Piala Sumbangsih: Sang Rusa Bertemu Sang Kijang. Siapa Akan Menang??

Tinggalkan komen

Piala Sumbangsih: Negeri Sembilan Bertemu Kelantan

Malam ni Jang bakal bortomu dongan Klate… Den harap bonar supayo Jang monang bosa malam ni macam komonangan dongan Terengganu tahun lopeh…

Ekau orang sokong mano?? Sokong skuad kijang ko?? Skuad ruso?? Ikutlah mano korang nak sokong… Janji den tak mau tengok ado pajero polis tobalik… Den tak mau tengok trak Polis kono bakar… Den tak mau tengok ponyokong bortongkar… borgaduh… bortumbuk…!!

Apopun… Yang pasti eh… Den haghap Jang monang lagi malam ni!! Hoben Jang Hoben!! Hoben Jang Hoben!!

VS

Dari sawah turun padang
Kini kau dah pandai nondang
Kali ini mesti monang
Bukan susah cukup sonang

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Sumbek gol banyak-banyak
Bia sampai jaring kuyak
Main mesti hati-hati
Jangan masuk gol sendighi..sendighi

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

1 – 0 kocik bonar
4 – 1 sonyum lebar
Kalau boleh 7 – 0,
Biar dio balik molopong
Molopong-molopong

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Yam Tuan sokong kito
Montoghi Bosar sokong kito
Undang luak sokong kito
Jangan buek malu muko

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Bukan main bola lisut
Bukan main bola tampar
Biar orang terkojut
Kito monang piala Malaysia

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Kali ini kalau kalah
Balik kampung potong gotah
Kito jangan menggelabah
Sokong pialo, kito punggah
Punggah!! punggah!!

Hoben jang hoben
Hoben jang hoben
Hoben jang hoben

Advertisements

Penyu Menangis Di Rantau Orang…

Tinggalkan komen

Negeri Sembilan Juara Piala Malaysia

Negeri Sembilan mencipta sejarah menjulang Piala Malaysia dengan mengalahkan Terengganu 2-1… Walaupun pada awalnya Terengganu mendahului Negeri Sembilan 1-0, tetapi Negeri Sembilan tetap meneruskan perjuangan mereka… Berbekalkan semangat sedia ada, walaupun perlawanan diboikot oleh kebanyakan penyokong akibat kenaikan harga tiket oleh FAM, tetapi Negeri Sembilan tidak patah semangat… Tahniah Jang!!

Walaubagaimanapun, pujian juga harus diberikan kepada penyokong Terengganu yang menerima kekalahan pasukan mereka dengan hati yang terbuka… Tidak kedengaran berlakunya rusuhan serta trak Polis dibakar oleh penyokong Terengganu, seperti mana dilakukan oleh penyokong Kelantan yang boleh dikatakan mempunyai masalah dalam ‘Anger Management’…

Apapun diharap penyokong Terengganu terus menyokong pasukan mereka pada musim akan datang… Tak perlu nak marah-marah lagi… Terimalah kekalahan tersebut dengan hati yang terbuka… Adat perlawanan ada menang dan kalah…

Panas!! Piala Malaysia 2011 Milik Rusa??

Tinggalkan komen

Perlawanan Akhir Piala Malaysia Negeri Sembilan VS Terengganu

Malam ni malam penentuan perlawanan akhir bola sepak Piala Malaysia yang menemukan Skud Rusa dan Skuad Penyu… Mampukah rusa menanduk penyu kembali ke dalam laut? Atau mampukah penyu menanam rusa ke dalam pasir bersama telur-telurnya?

Persoalan itu bakal terjawab malam ini… Oleh itu sama-samalah kita turun ke stadium… Stadium Putra Bukit Jalil bakal bergema dengan sorakan penyokong Negeri Sembilan dan Terengganu…

Tentu korang tertanya-tanya pasukan manakah yang eXception sokong… Negeri Sembilan kah, atau Terengganu? Persoalan tersebut bakal terjawab bila korang tengok video kat bawah ni… Ni tanda sokongan eXception tanpa belah bahagi… He he he he he…

Dari sawah turun padang
Kini kau dah pandai nondang
Kali ini mesti monang
Bukan susah cukup sonang

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Sumbek gol banyak-banyak
Bia sampai jaring kuyak
Main mesti hati-hati
Jangan masuk gol sendighi..sendighi

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

1 – 0 kocik bonar
4 – 1 sonyum lebar
Kalau boleh 7 – 0,
Biar dio balik molopong
Molopong-molopong

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Yam Tuan sokong kito
Montoghi Bosar sokong kito
Undang luak sokong kito
Jangan buek malu muko

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Bukan main bola lisut
Bukan main bola tampar
Biar orang terkojut
Kito monang piala Malaysia

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Kali ini kalau kalah
Balik kamgpung potong gotah
Kito jangan menggelabah
Sokong pialo, kito punggah
Punggah!! punggah!!

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben