Selangor Ambil Alih Syarikat Konsesi Tol??

Tinggalkan komen

Selangor Ambil Alih Syarikat Konsesi Tol??

Dikhabarkan kununnya Kerajaan Selangor nak ambil alih beberapa syarikat konsesi tol seperti KESAS, Grand Saga dan SPRINT minggu depan dan menawarkan tol percuma pada Januari 2013. Apakah ini cerita Maharaja Lawak? Atau mungkin cerita Mahaguru Lawak?? Mungkin juga cerita Mahaguru Berak Tak Lawas?? Kah kah kah kah kah!!

Persoalan sekarang… Kenapa baru sekarang kerajaan Selangor nak umumkan tol percuma?? Kenapa tak sejak tahun 2008 lagi?? Atau adakah kerana Kerajaan PR Selangor menyedari bahawa adalah MUSTAHIL untuk memenangi PRU 13 nanti dengan kemarahan rakyat terhadap kerajaan Selangor??

Mungkin Kerajaan PR menjangka bahawa PRU 13 akan diadakan pada bulan hadapan? Mungkin juga pada bulan Disember 2012?? Maka dicanang bahawa akan beri tol percuma pada Januari 2013. Bagaimana jika PRU 13 tak diadakan pada tahun 2012? Bagaimana jika ianya diadakan pada bulan Mac atau April 2013?? Adakah Kerajaan Selangor akan tunda pula tol percuma ke bulan Januari 2014 sambil memberikan bermacam-macam alasan yang mana akan menuduh kononnya mendapat halangan kerajaan persekutuan??

Gameplay Kerajaan PR Selangor sudah boleh dibaca… Jika benar, Kerajaan PR Selangor hendak mengambil alih syarikat konsesi tol tersebut? Berapakah kos ganti-rugi yang perlu Kerajaan Selangor bayar kepada syarikat konsesi? Siapakah yang akan menanggung kerugian tersebut?? Syarikat milik kerajaan negeri yang manakah sekali lagi menjadi kambing hitam menanggung semua kerugian tersebut seperti mana PKNS terpaksa mengambil alih hutang milik Talam Corporation?

Duit manakah kerajaan Selangor akan REMBAT kali ini?? Adakah duit baitulmal?? Adakah duit Yayasan Selangor? Apakah akan ada tanah yang akan di REMBAT oleh Kerajaan Selangor kemudian dijual??

Mengapakah hanya melibatkan 3 lebuhraya? Mengapa tak melibatkan Lebuhraya Persekutuan? Lebuhraya KL-Kuala Selangor? Lebuhraya Guthrie? Lebuhraya DUKE? Lebuhraya SKVE? Lebuhraya NKVE? Lebuhraya LDP?

Kepada rakyat Selangor, diminta tidak tergoda dengan berita ini… Kerajaan PR Selangor tidak mampu untuk mengambil alih syarikat konsesi tersebut dan menanggung segala kos kerugian yang dialami oleh syarikat konsesi… Janji untuk memberikan tol percuma bermula Januari 2013 hanyalah gula-gula untuk menghadapi PRU 13 yang mereka sangka akan diadakan pada tahun ini. Sekiranya PRU 13 diadakan pada tahun 2013, adakah mereka akan menunaikan janji mereka atau memberikan bermacam-macam alasan?? Fikirkan… Sedangkan masalah air bersih yang semudah itu tak dapat diselesaikan, inikan pula hendak ambil alih syarikat konsesi tol?

Advertisements

Lepas KR1M, Kini Pakatan Biawak Cuba Menyerang Mydin

Tinggalkan komen

Lepas KR1M, Kini Pakatan Biawak Cuba Menyerang Mydin

Pakatan Biawak tidak akan berpuas hati selagi wujudnya KR1M yang diuruskan oleh Mydin Mohamed Holdings Berhad. Maka sedaya upaya mencanang kononnya pertambahan KR1M membunuh pesaing dan mengayakan lagi Mydin Mohamed.

KUALA LUMPUR, Oct 8 — Petaling Jaya Utara MP Tony Pua said today the RM386 million allocation to help reduce prices of consumer items in Sabah and Sarawak is a move to enrich Mydin Mohamed Bhd (Mydin) and kill off competition.

The DAP MP told reporters out of the total amount, RM299 million would be used to ensure price uniformity of goods in the Kedai Runcit 1 Malaysia (KR1M) stores managed by Mydin in east Malaysia with Peninsular Malaysia.

“The question remains as to why is it that this benefit will not be extended to all other shops in Sabah and Sarawak offering these ‘basic necessities’,” Pua (picture) said.

He added that this subsidy given to Mydin was in effect killing off competitors in Sabah and Sarawak and should instead be made available for all retailers in the east.

“There is absolutely no need for the government to sponsor its crony to open up new shops in these areas to compete unfairly and kill off local shop owners,” he said.

Pua said while the opposition supports any measure from the government to reduce prices of goods for east Malaysians, it should not be a mechanism to profit cronies.

“The approach taken by Prime Minister Datuk Seri Najib Razak is clearly designed to profit only Mydin Mohamed Holdings Bhd as the allocation goes direct to the company to set up these stories,” he added.

Pua also criticised the increased cost in building individual KR1Ms.

“The allocation of RM87 million to set up 57 shops still costs RM1.53 million for each store on average,” he said.

Pua said that this was three times the initial price of RM470,000 per store allocated in the previous budget.

“The costs should be more, about 20 per cent more. Not to the point of costing 200 per cent more,” he added.

During the Budget 2013 tabling, Najib said that the government would allocate funds to bring down prices of goods in east Malaysia through a new initiative dubbed the Price Uniformity Programme, bearing transport costs and building 57 KR1Ms to the tune of RM386 million.

Jadi di sini cuba kita fikirkan… Siapakah ‘pesaing’ yang dimaksudkan oleh Tony Pua… Tak lain tak bukan ialah taukeh-taukeh dari kalangan kaum mata sepet yang menguasai sektor peruncitan di sana…

Tujuan penubuhan KR1M ialah bagi memastikan barangan pengguna yang dijual adalah pada kadar harga yang rendah. Ini jelas akan menyebabkan taukeh-taukeh kaum mata sepet teragak-agak untuk menaikkan harga barangan pengguna seperti gula, beras, tepung gandum dan lain-lain, disebabkan KR1M menjualnya pada harga yang lebih murah. Sudah pastilah rakyat akan membeli barangan tersebut di KR1M berbanding kedai kaum mata sepet yang cekik darah tu.

Jika kita selak balik kes-kes sorok barang pengguna, yang selalu kantoi ialah taukeh-taukeh kaum mata sepet ni la… Sebab diorang yang menguasai sektor pemborongan dan peruncitan, maka mereka mempunyai KUASA untuk menaikkan harga barang ikut suka tekak mereka. Maka bagi Tony Pua, tidak salah jika harga barangan yang dijual MEMBUNUH pengguna asalkan ianya MENGKAYAKAN lagi kaum-kaum dia… Lepas tu dengan mudah disalahkan kerajaan Barisan Nasional punca harga barang naik… Bijak… Bijak…

#Bajet2013 – Kerajaan BN Zalim!! Bagi Bonus Tiga Kali Kat Kakitangan Awam!?

Tinggalkan komen

Bajet 2013 – Kerajaan BN Zalim!! Bagi Bonus Tiga Kali Kat Kakitangan Awam!?

Satu lagi KEZALIMAN TERBESAR Kerajaan Barisan Nasional terpaksa eXception dedahkan. Sebagai kakitangan awam, eXception cukup marah dengan penganiayaan yang dilakukan terhadap kakitangan awam. Mana tak marah… Dapat bonus setengah bulan gaji sebanyak tiga kali pulak tu… Siapa tak hangin!! Ini dah membebankan kakitangan awam!!

Kezaliman yang dilakukan oleh Kerajaan Barisan Nasional dengan memberikan bonus setengah bulan gaji sebanyak tiga kali, iaitu sebelum sambutan Hari Raya Aidilfitri, bulan Disember depan dan bulan Januari tahun depan, ini sudah cukup menaikkan darah kakitangan awam.

Apakah ini balasan Kerajaan Barisan Nasional kepada segelintir kakitangan awam yang selama ini langsung TAK PERNAH MENYOKONG BN?? Bagi eXception balasan sebegini cukup zalim… Lagi zalim dari Firaun…

Apa yang pasti… Sebagai menunjukkan protes dan kemarahan eXception terhadap KEZALIMAN ini… eXception bersumpah… Pada PRU 13 nanti… eXception tidak sekali-kali akan memangkah… Logo BULAN… Logo MATA SATU… Logo ROKET… Ataupun logo-logo lain… Selain logo DACING…

eXception hanya akan memangkah LOGO DACING PUTIH BERLATAR BELAKANG WARNA BIRU… Jika kezaliman ini yang Kerajaan Barisan Nasional lakukan terhadap kakitangan kerajaan… Nanti sahajalah PRU 13 nanti… eXception akan menunjukkan kuasa sebagai pengundi…

eXception akan mempengaruhi keluarga dan saudara mara untuk tidak memangkah mana-mana logo selain logo DACING sahaja pada PRU 13 nanti… Kita tunggu!! PRU 13 kita akan pastikan parti selain yang ada logo DACING PUTIH BERLATAR BELAKANG WARNA BIRU… TUMBANG!!!

Ingat ya!! Kita pastikan TIDAK akan memangkah parti SELAIN dari parti yang mempunyai logo di bawah ini…

Ayuh Kita Desak Kerajaan Negeri Mansuhkan Tol Di Selangor

1 Komen

Ayuh Kita Desak Kerajaan Negeri Mansuhkan Tol Di Selangor

Ayuh kita segera mendesak Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor segera memansuhkan tol di semua lebuhraya di dalam negeri Selangor…

Kita tak mahu dengar lagi bermacam-macam janji yang ditaburi…

Sebelum berjanji nak turunkan harga kereta, sila mansuhkan terlebih dahulu semua tol di dalam rangkaian lebuhraya di dalam negeri Selangor…

Tak perlu banyak alasan lagi…

Tak perlu banyak dalih lagi…

Tak perlu banyak janji lagi…

Rakyat negeri Selangor mahu lihat Pakatan Rakyat buktikan terlebih dahulu yang Kerajaan Selangor mampu menunaikan janji…

Jika Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor berjaya menunaikan janji memansuhkan tol di seluruh rangkaian lebuhraya di dalam Selangor… Rakyat negeri Selangor sebulat suara akan terus menyokong Pakatan Rakyat dalam Pilihanraya Umum ke 13 nanti…

Ingat!! Kami semua tidak mahu sebarang alasan serta dalih…

Kami juga tak mahu dengar sebarang janji selagi permintaan kami tidak dipenuhi…

Perlu diingat… Kami takkan tertipu dengan dakyah kononnya Kerajaan Persekutuan yang kontrol tol…

Kami tahu semua rangkaian lebuhraya dimiliki oleh syarikat konsesi…

Kami tahu kenaikan kadar tol adalah berdasarkan permintaan syarikat konsesi sendiri…

Kami tahu syarikat konsesi tidak boleh menaikkan kadar tol sesuka hati…

Kami tahu syarikat konsesi perlu mendapat kelulusan dari Kerajaan Persekutuan untuk menaikkan kadar tol…

Kami tahu Kerajaan Persekutuan berhak menimbang untuk membenarkan kenaikan kadar tol atau tidak…

Kami tahu syarikat konsesi terpaksa akur jika permintaan mereka untuk menaikkan kadar tol ditolak kerajaan…

Kami tahu Kerajaan Persekutuan berhak mencadangkan kadar kenaikan tol yang tidak membebankan rakyat kepada syarikat konsesi…

Kami tahu syarikat konsesi juga perlu menanggung kos penyelenggaraan lebuhraya yang tinggi…

Kami tahu kos bahan mentah untuk penyelenggaraan lebuhraya juga semakin naik…

Kami juga tahu Kerajaan Negeri juga mampu berunding dengan syarikat konsesi tol untuk memansuhkan kutipan tol…

Kami juga tahu Kerajaan Negeri juga boleh membayar pampasan yang setimpal dengan kerugian yang terpaksa ditanggung oleh syarikat konsesi…

Kami tahu semuanya… Kami takkan tertipu lagi dengan dakyah janji palsu Pakatan Rakyat…

@DrRaisYatim, Kerajaan Malaysia Perlu Segera Bertindak!!

Tinggalkan komen

Kerajaan Malaysia Perlu Bertindak Segera!! Elakkan Peristiwa Pulau Batu Putih Kembali Berulang…

Kerajaan Indonesia telah bertindak bijak dengan mendaftarkan rendang, sebagai warisan budaya itu… Tujuan Indonesia ialah untuk mengelakkan negara lain (Malaysia la tu) menganggap makanan tersebut berasal dari negara mereka… Walaupun rendang terkenal di Malaysia, tetapi hakikatnya makanan tersebut berasal dari etnik Minangkabau di Sumatera Barat.

Rendang is a spicy meat dish which originated from the Minangkabau ethnic group of Indonesia, and is now commonly served across the country. One of the characteristic foods of Minangkabau culture, it is served at ceremonial occasions and to honour guests. Also popular in Malaysia, Singapore, Brunei, the southern Philippines and southern Thailand, rendang is traditionally prepared by the Indonesian community during festive occasions. Culinary expert often describe rendang as: ‘West Sumatra caramelized beef curry’. Though rendang is sometimes described as being like a curry, and the name is sometimes applied to curried meat dishes in Malaysia, authentic rendang is nothing like a curry. In 2011 an online poll by 35,000 people held by CNN International chose Rendang as the number one dish of their ‘World’s 50 Most Delicious Foods’ list. – Wikipedia

Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan diminta bertindak segera untuk mendaftarkan makanan tradisional Malaysia seperti ketupat, bahulu, satar, otak-otak, keropok lekor dan lain-lain makanan tradisional yang benar-benar berasal dari negara ini sebagai warisan budaya sebagai langkah melindungi makanan tersebut dari didaftarkan oleh negara lain. (seperti Indonesia atau Singapura)

Jangan jadikan kehilangan Pulau Batu Putih kepada Singapura berulang kembali dan kita bakal kehilangan makanan warisan turun-temurun akibat kedangkalan dan kealpaan Kerajaan… Segera lakukannya sebelum negara lain mengambil langkah untuk menjadikan makanan tradisional kita sebagai warisan budaya mereka…

Ini Bukti Di Tangan Saya Penyelewengan Yang Dilakukan UMNO – Al Juburi

Tinggalkan komen

Al Juburi Tunjuk Bukti Penyelewengan UMNO/BN Dalam Ceramah PAS??

Berikut adalah antara isi kandungan ceramah Al Juburi di dalam sebuah ceramah anjuran PAS…

“Tuan-tuan dan puan-puan sekelian. Di tangan saya ini adalah antara BUKTI penyelewengan-penyelewengan yang dilakukan oleh UMNO dan BN semasa zaman Mahathir memerintah. Bukti ini antara dokumen rahsia kerajaan yang berkotak-kotak saya simpan”

Waaaahhh… Ada bukti tu… Awat tak fotostat pastu edar kat semua penonton?? At least diorang akan tahu akan kebenaran dokumen tersebut…

Tapi eXception pasti, Al Juburi takkan dedahkan kandungan dokumen di dalam tangannya kerana sebenarnya dokumen tersebut ialah…

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Kah kah kah kah kah kah!! Sejak dari tahun 2007 lagi dok dengar mende yang sama… Ada dokumen rahsia kerajaan berkotak-kotak… Keh keh keh keh… Mana dokumen tersebut?? Kih kih kih kih kih!! Ke cuma KOTAK KOSONG jer??

Kerajaan BN Meminggirkan Sekolah Agama Rakyat?

Tinggalkan komen

Benarkah Dakwaan Kerajaan Barisan Nasional Meminggirkan Sekolah Agama Rakyat Dari Menerima Peruntukan?

Banyak kedengaran fitnah-fitnah yang dijaja oleh puak yang kononnya memperjuangkan Islam kononnya Kerajaan BN meminggir SAR dari menerima peruntukan… Semua fitnah hanya main ikut sedap mulut dan ikut sedap hati agar orang yang membaca marahkan Kerajaan Barisan Nasional…

Fitnah sudah menjadi kebiasaan bagi puak-puak PAS ni, ibarat makan nasik, sehari tak fitnah rasa tak lengkap hidup… Di sini eXception tunjukkan antara muka-muka yang kerjanya dok tabur fitnah… Lepas tu bila fitnah tersebut dipangkah dan ditunjukkan bukti, tukang fitnah terus spin cerita lain… Kemudian memutar belitkan kenyataan eXception… Macam lahanat perangai…

Nama budak ni dalam Facebook ialah Afif Cakka… Budak ni eXception tengok tak berapa pakar sangat dalam bab memfitnah ni… Sebab apa yang difitnahnya mudah sahaja dipangkah balik dengan fakta yang benar…

Inilah perangai sebenar juak-juak PAS… Mereka akan sedaya upaya cuba spin satu-satu kenyataan untuk divert issue… Mereka juga sedaya upaya mempertahankan fitnah yang mereka lemparkan dengan apa cara sekalipun… Supaya ianya nampak benar…

Berikut adalah bukti bahawa kerajaan Barisan Nasional tak pernah meminggirkan SAR…

Tiada batasan politik salur bantuan kepada SAR

Peruntukan RM43.3j kepada sekolah agama

SAR dapat peruntukan RM95j

Bajet 2012:Yuran Pendidikan Di Sekolah Rendah Dan Menengah Kerajaan Dimansuhkan

Dalam Bajet 2012 juga ada peruntukan untuk semua sekolah:

Dalam Belanjawan 2012, sektor pendidikan diperuntukkan RM50.2 bilion.

Najib berkata bagi Kementerian Pelajaran,
peruntukan pembangunan sebanyak RM1.9
bilion akan dibelanjakan untuk semua jenis sekolah
terdiri daripada
Sekolah Kebangsaan, Sekolah Jenis Kebangsaan Cina dan Tamil, Sekolah Mubaligh
dan Sekolah Agama Bantuan Kerajaan.

Kenyataan DS Najib dalam Bajet 2012, semua jenis sekolah akan dapat peruntukan… Cuma DS Najib tidak highlight Sekolah Agama Rakyat. Ianya tidak bermakna SAR dipinggirkan… Sedangkan dalam Bajet 2011 sudah ada peruntukan untuk SAR…

Soalnya sekarang… Bagaimanakah PAS membelanjakan peruntukan yang diberikan Kerajaan BN untuk SAR… Adakah benar-benar untuk pembangunan SAR atau untuk ini?

Atau ini?

Kepada Afif Cakka, teruskanlah menyebarkan fitnah… Anda merupakan role model cyber trooper PAS yang sememangnya kaki fitnah…

Older Entries