Berlagak Nak Mampus!! Buat Masjid Macam Tokong!!

Tinggalkan komen

Teresa Kok Berlagak Nak Mampus. Enggan Tutup Aurat Di Dalam Masjid

Korang tengoklah sendiri gelagat Teresa Kok, Ahli Parlimen Seputeh yang BIADAP!! Main terjah masjid tanpa menutup aurat… Dah la tak mandi hadas… Main ikut sedap suka sahaja masuk masjid… Apa ko ingat masjid ni Tokong Buddha ker? Ko ingat masjid ni kuil hindu ker??

Inilah jadinya bila DAP ibarat kaduk naik junjung… BIADAP dan KURANG AJAR!! Inikah pemimpin yang dipuja-puja oleh PAS?? Jangan ko ingat ko ni Ahli Parlimen nko boleh sesuka hati masuk dalam masjid macam ko masuk rumah mak bapak nko!! Masjid ialah rumah Allah… Tempat suci orang Islam beribadah… Bukan tempat kafir nak tunjuk lagak!!

Di bawah ini adalah adab ketika hendak masuk masjid… Perhatikan bahagian yang eXception highlight ini…

1. Pakaian hendaklah sopan dan menutupi aurat.

2. Wanita mesti suci dari haid dan nifas. Wanita yang dalam keadaan haid dan nifas tidak boleh masuk ke dalam masjid, walaupun anda yakin tidak kebocoran.

3. Sesudah berwudhu, apabila hendak masuk pintu masjid hendaklah memberi salam kepada malaikat penjaga masjid.

4. Bacalah doa " Ya Allah aku memohon rahmat darimu." sambil berjalan memasukki masjid.

5. Lakukan solat sunat tahiyatul masjid 2 rakaat.

6. Tidak boleh bercakap-cakap ketika didalam masjid menuggu waktu. (Orang yang masuk kedalam masjid malaikat berselawat ke atasnya selagi dia tidak besuara atau bercakap-cakap)

7. Apabila selesai solat sunat hendaklah berdiam diri atau berdoa atau berzikir atau membaca al-quran. Ketika berdiam diri eloklah niat iktiqaf dalam rumah Allah (mendapat pahala mudah)

8. Kemudian anda hendak masuk baris atau saf untuk rsolat berjemaah, hendaklah masuk baris dari kiri saf dan naik ke kanan untuk merapatkan saf.

9. Lakukan solat berjemaah dengan tertib melakukan pergerakkan mengikut imam beberapa saat selepas dia melakukan pergerakan tersebut tidak boleh mendahuluinya.

10. Bacaan anda tidaklah boleh kuat hanya perlu dengar ketelinga anda sahaja. Tidak boleh kuat mengganggu makmum lain.

11. Seeloknya tidak boleh keluar dari tempat duduk sehingga imam selesai membaca doa.

12. Tidak boleh berniaga atau membincangkan hal bisness didalam masjid. Jika anda berniaga dalam masjid ada hadith mengatakan di jamin anda akan kerugian.

13. Berdoalah agar kita akan selalu suka datang ke masjid, " Ya Allah sangkutkanlah hatiku di rumah-Mu ini."

14. Ketika melangkah keluar hendaklah berdoa, " Ya Allah aku mengharap rahmat-Mu"

Nota: eXception nak tanya kepada puak-puak PAS, jika anda yakin nyonya ni bersih dan suci dari hadas, boleh beritahu bagaimana orang kafir harbi macam Teresa Kok ni mengangkat hadas besar?

Advertisements

Stadium Mampu Dibina, Tidak Pula Rumah Kos Rendah.

1 Komen

PAS Kelantan Mampu Membina Stadium Tapi Tak Mampu Membina Rumah Kos Rendah


Gambar: Stadium Sultan Mohammed Ke IV

KOTA BHARU, 18 Mei: Kerajaan negeri Kelantan akan membina sebuah stadium yang memuatkan 40,000 orang di samping ruang masjid di merata-rata bahagiannya di Bukt Merbau, Pasir Puteh.

Perkara ini diumumkan oleh Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Mat dalam satu kenyataan media yang dibacakan selepas Mesyuarat Exco kerajaan negeri hari ini.

“Saya ingin membuat pengumuman pada hari ini satu berita gembira buat rakyat Kelantan khususnya peminat-peminat sukan tanahair di mana Kerajaan Kelantan telah bersetuju untuk membina sebuah kompleks sukan bersekali dengan Bandar baru untuk kegunaan aktiviti sukan di negeri ini.

“Kompleks tersebut yang antaranya akan menempatkan sebuah stadium utama dengan kapasiti 40,000 tempat duduk bertempat di atas tanah milik kerajaan di Bukit Merbau, Pasir Puteh,” kata beliau.

Katanya, kerajaan berhasrat agar stadium yang akan dibina ini turut memuatkan ruang masjid di merata-rata bahagian yang akan membolehkan penonton-penonton solat berjemaah dengan mudah di dalam stadium.

Ini bagi merealisasikan hasrat kerajaan negeri yang mahukan aktiviti sukan di negeri ini tidak berpisah dari roh Membangun Bersama Islam yang menjadi dasar pentadbiran kerajaan negeri.

Bagaimanapun rekabentuk secara terperinci terpulang kepada arkitek yang akan diberikan tanggungjawab ini nanti, katanya.

Menurut Nik Aziz, cadangan pembangunan stadium dan kompleks sukan ini terbuka kepada mana-mana pemaju menghantarkan cadangan atas dasar BOT iaitu bina, operasi dan pindah.

“Saya berharap dengan pembinaan kompleks sukan ini nanti, aktiviti sukan di negeri ini dapat berdaya maju dengan lebih baik ke arah membentuk masyarakat yang sihat jasmani dan rohani insya-Allah,” katanya.

Sumber: Haramjadah Daily


Haii?? Bina stadium mampu pulak? Kenapa nak bina rumah kos rendah tak mampu Tok Garu? Bukankah kenyataan Tok Garu dalam Bernama: Nik Aziz Akui Pas Kelantan Tidak Mampu Sedia Rumah Kos Rendah Untuk Rakyatnya

Kenapa hari ini boleh mampu pula nak bina stadium yang boleh muat 40 ribu orang? Pelik? Mana PAS Kelantan dapat peruntukan yang besar untuk membina stadium sebegitu besar? Mengapakah rumah-rumah kos rendah serta masjid-masjid PAS tidak utamakan? Adakah Stadium Sultan Mohammed Ke IV sudah tidak mampu memuatkan lagi penonton? Mengapa PAS mengutamakan stadium dari membina masjid?

Di manakah anjing-anjing kurap (blogger-blogger PR) yang lantang menyalak sebarang projek yang dilaksanakan oleh Kerajaan Persekutuan dianggap pembaziran tetapi diam menikus dengan projek stadium baru Kelantan? Mengapa harus bersikap double standard? Mengapa jika cela di sebelah pihak BN atau UMNO terus dikeji dan diumpat, tetapi cela di sebelah pihak sendiri didiamkan? Mengapa wahai anjing-anjing kurap sekelian??

Benarkah Kerajaan Barisan Nasional Zalim Kepada Rakyat?

1 Komen

Benarkah BN Menzalimi Rakyat?

Pelik betul… Bila bukak je Facebook page berkenaan politik, ramai yang kata BN zalim… UMNO zalim… eXception tak faham apa yang BN dan UMNO buat kepada rakyat? Maka di sini eXception nak siasat… Benarkah dakwaan mereka Kerajaan Barisan Nasional ini zalim…


Gambar Sekadar Hiasan

eXception berdiri di tengah-tengah kesibukan kota… Suasana memang sibuk dengan kenderaan di atas jalan… tak boleh nak cakap lah… eXception masuk kompleks membeli-belah… Memang ramai… Rakyat Malaysia tu, bukan rakyat Rwanda, bukan rakyat Somalia… eXception pelik… Jika benar Kerajaan Barisan Nasional ni zalim, sudah tentu rakyat Malaysia kena perintah berkurung. Tak boleh keluar rumah atau pergi ke pusat membeli belah mahupun memiliki kenderaan sendiri. eXception tergaru-garu kepala… Apa kezaliman Kerajaan Barisan Nasional buat?

eXception menjenguk pula food court, mana tahu kot-kot Kerajaan Barisan Nasional ni menyekat rakyat dari makan dengan bebas…. eXception pelik… Food court pun penuh… eXception jenguk Mc Donalds, pun penuh… Jenguk KFC, pun penuh… eXception garu kepala lagi… Semua rakyat Malaysia bebas menikmati makanan kegemaran mereka tanpa sekatan… Apa yang zalimnya?? Pelik…

Mungkin Kerajaan Barisan Nasional menyekat hiburan… Jadi eXception menjenguk pula pusat hiburan di dalam pusat membeli belah tersebut. Pelik… eXception boleh jumpa ramai rakyat Malaysia yang seronok bermain roller coaster, buaian berayun dan macam-macam permainan lagi… Mereka bermain tanpa sekatan… Tanpa risau ditangkap oleh Polis…


Gambar Sekadar Hiasan

Mungkin Kerajaan Barisan Nasional menyekat kebebasan rakyat Malaysia untuk mengamalkan agama dan kepercayaan masing-masing… Oleh itu eXception menjejakkan kaki ke sebuah masjid… Selepas mengambil wuduk, eXception pandang kiri dan kanan, risau takut ada Polis memerhati… Tetapi tidak ada… Kemudian eXception mendirikan solat… Selesai mendirikan solat, eXception pandang kiri dan kanan… Para jemaaah bersolat dengan selamba tanpa rasa was-was dan takut ditangkap oleh Polis… Mereka bebas bersolat dari Zohor sampai ke Subuh… Tidak ada sekatan… Cuma dari pemerhatian eXception, kurangnya anak muda yang menjejak kaki ke masjid… Adakah anak-anak muda disekat dari hadir ke masjid? Tidak… Yang menyekat mereka adalah diri mereka sendiri… Mereka yang menyekat diri sendiri dari beribadah kepada Allah… Kerajaan Barisan Nasional tak pernah sekat pun, malah Kerajaan Barisan Nasional membina tempat beribadat yang luas dan selesa… Adakah ianya satu kezaliman? Mungkin Kerajaan Barisan Nasional menyekat ibadat kepercayaan lain…

eXception menjenguk ke sebuah tokong Buddha… Ramai kalangan penganut agama Buddha keluar dan masuk ke dalam tokong tersebut tanpa rasa risau dan takut… eXception memerhatikan di seberang jalan, terdapat sebuah kereta peronda Polis… Adakah Polis tersebut hendak menangkap mereka yang beribadah di dalam tokong? Tidak… Malah anggota Polis tersebut mengawal lalulintas yang sesak ketika itu… Pelik… Jika Kerajaan Barisan Nasional ni zalim, sudah tentu mereka di dalam tokong tersebut akan disumbatkan ke dalam trak Black Maria dan ditahan… Tetapi tidak ada apa-apa yang berlaku… Mereka boleh beribadat dengan bebas…

eXception menjenguk pula sebuah kuil Hindu… eXception lihat ramai penganut agama hindu di dalam sedang beribadat tanpa rasa risau atau takut… eXception pelik… Mereka boleh pula beribadat tanpa sekatan… Kata Kerajaan Barisan Nasional ni zalim… eXception meninggalkan tempat tersebut dan pulang ke rumah dengan seribu satu macam persoalan… Kezaliman Kerajaan Barisan Nasional tak seperti yang digambarkan…

Keesokan pagi, eXception ada misi untuk melihat samaada Kerajaan Barisan Nasional menyekat anak-anak kita dari menimba ilmu… Tiba di tepi sebuah sekolah… eXception lihat ramai pelajar yang sedang berhimpun… Kenapakah mereka berhimpun ramai-ramai? Adakah mereka ditahan kerana datang ke Sekolah? Kemudian berkumandang lagu Negaraku nyanyian pelajar-pelajar yang berhimpun… Oh… terdetik dalam fikiran eXception… Rupanya perhimpunan pagi… Anak-anak kita tidak pula mempunyai masalah menimba ilmu… Malah Kerajaan Barisan Nasional membina banyak sekolah… Jadi di sini, apakah kezaliman Kerajaan Barisan Nasional??


Gambar Sekadar Hiasan

eXception singgah disebuah kafe siber berhampiran. Masuk sahaja ke dalam kafe siber tersebut, eXception terpaku seketika… Begitu ramai pelajar yang memakai uniform sekolah di dalam kafe siber ini. Mereka tak bersekolahkah? Atau mereka ponteng sekolah? Fahamlah eXception sekarang… Kerajaan Barisan Nasional menyediakan sekolah untuk kita belajar, tetapi kita ponteng… Apabila kita gagal dalam peperiksaan, ibu-bapa menyalahkan kerajaan pula… Sedangkan mereka tak mendidik anak mereka dengan betul… Jadi di sini siapakah yang zalim sebenarnya? Atau mereka yang menzalimi diri sendiri?


Gambar Sekadar Hiasan


Gambar Sekadar Hiasan

eXception singgah sebentar di sebuah kompleks kerajaan. eXception lihat ramai kalangan orang melayu berkerja di dalam jabatan kerajaan… Biar betul, jika Kerajaan Barisan Nasional ni zalim, sudah tentu mereka tidak dibenarkan berkerja… eXception lepak sebentar di sebuah warung mamak, di situ eXception lihat beberapa kakitangan awam masih berada di kedai mamak walaupun jam sudah menunjukkan jam 11 pagi… Jika diikutkan ini bukan waktu untuk makan, tetapi waktu untuk berkerja… eXception memasang telinga cuba mendengar perbualan mereka… Salah seorang dari mereka merungut kerana Kerajaan tidak memberikan bonus kepada kakitangan awam. Kecewa benar dia bila Kerajaan tak beri bonus. Yang member seorang lagi sibuk mengapi-apikan rakannya dengan mengatakan Kerajaan kita ni zalim. Jika PR memerintah, tiap-tiap bulan kakitangan kerajaan dapat bonus. Bersungguh-sungguh betul dia bercerita…


Gambar Sekadar Hiasan

Kemudian seorang lagi pun mengiayakan apa yang member dia cakap… Kemudian mencelah dan mengiayakan bahawa Kerajaan Barisan Nasional ni zalim. eXception pelik, jika Kerajaan Barisan Nasional ni zalim, dah tentu mereka bertiga ni takkan dapat sebarang pekerjaan. Yang lebih pelik, apabila sudah mendapat pekerjaan tetapi tak pula menjalankan amanah yang diberikan… Berjam-jam duduk di kedai kopi bersembang sampai melanggar waktu berkerja… Agaknya jika Ketua Jabatan mereka memberikan surat amaran baru nak sedar? Pokok pangkalnya di sini siapakah yang zalim? Ataupun mereka yang menzalimi diri sendiri… Jika begini sikap kakitangan awam, bagaimana Kerajaan nak bagi bonus?? Bila tak diberi bonus, dikatakan Kerajaan zalim… Bila diberi pekerjaan tak tahu nak bersyukur… Adakah mereka ini adalah kalangan golongan-golongan orang yang menzalimi diri sendiri dan kalangan orang-orang yang kerugian seperi yang difirmankan oleh Allah dalam Al-Quran?

eXception tak tahulah apakah yang Kerajaan Barisan Nasional buat sehingga dicop sebagai ZALIM oleh rakyat. Kerajaan beri kebebasan untuk kemana sahaja… Kerajaan beri kebebasan untuk membeli dan memilih kereta idaman… Kerajaan beri kebebasan untuk menyekolahkan anak di sekolah kebangsaan atau sekolah vernekular… Kerajaan beri kebebasan memilih perkerjaan samaada swasta atau awam… Kerajaan beri kebebasan menikmati makanan kegemaran tanpa sekatan… Kerajaan beri kebebasan beragama dan menganuti sebarang kepercayaan serta mengamalkannya tanpa sebarang sekatan… Kerajaan beri kebebasan untuk memiliki harta tanpa sebarang sekatan… Adakah ini masih hendak dikatakan ZALIM!!?

Muslimah PAS Menyesal?

Tinggalkan komen

Kekesalan Muslimah PAS Terhadap PAS

PAS TIDAK MACAM DULU

SAYA adalah bekas muslimah Pas yang berjuang habis-habisan demi parti. Saya bersyukur kerana Allah SWT telah menyingkap hati saya yang terhijab. Saya dapati Pas hari ini telah berubah sama sekali. Orang bukan beragama Islam boleh masuk ke dalam surau dengan pakaian kebaya ketat tanpa tudung, berdiri memberi ucapan ketika semua yang hadir, iaitu kaum lelaki duduk di lantai melangut memandangnya.

Masya-Allah. Kami, muslimah Pas pun tak boleh sampai berhampiran mimbar. Apakah jemaah surau berkenaan bertanya kepada Teo Nie Ching, adakah dia datang bulan atau beritahu beliau, kalau nak masuk surau, kena bertudung?

Timbul lagi kegusaran saya apabila dia muncul di pekarangan masjid dengan baju ketat tanpa lengan, sedangkan kami dahulu tidak boleh bersenam bersama lelaki.

Sedih, Pas sudah banyak berubah. Dahulu, kami berkempen, undi orang kafir, jadi kafir. Selalu perkataan yang kami ucapkan, jika memilih pemimpin bukan Islam, ‘Mati esok, si kafir itu akan sembahyangkan jenazah kita…’ Itulah selalu yang kami jaja. Saya ingin bertanya kepada pembela Karpal Singh, apakah Karpal Singh akan mengimamkan sembahyang jenazahnya nanti?

YANG MENYESAL

Lembah Klang

Sumber: Utusan Malaysia


Ha ha ha ha… aku tak pasti samaada surat ini benar dari seorang muslimah PAS atau tidak, tetapi apa yang dikesalkan ada kebenarannya juga. PAS sudah tidak macam dulu… Perjuangan asal sudah menyimpang terlalu jauh… Dari perjuangan menegakkan Islam bertukar kepada menegakkan kafir harbi…

Islam dijadikan bahan gadaian… Kalimah Allah digadaikan demi meraih undi… Masjid digadaikan kepada kafir harbi juga demi meraih undi… Kafir harbi dijulang-julang dan disanjung-sanjung… Pemerintah (Raja-Raja) di hina dan dikeji caci maki… Fitnah sudah diibarat seperti makan nasi… Sehari tak jamah nasi, tak sempurna hidup…

eXception: Di sini menyesal!! Di sini menyesal!! (ciplak dialog filem 3 Abdul)


Pakatan Reput Selangor Cuba Mencabar Kewibawaan Sultan Selangor

Tinggalkan komen

Pakatan Reput Anggap Sultan Selangor Tak Berfikir?

Pemuda Pas desak Pengerusi Mais, Pengarah Jais undur

SHAH ALAM – Dewan Pemuda Pas Selangor, semalam menyerahkan memorandum menuntut Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (Mais), Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa dan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Datuk Mohammed Khusrin Munawi meletakkan jawatan.

Timbalan Ketuanya, Zaidy Abdul Talib berkata, tuntutan dibuat selepas pihaknya kecewa kerana Mohamad Adzib dan Mohammed Khusrin gagal melaksanakan tugas dengan baik semasa berdepan isu kunjungan Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching ke Surau Al-Huda, Kajang, baru-baru ini.

“Kedua-dua mereka gagal menasihati dan memberikan penerangan kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung hukum Islam yang sebenar terutama keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan yang mengharuskan golongan bukan Islam masuk ke dalam surau dan masjid.

“Akibatnya, Sultan Selangor seolah-olah telah terlibat dan berpihak dalam politik kepartian dan tindakan mereka menjejaskan nama baik Tuanku dan istana,” katanya.

Memorandum tersebut diserahkan kepada Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Husin di Pejabat Menteri Besar.

Pakatan Reput Selangor nampaknya cuba mencabar kewibawaan DYMM Sultan Selangor. Mereka menganggap Sultan Selangor tak boleh berfikir menentukan mana yang bathil mana yang benar.

Malah mereka meminta pegawai-pegawai yang dilantik oleh Sultan Selangor sendiri supaya meletakkan jawatan. Sedarkah apa yang mereka lakukan? Pegawai MAIS atau JAIS adalah di bawah lantikan Sultan Selangor. Hanya Baginda Sultan sahaja mempunyai hak memecat atau meminta pegawai tersebut meletakkan jawatan.

Tindakan melulu Pakatan Reput Selangor ini dipercayai didalangi oleh Parti Chauvinist DAPig. Malah aku percaya, tindakan mereka adalah untuk membodek DAPig. Ianya berikutan perintah Sultan Selangor supaya tidak lagi membenarkan orang bukan Islam menjejaki masjid sejak pendedahan mengenai MP Serdang, memberi tazkirah kepada para jemaah. Bagi yang belum mengetahui cerita tersebut, anda boleh melihatnya di sini: PAS Sesat!!. Kafir Harbi Dibiar Mencemar Kesucian Rumah Allah…

Tujuan Sultan Selangor, ialah untuk mengelakkan masjid serta surau menjadi gelanggang politik serta medan fitnah-memfitnah… Akan tetapi arahan Sultan kurang disenangi oleh Pakatan Reput Selangor terutamanya PAS yang banyak menguasai masjid-masjid serta surau-surau sekitar Selangor. Malah pada pendapat mereka, Sultan Selangor tak pandai selok-belok agama, hanya mereka sahaja pandai…

Kepada Pakatan Reput Selangor… Teruskanlah usaha anda, nantikan kemurkaan Sultan Selangor… Apa sahaja boleh terjadi jika kewibawaan Sultan dicabar…


Apabila Masjid Dijadikan Macam Hotel

8 Komen

Pengikut PAS & PKR Kurang Ajar. Jadikan Masjid Tak Ubah Macam Hotel & Rumah Tumpangan

Beginilah rupanya keadaan Masjid Kuala Kubu Baru. Apabila puak-puak PAS & PKR menjadikan rumah Allah yang suci ini tak ubah seperti rumah tumpangan. Boleh buat sesuka hati mereka. Inikah Islam PAS? Ini baru penamaan calon. Belum lagi pilihanraya yang sebenar. Aku Pasti ramai lagi pengikut-pengikut HAM-PAS akan menyerang masjid-masjid sekitar Hulu Selangor dan dijadikan rumah tumpangan mereka…

MasyaAllah… Macam ni ke rupanya orang yang dikatakan memperjuangkan Islam. Tetapi pada masa yang sama menghina Rumah Allah… Alangkah sedihnya apabila melihat keadaan masjid sebegini…

Kepada Tok Garu Nick Ajisz, aku nak tanya… Berdosakah hukumnya jika mengotorkan dan menghina rumah Allah sebegini? Aku pasti Nick Ajisz akan senyap sambil bukak kitab Karut-Marut sambil cuba mencipta fatwa-fatwa yang memesongkan akidah…

Khalid Gagap, mengapa tak disediakan rumah tumpangan kepada pencacai-pencacai nko? Tak mampu ke?? Ataupun rumah-rumah tumpangan serta hotel adalah untuk mereka yang berpengaruh sahaja?

Wahai pencacai PAS sekelian. Buka mata korang semua… Buka hati… Tengoklah… Ini bukan gambar super impose… Ini bukan rekaan…

P/S: Terima kasih kepada Shamsul Azra