaysiakini

Yeahh!! Aku sokong 500 peratus cadangan PPIM, Perwaris, Persatuan Peniaga Bumiputera Wilayah Persekutuan dan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia cawangan Kuala Lumpur itu. Sememangnya GMI patut di saman. Saman sekali mastermind demo ini, iaitu Al-Juburi Bin Al-Yahudi… Sememangnya Bapak Demonstrasi Malaysia ni patut di saman juga. Asyik nak saman orang je kerja dia, kita saman dia laks… Hei hei hei… Apapun, SAMAN TETAP SAMAN!!!