Hina Sambutan Maulid Rasul: PAS, Nick Ajiszz, Harakah Kaki Pembelit

4 Komen

PAS, Nick Ajiszz dan Harakah Kaki Pembelit?

PAS, Nick Ajiszz dan Harakah sedaya upaya menyokong kafirun laknat iaitu Khalifah Lim Guang Eng Al-Laknatullah dengan mengeluarkan kenyataan tidak perlu diadakan sambutan Maulidur Rasul.

Malah dikatanya sambutan tersebut bercanggah dengan sunah dan akidah… Apa kejadahnya ni? PAS, Nick Ajiszz dan Harakah semuanya kaki putar dan pembelit… Cuba korang baca Harakah 2007 yang bertajuk:


Sambut Maulidur Rasul tanpa memusuhi sunnahnya

Fri | Mar 30, 07 | 4:09:51 pm MYT

Hari ini dan juga pada tahun-tahun berlalu, Umat Islam tidak melepaskan peluang menyambut ketibaan hari keputeraan junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w., atau lebih dikenali dengan Maulidur Rasul.

Sesungguhnya Maulidur Rasul adalah salah satu komponen daripada Sirah Nabi Muhammad s.a.w., begitu juga dengan persoalan Hijrah baginda Rasulullah dari kota Makkah ke kota Madinah, Israk Mikraj dan lain-lain. Apa yang perlu kita tahu, Sirah Nabi seperti yang dijelaskan oleh para ulama sirah adalah pelaksanaan Islam secara praktikal. Matlamat mempraktikkan Islam secara menyeluruh tidak akan tercapai melainkan kita merujuk kepada sirah baginda Rasulullah s.a.w. dalam segenap aspek.

Orang yang paling ketara menyatakan kegembiraan dengan kelahiran baginda Rasulullah s.a.w. ialah bapa saudaranya iaitu Abu Lahab. Pembesar Quraisy itu sanggup memerdekakan hamba sahayanya kerana ingin menyatakan kepada umum bahawa dialah manusia yang paling gembira.

Tidak cukup sekadar itu…

Selanjutnya: Di Sini

Begitu lidah PAS, Nick Ajiszz dan Harakah adalah seperti lidah biawak yang bercabang dua… Dulu tidak pula mengatakan sambutan Maulid ini bercanggah dengan akidah, sunnah dan Islam… Bila Khalifah Lim Guang Eng Al-Laknatullah berusaha untuk menghalang sambutan Maulid Rasul. PAS, Nick Ajiszz dan Harakah sedaya upaya cuba backing kafir laknat ini…

Bagi PAS, Nick Ajiszz dan Harakah, fatwa boleh diubah-ubah macam biskut… Kejap ada kejap takde… Kejap boleh… kejap tak boleh… Macam haram je perangai… Ini ke sikap mereka yang kononnya menegakkan syiar Islam? Ataupun mungkin sebenarnya menegakkan syiar kafir meruntuhkan Islam??

Kepada PAS, Nick Ajiszz dan Harakah sudah-sudahlah menjilat buntut kafir laknat ini. Tak kemana dibawanya kamu… Jadi PM pun jauh sekali… Silap hari bulan kafir laknat ini akan buang korang semua dan disumbatkan semua pengikut PAS ke dalam Penjara Guantanamo setelah menguasai Malaysia nanti… Ingatlah tipu-daya kafir amatlah licik…

Advertisements

Media Putar Belit Fakta Atau LGE Yang Putar Belit Fakta!?

3 Komen

Lagi Kisah Si Penipu LGE. Anjing Lu!!

Guan Eng bidas media putar belit fakta

PULAU PINANG, 15 Feb: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menyelar sesetengah media arus perdana berbahasa Melayu dan Inggeris yang memutarbelitkan fakta dan tidak melaporkan perkara sebenar mengenai dakwaan perarakan Maulidur Rasul anjuran kerajaan negeri yang akan diadakan pada 26 Februari ini.

Menurutnya, kerajaan negeri tidak pernah berhasrat untuk membatalkan perarakan tersebut, namun telah dimanipulasikan oleh media bagi menimbulkan anggapan negatif terhadap kerajaan Pakatan Rakyat negeri.

“Mereka (media arus perdana) bukan saja tidak menyiarkan perkara yang benar mengenai kenyataan yang telah dikeluarkan oleh kerajaan negeri tetapi sebaliknya memutarbelitkan fakta sehingga memesongkan pemikiran rakyat dengan tujuan untuk menimbulkan anggapan negatif rakyat kepada kerajaan.

“Malah mereka juga cuba membesarkan isu (perarakan) ini walaupun sebenarnya kerajaan negeri tidak pernah membatalkan perarakan sambutan Maulidur Rasul sepertimana yang telah diadakan sebelum ini. Mereka juga cuba mensensasikan isu ini bagi mencari pengaruh yang selama ini semakin hilang,” ujarnya.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri majlis sambutan Tahun Baru Cina di Komtar Walk, semalam.

Turut hadir ialah Yang Dipertua negeri, Tun Abdul Rahman Abbas, Timbalan Ketua Menteri 1 dan 2, Dr Mansor Othman dan Dr P Ramasamy, Speaker Dewan Undangan negeri, Abdul Halim Hussain dan kepimpinan Pakatan Rakyat negeri.

Katanya, segala perancangan sepertimana yang diatur untuk majlis sambutan Maulidur Rasul akan dijalankan seperti biasa.

Sumber: H-Araklah Daily

Memang dasar anjing la lu LGE!! Memang dasar penipu…
Woi lahanat!! Sekarang ni media yang putar belit atau lu yang putar belit??
Lu mmg cibai la… Dah bertebaran semua salinan pekeliling…
Kalo bukan dari lu, dari siapa lagi aa bangsat??
Dari DS Najib ke? Dari DS Rosmah? Atau dari CIFUT BABI??

Sekarang aku nak tahu, siapa penipu… Lu penipu ke… Media penipu!!??
Kalo lu tak bagi arahan… Pekeliling ni takkan keluar…
Lu memang dasar penipu la anjing!!

INSIDEN PERAHU NAGA. LIM GUAN ENG TIDAK ENDAHKAN NASIHAT PDBA?

4 Komen


Persatuan Perahu Naga Pulau Pinang (PDBA) mendakwa pernah menasihatkan kerajaan Pulau Pinang agar tidak menganjurkan latihan atau perlumbaan perahu naga di kawasan laut terbuka kerana ia berbahaya tetapi teguran itu tidak diendahkan.

Presiden persatuan itu, Lim Chew Hock berkata, nasihat itu pernah disampaikan oleh beliau kepada Anggota Exco Kerajaan Negeri Danny Law Heng Kiang tetapi nasihat itu bafgai mencurah air ke daun keladi. Malah pandangan persatuan tidak diambil peduli.



“Nasihat dan cadangan itu ditolak dengan alasan saya bukan ahli jawatankuasa Penang International Dragon Boat Festival dan tidak berhak memberi apa-apa cadangan ataupun nasihat kepada penganjur,” katanya kepada pemberita di Pulau Pinang.

Lim mendakwa laut terbuka tidak sesuai dijadikan tempat latihan mahupun pertandingan perlumbaan perahu naga kerana ia boleh menyebabkan keadaan tidak terkawal dan mempunyai pelbagai risiko seperti ombak besar, arus deras, pasang surut air dan keadaan cuaca semasa.

Ahad lalu, seorang guru dan lima pelajar Sekolah Tinggi Chung Ling lemas apabila perahu naga yang dinaiki terbalik dipukul ombak sebelum berlanggar dengan sebuah tongkang di kawasan perairan dekat Lebuh Macallum.

Mereka adalah antara 18 pendayung kelab sekolah itu yang akan menyertai Lumba Perahu Antarabangsa Pulau Pinang pada Julai ini.

12 pelajar lain berjaya menyelamatkan diri dengan berenang dan dibantu oleh bot-bot berhampiran di tempat kejadian.



Subsidi kelab sekolah dikurangkan

Lim berkata sejak pakatan pembangkang yang diterajui oleh DAP mengambil alih kerajaan negeri Pulau Pinang, pusat latihan di Tanjong Tokong telah dipindahkan ke perairan Jeti Nelayan Bandar Seri Pinang iaitu satu kilometer dari tempat kejadian perahu naga terbalik itu.

Katanya kerajan negeri sekarang juga telah mengurangkan subsidi kepada kelab sekolah yang menyertai perlumbaan perahu naga daripada RM2,000 kepada RM1,000 sahaja dan disebabkan pengurangan peruntukan itu, ia menyukarkan kelab sekolah untuk berlatih di pusat kegiatan air yang dikenakan bayaran.

Persatuan itu menggesa kerajaan negeri mengenakan syarat keselamatan yang ketat sebelum memberi kelulusan kepada mana-mana kelab yang menyertai perlumbaan perahu naga.

Lim berkata syarat keselamatan itu haruslah merangkumi pengambilan jurulatih yang berpengalaman, pemilihan lokasi, kelengkapan latihan dan latihan berenang.

-Bernama

Lim Guan Eng sewajarnya dipersalahkan. Sikap ego dan angkuhnya memakan nyawa ramai pelajar. Nasihat yang diberi oleh orang yang levih arif ditolaknya mentah-mentah. Inikah sikap sebenar seorang kononnya mengaku ‘Khalifah’? Ini bukan khalifah… Ini namanya SAMPAH!! Kepada kaum keluarga pelajar yang terkorban dalam tragedi ini, aku ucapkan takziah.

Aku mencadangkan agar keluarga mangsa-mangsa tragedi ini membuat laporang Polis serta menyaman Lim Guan Eng. Tubuhkan satu Suruhanjaya Siasatan khas untuk menyiasat insiden ini. Aku percaya Lim Guan Eng akan terus lari terkincit-kincit lepas ni… Aku juga percaya Lim Guang Eng akan menyalahkan orang lain… Malah dia juga akan menyalahkan ombak dengan menjerit-jerit ‘OMBAK JAHAT!!’

Ha ha ha ha, kita saksikan sahaja drama Lim Guan Eng lepas ni yea??

INSIDEN PERAHU NAGA. LIM GUAN ENG TIDAK ENDAHKAN NASIHAT PDBA?

Tinggalkan komen


Persatuan Perahu Naga Pulau Pinang (PDBA) mendakwa pernah menasihatkan kerajaan Pulau Pinang agar tidak menganjurkan latihan atau perlumbaan perahu naga di kawasan laut terbuka kerana ia berbahaya tetapi teguran itu tidak diendahkan.

Presiden persatuan itu, Lim Chew Hock berkata, nasihat itu pernah disampaikan oleh beliau kepada Anggota Exco Kerajaan Negeri Danny Law Heng Kiang tetapi nasihat itu bafgai mencurah air ke daun keladi. Malah pandangan persatuan tidak diambil peduli.



“Nasihat dan cadangan itu ditolak dengan alasan saya bukan ahli jawatankuasa Penang International Dragon Boat Festival dan tidak berhak memberi apa-apa cadangan ataupun nasihat kepada penganjur,” katanya kepada pemberita di Pulau Pinang.

Lim mendakwa laut terbuka tidak sesuai dijadikan tempat latihan mahupun pertandingan perlumbaan perahu naga kerana ia boleh menyebabkan keadaan tidak terkawal dan mempunyai pelbagai risiko seperti ombak besar, arus deras, pasang surut air dan keadaan cuaca semasa.

Ahad lalu, seorang guru dan lima pelajar Sekolah Tinggi Chung Ling lemas apabila perahu naga yang dinaiki terbalik dipukul ombak sebelum berlanggar dengan sebuah tongkang di kawasan perairan dekat Lebuh Macallum.

Mereka adalah antara 18 pendayung kelab sekolah itu yang akan menyertai Lumba Perahu Antarabangsa Pulau Pinang pada Julai ini.

12 pelajar lain berjaya menyelamatkan diri dengan berenang dan dibantu oleh bot-bot berhampiran di tempat kejadian.



Subsidi kelab sekolah dikurangkan

Lim berkata sejak pakatan pembangkang yang diterajui oleh DAP mengambil alih kerajaan negeri Pulau Pinang, pusat latihan di Tanjong Tokong telah dipindahkan ke perairan Jeti Nelayan Bandar Seri Pinang iaitu satu kilometer dari tempat kejadian perahu naga terbalik itu.

Katanya kerajan negeri sekarang juga telah mengurangkan subsidi kepada kelab sekolah yang menyertai perlumbaan perahu naga daripada RM2,000 kepada RM1,000 sahaja dan disebabkan pengurangan peruntukan itu, ia menyukarkan kelab sekolah untuk berlatih di pusat kegiatan air yang dikenakan bayaran.

Persatuan itu menggesa kerajaan negeri mengenakan syarat keselamatan yang ketat sebelum memberi kelulusan kepada mana-mana kelab yang menyertai perlumbaan perahu naga.

Lim berkata syarat keselamatan itu haruslah merangkumi pengambilan jurulatih yang berpengalaman, pemilihan lokasi, kelengkapan latihan dan latihan berenang.

-Bernama

Lim Guan Eng sewajarnya dipersalahkan. Sikap ego dan angkuhnya memakan nyawa ramai pelajar. Nasihat yang diberi oleh orang yang levih arif ditolaknya mentah-mentah. Inikah sikap sebenar seorang kononnya mengaku ‘Khalifah’? Ini bukan khalifah… Ini namanya SAMPAH!! Kepada kaum keluarga pelajar yang terkorban dalam tragedi ini, aku ucapkan takziah.

Aku mencadangkan agar keluarga mangsa-mangsa tragedi ini membuat laporang Polis serta menyaman Lim Guan Eng. Tubuhkan satu Suruhanjaya Siasatan khas untuk menyiasat insiden ini. Aku percaya Lim Guan Eng akan terus lari terkincit-kincit lepas ni… Aku juga percaya Lim Guang Eng akan menyalahkan orang lain… Malah dia juga akan menyalahkan ombak dengan menjerit-jerit ‘OMBAK JAHAT!!’

Ha ha ha ha, kita saksikan sahaja drama Lim Guan Eng lepas ni yea??

Lim Guan Eng – Ubat tamat tempoh

3 Komen


Keputusan Kerajaan Negeri Pulau Pinang mengarahkan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) supaya menarik balik kelulusan memajukan tanah seluas 6.5 ekar di Kg. Buah Pala, Pulau Pinang bakal menyebabkan penduduk dan kerajaan terus diserang migraine.

Keputusan menarik balik kelulusan pembangunan kondo mewah yang bernilai hamper RM 200 juta itu hanyalah dianggap sebagai “usaha kerajaan memberikan panadol”, bagi melegakan buat beberapa hari keresahan penduduk.

Ini kerana yang ditarik balik ialah pembangunannya, tetapi “pemaju boleh merobohkan rumah penduduk yang terlibat pada 3 Ogos 2009.” Tanah tersebut tetap menjadi hak milik Kooperasi Pegawai-pegawai Kerajaan Pulau Pinang Berhad yang dibeli secara sah dengan harga RM 3.42 juta.

Guan Eng telah memuktamadkan pembelian tesebut pada 27 Mac 2008, dan menerima baki pembayaran melebih RM 2.47 juta. Jadi, beliaulah sebenarnya patut dipersalahkan kerana tidak “menghalang pertukaran milik tanah tersebut” dan menyempurnakannya.

Dengan penarikan tersebut, Guan Eng seakan ingin melepaskan tanggungjawabnya apabila mengatakan “kerajaan negeri sekarang tidak terlibat dengan sebarang urusan atau kelulusan projek yang dicadangkan dan jika pemaju mahu meneruskan projek itu, mereka perlu mengambil kira aspek sosial penduduk di situ.”

Penyelesaian itu masih dianggap terlalu mudah dan seakan-akan menghampiri bentuk komedi slapstick. Nalar penyelesaiannya menyamai dengan bentuk tindakan awal apabila menyalahkan kerajaan negeri terdahulu menjual tanah tersebut dan kepimpinan terdahulu itulah yang perlu menyelesaikannya.

Kerana nalar pemikiran yang slapstick itulah menyebabkan penduduk mendesak beliau meletakkan jawatan dan kembali ke Melaka, “tidak memahami budaya penduduk Pulau Pinang.” Lantaran itu, penduduk terus mendedahkan sikap sebenar parti-parti pembangkang yang “hanya menangguk diair keruh” ketika berkempen dalam pilihan raya umum lalu.

Dengan membatalkan kelulusan tersebut, apakah Guan Eng telah Berjaya memujuk penduduk agar mempercayainya dan menyokong kepimpinannya? Rasanya masih jauh lagi, kerana masih banyak ujian yang bakal dihadapi oleh Guan Eng berhubung tuntutan penduduk yang masih belum jelas, mengembalikan tanah tersebut kepada mereka.

Untuk membayar balik, Guan Eng sudah tercabar apabila MIC sanggup mengeluarkan sejumlah RM 3.42 juta. Guan Eng sudah malu muka kerana mengatakan “kerajaan negeri tidak ada duit, minta kerajaan pusat membayar.” Tetapi, Perdana Menteri memberikan keputusan, tidak akan melakukannya kerana ia akan menyebabkan banyak lagi tuntutan penduduk dibuat pada masa depan.

Dulu sebelum berkuasa, Guan Eng terlalu sibuk melayani penduduk setinggan yang kawasan mereka diroboh oleh pihak berkuasa tempatan, itupun yang melibatkan penduduk majoritinya ialah Cina. Tapi kali ini kerana majority penduduk adalah India, manakala beberapa keluarga Melayu sudah pun menerima tawaran pemaju dan berpindah, Guan Eng tidak sanggup turun padang berjuang bersama.

Penduduk ikut terpukul apabila dua kali perjumpaan tidak dibenarkan membawa peguam. Dan perjumpaan dilakukan di KOMTAR, dan bukannya di Kg. Buah Pala. Dua hari lepas, rebut kembali melanda KOMTAR apabila pembantu kepada Timbalan Ketua Menteri II ditumbuk oleh pemuda MIC kerana mengeluarkan kata-kata kesat dan mencaci.

Prof Ramasamy memberikan komen bahawa tingkah laku tersebut tidak “mengikut budaya Malaysia”, tetapi beliau mungkin terlupa bahawa memaki hamun juga bukanlah “budaya Malaysia.” Maki hamun ialah budaya baru yang diamalkan oleh parti-parti pembangkang sejak sekian lama bagi mendapat sokongan.

Seharusnya pembantu peribadi atau Prof Ramasamy sendiri yang menerima memorandum tersebut, kerana ia merupakan pandangan dan resolusi yang diwakili mereka. Soal untuk melaksanakannya atau bersetuju dengan tuntutan tersebut, ia adalah isu yang lain. Jika memorandum itu diterima secara terhormat, bukan sahaja insiden itu tidak akan berlaku, beliau sendiri akan dilihat turut simpati dengan penduduk Kg. Buah Pala.

Guan Eng seakan tercabar apabila pemuda MIC sanggup “membeli balik tanah tersebut dengan harga RM 3.42 juta” tetapi sebaliknya menganggap ia adalah “permainan politik” kerana tidak menyerahkan wang tersebut kepada kerajaan negeri. Di sini nampaknya, kerajaan negeri terlalu kemaruk wang kerana jika MIC ingin membayar balik tanah tersebut, ia perlu diserahkakan kepada Kooperasi dan bukannya kerajaan negeri.

Lim Guan Eng berusaha dalam apa cara sekalipun ingin membuktikan “ada keuntungan di pihaknya” termasuk “tidak terlibat dengan pembangunan Kg. Buah Pala” selepas pembatalan kelulusan tersebut.

Guan Eng masih perlu melalui lebih banyak lagi jalan berliku. Antaranya kemungkinan menghadapi tindakan undang-undang kerana membatalkan projek tersebut yang mengakibatkan pemilik dan pemaju mengalami kerugian setelah berbelanja untuk merancang porjek tersebut.

Jika pemaju berkeras untuk memajukan tanah tersebut, dan membenarkan penduduk berada di situ, boleh sahaja menyebabkan sekelompok penduduk asal akan mengalami kegundahan rasa apabila memandang di sebelah sana kondo mewah tersergam angkuh. Pemaju mungkin memberikan ruang untuk mereka tinggal, tetapi ruang-ruang yang lain akan dibangunkan sepenuhnya, maka mungkin pemaju akan berbelanja menyediakan jambatan masuk kepada bakal pembeli.

Penduduk dibenarkan tinggal di bawah, kerana ingin terus kekal di sana bagi membolehkan “kandang lembu” yang menjadi ciri khusus High Chaparal terus kekal. Lembu-lembu tersebut mungkin suatu hari nanti akan menghadapi “kemurungan” kerana terkurung di bawah dan terperangkap dengan bangunan batu.Sedangkan tuannya, masih berada di situ sebagai penduduk setinggan, kerana tanah tersebut tetap menjadi milik sah Kooperasi.

Untuk jangka masa panjang, Kg. Buah Pala mungkin hanya berada di bahagian bawah bangunan, manakala bangunan-bangunan di atasnya akan terus menyebabkan panadol tidak lagi mampu mengubati migraine.Lim Guan Eng tidak akan boleh tidur lena, penduduk asal tetap akan berteriak, bilakah tanah itu akan dikembalikan. Ia adalah warisan kami, yang diamanahkan oleh Tuan Brown, yang membina kekayaan dengan membuka estet koko dan kelapa di Pulau Pinang apabila dasar mercantile diluluskan oleh British bagi menampung keperluan revolusi industri.

Janji tetap janji. Tetapi janji itulah yang menyebabkan Guan Eng terus dilanda migraine. DVD khabarnya telah beredar terus dalam masyarakat, dan kerana itu, jangan hanya pandai berjanji kalau tidak mampu menunaikannya. Manusia dipegang pada janjinya, kerbau dipegang pada talinya.

Jerat tidak pernah lupa kepada pelanduk, tetapi pelanduk seringkali lupa akan jerat.

Petikan dari blog: Selamba-U

Lim Guan Eng boleh diibarat sebagai ubat yang dah luput tarikh. Seperti Lim Kit Siang juga. Lim Guan Eng cuma memberi ubat yang dah expired kepada penduduk Kg Buah Pala. Tindakan yang kononnya mahu selesaikan masalah penduduk kampung tersebut, hanyalah penyelesai masalah dia sendiri sahaja. Lepas tu dia akan cuci tangan dan cari kampung lain sebagai mangsa. So kepada rakyat Pulau Pinang, next PRU, pangkahlah lagi DAP. Maka tanah-tanah milik orang melayu juga termasuk tanah pusaka akan dirampas oleh DAP… Mereka akan lakukan seperti mana Singapura memperlakukan kepada keturunan raja-raja melayu di sana. Ingatlah, pelanduk boleh melupakan jerat, tetapi jerat tidak pernah melupakan pelanduk. Hari ni boleh terlepas, esok lusa belum tahu lagi…