Apa Kes Abby Abadi Butthurt??

Tinggalkan komen

Apa Kes Abby Abadi Butthurt??

Penulis mendapat maklumat bahawa pada hujung minggu lalu telah berlangsungnya sebuah program agama yang melibatkan Ustaz Azhar Idrus (UAI) sebagai penel utama.

Turut hadir dalam majlis itu adalah Abby Abadi, Faizal Tahir dan Man Raja Lawak.

Pasti ramai yang mengetahui setiap ceramah UAI pasti menarik ribuan penonton apabila UAI seringkali menyelitkan unsur jenaka sewaktu dakwah.

Tapi kali ini lain pula jadinya apabila Abby Abadi seolah-olah menggelupur malu apabila UAI menjawab persoalan yang diberikan oleh Abby sendiri.

Abby bertanya kepada UAI berkenaan isu artis yang berhijrah dan mula memperkatakan isu agama.

UAI menegaskan penghijrahan kepada sesuatu yang lebih baik menjadi kemestian untuk umat Islam lain suka dengan perubahan yang mereka lakukan.

Selain itu, antara jawapan UAI adalah;

“Kadang-kadang kita ni artis, dulu kita lagha, sekarang kita ok dah, mulakan perjalanan.

Nombor satu, kita kena jaga. Jangan kita hentam kawan-kawan yang sama-sama dengan kita sekarang yang masih belum berhijrah.

Ahhh.. itu yang kita kena jaga,” kata UAI.

Secara tiba-tiba Abby bersuara menyekat mesej yang cuba disampaikan oleh UAI.

Abby berkata, “Ustaz nak tuduh saya yek.. Itu fitnah. Itu tuduhan ustaz. Itu tuduhan.”

Ehhh.. kenapa Abby ‘menggelupur’ ni? Sedangkan UAI menyatakan secara umum dan tidak menyebut mana-mana individu.

Itulah kata orang-orang tua, ‘siapa makan cili, dialah yang terasa pedasnya’.

Menjadi persoalan juga apabila mengapa perlu Abby terasa dengan kata-kata UAI itu.

Patutnya Abby malu dan menimbangkan untuk terjun lombong sekejap pasal nasihat UAI tu kena tepat kat batang hidung dia sampai dia menjerit-jerit nak cover line kat atas pentas ceramah.

Dan adakah dia seorang sahaja artis yang berhijrah dalam masa yang sama menghentam rakan-rakan industri?

Jika anda yang biasa mendengar ceramah UAI, pasti tahu cara UAI.

UAI lebih ‘direct’ dalam menyampaikan sesuatu mesej.

Sebagai contoh sewaktu program bersama Zizan Raja Lawak suatu ketika dahulu.

Zizan tidak melenting dan ‘cool’ serta menerima secara positif nasihat UAI.

Penulis tidak lah bijak mana untuk memberi nasihat kepada pembaca.

Tetapi dari sudut sebagai seorang pengantara atau pengacara, Abby seharusnya tidak seharusnya cepat ‘melatah’ dengan mesej yang disampaikan oleh panel.

Seolah-olah seperti Abby tidak tahu adab serta cara untuk mengawal diri sebagai sebagai seorang pengacara yang baik.

Apa salahnya jika Abby mendengar dahulu apa yang UAI cuba sampaikan dan terima dari sudut positif.

-MyNewsHub

Ha ha ha ha ha!! Ostazah Abby Abadi sudah BUTTHURT sama Ustaz Azhar…

Lepas ni gerenti pencacai-pencacai PAS akan buat page Kami Benci Ustaz Azhar Idrus plak dalam FB…

Keh keh keh keh… Ostazah Abby oii… Apsal hang menggelupur…

Ustaz Azhar tak sebut pun nama hang…

Pencacai PR Kecut Telur… Sivaji The Boss Cool Jer… Apa Kes?

Tinggalkan komen

Pencacai Pakatan Anak Haram Jadah Serang Ceramah Zulkifli Noordin

Buletin Utama merupakan saluran berita yang paling digeruni oleh Pakatan Rakyat dek kerana banyak menelanjangkan kepincangan parti tersebut serta kecelaruan pemimpin mereka. Malam tadi Buletin Utama menyiarkan insiden serangan semasa Zulkifli Noordin sedang memberi ceramah mengenai pendedahan fitnah Anwar terhadap Najib…

Rupa-rupanya pencacai pakatan anak haram ni kecut telur, bila Zulkifli Noordin berterusan menelanjangkan sivaji the boss mereka iaitu Anwar dalam siri ceramahnya… Mengapa mereka harus kecut telur, sedangkan Sivaji The Boss pujaan mereka tetap cool…

eXception juga hairan yang teramat sangat. Mengapa Anwar tetap cool dan steady walaupun Zulkifli Noordin membogelkannya dalam ceramah? Setelah disiasat… Inilah rahsia Anwar yang tidak ‘KECUT TELUR’ apabila konspirasinya dalam merencanakan fitnah terhadap Datuk Seri Najib dibongkar…

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Rahsia Anwar tidak kecut telur... telurnya panjang dan lambat mengecut...

Rahsia Anwar tidak mudah ‘KECUT TELUR’ adalah kerana ‘TELURNYA PANJANG’ dan lambat ‘MENGECUT’

Berani Sungguh Nizar Sergah Ceramah UMNO?? cc @mbnizar

3 Komen

Berani Sungguh Nizar Sergah Ceramah UMNO??

Petikan Dari Haramjadah Daily:

“Melalui laman twitternya, Dato Seri Nizar Jamaluddin mendedahkan bagaimana beliau duduk dimeja utama ceramah anjuran Umno yang bertajuk ‘Nizar pembohong bersiri’.

Ceramah tersebut yang diadakan berhampiran dengan ceramah Pakatan Rakyat di Tualang Sekah, Kampar.

Sebelum tiba gilirannya untuk berceramah, DS Nizar telah berkunjung ke tempat ceramah Umno, lalu duduk dimeja utama penceramah. Turut berada dimeja utama tersebut adalah Dato Radzi Manan, Dato Shaarani dan Hanafiah Man.

Melihatkan kelibat DS Nizar yang duduk di meja utama, mereka begitu terkejut, panik dan pucat, terketar-ketar menuturkan kata. Hanafiah Man yang sedang asyik menghentam DS Nizar terus menukar topiknya kepada Ambiga dan DS Anwar Ibrahim.

Kebanyakan yang hadir diceramah tersebut adalah orang-orang Kampar yang begitu mengenali DS Nizar serta keluarganya. Manakala yang datang berceramah menghentam beliau adalah orang luar.

Dengan kehadiran DS Nizar di situ, terserlahlah siapa pembohong bersiri yang sebenar-benarnya.

Tahniah buat DS Nizar yang berani datang secara berdepan, bukan seperti penceramah Umno yang hanya berani melalak dari jauh menggunakan kekuatan speaker semata.”


Jap ye… Jap ye… eXception nak gelak…

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH!!

KIH KIH KIH KIH KIH KIH KIH KIH KIH KIH KIH KIH KIH!!

KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH!!

Harakah tak habis-habis nak mengelentong… Keh keh keh keh…

Percaya sangat la dengan Nizar Lambai tu…

Akhirnya TERKANTOI!!! Kih kih kih kih kih…

Nak kata apa lagi!!?? Nak kata yang dalam video di bawah ni BUKAN NIZAR??

Apa yang pasti ramai pencacai PAS yang BUTTHURT dengan tersiarnya video ni dan meroyan tak tentu pasal…

Penipuan Haramjadah Daily: Ceramah pembohongan Umno dijerkah DS Nizar

Antara Sikap Berat Sebelah & Pilih Bulu JAIS…

15 Komen

MENGAPA PENDAKWAH ISLAM BERCERAMAH DITANGKAP TETAPI KAFIR LAKNAT BERCERAMAH DI MASJID DIBIARKAN? KENAPA PERLU PILIH BULU? JAIS SILA JAWAB!!

Ini merupakan rentetan daripada isu penahanan Dr Asri yang ditahan oleh JAIS ketika memberi ceramah baru-baru ini. Persoalannya kenapa JAIS perlu bersikap berat sebelah dan memilih bulu? Adakah kerana Dr Asri menyebelahi kerajaan pusat? Adakah kerana Dr Asri tidak menyebelahi pembangkang terutama PAS yang kuat menghentam Dr Asri kerana fahaman Wahabinya itu?

Kenapa pemimpin kafir laknat Selangor memberi ceramah di masjid JAIS tidak ambil peduli. Adakah kerana dia merupakan pemimpin kerajaan laknat PKR Selangor? JAIS menurut perintah siapa sebenarnya? Siapa big bos JAIS? Sultan Selangor kah? Atau Khalid Ibrahim kah? Ataupun Anwar Ibrahim kah?

Lihat sahaja gambar di bawah ini betapa tanpa rasa bersalah mereka membiarkan pemimpin kafir memberi ceramah di dalam masjid… Adakah pemimpin kafir ini mengajak umat Islam menyembah Allah? Adakah pemimpin kafir ini mengajak umat Islam membaca Al-Quran? Adakah pemimpin kafir laknat ini mahu mengajak umat Islam melakukan amal makruf dan meninggalkan nahi mungkar?? Tidak sama sekali…

Gambar Ihsan Blog Gerakan Anti PKR


Aku pasti, antara kalangan penyokong pembangkan pasti akan merelakan perbuatan kafir laknat ini dengan mengatakan bahawa dia ingin mendalami Islam. Persoalannya, kenapa dia masih berpegang pada ajaran Kristian jika ikhlas nak masuk Islam?

Yang pasti korang sedarlah bahawa korang sedang ditipu oleh laknat-laknat ini… Mereka mempengaruhi korang untuk membolak-balikkan Islam dengan tipu daya dan muslihat mereka. Itulah orang kafir…

Korang nak tahu siapa dia KAFIR LAKNAT di dalam gambar-gambar di atas? Siapa tidak kenal dengan Dr Xavier Jeyakumar… Laknat ini pernah mencadangkan agar duit dari baitulmal, serta duit hasil kutipan zakat disalurkan kepada orang bukan Islam… Laknat ini juga pernah memperlekehkan Sekolah Kebangsaan dan mengatakan ianya terlalu ‘Islamic’…

Kenapa JAIS tidak menahan Dr Xavier? Kenapa Dr Asri di tahan? Kenapa selepas ditahan tidak ada langsung sebarang pendakwaan? Seolah-olah perkara tersebut dirancang secara mendadak…

So kepada penyokong pembangkang sekelian termasuklah PAS. Di mana anda boleh melihat terdapat pemimpin PAS Selangor di dalam gambar ini… Begitu mereka memuliakan kafir laknat ini dari memuliakan kesucian masjid….