Perangai Pelik Warga China Di Atas Jalanraya Di Malaysia

Tinggalkan komen

Perangai Pelik Warga China Di Atas Jalanraya Di Malaysia

Kelakar dan sadis!

Mungkin itu yang penulis boleh katakan.

Ini satu video yang penulis temui di laman You Tube, berjudul, ‘The Wiper Women(Only In Malaysia)’ yang boleh dikatakan masih lagi baru terjadi pada 27 Julai lalu.

Video itu dimuat naik oleh pemilik profil bernama ‘qhairin’.

Kisahnya begini, dua orang Malaysia sedang memandu kereta dan secara tiba-tiba, kereta mereka dilanggar oleh kereta belakang di Cheras.

Jadi, mereka turun dan berjumpa dengan si pelanggar kereta mereka sebabnya mahu cuba selesaikan secara baik.

Tahu sajalah peraturan di Malaysia, kalau kes-kes berlanggar berlaku, kita boleh selesaikan secara baik iaitu dengan membayar ganti rugi atau buat laporan polis.

Rupa-rupanya, si pelanggar itu adalah seorang wanita warga China.

Anda tahu macam mana peraturan di negara China?

Jadi, wanita China itu tidak mahu bertanggungjawab dan mengatakan dua orang rakyat Malaysia ini sedang membulinya di jalanraya.

Dua orang rakyat Malaysia kita ni pun sudah pening dan mahu ke balai polis untuk membuat laporan polis.

Agaknya yang difikirkan oleh wanita China itu yang mereka berdua cuba untuk lari, dia terus melompat naik ke atas kereta dua orang rakyat Malaysia dan melakukan ‘reformasinya’ atau tunjuk perasan.

Apa yang jadi? Tonton sendiri.

Apa-apa pun, memang ‘cool’ dan rileks wanita China tu bertahan atas kereta tu…

Mak cik, ini Malaysia, bukan China!

-MyNewsHub

Kah kah kah kah!! Mental sungguh warga China ni!!

Terserlah sikap ULTRA KIASU iaitu sikap TAK MAHU KALAH…

Walaupun jelas salah sendiri… Tapi sikap kiasu yang menebal dalam diri melebihi segalanya…

Maka tak hairan jika dia sanggup berpaut pada wiper sepanjang jalan…

Kepada kaum cina di Malaysia… Tengoklah camne rupa perangai KIASU warga China…

Belajar dari perangai kiasu warga China ni, jika korang nak jadi ULTRA KIASU….

Jangan marah… Kih kih kih kih kih kih…

Ini Boleh Berlaku Di Malaysia Jika…

Tinggalkan komen

Ini Boleh Berlaku Di Malaysia Jika DAP Memerintah

China larang Uighur berpuasa


DUA anggota polis menjamu selera di gerai makanan etnik Uighur di Kashgar, provinsi Xinjiang, China dalam gambar yang dirakam 2 Ogos lalu. – REUTERS

URUMQI 7 Ogos – Bulan Ramadan kali ini tidak bermakna bagi masyarakat Islam Uighur di Urumqi, Xinjiang, barat laut China selepas kerajaan mengharamkan mereka menunaikan ibadah puasa, bersolat tarawih atau menjalankan sebarang aktiviti keagamaan.

Penganut Islam di Xinjiang dilarang daripada menunaikan ibadah tersebut selepas kerajaan memaksa mereka menandatangani satu ‘dokumen’ yang melarang mereka daripada berbuat demikian.

Larangan terbaru itu menekankan lagi layanan buruk kerajaan China terhadap penduduk minoriti Uighur yang sering berdepan tindakan keras pihak berkuasa sebelum ini dan dinafikan hak mereka.

Jurucakap Kongres Sedunia Uighur yang beribu pejabat di Munich, Dilxat Raxit berkata, syarikat-syarikat swasta di sini turut menyediakan makanan tengah hari buat pekerja beragama Islam dan mereka boleh kehilangan kerja atau bonus tahunan sekiranya enggan makan.

“Tokoh agama juga boleh kehilangan lesen menyampaikan ceramah sekiranya mereka mengadakan aktiviti keagamaan atau menyeru penganut Islam berhimpun bagi menjalankan kegiatan agama,” katanya kepada agensi penerbitan dalam talian, Eurasia Review.

Jelasnya, pegawai turut menyasarkan golongan pelajar beragama Islam dengan menyediakan bekalan makanan semasa waktu rehat sepanjang bulan Ramadan.

Seorang penduduk Uighur yang enggan dikenali berkata, restoran-restoran di kawasan yang mempunyai ramai penduduk Islam juga diarah menjalankan perniagaan walaupun ketika hari siang.

“Orang ramai juga sukar memasuki masjid untuk bersembahyang. Mereka perlu menunjukkan kad pengenalan diri dan mendaftar jika ingin masuk ke masjid,” katanya.

Sehari sebelum Ramadan, seramai 18 maut dan 31 yang lain cedera dalam dua pertempuran etnik terbaru di Xinjiang, dua tahun selepas insiden berdarah di wilayah ini mengakibatkan 200 maut sementara 1,700 yang lain cedera.

Xinjiang dicemari pergolakan sejak beberapa tahun kebelakangan ini, melibatkan pertempuran antara etnik Uighur dengan kumpulan majoriti China Han di ibu negara, Urumqi pada Julai 2009. – Agensi

Sumber: Utusan Malaysia



Sedarlah, ini boleh berlaku di Malaysia sekiranya DAP memerintah… Kita boleh lihat betapa deritanya masyarakat Islam di China ditindas… Mereka dilarang berpuasa, menunaikan solat sunat terawih dan menjalankan sebarang aktiviti keagamaan…

Di Malaysia kita boleh lihat belang DAP semakin terserlah apabila laungan azan di masjid diarahkan supaya diperlahankan agar tidak mengganggu masyarakat cina… Itupun masih belum ada yang sedar…

Malah umat Islam di Pulau Pinang juga ditindas… Tempat tinggal diroboh atas alasan pembangunan… Di Kedah, pemimpin Islam terpaksa tunduk dengan kehendak DAP… Apalagi jika di Selangor, pemimpin Islam sanggup sujud di kaki DAP… Demi mengekalkan kuasa… Apa sahaja boleh berlaku…

Jika kita lihat keadaan masyarakat Islam Uighur di Urumqi masih belum cukup menginsafkan, tak tahulah nak cakap apa lagi… Mudah-mudahan Allah melindungi Malaysia ini dari cengkaman DAP…

Hati-Hati!! Jarum Halus Kaum Chauvinist!!

2 Komen

Jarum Halus Kaum Chauvinist Untuk Berkuasa Di Malaysia

Rencana ini adalah diterbitkan oleh sebuah majalah di London. Ditulis di dalam bahasa mandarin dan telah dialihbahasa oleh pelajar melayu yang belajar disana. Rencana ini telah disebarkan sekitar tahun 2006 dan kebenarannya telah terbukti.

TAJUK: ’BERSATULAH KAUM CINA’

Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita; samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus. Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu. Tetapi kita sedar dibidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut.

Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik. Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah.

Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan. Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain. Dari kesannya jiwa Rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sanatiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menemui kegagalan.

Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu (Tun Dr Lim Chong Eu- Bekas Ketua Menteri) di Pulau Pinang untuk memecah-belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian. Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Bahru dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, KotaBharu dan Kuala Terengganu.

Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia. Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas. Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya. Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku.

Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan. Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarnya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita.

Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka. Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang Ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu, kita berjaya memecah-belahkan Dato’ Sri Dr. Mahathir Mohamed dengan Dato’ Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak.

Apabila British meninggalkan Malaysia, pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka adalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar. Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina. Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelek Melayu tidak akan menyedarinya. Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dan semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sektor kerajaan
Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ. Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita.

Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis. Kita juga perlu bekerjasama dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu menguasai Malaysia.

Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata. Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan
mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri.

Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernah ingat harga buah Kurma diturunkan menjelang Hari Raya.

Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya. Di sebaliknya, apabila mereka hendak memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain.

Segala bentuk pembangunan akan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah. Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknya orang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding 4% kepunyaan asing.

Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tangan orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan.

Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong, Taiwan , Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor Swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran. Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang
Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi.

Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawai Melayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam tujuan asal mereka. Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama antara sektor swasta atau kerajaan.

Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-general bodoh. Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini. Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan belang kita yang sebenar. Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka dan apa yang difikirkan. Pada keseluruhannya, pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka.

Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan. Pada masa yang sama juga kita mesti perkuatkan dan mengapi-apikan risauan kesangsian orang-orang Melayu terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya.

Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu.

Oleh Dr. Ng. Seng

Kredit: Mizanur Rahmat & Anti PKR Club (APC)


Inilah jarum halus yang sedang digunakan oleh mereka ini untuk menjahanamkan orang melayu khususnya Malaysia negara kita cintai ini… Kepada kaum chauvinist, tak usahlah korang terkejut apabila artikel seperti ini tersiar dan mengatakan ianya berbaur perkauman, kerana korang yang memulakan api perkauman ini terlebih dahulu…

Kepada orang melayu yang masih belum sedar dengan taktik jahat chauvinist ini, aku minta bukalah hati… Mereka hanya mahu kita saling bertelagah sesama sendiri… Ini akan menguntungkan mereka, maka dengan ini aku ingin menyeru…

BERSATULAH ORANG MELAYU SEMUA!!


Pemimpin UMNO, Jangan Bersikap Double Standard!!

1 Komen

Pemimpin UMNO Bersikap Double Standard Atas Dua Isu

Sedih, aku pedih…

Bukannya pedih ulu hati… Tetapi sedih dengan sikap pemimpin UMNO yang bersikap double standard. Ianya membabitkan dua isu, iaitu keceluparan Chua Soi Lek dan isu Cikgu Hajah Siti Inshah Mansor…

Aku tak hairan sangat dengan pemimpin pembangkang, sebab sudah dasar oppurtunist mereka yang suka mengambil kesempatan di atas mana-mana isu. Malah mereka cepat sentap bila ada yang cuba mengungkit-ngungkit sejarah kedatangan kaum mereka.

Tetapi apa yang ingin aku hightlight kat sini ialah sikap pemimpin UMNO yang lepas tangan tatkala isu keceluparan Chua Soi Lek mengenai keistimewaan orang melayu serta anak anjing kurap bangsat bernama Namewee yang tak habis-habis cuba menyalak… Tetapi tiada tindakan yang diambil… Malah menteri yang berkenaan juga sedaya-upaya menjadi bacul… Senyap dan membisu… Bila isu Cikgu Hajah Siti, maka kaum-kaum lahanat chauvinist pendatang, menyalak macam anjing gila… Pemimpin UMNO terus gelabah dan mula hendak menyiasat… Kenapa isu keceluparan Chua Soi Lek yang terang-terang sudah disuluh tidak disiasat? Adakah kerana dia Presiden MCA, dia berasa kebal sangat!?

Kepada anjing tua nak mampos… Anjing tua yang popular dengan gelaran Raja Porno… Di sini aku nak ingatkan… Jika nko ingat nko Presiden, nko boleh cakap sesuka hati atuk nenek nko!? Ingat sejarah, atuk-nenek moyang nko datang sini pun sebagai kuli batak British… Diulangi, kuli batak British… Jadi jangan bermimpi untuk kaum lahanat macam nko ni nak menguasai Malaysia…

Di sini aku berdiri di belakang Cikgu Haajh Siti Inshah Mansor bersama-sama blogger lain untuk menyokong sepenuhnya Cikgu Hajah Siti… Biar apapun keputusan siasatan nanti… Jika tidak menyebelahi Cikgu Hajah Siti, kami akan bantah!!

Taipingmali
Selangor Bangkit
DR 1221
Parti Islam Melayu
Papa Gomo
Jeffry Damien
Rajahmas
The Unspinners
Amir Hamzah64
Melayu Pasir Gudang
Gerakan Anti PKR

Aku suka nak ingatkan kat sini kepada pemimpin UMNO, sampai bila korang nak bergantung pada MCA dan Gerakan? Sampai bila korang nak bersikap lepas tangan jika isu bangsa melayu diputar oleh kaum lahanat ni? Harapkan KDN, sungguh malang dapat menteri bacul…

Sedih… Sedih…

Apabila Cina Bercakap Tak Serupa Bikin

Tinggalkan komen

Cuba Persoalkan Pembahagian Kek Ekonomi, Tapi Sendiri Cakap Tak Serupa Bikin

Dalam sebuah majlis, seorang usahawan berbangsa Cina yang juga bergelar Tan Sri sedang ditemuramah oleh seorang wartawan. Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera, anak beranak berketurunan India yang bekerja dengan syarikat Tan Sri tersebut. Berikut adalah perbualan mereka,

Tan Sri: Kerajaan perlu bertindak adil dalam pengagihan kek ekonomi negara. Tidak boleh ada diskriminasi terhadap kaum bukan Melayu. Kontrak antara orang Melayu dan bukan Melayu mesti diberikan sama rata demi keadilan. Lagipun bangsa kami banyak menyumbang kepada kemajuan negara walaupun kami digelar sebagai kaum pendatang. Setelah bersusah payah semenjak sebelum merdeka, maka wajarkah kami dinafikan hak sebagai warganegara. Orang Melayu perlu lebih berkompromi dengan kaum lain untuk maju. Liberalisasi perlu dilaksanakan dengan meluas dalam semua sektor demi mencapai kesamarataan antara kaum.

Wartawan: Tan Sri, boleh saya tahu sudah berapa lama 2 orang jurutera ini bekerja dengan Tan Sri?

Tan Sri: Oh…sudah lama. Praba ni dah bekerja dengan saya hampir 30 tahun sejak syarikat ni ditubuhkan lagi. Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja s Report Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja saya yang paling berdedikasi dan banyak menyumbang kepada kemajuan syarikat.

Wartawan: Kalau begitu, apa kata Tan Sri berikan sebahagian saham syarikat ni kepada mereka berdua. Lagipun mereka sudah lama bekerja dengan Tan Sri, malah banyak menyumbang kepada syarikat sepertimana kata Tan Sri tadi.

Tan Sri: Eh… Mana boleh! Ini syarikat saya. Lagipun saya dah bayar gaji yang mahal kepada mereka berdua dan saya tak pernah halang pun jika mereka nak kumpul harta. Mana boleh senang-senang saya nak bagi saham syarikat saya pada mereka.

Wartawan: Macam tu jugalah perasaan Melayu. Tanah ini asalnya milik orang Melayu. Milik Raja-Raja Melayu. Lepas tu orang bukan Melayu macam Tan Sri pulak nak mintak hak sama rata dengan alasan kerana telah banyak menyumbang. Tan Sri rasa wajar atau tidak permintaan tu?

Tan Sri: ………………………..

Kisah di atas merupakan sedutan daripada kisah benar yang berlaku dalam sebuah majlis perasmian kilang di Gemas, Negeri Sembilan. Pendapat anda?


Apabila cina berasa syok sendiri persoal pembahagian kek ekonomi tetapi pada masa yang sama cakap tak serupa bikin… Lu pikir la sendiri!!

Kredit to: Anti PKR Club

Benarkan Guru Berpolitik: Masa Depan Anak-Anak Kita Bakal Menjadi Gelap

3 Komen

Membenarkan Guru Berpolitik Satu Idea Yang Bangang!!

Keputusan untuk membenarkan guru-guru berpolitik merupakan satu idea yang paling bodoh pernah aku dengari di alam ini. Kerana idea itu sepatutnya tak boleh diketengahkan langsung dan ianya bakal menggelapkan masa depan anak-anak kita kelak…

Bayangkan jika di sekolah majoriti guru adalah mempunyai haluan kiri iaitu dari spesis anjing kurap yang taunya memburuk-burukkan kerajaan dan pada masa yang sama makan gaji dengan kerajaan yang dikutuknya… Yang jadi mangsa adalah anak-anak kita yang terpaksa dihidangkan dengan ceramah politik dari cikgu dari seawal jam 8 pagi sehinggalah tamat sesi persekolahan.

Dengan ini maka masa depan anak-anak kita bakal digelapkan oleh guru sendiri yang sepatutnya mendidik dan membimbing mereka. Maka apabila tamat persekolahan, anak-anak kita tidak lagi bakal menjadi jurutera, doktor, eksekutif… tetapi akan menjadi extremist, terrorist dan chauvinist yang mana akan dikerahkan seluruh kudrat mereka dijalanan semasa diadakan perhimpunan haram…

Otak anak-anak kita yang sepatutnya diisi dengan ilmu matematik, kimia, sains dan biologi, kini akan diisi dengan idealogi serta agenda membenci kerajaan. Maka makin gelaplah masa depan anak-anak kita apabila tiada seorang pun bakal perwaris Malaysia ini menjadi orang yang berguna…

Idea-idea yang keluar dari otak manusia yang berlagak pandai tapi bodoh dan bebal, bukan mencerahkan lagi masa depan anak kita, tetapi tambah menyesatkan… Jadi aku harap cadangan sebegini sepatutnya difikirkan masak-masak sebelum dibuat keputusan terburu-buru. Bukan semua tenaga pengajar di sekolah-sekolah adalah penyokong setia kerajaan, ramai yang merupakan talam dua muka… gunting dalam lipatan… Oleh itu diharap kerajaan terutamanya Datuk Seri Najib jangan terpedaya dengan khabar-khabar indah kononnya semua guru menyokong Barisan Nasional… Fikirkan masa depan perwaris negara Malaysia ini jika didedahkan terlalu banyak unsur politik termasuklah unsur politik yang sempit serta bersifat ekstremis…

Baca sini:

Guru dibenar berpolitik
Aktif berpolitik: Guru boleh beri idea

Secebis Pengalaman Di Dalam Kursus Kenegaraan

2 Komen

Pengalaman Semasa Mengikuti Kursus Kenegaraan

Minggu lepas aku telah dipanggil untuk menghadiri Kursus Kenegaraan. Tarikh kursus dan tempat biarlah aku rahsiakan di sini. Jadi sebelum kursus aku telah membuat persediaan fizikal dan mental. Dari segi mental pula, aku perlu menguatkan mental aku sekiranya benar seperti yang didakwa bahawa Biro Tatanegara mengamalkan ‘brainwashing’ di dalam Kursus Kenegaraan…

Namun… Realitinya tiada langsung sesi brainwashing atau mental torturing seperti yang di dakwa oleh pembangkang… Tiada langsung sebarang unsur perkauman seperti membenci kaum lain dan menyemai rasa was-was ataupun curiga terhadap kaum lain…

Hakikatnya ialah… Kursus Kenegaraan menyemai semangat patriotisme dan cintakan negara… Kursus Kenegaraan mengenangkan peserta betapa payahnya pejuang terdahulu berjuang untuk mendapatkan kemerdekaan… Kursus Kenegaraan juga memberitahu kepada peserta bahawa betapa pentingnya keamanan sesebuah negara.

Peserta juga diingatkan bahawa untuk membina sesebuah negara memakan masa bertahun-tahun. Akan tetapi untuk meruntuhkan sesebuah negara hanya memerlukan satu hari sahaja…

Jadi mengapakah kalangan chauvinist sangat takutkan Kursus Kenegaraan ini hingga mahu Kerajaan memansuhkan kursus ini? Jawapannya ialah chauvinist takutkan sejarah. Mereka cukup takut apabila generasi selepas merdeka didedahkan kembali dengan sejarah. Sejarah tak boleh diubah, tetapi boleh dilupakan. Itu yang mereka mahu. Mereka mahu generasi selepas merdeka melupakan sejarah. Mereka mahu generasi selepas merdeka lupa akan perjuangan nenek-moyang mereka. Mereka mahu generasi selepas merdeka lupa akan jerih dan payah nenek moyang mereka sewaktu zaman darurat… Itu yang mereka mahukan… Oleh itu dengan mudah mereka menokok sejarah baru ciptaan mereka… Chauvinist ini juga tidak mahu generasi selepas merdeka tahu sejarah kedatangan kaum-kaum lain ke Tanah Melayu.

Apapun, Fasilitator sempat memberi pesanan kepada semua peserta. Pesanan ini amat penting untuk kita semua. Kerana PRU 13 akan menjelang… Kita semua yang akan menentukan corak pemerintahan negara kelak… Salah pilih, maka menangis air mata darah pun sudah tidak berguna apabila tanah tumpah darah yang dipijak menjadi milik orang… Malah beliau juga sempat memberi pesanan bahawa corak undi PRU 13 nanti akan berubah. Pengundi tidak lagi akan memilih parti yang memberikan pembangunan tetapi sebaliknya… Ingatlah… Masa depan negara… Masa depan anak-cucu kita bukan di tangan pemimpin, tetapi di tangan kita sendiri. Silap memilih pemimpin yang membawa kehancuran negara, maka kita akan merempat… Merempat di bumi sendiri…

Malaysia bakal menjadi seperti Palestin… Kini tanah milik kita telah diberi hak selama 999 tahun kepada kaum lain. Jika kita terus leka, maka sedikit demi sedikit tanah kita digadaikan kepada kaum lain… Hingga tiada apa yang tinggal untuk kita… Jika kita tidak mahu tanah tumpah darah kita jadi milik orang lain… Jika kita tidak mahu negara yang menjadi tempat kita berlindung ini menjadi milik orang lain… Maka hentikanlah perbalahan sesama melayu… Melayu Mesti Bersatu… Ingatlah 1511… Jangan biarkan Malaysia dijajah semula… Harga sebuah kemerdekaan itu amatlah mahal… Jangan biarkan sejarah 1511 terus berulang…

446 tahun Tanah Melayu diperintah oleh penjajah, adakah kita mahu tunggu 446 tahun lagi untuk mencapai kemerdekaan kali kedua? Fikirkanlah… Harga sebuah Kemerdekaan itu sangatlah mahal… Jika ditimbun segunung emas sekalipun belum tentu akan mendapat kemerdekaan ini untuk kedua kalinya…

Older Entries