Kuota Umrah & Haji Malaysia Bakal Dikurangkan Akibat Bersih 3.0

Tinggalkan komen

Kuota Umrah & Haji Malaysia Bakal Terjejas Akibat Bersih 3.0


SEBAHAGIAN daripada peserta yang menyertai demonstrasi haram bersih di Masjid Nabawi di Madinah, baru-baru ini.

KUALA LUMPUR 1 Mei – Pihak berkuasa Arab Saudi dikatakan sedang menjalankan siasatan terhadap penganjuran Bersih 3.0 yang diadakan di Mekah dan Madinah oleh aktivis-aktivis perhimpunan haram itu baru-baru ini.

Perkara itu didedahkan sebuah laman blog iaitu sel13.com yang mendakwa agensi risikan Arab Saudi telah mendapat maklumat penglibatan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) antarabangsa yang ‘berkiblatkan’ Yahudi dalam penganjuran Bersih di lokasi berkenaan.

Dakwa blog tersebut, kebanyakan mereka yang mengaku sebagai aktivis Bersih 3.0 di Mekah dan Madinah itu terdiri daripada penuntut-penuntut Malaysia yang mengikuti pengajian Islam tajaan kerajaan Arab Saudi serta rakyat Malaysia yang sedang menunaikan umrah.

‘‘Segala bukti-bukti kukuh dari segi gambar-gambar yang dirakam melalui kamera litar tertutup (CCTV) yang disebar melalui Internet kini telah berada di tangan pihak berkuasa Arab Saudi.

‘‘Berdasarkan perkembangan itu, kemungkinan besar semua penuntut Malaysia terbabit dan mereka yang mendapat tajaan kerajaan Arab Saudi akan dikenakan tindakan sewajarnya. Bagi yang bukan penuntut tajaan pula, mereka mungkin dikenakan tindakan lain termasuk diusir keluar dari Arab Saudi.

‘‘Kes itu bakal menimbulkan masalah kepada hubungan baik Malaysia-Arab Saudi. Ia boleh memberi kesan kepada kuota jemaah haji dan boleh menyebabkan rakyat Malaysia yang hendak memasuki Arab Saudi akan disaring dengan ketat,’’ dakwa blog itu.

Blog terbabit mendakwa, pihak kedutaan Malaysia di Arab Saudi juga difahamkan telah dipanggil pihak berkuasa untuk siasatan lanjut selain para penaja penuntut tersebut.

‘‘Seperti yang kita semua maklum, dua pelancaran Bersih 3.0 telah diadakan oleh aktivis-aktivis perhimpunan itu di Mekah dan Madinah pada 26 April lalu.

‘‘Tujuan pertemuan adalah bagi melahirkan sokongan terhadap objektif perhimpunan Bersih 3.0 di Malaysia dan kononnya sebagai keprihatinan rakyat Malaysia di Arab Saudi bagi memastikan keadilan dalam pilihan raya tidak terhenti di Malaysia sahaja,’’ dakwanya.

Dakwa blog itu, pelancaran Bersih 3.0 di Mekah dan Madinah telah disempurnakan oleh beberapa pemimpin sebuah parti politik tanah air dengan peserta perhimpunan memakai baju berwarna kuning.

‘‘Antara beberapa isu-isu yang diucapkannya adalah perkembangan politik semasa di Malaysia, isu rasuah, keperluan bagi semua rakyat Malaysia menyokong Bersih 3.0 serta berjihad secara demokrasi ala Islam sebagai satu cara memperolehi keadilan yang sebenarnya,’’ dakwanya.

Sumber Utusan Malaysia


Seperti dijangka, tindakan ‘bijaksana’ pemimimpin dalam PAS bakal menjejaskan hubungan Malaysia dengan Arab Saudi… Kemungkinan kuota umrah dan haji Malaysia samaada dikurangkan atau ditarik balik oleh Arab Saudi disebabkan insiden tersebut…

Terima kasih banyak-banyak atas ‘kebijaksanaan’ korang menganjurkan Bersih 3.0 di Arab Saudi… Kepada pelajar dan mereka yang berkerja di Arab Saudi dan terlibat dalam insiden ini, dipersilakan mengemas beg baju anda… Kerana anda bakal dihantar pulang secara paksa…

Apapun… SEMUA SALAH UMNO… TAKDIRRR…

Gempar!! Lotong Betina Terlepas Dari Zoo Negara…

1 Komen

Gempar!! Lotong Betina Terlepas Dari Zoo Negara…

Al kisahnya… Nak dijadikan cerita… Segerombolan lotong-lotong bjantan dan betina yang terlepas dari zoo telah menceroboh masuk ke kawasan padang yang telah disewa untuk tujuan melatih budak-budak bermain ragbi… Maka coach yang sedang melatih budak-budak ni bengang la… Mau tak bengangnya… Beruk-beruk ni masuk ke kawasan yang dia sewa semata-mata nak buat demo…

Siap bawak sepanduk ‘Children Rights’ (minit ke 2:42) tapi sikit pun tak hormat kat budak-budak sedang berlatih…

Macam ni sikap Pakatan Rakyat… Budak kecik pun sudah menyampah sekarang… Sebab tak nampak kematangan langsung… Ikut sesuka tekak masuk ke padang yang orang lain sewa… Inilah namanya bila kaduk dah naik junjung…

Pulak tu ada lak hamlau dok melolong macam lotong… Korang tengok minit la kat 1:23…


Gambar yang dipercayai lotong betina yang terlepas dari zoo…

Apapun terima kasih kepada Malaysiakini kerana berjaya menepek tahi lembu ke muka sendiri dengan menyiarkan video di atas ini… Banyak komen-komen yang mengutuk tindakan beruk-beruk ni yang takde tamadun…

The teacher has all the right to get angry. Yes, you have the right to march, but you have to respect other people’s rights as well. The teacher was there before you arrived, and he was not doing anything else but to train the school kids. He is right when he said to control your crowd. Moreover, you said not to shout to the teacher, but who is shouting and provoking ie 1:23? I support the march unreservedly, but please, the teacher is doing his job. so please respect that.

banebittii 1 week ago


Ape ke bangang aktivis wanita ni.. dah cikgu tu sewa dulu padang tu.. hormatlah sikit.. budak-budak tu tgh praktice.. jangan la langgar kawasan orang.. benda macam tu pun takleh fikir ke.. kalau nak org hormat hak kita.. kita pun kena la hormat hak orang lain..

tokjeng 1 week ago


Tgklah sendiri apa akan berlaku andai PEROSAK KEAMANAN RAKYAT(PKR) ini yg memeritah bumi Malaysia ini..Fikir2kanlah wahai rakyat xkiralah Melayu atau Cina atau India sekalipun…

ghimaakar


Somebody said from the shirts worn by the coaches, they’re from Bintang Rugby Club. Every weekend they’ll conduct free rugby training for kids at Padang Utara PJ.

Respect for the coach on what he has done and hope he continues what he is doing…

To those people who disrespected him and the children there… no you are not helping protecting our rights… you helping your own agenda… same coin, different sides…

foolkiller


Salute kepada anda coach….. anda menegakkan hak anda dan anak2 anda…. kita dapat menilai samada yang menjerit2 tu wanita atau betina…. yang pastinya betina2 ni dah sampai tahap bangsat….

fariss03


“we are the leaders of tomorrow”?! Yeah rite! We dont need leaders with this kinda attitude…!

sunainapillai


coach who are you man… please add me as your friend ….HAT’s OFF TO YOU… A MAN WITH PRINCIPLE!!!!!

drhameeth


I respect the teacher. For the activists, if this is the manner shown, haiyooo, your children hopefully not grown up to be monkeys like u.

soulwarriors


OOOOHHHHohohohoho….memalukan­…diri sndiri menidakkan hak org (kanak2 pulak tu), nk justice konon…demo ni khas untuk kaum wanita tp mane sifat@naluri keibuan seorg wanita!!!!?…hahahahaa…

radzu

Kepada coach Bintang Rugby Club… WA SALUTE SAMA LU!!