Kerajaan PAS Kedah, Nak Tipu Pun Agak-Agak La!!

16 Komen

Kerajaan PAS Kedah Cuba Berdolak-Dalik Isu Banjir Lumpur Di Sik Kedah

PAS Kedah melalui SETPOL MB Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor, cuba menipu di bulan Ramadhan yang mulia ini dengan mengatakan bahawa pembalakan yang berleluasa adalah atas lesen yang dikeluarkan oleh kerajaan negeri terdahulu iaitu semasa Kedah di bawah UMNO.

Apa la kebodohnya mangkuk-tingkat ayan ni… Bukti dah terang dan nyata… Tengok je gambar kat atas, lesen tu dikeluarkan dalam tahun ni. Tahun 2010… Bukak mata terang-terang, aku dah bulatkan… Jadi adakah tahun 2010, UMNO masih berkuasa di Kedah?? Lu nak tipu pun tengok-tengok la keadaan dulu…

Sila baca artikel yang ditulis di dalam blognya: Banjir Di Sik Dan Baling…Pasai Pembalakan La Pulak

Apa yang aku nak highlight kat sini ialah kenyataan berbohong Setpol MB Kedah ini…


Saya alu-alukan langkah politiknya tu, kita tengok la apa hasilnya. Tapi mau ingat juga, sejak 2 tahun setengah kerajaan PR di Kedah, belum ada kelulusan pembalakan di Rimba Teloi, kalau ada pun, ia lulus di zaman bos dia jadi MB dan menguasai kerajaan. Kita boleh tengok lah sapa yang dapat kawasan tu, berapa depa bayaq masa tu, sapa nak kena jawab!

Dan ini….


Oleh kerana sepanjang bulan Mac 2008 hingga kini belum ada kelulusan pembalakan di kawasan itu oleh kerajaan sekarang; dan proses mengubahasil yang memakan masa hingga 3 tahun, MAKA, kalaupun ada pembalakan di situ pada bulan September 2009, ia adalah kawasan yang diluluskan oleh kerajaan BN dan dalam tangan big bosnya dalam tahun 2006 -2009. Ia adalah tanggungjawab dan kawalan mutlak kerajaan BN.

Aku rasa MB Kedah sendiri yang tido tak lena. Bukan apa… Takut penipuan terbongkar… Ha ha ha ha… Kepada Muhammad Sanusi Md Nor, nko buat dosa kering je bulan Ramadhan ni…

Advertisements

Pakatan Rakyat nak bantu orang asli, pada masa yang sama PAS cakap orang asli PEMALAS!!

Tinggalkan komen

Aku ni kadang-kadang meluat bila mendengar pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang bising kerana nasib orang asli seolah-olah dipinggirkan oleh Kerajaan Persekutuan. Kononnya mereka ni prihatin sangat la dengan orang asli. Padahal Kerajaan dah bagi macam-macam bantuan kepada orang asli.

Aku terbaca satu artikel berkaitan pembalakan di Lojing. Menurut Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Desa Negeri, Dr. Nik Mazian Nik Mohamad, punca kenapa kawasan pertanian di Lojing diberikan kepada orang luar adalah kerana orang asli malas bekerja. Di ulangi, malas bekerja.

Begitu lunak sekali suara Pakatan Rakyat membela orang asli, tetapi pada hakikatnya mereka tidak langsung peduli. Tengok, begitu mudah sahaja Dr. Nik Mazian Nik Mohamad menyatakan bahawa orang asli malas bekerja, semata-mata kerana mahu memberi kepada orang luar mengerjakan kawasan pertanian.

Artikel tersebut anda boleh baca di sini