Hukum Boleh Berubah-Ubah Ikut Nafsu Pemimpin PAS??

Tinggalkan komen

Hukum Boleh Berubah-Ubah Ikut Nafsu Pemimpin PAS??

KOTA BHARU 7 Ogos – Pas Kelantan tidak menafikan adalah haram mengundi golongan yang menentang Islam pada dasarnya namun ia dibolehkan bagi menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang diterajui UMNO.

Ketua Dewan Ulama Pas Kelantan, Datuk Mohamad Daud berkata, hukum itu boleh berubah mengikut keadaan dan waktu tertentu.

Beliau mendakwa, dalam situasi sekarang, dasar kerajaan BN jelas bercanggah dengan tuntutan agama dan ia sepatutnya ditolak walau dengan apa cara sekalipun.

“Kita sedia maklum UMNO dan BN menolak perjuangan Islam, tolak hukum hudud selain banyak kepincangan yang berlaku dalam pemerintahannya seperti rasuah, salah guna kuasa dan sebagainya.

“Maka, Pas yang memperjuangkan Islam mesti tolak kerajaan yang membenarkan kemungkaran berlaku. Untuk itu, kita memang tidak mampu melainkan dengan adanya pakatan pembangkang seperti sekarang.

Kah kah kah kah… Pemimpin PAS sudah lalok… Lalok sebab kemaruk undi kafir…

Hukum boleh ubah-ubah ikut selera dan nafsu serakah pemimpin PAS…

Patutlah hukum hudud versi PAS berbeza dengan hukum hudud Al-Quran…

Patutlah dalam hudud PAS menakrifkan mendatangi wanita selain isterinya melalui jalan belakang sebagai liwat…

PAS sudah jadi parti tunggang-langgang… Hukum Islam boleh kasi tukar-tukar macam sesumpah…

Advertisements

Rakyat Malaysia @ Bazar Ramadhan

5 Komen

Gelagat Rakyat Malaysia Di Bazar Ramadhan : Selera VS Nafsu

Sebagai dijanjikan eXception dalam komentar artikel yang disiarkan dalam blog House PK: PANAS BERAPI! BENARKAH KUASA MEMBELI RAKYAT MALAYSIA BEGITU TERUK SEKALI?, di sini eXception siarkan gambar-gambar gelagat rakyat Malaysia di bazar Ramadhan di lokasi Presint 2, Putrajaya…

eXception tiba di sana dalam jam 16.45 PM, bagi mengelakkan sesak, memandangkan semalam (1 Ogos 2011) dalam jam 6 petang, bazar Ramadhan di sana sudah mulai sesak… Lihatlah gelagat rakyat Malaysia di bazar Ramadhan ini… Bebas membeli apa yang berkenan dengan tekak… Janji dalam dompet, duit mesti ada… Ada juga yang datang cuci mata…

Kita boleh lihat di sini adakah ‘KUASA MEMBELI’ rakyat Malaysia begitu teruk seperti yang didakwa saudara House PK? Apa yang saudara House PK dakwa ada kebenarannya… Ramai kalangan rakyat Malaysia yang membeli melampaui selera mereka… Nafsu sahaja lebih, lepas berbuka mungkin banyak kuih-muih yang tidak terhabis sebab terlalu kenyang… Maka akibat terlalu kenyang, sampai rasa malas pula hendak terawih… Hai macam-macam…

Apapun, jika kita lihat di sini jelas menunjukkan bahawa keadaan ekonomi kita sangat stabil berbanding dengan dakwaan sesetengah pihak yang baru jadi bidan terjun dalam hal ehwal ekonomi mendakwa kononnya ekonomi Malaysia sangat teruk… Jika ekonomi Malaysia teruk, maka tidak terlihat keadaan seperti dalam gambar ini…

Jika di negara-negara Somalia, Rwanda… Ramai yang mati sebab tak cukup makan, tetapi di Malaysia ramai yang mati sebab terlebih makan… Maka ramailah yang meninggal dunia akibat kencing manis, darah tinggi, sakit jantung, sakit buah pinggang dan macam-macam jenis penyakit lagi yang berpunca dari makan…

Suka di sini eXception ingin memetik satu komen dalam blog House PK yang amat kena dengan sikap rakyat Malaysia ketika ini…


Bila difikirkan,orang yg mengeluh sana- sini menentang demo bagai nak rak, kalau ditelek dan diteliti, orang2 ni juga:

1. Yang tiap2 hari sibuk beli juadah berbuka kat Pasar Ramadhan (tak masak kat rumah)

2. Yang genggam handphone Blackberry, iPhone,tapi kalau barang naik gula naik spluh sen dua posen menjerit terpekik sana-sini.

3. Yang pakai keta besar2 tapi bila minyak naik sploh sen dua posen pun dah macam org gila meroyan.

3. Yang ada TV besar (LCD 42 inci, 32 inci) tapi bila letrik naik, marahnya sampai nak melompat ke siling.

4. Yang ada rumah besar tapi sibuk nak air free (yang rumah kecik macam flat pakai meter pukal takde pulak dapat)

5. Yang belajar pakai duit kerajaan, loan biasiswa tapi bazir duit beli handphone mahal/ beli motor.

6.Yang sibuk nak kerja kerajaan (jadi cikgu ke dan sebagainya) tapi kutuk kerajaan kejam, zalim…

Banyak manusia kufur nikmat tapi tak sedar2.

Semoga di bulan Ramadhan datanglah hidayah dan keberkatan kepada mereka2 yang disebutkan diatas..

Apapun, bagi eXception tak salah membeli, tetapi biarlah kena pada tempat dan masa. Takut nanti jadi pembaziran pula… Selain sikap pembeli, sikap peniaga juga eXception ingin sentuh… Ramai kalangan peniaga mengambil kesempatan dengan meletakkan harga sesuka hati semata-mata mengejar untung berganda… Malah ada juga yang sanggup menipu seperti menjual makanan yang telah basi dan rosak dan menjual makanan lebihan jualan semalam. Sikap ini yang eXception tidak gemar, kerana mencemarkan kesucian Ramadhan…

Apapun, sebelum membeli ingin eXception pesan di sini… Tepuk Dada, Tanyalah Selera… Bukan tanya nafsu yaa??

Selamat Berbuka Puasa dan Selamat Mengerjakan Ibadah Terawih…

Assalamualaikum…

Ulamak jenis apakah ini?

Tinggalkan komen


Sumber: http://kedahtertipu.blogspot.com
Terima Kasih Kepada: Pak Ngah Santan

Pak Ngah nak kongsi sikit penulisan seorang hamba Allah yang Pak Ngah jumpa di satu forum di internet.

Rasulullah SAW di dalam beberapa hadisnya ada menyebut bahawa ada orang yang berilmu, mengetahui halal-haram, mengetahui hak dan batil dan memahami al-Quran serta al-Hadis sanggup mencampur-adukkan perkara yang hak dan yang batil. Mereka itu adalah ulamak yang sesat dan menyeleweng.

Rasulullah SAW pernah ditanya oleh seorang sahabat, “apakah amal perbuatan yang paling utama?” Baginda menjawab, “Teman yang menolong kamu apabila kamu susah dan mengingatkan kamu jika kamu melakukan kesalahan.” Sahabat berkenaan bertanya lagi, “manusia yang bagaimana yang paling buruk?” Baginda menjawab, “ulama yang selalu membuat kerosakan.” (Hadis Riwayat Jamaah).

Dalam hadis yang lain, Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Rosaknya agama disebabkan tiga perkara, iaitu faqih (ahli agama) yang jahat, pemimpin yang zalim dan orang yang bodoh tetapi mahu berijtihad.” (Hadis Riwayat Dailami dari Ibnu Abbas).
Imam al-Ghazali dalam Ihya Ulumuddin memberi peringatan mengenai wujudnya ulama yang membinasakan dirinya sendiri tetapi ingin menyelamatkan orang lain. Ini bermaksud ulama jenis ini berusaha menyeru kebaikan dan mencegah kemungkaran untuk orang lain, tetapi secara diam-diam mereka sendiri mengejar kedudukan dan harta duniawi.

Rasulullah SAW ada bersabda yang bermaksud: “Ketika seseorang dicampakkan ke dalam neraka jahanam pada hari kiamat dan bertaburan isi perutnya, ahli neraka lain bertanya: “mengapakah anda jadi begini sedangkan anda sentiasa menyuruh kami berbuat baik dan mencegah kemungkaran?” Dia menjawab: “Ya benar saya menyuruh kamu semua berbuat baik tetapi saya tidak melakukannya dan saya yang melarang anda tidak melakukannya tetapi saya sengaja melanggarnya.” (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)

Beberapa peringatan berkenaan menunjukkan wujudnya ulama yang tidak menepati ciri-ciri ulama. Apa yang penting ialah ilmu dan penghayatannya serta niat seseorang. Ulama yang berhati bersih, jujur, teguh pendiriannya dan mengutamakan Allah serta RasulNya tetap berpegang teguh pada prinsip dan amanah. Mereka memahami bahawa Allah melaknat mereka jika taraf ulama yang ada pada diri mereka diselewengkan.

Ini berdasarkan firman Allah yang bermaksud: “Sesungguhnya orang yang menyembunyikan apa yang telah kami turunkan dari keterangan yang jelas dan petunjuk setelah kami nyatakan kepada manusia dalam al-Quran, mereka dilaknati Allah dan dilaknati semua makhluk yang dapat melaknati mereka.” (al-Baqarah-159)

Ulama yang menunjukkan sikap jujur, bersih dan ikhlas demi menegakkan kalimah Allah dan syiar Islam, mereka inilah yang termasuk dalam golongan yang disebut sebagai “Ulama warasatul anbiyaa”.

Bagaimanapun, ulama yang mengingkari perjanjian dengan Allah serta mempunyai niat untuk kepentingan diri sehingga sanggup menggadaikan ilmunya yang tinggi perlulah kembali ke pangkal jalan. Mereka perlu menghayati sabda Nabi Muhammad yang bermaksud: “Seorang ulama yang menggunakan ilmunya untuk mencari keredhaan Allah, maka segala sesuatu akan tunduk dan kagum kepadanya. Tetapi jika dia menggunakan ilmunya hanya untuk mendapatkan harta dunia, maka hilanglah sesuatu daripadanya.” (Hadis Riwayat Dailami )

Pak Ngah harap mereka yang menganggap diri mereka sebagai ulamak kenalah sentiasa menginsafi diri bagi mengelakkan mereka tergolong di kalangan Ulamak Jahat. Lebih-lebih lagi bagi ulamak yang terlibat dengan politik dan menjadi pemimpin sesebuah negeri. Jangan dok ingat nak himpun kekayaan sewaktu ada kuasa menjadi pemimpin sesuatu negeri kot nanti tersilap langkah. Biasalah bila dah jadi ahli politik ni kenalah bohong sikit-sikit walaupun tak banyak, kekadang tu terpengatruh juga dengan hasutan hawa nafsu yang ingin menjadi kaya. Jadikan lah Rasulullah SAW sebagai idola jangan kita terpedaya dengan hasutan iblis, syaitan dan hawa nafsu.

Allah hu’alam bissawab.

eXception: So membaca artikel di atas, kita dah dapat bayangkan Rasulullah dah tahu terdapat golongan ulamak seperti ini di dunia nanti. So fikirlah sendiri. Para penyokong PAS janganlah terlalu taksub dengan kewarakan yang pura-pura pemimpin anda.