Presiden PAS Menyindir Nurul Izzah?

Tinggalkan komen

Presiden PAS Menyindir Nurul Izzah?

KOTA BARU: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan pemimpin Islam perlu berhati-hati dalam menyampaikan mesej berkaitan keagamaan supaya tidak disalah tafsir.

Menurut beliau, pengetahuan dan pemahaman agama yang tinggi merupakan asas sebelum seseorang itu menyebarkan mesej atau tafsiran berkaitan Islam.

“Kita mesti berilmu khususnya ilmu nak menyampaikan mesej Islam kepada orang Melayu Islam sendiri.

“Muslimat perlu berilmu dan faham, jangan berilmu sahaja tapi tak faham. Kalau tak ada ilmu, tapi buat faham sendiri pun tak boleh,” katanya ketika merasmikan Muktamar Dewan Muslimat PAS Pusat di sini, Rabu malam.

Selain itu Abdul Hadi turut menyentuh secara ringkas mengenai konsep kebebasan beragama tanpa paksaan yang diperkenalkan Islam.

“Kita perlu perkenalkan Islam kepada masyarakat bukan Islam…ajak mereka kepada Islam tanpa paksaan.

“Tapi kalau mereka (bukan Islam) tak mahu masuk Islam, perkenalkan kepada mereka konsep Islam adil untuk semua,” katanya.

Kenyataan itu dilihat terarah kepada perkembangan semasa membabitkan pemimpin sekutu pakatan pembangkang apabila mengeluarkan pandangan mengenai kebebasan beragama di negara ini.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar baru-baru ini mencetuskan kontroversi apabila mengeluarkan kenyataan yang didakwa menyokong murtad di kalangan masyarakat Melayu beragama Islam.

Baru-baru ini pada forum ‘Negara Islam: Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab’, Nurul Izzah dilaporkan menegaskan bahawa setiap rakyat di dalam negara ini tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama-agama tertentu.

Kenyataannya itu dilaporkan portal berita berbahasa Inggeris yang menyatakan bahawa rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan ia juga terpakai secara sama rata kepada orang Melayu.

Lebih kontroversi apabila ahkbar Utusan Malaysia kemudiannya memetik dan menyiarkan semua kenyataan Nurul Izzah pada Isnin.

Bagaimanapun selepas dikritik pelbagai pihak, Nurul Izzah mengeluarkan kenyataan menafikan bahawa beliau menyokong gejala murtad.

Walaupun secara nyata Presiden PAS sendiri tak berani nak menyebut nama Nurul Izzah sebagai pemimpin yang dimaksudkannya, tetapi secara halus kita boleh agak…

Mungkin Presiden PAS takut jika Anwar marah, sebab itu dia tak berani nak sebut nama Nurul Izzah… Jadi.. Bila Anwar query balik… Dia boleh pusing kata dia maksudkan ialah pemimpin UMNO… Bijak bukan?? Kah kah kah kah kah kah!!

Tak sangka… Bacul juga pemimpin PAS ni kan?? Apsal takut sangat dengan Anwar tu?? Atau takut kehilangan undi?? Keh keh keh keh…

Advertisements

Edisi Mengenali Shinigami Murtad…

Tinggalkan komen

Edisi Mengenali Shinigami Murtad…

Ha ha ha ha… Hari ni eXception nak ajak pembaca blog ini mengenali watak rekaan dalam anime Bleach, iaitu Shinigami… Apa itu Shinigami?? Shinigami merupakan watak Soul Reaper dalam anime ini yang berpakaian jubah hitam dan mempunyai sebilah pedang samurai atau katana yang dinamakan zanpaktou (soul slayer)…

Seseorang shinigami berpangkat ketua atau kapten pasukan mempunyai tiga peringkat perubahan kuasa iaitu pertama peringkat biasa… Di mana katana atau zanpaktou berada dalam keadaan biasa atau normal. Kedua peringkat shikai yang mana zanpaktou berada dalam mod shikai yang mana akan mengalami perubahan fizikal dan kuasa. Keempat mod bankai, yang mana mod kuasa yang kebiasaannya mampu dikeluarkan oleh seseorang ketua pasukan.


Mod biasa


Mod Shikai


Mod bankai

Tapi itu di dunia anime la… Kat Malaysia ada jugak shinigami… Tapi boleh dikategorikan shinigami murtad la… Sebab dia takde kuasa untuk keluarkan shikai atau bankai, tetapi kuasa cikai ada la kot…


Mod Cikai

Gempar!! Ambiga Ditemui Mati Dibunuh!!??

Tinggalkan komen

Gempar!! Ambiga Ditemui Mati Dibunuh!!??


Gambar sekadar hiasan. Tidak ada kena mengena dengan berita di bawah

KUALA LUMPUR: Seorang kerani bank yang baru dua minggu mengikat tali pertunangan dijumpai dalam keadaan rentung selepas diserang dan dibakar di hadapan rumahnya di Apartmen Mesra Prima, Kampung Ampang Campuran, Ampang di sini, malam tadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Superitendan Nazri Nawawi berkata ketika kejadian mangsa yang dikenali sebagai P Yoga Ambiga, 27, baru pulang dari kerja di sebuah bank di Medan Pasar pada jam 10.15 malam.

“Mangsa diserang oleh suspek yang dipercayai lebih daripada seorang. Mangsa berada dalam keadaan tertiarap dan hangus akibat dibakar,” katanya kepada Bernama.

Katanya hasil siasatan awal mendapati suspek menunggu mangsa pulang dari kerja.

“Barang-barang berharga milik mangsa seperti dompet dan telefon bimbit masih berada pada mangsa dan kita tidak menolak kemungkinan motif kejadian adalah disebabkan cemburu,” katanya.

Katanya polis masih menyiasat bahan yang digunakan oleh suspek untuk membakar mangsa.

Mangsa menetap di rumah itu bersama kakaknya sejak lima tahun lalu.

Sementara itu, seorang saksi kejadian itu yang hanya ingin dikenali sebagai Efa, 32, yang juga jiran mangsa berkata, ketika kejadian dia sedang menonton televisyen di rumahnya sebelum terdengar bunyi bising dan suara orang menjerit di luar rumahnya.

“Saya dengar bunyi orang menjerit dua kali sahaja dan kira-kira 10 minit selepas itu saya buka pintu saya tengok ada seorang wanita berada dalam keadaan tertiarap dan seluruh badannya hangus terbakar.

“Dalam masa itu juga ada jiran lain yang datang untuk padamkan api,” katanya.

Efa berkata kejadian itu berlaku begitu pantas kerana selepas 10 minit kemudian mangsa sudah tidak bernyawa dan kejadian itu tidak disedari kakak mangsa yang berada di dalam rumah memandangkan kakaknya itu pekak dan bisu.

“Saya rasa mangsa mungkin dipukul terlebih dahulu sebelum dibakar kerana itu jeritan suaranya hanya kedengaran sayup sahaja,” katanya.

Katanya sebelum kejadian itu, terdapat jiran yang melihat kelibat orang luar di kawasan sekitar apartmen sejak jam 7.30 malam. – Bernama


Pencacai Pakatan Nok Harom jangan marah ye… Puteri Balqis PAS… Masih belum mati lagi… Nyawanya masih dipanjangkan oleh Allah kerana mahu seluruh umat Islam terus menyaksikan kerja kotornya itu… Allah mahu seluruh umat Islam di Malaysia kembali sedar permainan jahat Ambiga…

Panas!! Identiti Sebenar Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara Didedahkan??

Tinggalkan komen

Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara Ialah Adlin Binti Abdul Jalil??

Panglima Harimau telah mendedahkan identiti sebenar siapa disebalik nama Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara ini… Panglima Harimau mendakwa bahawa Adlin Binti Abdul Jalil (gambar) adalah Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara…

Benarkah dakwaan Panglima Harimau ini?? Jika ingin tahu sila lawati blog Panglima Harimau… Banyak maklumat yang didedahkan oleh Panglima Harimau…

Panglima Harimau: Panas Berapi..!! Identiti Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara Yang Terakhir Didedahkan – Sebarkan..!!

Jika benar ini adalah Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara, maka sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga… Siaplah Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara… Laporan Polis akan dibuat…

Ini pula ialah akaun FB Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara atau Adlin Binti Abdul Jalil atau Linda Joy: Linda Joy

Terima Kasih…
Panglima Harimau
Pendedahan Eksklusif-Siapa Sebenarnya Sitt Al Wuzara

Kerenah Birokrasi Punca Murtad?

Tinggalkan komen

Kerenah Birokrasi Dalam Pemberian Bantuan Punca Murtad?


Kes murtad Lina Joy – siapakah dalangnya? Orang kafir!!

Isu murtad bukan satu isu baru, malah ianya sudah berlarutan sejak sekian lama… Malah ada kalangan saudara baru yang memeluk Islam kemudian berpaling semula ke pegangan asal…

Apakah puncanya? Siapakah badan yang bertanggungjawab membantu mereka? Dimanakah badan yang sepatutnya membimbing dan membantu mereka?

Sebenarnya banyak kisah disebalik isu murtad ini. Kebanyakan yang murtad adalah kalangan mereka yang hidup susah dan merempat. Mereka tidak mempunyai tempat bergantung. Maka sudah menjadi tanggungjawab baitulmal membantu mereka… Mengapa baitulmal agak liat menghulurkan bantuan? Adakah duit yang diamanahkan kepada baitulmal itu milik baitulmal?


Birokrasi tak berkesudahan

Antara keluhan yang sering kedengaran ialah kerenah birokrasi dalam baitulmal. Malah ada kalangan pegawai dalam baitulmal yang banyak kerenah dan keberatan untuk membantu, seolah-olah asnaf tersebut satu beban bagi mereka. Mereka anggap tugas yang sepatutnya mereka sandang sebagai beban dan enggan melayani asnaf-asnaf yang memohon bantuan. Malah ada kedengaran cerita yang pegawai baitulmal ini cukup berkira dalam pemberian bantuan. Jika asnaf tersebut memiliki telefon bimbit, peti ais, televisyen… mereka sudah menganggap ianya tanda kemewahan dan asnaf tersebut tidak layak mendapat bantuan…

Pada tahun 2010, Pusat Pungutan Zakat MAIWP membuat kutipan sebanyak RM 275.6 Juta manakala PPZ Selangor pula membuat kutipan sebanyak RM 336.8 Juta. Setiap tahun mereka mengumumkan kutipan yang dicatat, tetapi kemanakah wang tersebut? Mengapa masih ramai asnaf-asnaf tidak dibantu? Mengapakah prosedur baitulmal begitu ketat, seolah-olah kita mahu membuat pinjaman dari bank… Walhal ianya bukan duit baitulmal, cuma baitulmal sebagai pemegang amanah sahaja untuk mengagihkan wang zakat tersebut kepada asnaf…

Cuba kita fikir, pernahkah baitulmal mengiklankan di surat khabar tentang cara memohon bantuan dari mereka? Tidak ada… Pernahkah ada pegawai baitulmal datang ke rumah-rumah membuat bancian? Tidak ada… Jadi apakah sebenarnya tugas mereka? Adakah hanya masuk kerja, punch card, duduk menghadap komputer, kemudian sampai waktu balik, pulang ke rumah?


Duduk dalam pejabat berhawa dingin, bersenang-lenang

Jika kita tanya kepada orang ramai tentang lokasi pejabat baitulmal, adakah mereka boleh membantu menunjukkan arah? Sudah pasti ada yang tidak tahu di mana letaknya pejabat baitulmal. Tidak seperti bank yang mempunyai banyak cawangan di merata-rata tempat. Sedangkan pejabat baitulmal sendiri susah nak mencarinya. Jadi bagaimana asnaf hendak meminta bantuan?

Jadi di sini, kepada pegawai baitulmal yang bertanggungjawab. Di akhirat kelak anda semua bakal ditanya, kemanakah wang zakat tersebut diagihkan… Sebab ianya tanggungjawab anda untuk mengagih-agihkan wang zakat tersebut. Anda hanya tahu duduk bersandar di atas kerusi di dalam bilik berhawa dingin tanpa berusaha untuk mencari dan membantu asnaf. Kemudian jika ada snaf ingin memohon bantuan, anda enggan melayan… Jika sikap ini ditunjukkan, maka ANDA SEMUA WAJIB BERTANGGUNGJAWAB ATAS BILANGAN UMAT ISLAM YANG MURTAD!!

Pautan lain berkaitan:
Pujukan gereja
Kerenah Birokrasi, Dimanakah Silapnya?
Wahai Warga Baitulmal dan Pusat Zakat, Bangunlah!!
Kutipan Zakat Selangor 2010 Berjumlah 336.8 Juta

Candlelight vigil: Bukan sunnah Rasul

3 Komen

From Wikipedia, the free encyclopedia

A candlelight vigil is an outdoor assembly of people carrying candles, held after sunset. Such events are typically held either to protest the suffering of some marginalized group of people, or in memory of lives lost to some disease, disaster, massacre or other tragedy. In the latter case, the event is often called a candlelight memorial. A large candlelight vigil will usually have invited speakers with a public address system and may be covered by local or national media. Such vigils may also have a religious or spiritual purpose. On Christmas Eve many churches hold a candlelight vigil.

Apapun maksudnya, candlight vigil ini bukanlah cabang ajaran Islam. Malah ianya bukan sunnah Rasulullah SAW. Jadi mengapa Nizar dan ahli-ahli PAS Perak mengikut upacara ini? Bukankah candelight vigil ini merupakan cabang dari budaya agama Kristian? Adakah Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming mengatakan ianya tak salah di sisi Agama Islam? Nampak sangat Nizar mengikut telunjuk dua ekor DAP tak guna tu. Taubatlah Nizar… Bertaubatlah sebelum pintu taubat tertutup apabila nyawa sudah berada di tenggorok.

VIGIL BUKAN SEBAHAGIAN DARI AJARAN ISLAM!!!



Nizar telah sesat!! Wajib bertaubat!!

5 Komen


Dahulu Mufti Perak sudah mengatakan hampir 100,000 orang melayu murtad. Kini apa yang dikatakan oleh beliau adalah benar. Orang melayu pakatan sudah murtad kepada agama kristian. Dan agenda pendakyah kristian sudah hampir berjaya menghancurkan orang islam di Malaysia.

Ketika Islam Dicabar, Rasullullah s.a.w Di Hina, Bangkitlah Wahai Umat Muhammad Demi Mempertahankan Akidah Dan Kebenaran Yang Diyakini

Kenalilah orang kafir jahanam yang menjadi sahabat PAS… Hayatilah Surah Al-Baqarah ini, Ayat 6-hingga 13

[6]Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: sama ada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman.

[7](Dengan sebab keingkaran mereka), Allah mematerikan atas hati mereka serta pendengaran mereka, dan pada penglihatan mereka ada penutupnya; dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar.

[8]Dan di antara manusia ada yang berkata: “Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat”; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.

[9]Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.

[10]Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).

[11]Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi”, mereka menjawab: ” Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan”.

[12]Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.

[13]Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman”. Mereka menjawab: “Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?” Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

Allah telah menjelaskan siapakah orang kafir yang sebenarnya…Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka.. Apatah lagi apabila PAS menghina Ayat Allah apabila membenarkan orang kafir membaca potongan Ayat Al-Quran…

Nauzubillah.. kini pemimpin mereka pula ‘menyerupai tindakan orang kafir’… ‘tasyabbaha’ membawa lilin yang sudah pasti tidak ada dalam ajaran Islam… Sahlah PAS semakin sesat…. disesatkan oleh DAP kafir!

Petikan dari blog: Aspirasi Bangsa

Older Entries