DAP kata UMNO yang sesatkan melayu?

8 Komen

DAP: Umno yang sesatkan Melayu

Seorang pemimpin DAP menafikan dakwaan orang Melayu yang menyertai parti itu disifatkan sebagai “kumpulan sesat dalam politik” dan “digesa agar kembali ke pangkal jalan”.

Ahli jawatankuasa pusat DAP Ahmad Ton sebaliknya mendakwa Umno sendiri yang menyesatkan orang Melayu di negara ini.

“Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sanggup mengikut (semangat) pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz. Ikut Umar Abdul Aziz tidak sesat.

“Di Pulau Pinang, sekolah agama rakyat, kerajaan negeri bantu. Kalau di Johor, ia ditutup,” katanya kepada Malaysiakini hari ini.

Selain Ahmad yang sudah lama bergiat dalam DAP, parti itu turut melantik Tunku Abdul Aziz Ibrahim, yang sebelumnya terkenal aktif bersama Transparency International, sebagai naib pengerusinya Ogos tahun lalu.

Abdul Aziz kemudiannya dilantik sebagai anggota Dewan Negara.

Ahmad, yang juga naib pengerusi DAP Johor, berkata beliau berasa malu dengan tindakan kerajaan negeri itu, berbanding dengan kerajaan Pulau Pinang yang membantu sekolah agama rakyat (SAR) terutama menaikkan gaji guru-guru dan menyedia peruntukan kepada sekolah terbabit.

“Jadi tidak betul, kalau (Umno) kata kita sesat,” tambahnya.

SAR di negeri itu ditutup secara berperingkat-peringkat mulai tahun lepas dan DAP bersama Pakatan Rakyat di Johor menghantar memorandum kepada menteri besar berhubung isu tersebut.

Ahmad diminta mengulas dakwaan Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan bahawa orang Melayu yang menyertai DAP sebagai kumpulan tersesat jalan politik dan digesa kembali menyokong Umno.

Pemimpin Umno itu dipetik berkata tindakan mereka juga satu kesilapan besar kerana perjuangan DAP tidak langsung membela Melayu dan perkembangan Islam, malah turut menyamaratakan semua kaum, sekali gus menguburkan terus hak istimewa orang Melayu.

Dihubungi hari ini, Ahmad menambah, perjuangan DAP bertujuan mewujudkan bangsa Malaysia dan ia bertepatan dengan isi al-Quran yang mahu manusia yang berbilang kaum saling berkenal-kenalan dan berkasih sayang.

“DAP dilihat sebagai parti Cina sebab kaum Cina ramai masuk, tidak ramai ramai orang Melayu masuk. Cuba orang Melayu ramai masuk, jadi parti orang Melayulah,” katanya.

Sementara itu, penyelaras Unit Penyelidikan DAP Wan Hamidi Hamid menyifatkan kenyataan pemimpin Umno itu “kurang cerdik” dan “agak menyedihkan” bagi seseorang yang berjawatan tinggi dalam parti.

“Nampak sentimen perkauman agak kuat,” katanya kepada Malaysiakini.

Tambahnya, sejak DAP ditubuhkan lebih 40 tahun lalu, terdapat pemimpin Melayu yang pernah bertanding atas tiket parti itu, antaranya, allahyarham Ahmad Noor.

“Kenapa (Umno) tidak tegur (beliau) masuk DAP sebagai sesat?” kata Wan Hamidi, pengarang buku Lim Guan Eng: Dari Penjara ke Tampuk Kuasa.

Sumber: Akhbar Penipu Online

Kah kah kah kah… Pecah perut aku mendengar kata-kata seorang pengkhianat bangsa dan agama ni. Mereka beriya-iya mahu membodek LGE dengan menjilat buntut LGE yang seumur hidupnya tak pernah pun basuh berak dengan bersih. Semua main lap dengan tisu… Sah la semua melayu ni kaki pembodek no 1… Adakah mereka sedar cita-cita sebenar DAP? Cita-cita DAP ialah mahu menghapuskan Agama Islam dari Malaysia ini. Sama seperti yang berlaku di Singapura. Malah DAP bercita-2 mahu menajdikan melayu sbg kaum minoriti dan terbuang dan mahu jadikan cina sbg kaum majoriti dan berkuasa… Seperti yang berlaku di Singapura… Masih tak nak sedar ke diorang ni? Mungkin kelazatan taik kuning LGE tu membuatkan mereka asyik dan leka?

Persamaan dua bendera…

13 Komen


Aku melayari salah satu blog pencacai Anwar iaitu Angkatan Muda Keadilan Bukit Katil, kemudian aku tertarik pada bendera ini yang terpapar dalam blog tersebut…

Kemudian aku cuba bandingkannya dengan bendera negara Israel…

Adakah korang perasan sedikit persamaannya? Ya… Bintang berbucu enam di dalam bendera Israel serupa dengan logo seperti bintang berbucu enam bendera Pakatan Rakyat.

Kemudian cuba compare jalur kiri dan kanan bendera Pakatan Rakyat ni… Hampir menyerupai corak jalur pada bendera Israel, cuma perbezaannya bendera Israel berjalur melintang dan berwarna biru, manakala bendera Pakatan Rakyat ni lak, berjalur menegak dan berwarna merah…

Humm nampak sangat persamaan agak ketara… Adakah…??

Samy Vellu bikin lawak badut sarkis….

7 Komen

‘Pengundi India menyampah dengan BN, bukan saya’

Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu berkata masyarakat tidak mengundi BN kerana mereka menyampah dengan gabungan tersebut, dan bukan menyampah dengan beliau.

Sebaliknya, ahli politik berusia 73 tahun itu berkata beliau dijadikan kambing hitam ekoran kekalahan teruk MIC dalam pilihanraya umum lalu.

“Ketika masa saya (menteri dan ahli parlimen), mereka kata rakyat menyampah dengan saya (dan) itulah sebabnya masyarakat India tidak mengundi BN.

“Mereka bukan menyampah dengan saya. Mereka menyampah dengan BN,” katanya yang gagal mempertahankan kubu kuatnya di parlimen Sungai Siput dalam pilihanraya Umum Mac tahun lalu.

MIC kalah enam daripada sembilan kerusi Parlimen yang ditandinginya serta tewas 12 daripada 19 kerusi DUN.

Kah kah kah kah… Samy… Samy… Agaknya memang macam ni perangai dia, sukar putar-putar. Siang cakap lain malam cakap lain… Betul ke pengundi menyampah dengan BN atau pengundi menyampah dengan nko Samy?

Dey Samy lu sedarlah sket… Masa lu jadi menteri, lu berlagak. Lu ada jaga ke lu punya tempat? Lu sibuk dengan tol… tol… tol… Sikit-2 kasi naik tol… Sikit-2 kasi naik tol…

Ayoo yoo Samy… Ayoo yoo Samy… Apa yang lu sudah bikin… Tol sana… Tol sini… Mr Lee pun suda banyak bising…

Alhamdulillah Syukur…

Tinggalkan komen

Bantuan khas Aidilfitri

KUALA LUMPUR 9 Sept. – Kerajaan mengumumkan pembayaran bantuan khas kewangan sebanyak RM500 kepada kakitangan awam kumpulan sokongan bagi membantu mereka menghadapi Aidilfitri dan sesi persekolahan akan datang.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu kenyataannya di sini hari ini berkata, bayaran itu akan dibuat dua kali iaitu RM250 sebelum Aidilfitri dan bakinya pada Disember ini.

Menurutnya, bantuan khas kewangan itu akan memanfaatkan 860,000 kakitangan awam dalam kumpulan tersebut.

“Implikasi kewangan kepada kerajaan bagi bayaran tersebut adalah sebanyak RM430 juta,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Perdana Menteri menambah, keputusan itu diambil setelah mengambil kira kebajikan kakitangan awam dalam kumpulan itu terutama bagi meringankan beban kos persediaan musim perayaan dan persediaan persekolahan hujung tahun ini.

Baru-baru ini, Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) merayu kerajaan menimbangkan ‘duit raya’ atau bonus kepada penjawat awam dalam pengumuman Bajet, Oktober ini.

Menurut presidennya, Omar Osman, pihaknya bersetuju jika Elaun Sara Hidup (COLA) tidak dapat dinaikkan memandangkan keadaan ekonomi yang lembap ketika ini.

“Tetapi tetapi kita harap biarlah dalam musim perayaan nanti kira-kira 1.2 juta penjawat awam di negara ini menikmati ’duit raya’,” katanya.

Malah, Omar dilaporkan memberitahu, perbincangan mengenai bonus itu telah diadakan menerusi dalam mesyuarat tertinggi kongres tersebut dan dibincangkan dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

Tahun lalu, dua juta kakitangan awam negara ini menerima bonus sebulan gaji atau minimum RM1,000 dalam pembentangan Bajet 2009 oleh bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Kami kakitangan kumpulan sokongan mengucap jutaan terima kasih yang tak terhingga kepada Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak atas pemberian bantuan tersebut. Kepada kakitangan kumpulan sokongan yang lain. Bersyukurlah, janganlah merungut jika tidak sebanyak tahun lepas. Kerana ketika ini keadaan ekonomi masih dalam peringkat pemulihan yang agak perlahan…

Alhamdulillah Syukur…

17 Komen

Bantuan khas Aidilfitri

KUALA LUMPUR 9 Sept. – Kerajaan mengumumkan pembayaran bantuan khas kewangan sebanyak RM500 kepada kakitangan awam kumpulan sokongan bagi membantu mereka menghadapi Aidilfitri dan sesi persekolahan akan datang.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu kenyataannya di sini hari ini berkata, bayaran itu akan dibuat dua kali iaitu RM250 sebelum Aidilfitri dan bakinya pada Disember ini.

Menurutnya, bantuan khas kewangan itu akan memanfaatkan 860,000 kakitangan awam dalam kumpulan tersebut.

“Implikasi kewangan kepada kerajaan bagi bayaran tersebut adalah sebanyak RM430 juta,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Perdana Menteri menambah, keputusan itu diambil setelah mengambil kira kebajikan kakitangan awam dalam kumpulan itu terutama bagi meringankan beban kos persediaan musim perayaan dan persediaan persekolahan hujung tahun ini.

Baru-baru ini, Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) merayu kerajaan menimbangkan ‘duit raya’ atau bonus kepada penjawat awam dalam pengumuman Bajet, Oktober ini.

Menurut presidennya, Omar Osman, pihaknya bersetuju jika Elaun Sara Hidup (COLA) tidak dapat dinaikkan memandangkan keadaan ekonomi yang lembap ketika ini.

“Tetapi tetapi kita harap biarlah dalam musim perayaan nanti kira-kira 1.2 juta penjawat awam di negara ini menikmati ’duit raya’,” katanya.

Malah, Omar dilaporkan memberitahu, perbincangan mengenai bonus itu telah diadakan menerusi dalam mesyuarat tertinggi kongres tersebut dan dibincangkan dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

Tahun lalu, dua juta kakitangan awam negara ini menerima bonus sebulan gaji atau minimum RM1,000 dalam pembentangan Bajet 2009 oleh bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Kami kakitangan kumpulan sokongan mengucap jutaan terima kasih yang tak terhingga kepada Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak atas pemberian bantuan tersebut. Kepada kakitangan kumpulan sokongan yang lain. Bersyukurlah, janganlah merungut jika tidak sebanyak tahun lepas. Kerana ketika ini keadaan ekonomi masih dalam peringkat pemulihan yang agak perlahan…

Skandal Khalid Gagap Dulu Kini Dan Selamanya…

18 Komen


Hari ini, kami ingin mengisahkan sebuah kisah yang tidak pernah dibukukan atau diberitahu kepada umum. Menteri Besar Selangor dari PKR, Tan Sri Khalid Ibrahim dikenali kerana kegagapan beliau, tetapi jauh dari pengetahuan orang adalah dia tidak tergagap berkenaan bab perempuan.

Perhubungan yang suka dijalin oleh Khalid adalah perhubungan dengan wanita yang bekerja di bawahnya. Orang yang menganalisa mereka yang suka perhubungan sulit sedemikian menganggap ini suatu perangai ‘haruan makan anak.’ Psikoloji yang menjadikan seseorang sedemikian adalah perangai suka membuli atau mendominasi orang lain, khususnya mereka di bawahnya.

Kisah hubungan sulit Khalid sewaktu beliau merupakan seorang boss besar di PNB adalah open secret yang diketahui ramai. Sesiapa saja yang bekerja di PNB tahu bahawa Khalid mempunyai perhubungan sulit dengan Setiausaha Peribadinya wanita bernama Rahimah. Memang Rahimah adalah idaman setiap jejaka di PNB dahulu. Orangnya cantik dan bentuk badan yang menggiurkan tapi setakat tengok sajalah bujang-bujang mahupun suami orang yang teringin.

Khalid memang seorang yang sangat licik dan cekap. Pada mulanya, dia dapat ‘cover line’ untuk merahsiakan perhubungan sulit ini, tetapi “sepandai-pandai tupai melompat, ke tanah jua akhirnya.” Orang sepejebat mula timbul curiga bila Rahimah sering kelihatan berada sama hingga lewat malam di pejabat. Kisahnya ada staf yang pergi menjumpainya terjumpa mereka berdua dalam keadaan yang seolah-olah baru lepas bercumbu-cumbuan. Lama-lama ramai yang menyedari perkara sama.

Perangai Khalid memang seorang yang kuat mendengki dan suka mendominasi orang-orang di bawahnya. Dia terkenal dengan permainan politik pejabat hingga dapat membodek Pengerusi PNB Tun Ismail Ali untuk percaya penuh padanya. Dari kepercayaan ini, dia gunakan untuk membunuh satu-satu mangsanya. Masa dahulu, Setiausaha Agung PKR Dato Salehuddin Hashim merupakan salah seorang dari mereka yang dimusuhinya.

Rupa-rupanya perangai ‘haruan makan anak’ ini tidak habis-habis lagi walaupun sudah jadi orang politik yang gerak laku kena sentiasa berhati-hati. Tidak dapat lakukan terhadap staf pejabat, Khalid telah lakukan perkara sama terhadap ahli exco lain. Dalam diam-diam Khalid telah ada hubungan sulit dengan exco dari PKR yang penuh kontroversi, Elizabeth Wong. Mereka kelihatan amat intim di khalayak ramai, namun siapa sangka keintiman mereka ini berakhir di kamar tidur.

Katanya ini adalah penyebab sebenar yang membuatkan si Hilmi, kekasih Eli Wong semasa itu dari koleksi kekasih-Kekasih Eli, menjadi amat cemburu. Hilmi adalah pengikut setia Azmin Ali dan telah meminta khidmat nasihat dari bosnya. Mereka pun a memasang perangkap untuk menjatuhkan Elizabeth Wong!

Perangkap mengena dan Eli dibogelkan di serata dunia. Eli sememangnya mempunyai nafsu yang kuat dan menjalani hidup seks bebas yang sentiasa menukar pasangan. Dalam bab ini, hutan exco alam sekitar ini tidak memilih dan sedia berhangatan dengan pelbagai bangsa. Cock a doodle do. Any cock would do.

Ingatkah anda bagaimana Khalid Ibrahim berkeras mempertahankan semasa skandal ini meletup tidak lama dahulu? Mana mungkin dia membenarkan kekasih hatinya diperlakukan begitu. Macam-macam konar baring dan putarbelit si Khalid untuk melengah-lengahkan keputusan dalam usaha bermati-matian mempertahan dan menyelamatkan Eli. Akhirnya dapat diselamatkan ratu cinta pelbagai bangsa.

Di dalam Parti PKR sememangnya wujud beberapa kem yang berlainan. Adegan jatuh-menjatuhkan di antara satu sama lain sudah menjadi permainan politik dalaman bagi pemimpin yang sudah mula merasai kuasa. Si polan A akan cuba mencari kelemahan si Polan B dan begitu juga sebaliknya. Kewujudan persaingan kem ini yang mendedahkan kita akan rahsia pelik dalam PKR.

Siapa boleh menyangka Khalid yang gagap ini tidak gagap dalam hal perempuan? Rupanya Khalid terlindung disebalik kegagapan seorang kasanova yang bernafsu besar!

Sumber: The Unspinners

Khalid Gagap, skandalnya tak sudah-sudah… Sejak dahulu kedengaran, kini kedengaran lagi… selamanya akan kedengaran…